Bouterse VS Nederland | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Bouterse VS Nederland

• 25 reactie(s)
  • 13910 x bekeken
  • 25 reactie(s)
  • 13910 x bekeken
*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
Re: Bouterse VS Nederland
« Reactie #15 Gepost op: 15 augustus 2010, 13:02 »
Odie Meljo,

weer zo'n voorbeeld, leuk om dat geplaatst te hebben. Hopen dat andere brada's of sisa's dit kunnen herkennen.

Dit is wat ze noemen protectionisme.

Ze willen hun terretorium beschermen, ten koste van anderen.
als zij alleen maar kunnen vreten dan is het maar goed.
Kijk naar wat er met Afrika gebeurd. Wat heeft onze Afrika niet allemaal aan potentie aan rijkdom en noem maar op. Maar wat doet men?
Ze willen hun eigen stuk afbakenen en de rest zoek het maar zelf uit. Zo egoistisch zijn ze.
Een voorbeeld, waar gebeurd.
Een bloemenverkoper, die verkoopt zijn waar in zijn winkel. Een dag heeft hij bloemen over die niet verkocht zijn, hij gooit ze in een container aan de achterkant van zijn zaak. Een minder bedeelde die gaat naar die container en pakt een paar bloemen daar uit. Hij ziet die mevrouw die bloemen pakken, je had daar ook moeten zijn om waar te nemen hoe die man tekeer ging tegen degene. Dan vraag ik me af waarvoor? Je hebt het weggegooid, maar kijk hoe je met degene omgaat.
Als zij zo slecht met 'hun' eigen leven, wat zal ze dan maken dat zij ons beter gaan behandelen ?

Als zij eerder hun eigen zak/portemonnee/bankrekening dik en vet kunnen zien dan zijn ze pas gelukkig. Maar ik heb altijd geleerd, een huis vol geld kan nooit en te nimmer de dokter bellen als je ligt te kraperen.

Ik heb daarom nooit geld, omdat als ik het heb geef ik het juist weg. Ja ik weet dat ik voor gek verklaard zal worden, omdat ik altijd zeg geld maak mij niet gelukkig. Als ik een ander kan helpen dan voel ik me juist gelukkig.

Wie kan mij vertellen waar hier in Europa een diamanten- en/of goudmijn ligt? Want al het goud en diamant dat hier in Europa ligt lijkt alsof er een onuitputtelijke mijn hier ergens ligt. Kijk naar wat er in het Vaticaan allemaal aan goud en diamant ligt. Kijk wat er in de kluizen ligt van de banken hier en daar in Europa.
Allemaal gestolen uit het continent AFRIKA.

Tijdens de barbaarse activiteiten dat deze ellendelingen over de aarde gingen uitoefenen, waren onze voorouders al zo beschaafd en ontwikkeld dat zij op gouden slippers liepen en gouden kettingen en armbanden en noem het maar op hadden. Door het hebzucht is dit alles ontstaan, en die bigie ai.

Mensen doen jullie enige moeite om het een en ander op internet te zoeken. Er staat meer op dan alleen wat je denkt dat er is. Ga desnoods naar www.google.com en tik gewoon wat in je opkomt. zoek en gij zult vinden.

Bika ding sma diesie de gebore ding e lee, ding e dede ding e lee, de waarheid is als vergif in hun systeem.

Oeng tang boeng.

mvg

G.k.
Advertentie
Advertentie

*

Kwamie

« Reactie #16 Gepost op: 15 augustus 2010, 13:11 »
Je hebt Nederland nodig. wacht maar. Time will tell

In Nederland wonen meer dan 350.000 Surinamers, zou het niet beter zijn een betere samenwerking tussen Nederland en Suriname. Bekijk het van de andere kant. Ook ik vind het jammer dat de samenwerking nu minder zal zijn.
Kijk maar naar noord en zuid Korea. je zal familie in het ander land hebben maar de samen werking tussen die landen werkt niet. Nederland kan het Suriname heel moeilijk maken hoor. Geld sturen naar het buitenland niet meer dan zoveel. is hun geld. De belasting dienst kan nu op ons lippen gaan zitten hoeveel geld maak jij over naar Suriname enz enz. hoe kom je aan dat geld. als je een uitkering krijg mag je straks geen geld meer naar Su sturen. is maar een voorbeeld.
Denk aan Amerika en Cuba. Laat je niet misleiden om te denken je hebt nederland niet nodig terwijl er zoveel Surinamers in Nederland wonen. het kan fout gaan.

