Gado dede | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Gado dede

• 9 reactie(s)
  • 9797 x bekeken
  • 9 reactie(s)
  • 9797 x bekeken
*

Minamie

Gado dede
« Gepost op: 06 augustus 2011, 20:08 »
Hoi iedereen,   :oh:

Ik heb een Gado dede plant in huis. Als het in bloei is geeft het witte bloemen. Kan iemand mij meer vertellen over deze plant? Is het goed om in in huis te houden?

Ik zie graag jullie reactie!

Groeten,
Mnm

Advertentie
Advertentie

*

Offline Beata

• 3723
  • Je kan de rivier niet duwen
    • Bekijk profiel
Re: Gado dede
« Reactie #1 Gepost op: 06 augustus 2011, 22:16 »
Hoi iedereen,   :oh:

Ik heb een Gado dede plant in huis. Als het in bloei is geeft het witte bloemen. Kan iemand mij meer vertellen over deze plant? Is het goed om in in huis te houden?

Ik zie graag jullie reactie!

Groeten,
Mnm

Odi Minamie,

De Gado dede plant heb ik al thuis bij iemand gezien.
Ik kreeg zelf de boodschap(droom)zo'n 3 jaar terug,dat ik die rode op mijn wandmeubel moest plaatsen.
Het zal dus niet slecht zijn,denk ik.Misschien dat er toch iemand is,die er meer van afweet.

Beata :love:

*

Minamie

« Reactie #2 Gepost op: 07 augustus 2011, 10:27 »
Odi  Beata,

Als jij erover gedroomd hebt, zal het wel goed zijn, toch! Misschien werkt het voor iedereen verschillend.

Ik wil de geneeskrachtige werking ervan weten!  In mijn beleving wordt de plant in SU niet in huis gehaald, wel op het erf.
Mijn tante zei altijd dat er ruzie ontstaat als je het binnen zet. Is dit een fabel?

Weet jij het?

Graag meer reacties.......
*

Offline Beata

• 3723
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 07 augustus 2011, 14:11 »
Odi Minamie,

Persoonlijk weet ik niet zoveel over deze plant.Ik hoorde ook dat het niet goed is als binnenplant,maar degene bij wie ik het zag,vertelde dat ze het eerst pai heeft gegeven met een stuk pimba en er een zegje(tak mofo) bij gedaan.

De mijne heb ik nog steeds niet,dus ik heb er nog geen ervaring mee.

*

Minamie

« Reactie #4 Gepost op: 07 augustus 2011, 19:37 »
Odi odi Beata,

Voor alle zekerheid heb ik mijn zegje gedaan en ook een pay gegeven met een stukje pimba. Ik heb liever pais en vree in huis!

Ik dank je uit het diepst van mijn hart voor het delen van deze kennis.

Heb het goed, soso Lobi.  :great:
Mnm
Advertentie
Advertentie

*

Offline Beata

• 3723
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 30 mei 2012, 13:24 »
Odi Minamie,

Ben benieuwd hoe het is gegaan met je plant.
Ik ga die van mij nu pas plaatsen,heb het vorige week besteld nadat ik weer het verzoek kreeg het in huis te zetten.

Van een kenner heb ik vernomen dat het de Vodu is,die ervan houdt.

*

Minamie

« Reactie #6 Gepost op: 30 mei 2012, 23:46 »
Odi Beata,

Ik heb de mijne niet goed verzorgd en de plant is uitgedroogd. Stekjes  heb ik kunnen redden en nu geplant, maar volgens mij wil het niet al te best lukken, hoor! Het kan zijn dat ik ze moet gaan liefkozen, dus mee praten hahaha.

Dus de Gado dede is voor de Vodu! Nou, die plant heeft ie gratis gekregen van een Indiaanse man. Deze meneer keek mij aan toen hij zijn plant buiten hing en zei: jij mag de plant hebben. Ik was stom verbaasd! Ik wilde het niet accepteren, maar de man drong aan dat ik het moest nemen.

Goed, thuis opgehangen, ik blij met mijn plant en het gaf vorig jaar ook witte bloemen, maar ik heb het op een kast gezet en totaal vergeten water te geven. Wat was ik triest toen ik later zag dat het uitgedroogd was! Net 2 of 3 groene stekjes zaten er nog aan, die zit nu in de aarde!

Tip: verzorg die van jou!

Groetjes, :love:
Mnm
*

Minamie

« Reactie #7 Gepost op: 27 juni 2012, 23:33 »
Hoi Beata,

Een update van mijn Gado-dede stekjes.

Vanmiddag keek ik naar de stekjes, ze groeien erg goed dankzij dit weer! Nog even en dan heb ik in de maanden juli en augustus een mooie hangplant. Van de winter ga ik het zeer zeker goed verzorgen.

Love them! :-)

Groetjes,
Mnm
*

Offline Beata

• 3723
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 29 juni 2012, 00:50 »
Odi Minamie,

Jouw vorige post zie ik nu pas.Ik kreeg de mijne ook,maar die plant was zo goed als dood.Degene van wie ik het kreeg had het te lang in de koelkast gelaten.
Ik probeerde het nog te stekken,maar helaas.

Morgen krijg ik verse uit Suriname,dan hoop ik dat het wel zal groeien.
Ik ga het gewoon in een pot met water zetten.
Succes en veel plezier met de jouwe  :smile:

*

Offline Beata

• 3723
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 03 juli 2012, 23:45 »
Odi Minamie,

Ik heb mijn plantje ondertussen gehad.Dit keer heb ik het(voorlopig)in een teiltje met aarde en veel water gezet.
Het ziet er gezond uit.Ik ga later een kleine nederlandse prapi aanschaffen en het verpotten.

Advertentie
Advertentie