oud geld gevonden | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

oud geld gevonden

• 0 reactie(s)
  • 1784 x bekeken
  • 0 reactie(s)
  • 1784 x bekeken
*

Offline Boogschutter

• 1336
  • mi na wang bigi oema na mi oso sa mi wani mi ka do
    • Bekijk profiel
oud geld gevonden
« Gepost op: 30 augustus 2015, 19:46 »
Odi odi iedereen , ala sma sma sma sma.

da faw srebi.. goedemorgen alle Collega´s
ja baja, er zijn ook enkele collega´s van me die mee lezen...
alle leden fawaka,,, dja mi de baka nanga na nunsu ini Sranan tongo...

misa, moni,,, geld,,, moni.. na wan swiet sani, ma songting na didibri de na ing tapoe ta a no habi segi.

vrouw, hoe blij zou je zijn, je loopt op straat dan vind je een groot bedrag geld, meisje, me djopo na loktu
mi bo denki ai, na winti tja mi kong dja ,mi kan feni na moni disi.

ma te moni no habi segi.. betre yu no fening, da yu ne kong na probleem.
if mi fin moni, meki mi feni moni zonder probleem.

wel ,, wang mang fen moni,, betre a no bing feni, want trawang kap ing,, ja baja,  wang mang kap a mang die feni na moni want a mang feni na ing moni en a wan ing moni baka.
dus da kap a trawang.

vind je geld, beter breng je het naar de politie, of als je vind, bid meki a de wang zegi moni en geen geld dat sa tjar probleem gi.

ik zal je eerlijk zeggen, als ik op de markt loopt en mi sie moesje moni fadung, ik zou der geven want mi nio sabi fa moesje die kong na moni,,, maar als ik niet zag dat naf moesje a fadong, dus het lag daar op de grond e wakti mi, dan mi wel bo soeting ooktu ini mi saka.

dan is het van mij,, a no zomaar kande a winti tjar mi waka drape foe mi kong feni na moni disi.

geld maakt gelukkig maar soms e pot yu na probleem. :lol:
 Boogi Woogi.. Culturu.com

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Een man stapte op zaterdag 29 augustus het politiebureau van Lelydorp binnen met de mededeling dat hij in zijn voertuig een slachtoffer had met een kapverwonding.

Het slachtoffer, Stooky A., vertelde aan de politie dat hij in het dorp Santigron een bundel met oude bankbiljetten had gevonden op de grond. Op een gegeven moment kwam Martino W. naar hem toe en vroeg hem naar het geld. Martino beweerde dat de biljetten van hem waren. Er ontstond een woordenwisseling tussen Stooky en Martino.

Martino ging weg en kwam terug met een houwer waarmee hij naar zeggen van het slachtoffer, hem in de halsstreek probeerde te verwonden. Stooky weerde de slag met zijn arm af en kreeg daardoor een verwonding aan zijn onderarm. Het slachtoffer werd afgevoerd voor medische behandeling. Martino W. is aangehouden en in verzekeringgesteld.

Terwijl de politie bezig was met het onderzoek te Santigron, trof zij ook de gezochte verdachte Shakiel M. aan die gelijk werd aangehouden. Hij werd gezocht voor diefstal. Ook deze verdachte is in verzekeringgesteld

Bron:Dagblad Suriname

mi na wan bigi oema in mi oso sa mi wani mi kan doe, hatcheeeee
Advertentie
Advertentie