Het kan alleen maar erger worden. Als twee landen het met veel niet eens zijn terwijl ze meer belangen (mensen) met elkaar hebben kan het alleen maar nadelig zijn voor die mensen in Suriname worden.Wat heeft Suriname meer dan Guyana en Frans Guyana. Kijk uit dat Suriname niet geisoleerd wordt. Als Nederland zijn ambasadeur uit Suriname haalt, hoe moet het met de mensen in Nederland en Suriname? Snap jij het? als het moeilijk wordt voor het volk en voor de surinamers in Nederland (vooral als de mensen daar geen geld meer kunnen ontvangen uit Nederland zal je zien hoe snel er gesproken zal gaan worden dat de Nederlandse ambasadeur weer in Suriname moet komen.

Het volk moet eten, Ja als je niet werk zal je niet eten. niets is gratis. Hoe moet een regering jou eten geven. Nederland is rijk en kan jou wat geld geven zodat je eind van de maand geld op je rekening hebt en je huur enz kan betalen.
De regering kan dat nu niet, Schatkist is leeg. hoe wil je eten. Wat ze wel hebben is grond. als een ieder grond heeft kan je planten. je kan er wat meedoen. je kan zelf een huisje bouwen. Nu wonen er 30 mensen in een huis. ik weet niet wanneer jij voor het laats naar suriname bent gegaan. Moeder,vader met 10 kinderen die kinderen hebben weer kinderen en zo wonden ze daar. (enkele dan) geef ze grond, laten ze wat doen op hun eigen grond en kan je eten na 3 weken.

ook ik vind het jammer dat het zo gaat tussen nederland en Suriname, maar goed, Vergeet niet dat er wel meer dan 350.000 Surinamers in Nederland zitten die elke maand heel veel geld vanuit Nederland naar Suriname sturen zodat ze wat hebben daar.

Als ik President zou zijn zou ik fabrieken opzetten, grond delen voor die mensen die willen werken om het land op te bouwen. gratis wonen voor die werknemers die het land opbouwen. zij die niet kunnen werken moeten geholpen worden door die mensen die wel kunnen werken .hout  enz er is werk zat. geef ze grond, huizen werk.
Bouw bruggen zodat de mensen meer handel naar het buitenland kan brengen.
werk inderdaad met je buurlanden, maar kijk verder. wat je zaait zal je oosten. nu kan het goed gaan, maar hoe zit het met de regering na jou als je alles nu gaat weggeven en je niet krijgt uit het buitenland.want die mensen in Nederland sturen zoveel doekoe zodat de mensen in su kunnen eten. het geld uit Nederland draaid mee in Suriname.

Time will tell.
*

Offline meljo

• 2062
  • Be the change you want to see in the world
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 15 augustus 2010, 13:56 »

@Kwamie

dat wat je aanhaalt over het beplanten van je eigen kostgrondje is leuk maar what about de praktijk.
want sranang mang lesie.
nee als buurvouw of buurman verbouwt is leuker want ti a gron kong dan ga ik het stelen.
jouw zweet en een ander profiteert (is mijn nicht overkomen).
de mentaliteit van veel surinamers is nog steeds:
er wordt toch geld uit ned. gestuurd dus waarom zou ik gaan werken/hosselen?
En het geld dat gestuurd wordt van de surineds en dat van de nederlandse regering zijn 2 aparte dingen
de surineds bepalen niet voor hun familie wat ze met het geld moeten doen maar nederland bepaalt wel voor suriname
wat ze met het ontwikkelingsgeld moeten doen.
wie speelt nu de baas over wie?
Kijk naar het voorbeeld van die bananen (heb je het gelezen?)
Een sigaar uit eigen doos was het.
En we zijn erin getrapt, dommies dat we zijn.
Nee, mik nederland hor ing bezig nanga ding egie rotzooi.
Want het is hier ook niet pluis wat er allemaal hier gebeurt.
Ze hoeven zich niet met ons te bemoeien.
We moeten alleen competente mensen hebben om het land te draaien.
Voer een goed beleid dan ga je de vruchten plukken en natuurlijk ga je niet 1,2, 3 reslultaat zien.
vroeger kon je op spreekuur bij bouterse, mijn moeder is geweest alhoewel we al in ned woonden
hij heeft haar ontvangen
ik zou hem ook graag willen spreken want ik heb ook een en ander te zeggen/vragen.
Want de surineds worden gediscrimineerd in nederland.
ik weet niet of jullie je nog kunnen heugen dat Venetiaan hier was in nederland.
er was een bijeenkomst in de RAI waar hij te gast was waar ik ook bij aanwezig was.
In zijn toespraak had hij het over terugkomst van de surineds naar su om het land helpen op te bouwen, waarom moeten we dan 18% belasting betalen over dat kleine beetje geld wat je uit ned krijgt?
en waarom is je het extra duur voor de surineds om je huis te laten verzekeren in su?
Wel mie pa bing kroetoe hoor toen hij nog in leven was maar goed
feiten mensen , hou je bij de feiten
wie na wang of je nou daar woont of hier woont, er mag geen verschil zijn..........

