Winti in droom - Dromen | Topic - Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Winti in droom

• 3 reactie(s)
  • 1487 x bekeken
  • 3 reactie(s)
  • 1487 x bekeken
*

Markeda

Winti in droom
« Gepost op: 13 juli 2009, 18:31 »
Lieve mensen,

Ik heb een 2-tal dromen die ik jullie wil voorleggen.

Ik ben in een, voor mijn onbekend, huis.  Er is een feestje aan de gang waar veel mensen bij aanwezig zijn. Ik sta in de woonkamer. Plotseling komt er een vrouw binnen, die mij een onbehagelijk gevoel geeft. Ze kijkt me aan en loopt op mij af. Ik heb het gevoel dat ik weg moet wezen waarbij ik het ook meteen op een lopen zet. De vrouw begint me te volgen. Maar omdat ik me op onbekend terrein bevindt kan ik de uitgang niet vinden.  Ik loop een trap op naar boven waar een blanke man is. Hij zegt tegen me dat hij me gaat helpen om de uitgang te vinden. We rennen weer naar beneden intussen blijft die vrouw me volgen. Plotseling zijn we dan toch buiten en gaan we als maar harder rennen. Maar die vrouw blijft me volgen. We komen bij een grote rivier en staan aan de oever. Het is net vloed geworden en de bodem is dus zichtbaar, het is best modderig. Plotseling staat die vrouw achterons en kijkt me verontwaardig aan. Dan veranderd ze in een grote slang. En dan bedoel ik formaat anaconda. Ik begin te gillen want ik ben als de dood voor slangen. De slang richt zich op, kijkt me aan en grijpt dan een andere vrouw en begint te rollen in de modder.
Daarna werd ik wakker. Ik kon van angst ook niet meer slapen.

Ik heb jaren geleden ook met een anaconda gedroomd maar dat was een man en die kwam me te hulp toen iemand me wilde schieten. Hij kwam toen ook uit een grote rivier of meer.

Mijn tweede droom ging al volgt;

Ik loop met mijn vriend in Amsterdam oost. We komen bij een soort hofje aan waar een kennis van mijn vriend woont.  We blijven staan en praten intussen met mensen die daar ook zijn. (alles speelt zich buiten af) Plotseling komt er een oudere creoolse vrouw uit de woning van die kennis en geeft me wat. (Ik weet dat in die woning een doffo is omdat die kennis in real life een duman is) Daarna loopt ze weer naar binnen.  Ze doet die nog 2 keer, de laatste keer geeft ze me een platte donkere steen waarop allerlei tekens geschreven zijn met krijt in de kleuren wit en lichtblauw.  Opeens krijg ik wintie en roep:  mi na negre kondre apuku. Ik roep die 3x en stamp intussen op de grond. Intussen ik dat doe hoor ik in mijn hoofd het nummer: 
bongolo mi de basi sin kar’mi 2x.
Mi na ampuk’o, mi no nyan’ete, mi no nyan’ete.
Basi sin kar’mi.

Die winti zakt en ik denk al huilend, ooh ik moet nu echt iets gaan doen. Die oudere vrouw komt naar me toen en zegt maak je niet druk al is het over 20 maanden. Daarna wordt ik wakker.

Ik heb deze dromen ongeveer 2 jaar geleden gedroomd. Heb daarna wel weer met een grote slang gedroomd, maar die hing in een boom en stuurde andere kleine slangen om me te bijten.

Wat moet ik nou van deze dromen maken. Moet ik ze letterlijk nemen, vooral die laatste. Die 20 maanden zijn al voorbij.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen deze dromen te verklaren.

Advertentie
Advertentie

*

Offline Krabasi

• 331
  • mi ben de bifo mi ben de
    • Bekijk profiel
Re: Winti in droom
« Reactie #1 Gepost op: 16 juli 2009, 23:43 »
odi markeda

heb je al wat dingen gedaan op winti gebied. baderen etc etc
*

Markeda

« Reactie #2 Gepost op: 17 juli 2009, 20:48 »
Hoi Krabasi,

Dank je wel voor je reactie.

ja, ben wel eens gebaad maar eigenlijk nooit naar tevredenheid. Ik wilde me terugtrekken maar onder druk( van famillie) ben ik blijven staan. Soms sta je voor iemand je hebt gehoord dat hij/ goed is maar als jij er staat denk je alleen maar hoe kom ik hier weg. Hij/zij gaat het werk voor mij niet goed kunnen doen.   

Maar heb mijn bigi smas gevraagd met naar de juiste persoon te leiden. Ik geef de moed niet op en zal uiteindelijk bij de juiste persoon komen.

Markeda
*

Offline Krabasi

• 331
  • mi ben de bifo mi ben de
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 21 juli 2009, 01:49 »
droom 2 spreekt voor zich. er is geen tijd gebonden aan dingen 20 mnd of vijf jaar zolang jij niets belooft en dat je wel laat zien dat je je best doet om dingen te bewerkslligen is er niets aan de hand wat wel zo is blijven bidden dat je bij de juiste persoon terecht kom wat gnet- neko in een topic aangaf wat je ook doet niet zomaar naar een bonu gaan bid tot anana en de bschermers die je hebt om de persoon die capabel is op je pad te zetten.

droom 1 onduidelijk wie wa sdie vrouw hoe zag ze eruit is het een bekende.
een element wat ik eruit haal is een watra vodu

nanga saka fasi