Golden Memories!! - Luchtig | Phone Talk - Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Golden Memories!!

• 5 reactie(s)
  • 1776 x bekeken
  • 5 reactie(s)
  • 1776 x bekeken
*

Offline Beata

• 3723
  • Je kan de rivier niet duwen
    • Bekijk profiel
Golden Memories!!
« Gepost op: 27 december 2011, 19:05 »
Odi odi,

Als mens hebben we allemaal zeker iets leuks meegemaakt in ons leven.Zo zijn er zeker van die mooie momenten geweest die je nooit meer vergeet.

In Suriname werd er een keer plaatjes voor mij aangevraagd op mijn jaardag,3 in totaal.
Maar 1 van die plaat vond ik zo mooi dat ik mijn tranen de vrije loop gaf.

Die dag is me bijgebleven en ik denk er met plezier aan terug.Toen de verzoekjes werden behandeld,zetten mijn neven hun autoradio aan met grote speakers en binnen stond ook de stereoset aan,waardoor het leek alsof de hele straat op dezelfde zender was afgestemd.Ik vergeet die ene verjaardag nooit meer.

Die plaat kwam ik vandaag toevallig tegen op youtube,want de titel wist ik niet meer.Ik wist alleen dat het van Yakki Famiri was en door Dagga gezongen

Ik klikte zomaar ergens op en ik was verrast.

Ik heb er een paar keer heel luid naar geluisterd.De zang,de tekst,de begeleiding wow.....ik vind het nog even mooi als jaren geleden.

Heb je ook een leuke/mooie herinnering die je met ons wilt/kunt delen?

Beata :love:

Advertentie
Advertentie

*

Offline Beata

• 3723
    • Bekijk profiel
Re: Golden Memories!!
« Reactie #1 Gepost op: 18 januari 2012, 18:35 »
Odi,

Vandaag is weer zo een saaie dag.Op zulke dagen zit ik altijd op mijn vensterbank en kijk naar de auto's op de snelweg.
Voordat je denkt zink je dan weg in gedachte en al gauw gaan je gedachten alle richtingen uit.

Ik zat vandaag te denken aan feest van zo'n 22 jaar geleden.
Mijn broers en ik gingen vaak samen met een paar nichten en buurmeisjes dansen.We hadden een vaste groep en het was altijd gezellig.

Op dit feest zou er gedanst worden tot vijf uur in de ochtend.Om 05.00u besloten we naar huis te gaan.Ik ging alvast op straat staan en wachtte op de rest van de groep.De dj ging gewoon door met platen draaien en draaide op dat moment het nummer van Lucky Dube,The hand that giveth.

Ik danste terwijl ik op de anderen wachtte.Er stond een groep jongens/mannen op een paar meters afstand van mij en eentje vroeg of hij met me mocht dansen.Ook hij begon te dansen en plotseling begon iedereen die op straat stond op dat moment te dansen.

Toen de plaat was afgelopen begonnen de jongens te schreeuwen om meer en de dj ging verder met nog een paar nummers van Lucky Dube.Niemand danste meer onder de tent.

Een deel kwam en danste op straat en een ander deel gewoon op het erf,maar niet onder de tent.Het feest dat om 05.00u zou stoppen,stopte uiteindelijk om 07.00u pas.Die twee uurtjes waren gezelliger dan het feest van de hele nacht.

De zaterdag daarop had onze buurman,nu wijlen,wat te vieren en we waren uitgenodigd.Er werd gedanst tot de kleine uurtjes.Ik had een relatie die ik toen geen relatie durfde te noemen.We zagen elkaar soms 2 maanden niet en zo ging dat langer dan een jaar aan toe.Hij was een neef van mijn buurman.

Ondanks ik tot over mijn oren verliefd op hem was,ging ik rustig verder met mijn leven.Tegen 03.00u in de ochtend besloot ik naar huis te gaan,want mi ben weri en de zoon van de buurman,nu ook wijlen,werkte op mijn zenuwen.