Meljo
*

Lodewijk

« Reactie #18 Gepost op: 15 augustus 2010, 14:03 »
Het volgende is dan meteen bewerkstellingen dat het land ontdaan wordt van allerlei ongure figuren die daar land komen opeisen. Want een bedrijf als Kersten heeft een zeer vieze spel gespeeld. Toen onze voorouders het briefje kregen dat ze ontslagen waren van het slavernij, dat ze vrije mensen waren, kregen ze ook toen een stukje grond of wat geld. Wat heeft deze Kersten gedaan, doordat vele van onze mensen noch konden lezen, noch konden schrijven. Hebben ze bepaalde documenten in bewaring genomen. De meeste van de ex-slaven waren vergeten dat ze die documenten hadden. Deze stukken zijn toen doorgegeven en/of doorverkocht aan de hebberigen. Dit wordt vandaag de dag onze nekslag. Want het hele generatie van na de slavernij is reeds overleden. De kinderen van deze mensen wisten ook niet van het bestaan van enige waardevolle document, omdat tante koba of ma wiene of oom kobie hielden hun mond over zulke papieren.
Wat is vandaag aan de hand, die stukken zijn allemaal in handen van deze ellendelingen en gaan nu vandaag nog stukken of lappen grond in Suriname, die een SOEVEREINE staat is geworden op 25 november 1975, opeisen.

Brada nanga sisa, hier moeten we voor opkomen en niet elkander naar het leven staan. Bika we mekie ding sma diesie doe sang de wannie nanga oenoe.

Dit is ook iets waar President Bouterse zichzelf hard voor moeten gaan opstellen, desnoods zet je ze allemaal die dit soort van activiteiten in Suriname willen komen ontplooien, zet ze allemaal op een vloot de Atlantisch oceaan op en geef ze een roeispaann.

Dit doet me denken aan die 80 jarig man in Afrika.

In het Afrikaanse land Waar Mugwabe of hoe die man heet
alle buitenlandse boeren en blanken land ont eigend.
Is dat Goed? Nee, laten we elkaar helpen.

Een voorbeeld dus.
Hoe zal jij je voelen die in Nederland woont als Bouterse dat zal doen.
Jij hebt al de Nederlandse Nationaliteit.
weet je hoeveel Surinamers nog dagelijks in de rij staan bij de Nederlanse Ambasadeur om een visum te bemachtigen richting Nederland.

Als Suriname Nederlanders het land uit zal gaan zetten, zal het alleen maar erger worden voor die Surinamers die dagelijks in de rij staan voor een visum. verblijfs vergunning zullen ze ook niet krijgen. wie verpest het voor die mensen die naar Nederland wensen te komen.

Jij bent al in Nederland.
Ik ben het wel mee eens dat een ieder die kind is van Berg en daal, recht heeft op grond te berg en daal.
Bouterse mag dan optreden omdat dit duidelijk niet eerlijk is, maar dat moet je de regering vinetiaan aanrekenen.
iedereen is corupt als wat. je eigen surinaamse broeder. het gebeurt overal, in Nederland maar ook in Suriname.
*

Piet

« Reactie #19 Gepost op: 15 augustus 2010, 14:11 »
de surineds bepalen niet voor hun familie wat ze met het geld moeten doen maar nederland bepaalt wel voor suriname
wat ze met het ontwikkelingsgeld moeten doen.
wie speelt nu de baas over wie?

wat is ONTWIKKELING GELD ?

