vreemd voor mij | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

vreemd voor mij

• 3 reactie(s)
  • 1296 x bekeken
  • 3 reactie(s)
  • 1296 x bekeken
*

jeni

vreemd voor mij
« Gepost op: 28 november 2008, 11:27 »
odi odi ala brada nanga sisa

wat een interesante site big up. God bless  : :great:

me opa en oma leven niet meer van moeders kant. maar wat het mooie van is dat er een ouderlijke huis is.  maar geen van die 2 zijn op het erf overleden. Ze waren gescheiden en leefden beide apart. mijn opa had een andere plek. maar oma bleef allleen achter in het huis met haar kinderen en klein kinderen. Ik weet niet wat er gebeurd is maar oma was ook verhuist of tijdelijk weg bij een tante gaan wonen en is daar op het erf overleden heel rustig hoor. we riepen haar maar reageerde niet zijn toen gaan kijken ja hoor. En ik was er gelukkig bij en ik ben er blij om. dit is om het verhaal een beetje samen te vatten naar mijn vraag.

Mischien is het en idee van me maar waarom zijn beide niet op het erf dood gegaan al ALHOEWEL ZE ER NOG LIEVER WAREN HOOR. Het ouderlijke huis is er nog. De kinderen van me oma en opa en kleinkinderen wonen daar.

« Laatst bewerkt op: 28 november 2008, 13:45 door Geheim »
Advertentie
Advertentie

Re: vreemd voor mij
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2008, 12:15 »
Odi,

Er kunnen zoveel redenen zijn waarom iemand niet meer thuis wilt wonen.
Als ik je brief zo leest waren ze gescheiden dus was de opa sowieso ergens anders in dit geval.

Dat Oma tijdelijk ergens Anders was kan zijn dat ze ff eruit wilde zijn.
Het lijkt me heel moeilijk om van hieruit een rede te bedenken waarom ze niet thuis is overleden.

Heb je zelf een vermoeden?  Heb je dromen gekregen hier over?

Soso lobi, Kromanti.
« Laatst bewerkt op: 29 november 2008, 12:17 door Kromantie »
*

jeni

« Reactie #2 Gepost op: 29 november 2008, 16:43 »
ik heb een helboel verschillende dromen gehad. Maar bij wie moet je wezen voor uitleg.
je weet ook niet wie je moet vertrouwen

Ik deed reeds lang geleden een wasi bij een man gedaan, Mi bing moesoe wasi pratie en de laaste ding wat die man tegen mij zei ala sani sang de na dongroe e kong na krieng. ik kreeg zelfde avond een boopschap.
Deze droom speelde in het huis van die 2 overledenen. Als eerste kwam ik op een school en zag een meester daar zitten en een kennis van mij was kleren aan het wassen san ing e wasi mi no sabi.  Van de ene kamer ging ik naar de ander kamer waar ze zelf slapen zag ik een tante van mij daar in de kamer van mijn op en oma en op het bed zat een andere kennis met nog een andere en ik zei tegen me tante van deng sma moes mopo uit a kamra want deng zalig no lobi of wani sma kong ini deng kamra en i sabi dat na dja deng obia foe deng e tang. dat was het

Maar na deze droom heb ik mijn moeder gebeld en heb haar verteld ze zei is je zaak hoor vooral als je in dingens zomaar gaat dieken want dan kom je dingens tegen die niet graag tegen wil komen.

Nog bedank
*

Dya-Dya

« Reactie #3 Gepost op: 29 november 2008, 23:05 »
ten 1ste wil ik je zeggen wees niet bang...
ten 2e wie goed doet zal het ook ontvangen.
wees blij met de boskopu's die je krijgt...

als je droomt over dat je op school zit willen je bigisma's je altijd wat leren of wijzen of laten zien...
hebben jullie wel gesproken in de kamer waar je oma sliep?
een beetje water gooien en tak mofo... niet alleen naar je oma maar ook naar al die yeye's

vriendelijke groet,

dya-dya