Terwijl ik naar buiten liep,zag ik een heer met een witte pet op zich aansluiten bij een groep mannen.Ik liep langs die groep heen en ineens voelde ik iemand mijn hand vastpakken.Doordat hij een pet op had,herkende ik hem niet.

Ik trok mijn hand terug en weer pakte hij mn hand vast.Ik ving zn parfum op,die ik uit duizenden zou herkennen.Ik keek toen naar degene die mijn hand vasthield en zag de man staan met wie ik zogenaamd een relatie had.

Hij liep met me mee naar buiten en zei dat hij om mij daar was.Dat hij me miste en serieus met me wou zijn.Terwijl we stonden te praten hoorde ik weer dit nummer van Lucky Dube en wow,wat werd ik overspoeld door dat gevoel van verliefdheid,de vlinders in mijn buik.

Ik voelde dat hij niet loog toen hij zei dat hij mij miste en mij op dat momenmt zijn liefde verklaarde.Vanaf dat moment waren we onafscheidelijk.Het heeft 7 jaar tussen ons geduurd.We gingen uit elkaar toen ik naar Europa kwam

Ik ben zo dankbaar voor al deze leuke tijden in mijn leven.Hopelijk word ik niet dement op latere leeftijd,zodat ik nog lang van deze mooie herinneringen kan genieten.

« Laatst bewerkt op: 18 januari 2012, 18:38 door Beata »
*

Offline soulsister11

• 4203
  • The purpose of life is a life of purpose.
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 18 januari 2012, 18:53 »
Odi,

Vandaag is weer zo een saaie dag.Op zulke dagen zit ik altijd op mijn vensterbank en kijk naar de auto's op de snelweg.
Voordat je denkt zink je dan weg in gedachte en al gauw gaan je gedachten alle richtingen uit.

Ik zat vandaag te denken aan feest van zo'n 22 jaar geleden.
Mijn broers en ik gingen vaak samen met een paar nichten en buurmeisjes dansen.We hadden een vaste groep en het was altijd gezellig.

Op dit feest zou er gedanst worden tot vijf uur in de ochtend.Om 05.00u besloten we naar huis te gaan.Ik ging alvast op straat staan en wachtte op de rest van de groep.De dj ging gewoon door met platen draaien en draaide op dat moment het nummer van Lucky Dube,The hand that giveth.

Ik danste terwijl ik op de anderen wachtte.Er stond een groep jongens/mannen op een paar meters afstand van mij en eentje vroeg of hij met me mocht dansen.Ook hij begon te dansen en plotseling begon iedereen die op straat stond op dat moment te dansen.

Toen de plaat was afgelopen begonnen de jongens te schreeuwen om meer en de dj ging verder met nog een paar nummers van Lucky Dube.Niemand danste meer onder de tent.

Een deel kwam en danste op straat en een ander deel gewoon op het erf,maar niet onder de tent.Het feest dat om 05.00u zou stoppen,stopte uiteindelijk om 07.00u pas.Die twee uurtjes waren gezelliger dan het feest van de hele nacht.

De zaterdag daarop had onze buurman,nu wijlen,wat te vieren en we waren uitgenodigd.Er werd gedanst tot de kleine uurtjes.Ik had een relatie die ik toen geen relatie durfde te noemen.We zagen elkaar soms 2 maanden niet en zo ging dat langer dan een jaar aan toe.Hij was een neef van mijn buurman.

Ondanks ik tot over mijn oren verliefd op hem was,ging ik rustig verder met mijn leven.Tegen 03.00u in de ochtend besloot ik naar huis te gaan,want mi ben weri en de zoon van de buurman,nu ook wijlen,werkte op mijn zenuwen.

Terwijl ik naar buiten liep,zag ik een heer met een witte pet op zich aansluiten bij een groep mannen.Ik liep langs die groep heen en ineens voelde ik iemand mijn hand vastpakken.Doordat hij een pet op had,herkende ik hem niet.

Ik trok mijn hand terug en weer pakte hij mn hand vast.Ik ving zn parfum op,die ik uit duizenden zou herkennen.Ik keek toen naar degene die mijn hand vasthield en zag de man staan met wie ik zogenaamd een relatie had.