Meljo,

Het zal iets moois zijn
Ik geef je geld,maar ik mag niet zeggen wat je ermee mag doen. kom on, wie is nu gek.
Ik kan je geld geven maar ik mag eisen dat het naar de bevolking gaat.
stel je voor ik geef je 100.000 en je stopt het in eigen zak, vind je dat eerlijk.
er moet iemand zijn die zegt ok, ik wil je helpen maar geef het uit aan de bevolking.

dat gebeurt toch niet het gaat allemaal in mensen hun zak, ik gha je geen geld geven als regering dan stop je het in je zak, en de bevolking merkt er niets van.

wie is nu de baas, of wie is nu gek.

Dan liever de baas over mijn eigen geld, dan een gek die een ander geld geeft en heerlijk aan het water ligt te zonnen.
Advertentie
Advertentie

*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 15 augustus 2010, 14:38 »
Odie Lodewijk,

Die oude man heet toevallig Robert Mugabe, is president van Zimbabwe.

Ik oordeel deze man wel, omdat hij dom bezig is, maar aan de andere kant begrijp ik hem wel.
Zimbabwe heette vroeger Rhodesie, waar de blanken ook de diensten gingen uitmaken over MIJN brada's en mijn sisa's. Hoe kan dat in GODSNAAM zo zijn dat een blanke over een continent waar wij zwarten (ik haat het woord, maar om even een scheiding te maken) zonder last te zijn van anderen, gingen bepalen hoe wij moesten ademen?
Tot de dag van vandaag zie je hoe zij mijn brada's en sisa's in Zuid-Afrika behandelen, dat mijn brada of sisa word gezegd dat ze moeten oprotten, waarheen? Terwijl ze zelf in hun eigen geboorteland wonen. Ben ik gek aan het worden of zijn zij het?
Dat Meneer Mugabe dit doet keur ik goed, wat ik wel afkeur is dat hij zijn EIGEN ras opfokt.
Maar bij die man is er een Grootheidswaanzin dat hem parten speelt.

Dat gedeelte dat je nu aankaart over de lange rijen, ga goed nadenken dat meneer Bouterse hier NIETS en dan niets mee te maken heeft. Die man moet nog op het pluche gaan zitten. Dit heeft allemaal te maken met de vorige administratie dat er was.
Dus weer reeel voor je Bouterse de schuld in de schoenen gaat schuiven. Er is gewoonweg WANBELEID daar gevoerd. Dus hoop ik dat Bouta het nu recht gaat trekken.

De mensen die in suriname corrupt zijn, kan ik je vertellen het zijn kruimeldieven. ze ruimen alleen de kruimels van het brood op of als er een korrel rijst is gevallen dat zij daar om vechten.
Hier in nederland is de corruptie pas TOP 1.
- Bouwfraude, hoor je iets over, NEE, het mag.

Weet je wat mijn moeder mij altijd heeft geleerd, ze noemen ons de corrupten. Het duid als dit, als een baby is geboren dan gaat dat baby borstvoeding krijgen, wij zijn die baby geweest, wij hebben die voeding van hun gekregen, dus zij waren de moeder. Dan hebben wij die corruptie van hun als baby naar volwassenheid meegekregen.

Dus mensen laten jullie je niet gek maken.

