Zwemmen in de Saramacca liba | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Zwemmen in de Saramacca liba

• 0 reactie(s)
  • 51 x bekeken
  • 0 reactie(s)
  • 51 x bekeken
Zwemmen in de Saramacca liba
« Gepost op: 19 november 2018, 07:51 »
Ik droomde dat ik de Coesewijnebrug opliep en daarlangs gekomen besloot ik een rood witte pangie aan te trekken en te gaan zwemmen in de rivier. Ik deed het tot twee keer toe. Maar wanneer ik uit het water kwam kwam ik aan de andere zijde van de rivier en daar participeerde ik in een wedstrijd waar je moet hangen en springen aan zware  metale en stenen structuren. Maar toen ik ze beklom was ik niet alleen. Er ging een oudere man met me mee. Hij scheen dichtbij het water te wonen bij de goedeverwachting. Ik won beide ronden van de wedstrijd waarop er voorme werd geklapt door de omstanders. Ze vonden dat ik nog niet klaar was dat er nog verder moest worden gespeeld maar ik voelde dat ik niet langer hoefde meetedoen want ik won tog altijd. Die pangies die ik steeds "  stal " om te zwemmen bleken ook van een man te zijn die vlak bei de rivier woonde. Hij vond het eigenlijk niet leuk dat zn pangies verdwenen maar ik wist dat ik ze steeds nam. Ik vertelde die man van me dat je ook gewoon met een trein vanuit boven op die brug naar beneden kon gaan en ik kon hem nog wijzen hoe. Bij de terug weg zag ik tot mijn verbazing dat die eigenaar van die pangies ze netjes had gewassen en gehangen ad lijn. Ik ontmoette onderweg mijn indiaanse vriendin die heel verheugd was om me te ontmoeten. ik bn zelf niet van de Saramacca rivier dus bn benieuwd naar de betekenis hiervan.

Advertentie
Advertentie

Gerelateerde onderwerpen

xx
Liba pai

Gestart door Queen Sufrica

3 reactie(s)
1616 x bekeken
Laatste bericht
30 november 2010, 00:50
door miss curiousity
xx