Hij liep met me mee naar buiten en zei dat hij om mij daar was.Dat hij me miste en serieus met me wou zijn.Terwijl we stonden te praten hoorde ik weer dit nummer van Lucky Dube en wow,wat werd ik overspoeld door dat gevoel van verliefdheid,de vlinders in mijn buik.

Ik voelde dat hij niet loog toen hij zei dat hij mij miste en mij op dat momenmt zijn liefde verklaarde.Vanaf dat moment waren we onafscheidelijk.Het heeft 7 jaar tussen ons geduurd.We gingen uit elkaar toen ik naar Europa kwam

Ik ben zo dankbaar voor al deze leuke tijden in mijn leven.Hopelijk word ik niet dement op latere leeftijd,zodat ik nog lang van deze mooie herinneringen kan genieten.

for sharing!
I’ve learned that our background and circumstances may have influenced who we are, but we are responsible for who we become.
*

Offline Beata

• 3723
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 januari 2012, 20:18 »
Odi,

Wel,ik ben een badkamer zangeres.Gisteren terwijl zo gezellig stond te zingen,schoot een lied me te binnen.
Een lied dat ik in geen tijden meer had gehoord.Ik wist alleen nog dat het door Errol Burger,Iwan Esseboom en een zanger van Funmasters werd gezongen.

Ik ging daarnet op Youtube zoeken en ja hoor.....,ik heb hem gevonden.
Ik luisterde na jaren weer naar dit nummer.... en wat mis ik de leuke tijd van toen in Suriname.
Toen het leven voor mij nog zorgeloos was en ik niet teruggetrokken hoefde te leven.
Maar tja.....seasons change!!!!!

Geniet van het leven hoor beste mensen,want het kan soms rare wendingen nemen/krijgen.
Geniet wel op een positieve manier.

*

Offline soulsister11

• 4203
  • The purpose of life is a life of purpose.
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 20 januari 2012, 20:35 »
Odi,

Wel,ik ben een badkamer zangeres.Gisteren terwijl zo gezellig stond te zingen,schoot een lied me te binnen.
Een lied dat ik in geen tijden meer had gehoord.Ik wist alleen nog dat het door Errol Burger,Iwan Esseboom en een zanger van Funmasters werd gezongen.

Ik ging daarnet op Youtube zoeken en ja hoor.....,ik heb hem gevonden.
Ik luisterde na jaren weer naar dit nummer.... en wat mis ik de leuke tijd van toen in Suriname.
Toen het leven voor mij nog zorgeloos was en ik niet teruggetrokken hoefde te leven.
Maar tja.....seasons change!!!!!

Geniet van het leven hoor beste mensen,want het kan soms rare wendingen nemen/krijgen.
Geniet wel op een positieve manier.

Ai deze is echt een klassieker!
Advertentie
Advertentie

*

Offline Beata

• 3723
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 28 februari 2012, 10:42 »
Odi,

Ik mis de mooie en leuke tijd in Suriname.
Vroeger leken de buren wel een grote familie.

We speelden djoel,groen,standbeeld met de hele straat.Vooral als je naar de winkel moest en buurmeisje schreewde "standbeeld",omdat ze zeker wist dat je vingers niet gekruisd waren.

En dan moest je moeder bij het raam staan en je zien staan.........hum hum!!
Je kon ook niet gaan uitleggen dat je standbeeld aan het spelen was.

Natuurlijk wil ik geen kind/jong meisje meer worden,maar ik vind het jammer dat de liefde en vrede die we vroeger met elkaar deelden op de een of ander manier nu heel ver te zoeken is.

En dan tijdens de grote schoolvakanties,mooir weer,leuke muziek,lekker snoepen,gezellig samen zijn.
Dit is een nummer die ik toen ook mooi vond,ondanks ik vroeger niet zo gek was op suri muziek.

« Laatst bewerkt op: 28 februari 2012, 10:45 door Beata »