rare droom | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

rare droom

• 3 reactie(s)
  • 286 x bekeken
  • 3 reactie(s)
  • 286 x bekeken
*

Mi Ampuku Nengre

rare droom
« Gepost op: 06 mei 2018, 22:14 »
Goedenavond leden. Ik droomde een paar maanden geleden dat ik aan het werk was en het leek alsof het al tijd was om naar huis te gaan, maar in die droom woonde ik met mijn gezin bij mijn moeder (ouderlijkhuis). Voordat ik vandaar ging dacht ik als ik thuis aankomt ga ik een glas water pakken en naar achterin van het erf  gaan om mijn zegje te doen om te zien wie die twee indianen zijn waarover men het altijd heeft gehad (in werkelijkheid heb ik altijd van ze gehoord). Thuis aangekomen heb ik gedaan wat in mijn gedachten was en er verschenen twee indiaanse jongens van ongeveer 18/19jrts jong, ze leken sprekend op elkaar (ik denk dat ze tweeling zijn). Ik vroeg ze hoe lang ze al daar wonen en ze gaven me antwoord, maar ik kan mij niet meer heugen wat het is. Het leekt alsof de hele buurt in een indiaans dorp veranderde en ik zei dat ik nooit wist dat daar een dorp was. Ik zei ze toen, kijk hoe lang wij al hier wonen, waarom helpen jullie ons niet om hoger op te komen?

Het leekt toen alsof ik in een kamer op een bank zat tegen over mijn zat een heer  , ik had een licht blauwe zak doek op mijn hoofd zonder trui en een pangi aan. Ik zat heen en weer te hobbellen en zei hem gapend dat hij me een srd60, srd1 en drie 1cent moest geven.

Ik kwam toen plotseling thuis bij mijn moeder  in die oude wc terecht en zag heel was kleine slangen boven. Ze hadden allemaal dezelfde kleur van mijn vodu pangi (ik was wel niet bang) en ik vroeg ze kalm hoe het gaat. Wat kan dit allemaal betekenen?

Advertentie
Advertentie

*

Een vriend

Re: rare droom
« Reactie #1 Gepost op: 08 mei 2018, 06:40 »
Die wintis hebben zich aan jou geopenbaard  .. is een kennismaking... ze wonen al lang daar op het erf. Indien je daar woont is het de taak daar zo schoon mogelijk te houden en af en toe daar je zegje te doen.  Neem een kalebas met water en ga daar en praat. Je hebt de wintis gezien en dat ze er zijn  wel jee ter ding.. en zo ook de vodu.. die pangi stof kan je tegen de muur van je kamer zetten waar je slaapt.. een koko pimba op een tafeltje tegen de pangi aan en een djogo en kalebas water..en dan van daaruit... zal jij verder je ontwikkelingen doormaken.  Maar ju lepie.. je hebt kennis. Wie begeleid jou.. zit meer in jou.. om te ontwikkelen.

*

Mi Ampuku Nengre

« Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2018, 18:48 »
goeden dag. bedankt voor u uitleg, mi no lepie en niemand begeleid mij. ik ben er pas bij en nog lerende.
*

Mi Ampuku Nengre

« Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2018, 18:51 »
Het leekt toen alsof ik in een kamer op een bank zat tegen over mijn zat een heer  , ik had een licht blauwe zak doek op mijn hoofd zonder trui en een pangi aan. Ik zat heen en weer te hobbellen en zei hem gapend dat hij me een srd60, srd1 en drie 1cent moest geven. wat kan deze stukje betekennen?

Gerelateerde onderwerpen

xx
Rare droom

Gestart door sranangsweetie

1 reactie(s)
1284 x bekeken
Laatste bericht
16 december 2012, 15:59
door Prodo misie
a10
rare droom

Gestart door winti