Tang boeng

mvg

G.k.
*

willy1968

« Reactie #21 Gepost op: 15 augustus 2010, 15:42 »
Hoi Allemaal,
Nou mooi deze discussie
het is niet mijn bedoeling geweest om iemand te oordelen of wat dan ook.
ik weet dat ik niet degene ben die moet oordelen,
maar ik ben wel degene die mijn zienswijze mag belichten.
Niet omdat andere het wel doen, dus in andere landen heb je ook wereldleiders die mensen vermoord hebben, moet het in suri ook maar kunnen.
en suriname heb ik een mening over puur omdat ik daar geboren ben, en op de hoogte blijft hoe het daar gaat.
maar uiteindelijk blijven we toch allemaal mensen.
je hoeft natuurlijk niet altijd blij te zijn met een keus die je medemens maakt.
je zal er soms in mee moeten gaan, maar je mag natuurlijk wel een ander idee daarover hebben.
dat is net de vrije mening die een ieder van God gehad heeft.
Niet omdat er door andere zoveel een ander aangedaan is en de wereld aan het veranderen is, wil dat zeggen dat die wereld alleen voor ons veranderd.
ik hoop dat als de wereld veranderd dit voor een ieder op aarde zal zijn, ongeacht leeftijd, ras, sexe.
Natuurlijk geef je aan Ceasar wat van Ceasar is of Ceasar toebehoort, maar enkel dat
Fijne zondag Willy
*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 15 augustus 2010, 17:02 »
*

Jong boi

« Reactie #23 Gepost op: 15 augustus 2010, 18:45 »
Odi,

Bouterse zal het niet alleen kunnen doen.
De bevolking zal mee moeten helpen.
Geen zeven even meer.
Geen winti waai lanti paai meer.

iedereen moet aanpakken dan kan het gaan.
Suriname is ontzettend rijk.

Iedereen moet werken loon naar werken, erf huis.
beloon de hard werkers met een erf
zo kan je het land opbouwen.

Bouterse is een goede leider, Surinamers zijn bereid harder te werken onder bouterse.
Bouw scholen voor de jeugd
Vader en moeder moeten werken ,niet alleen de man.
laat de kinderen iets te doen hebben na school.
Fabrieken meer bedrijven

Er zijn mensen die keihard werken in Suriname maar toch niet uitkomen met hun geld en een andere deel doet niets maar krijgt elke maand een lekker salaris.

Bouterse zal dit oplossen,ik ben ervan overtuigd.
Bouiterse is iemand van het volk en luisterd naar het volk.
meer werk in het land. Laten we hopen dat bouterse een verandering zal brengen aan dit alles want het gaat niet goed zoals het heel lang ging.

Ik steun Bouterse.
*

Frederik

« Reactie #24 Gepost op: 15 augustus 2010, 18:58 »
Suriname moet zelf het land opbouwen. natuurhulpbronnen.
Winst moet naar het volk.

Het moet niet naar het buitenland
Olie, goud, bauxiet, noem maar op wat Suriname niet heeft.
We moeten het zelf oplossen.

suralco is er niet meer, Suriname moet het zelf doen,
net als staats olie... zo moeten we alles onder zelf beheer houden.
Goud bedrijven uit het buitenland naar huis.

alles moet in Suriname  door Surinamers gedaan worden want we hebben zelf de mensen in huis om het te kunnen.
we moeten wel verkopen naar het buitenland. niet dat een bedrijf goud komt halen en suriname maar 5% krijgt nee, anders om wij 95% en de rest naar anderen.
De chinesen, bijna hebben ze Suriname.

ma goed Bouterse zal met ze rekenen
Advertentie
Advertentie

*

Offline Geen kenner

• 929
  • Mie na afoe cinsie
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 24 november 2010, 11:39 »
Odie odie Brada nanga sisa,

Is toch mooi om nu achteraf te mogen lezen dat de zelfde mensen die onze president wilden ophangen, de zelfde mensen nu weer met hem om de tafel willen gaan zitten?

Kijk sinds hij er is,

Goede tijden slechte tijden gaat opnames daar maken, men gaat daar opnames maken van de politie en ga zo maar door.
Dit alles heb ik toen niet mogen lezen van de vorige regering.
Dus dat laat zien dat ze goed bezig zijn ondanks de achtergrond/verleden van onze president.

Daarom zei ik ook oordeel die man niet. Hij zit er pas 100 dagen en het gaat nog niet zoals het zou moeten gaan, maar niemand kan mij vertellen dat wat door de vorige regering allemaal af is gebroken binnen zo'n korte tijd weer opgebouwd zal zijn.
Maar Bouta pakt het in mijn ogen netjes aan.

Hij laat ook zien dat hij RESPECT afdwingt en dat is mooi in mijn ogen.

Oeng tang boeng.

Alvast aan een ieder een swietie srefiedinsie tamara (25 november 2010).

G.k.