watramama | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

watramama

• 4 reactie(s)
  • 3400 x bekeken
  • 4 reactie(s)
  • 3400 x bekeken
*

HERU!

watramama
« Gepost op: 22 juli 2009, 02:27 »
deze droom kreeg ik vorige week.
ik was samen met mijn overleden moeder ,een zusje en een paar voor mij onbekende heren aan het water ergens in een warme streek een natuurlijk stuk strand in een bosrijke omgeving.het was koel en we waren in een rustige blije stemming.mijn moeder was in een vertel stemming,de mannen luisterden geboeid naar haar ,de mannen sloten hier en daar aan bij haar verhalen. omdat ik me wilde vermaken vroeg ik mijn zusje verstoppertje te spelen. ze was gelijk van de partij,ik zou me verstoppen en zij zoeken. ik verstopte me in het bos aan de rand van het strand ,waar er kleine rotsen boven het water uitstaken.mijn zusje bleef lang weg..hi hi hi,dacht ik bij mezelf ík heb me zo goed verstopt dat ze me niet vonden kan.ik begon haar zacht en langzaam te roepen,maar verkorte haar naam .na een paar keer roepen hoorde ik iets bewegen en keek op. er stond een vrouw met ontblote rug naar me toe met heel lang zwart haar..ik lachte in mezelf en dacht;zo snel heeft ze lange haren gezet..,maar toen draaida ze zich een kwart naar me toe,zodat ik haar rechterschouder en een gedeelte van haar gezicht zag..het was mijn zusje niet!de vrouw was indiaansblank en ze riep haar naam alsof ze dacht dat ik vergeten was hoe ze heette..ze had dezelfde naam als mijn zusje,alleen kwam er "tje"achter de naam.ze herhaalde het nog twee keer en een derde variant van die naam en dook in het water achter een van de rotsen,ik hoorde nog de zachte plons en duik geluid.ik kwam tevoorschijn ,mijn zusje had me niet gevonden ,ik keerde terug..  Anga lespeki wat betekent deze droom en is het een winti van mijn zusje of van mij..

Advertentie
Advertentie

*

Dya-Dya

Re: watramama
« Reactie #1 Gepost op: 24 juli 2009, 03:13 »
is een watra ingie van jou...
je zusje was eigenlijk al je winti.... maar toen je verder keek zag je die watra ingie
in dromen komen ze namelijk vaak als je broers of zussen of goeie vrienden.
de watra ingie wilt maybe een beetje aandacht (door dat ze zei dat je d'r naam maybe was vergeten)

jammer dat je niet heb gehoord wat je zalig moeder vertelde...
dan kan er maybe meer uitgehaald worden

vriendelijke groet,

dya-dya
*

HERU!

« Reactie #2 Gepost op: 25 juli 2009, 14:00 »
tangi dya dya.
inderdaad hou ik echt van dit zusje...en ze heeft het postuur van moeder,ze weet dat ik van haar houdt.
ja en nee we konden bij moeder blijven ,maar al het gepraat was een onderonsje tussen zij en de heren,ze gaven ons geen aandacht en de gesprekken gingen ons niet aan.
en bovendien ben ik zeer gehecht aan de natuur het heeft een grote aantrekkingskracht op me,vandaar dat ik wilde spelen.
alleen begrijp ik niet dat je zegt dat mijn zusje ook de watramama IS.  want dan hoe is ze ongemerkt gebleven gedurende al die jaren. wacht eens even..,je kan gelijk hebben op een van mijn 'reizen'was ze er ook,er was een gevecht en we moesten op gegeven moment maken dat we wegkwamen,maar de richting waar naar wij gedreven waren was omringd door water,ik was bang want ik kon niet zwemmen..,weet je wat ze deed ze liet me los en begon over het water te rennen,ik was stomverbaasd en wist het even niet meer,toen ik zag dat ze een van haar schoenen had achtergelaten ,ik weet niet waarom maar ik trok de schoen aan en het volgende moment was ik aan de overkant.  dus .
*

Dya-Dya

« Reactie #3 Gepost op: 25 juli 2009, 15:47 »
dat betekend dat je bezig bent een doel te bereiken
en dat je watra ingie je helpt te komen waar je moet zijn..

dus waarschijnlijk neemt die watra ingie de vorm van je zusje aan in je dromen...
maar hoeft niet altijd zo te zijn

vriendelijke groet,

dya dya
*

HERU!

« Reactie #4 Gepost op: 05 augustus 2009, 16:08 »
dank je wel dya dya!
Advertentie
Advertentie

Gerelateerde onderwerpen

xx