Om een droom beter te verklaren | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Om een droom beter te verklaren

• 1 reactie(s)
  • 887 x bekeken
  • 1 reactie(s)
  • 887 x bekeken
Om een droom beter te verklaren
« Gepost op: 28 juli 2016, 14:46 »
Beste CC lezers,

Ik heb graag een verzoek.
Ik heb enkele dromen op CC verklaard, ik zou graag meerdere dromen willen verklaren maar ik kan weinig maken van een samenvatting van een droom.

Om een droom te kunnen ontcijferen spelen er vele factoren mee.
Daarom mijn verzoek als je droom verklaard wilt hebben,beschrijf de droom zo uitgebreid mogelijk.
Met uitgebreid bedoel ik geen lap tekst maar details.
Want net dat ene detail wat je weg laat of ben vergeten te vermelden dat kan heel de droom een andere betekenis geven.

Ik ben van mening dat droomsymbolen niet altijd van toepassing zijn op de betekenis van je droom.
Het is een hulpmiddel om je in richtingen te laten denken.
Als je bijv. een huis droomt is het niet automatisch je lichaam.
Daarom zijn alle details in een droom belangrijk en daarom heeft een droomsymbool soms ook meerdere betekenissen.
Met details bedoel ik dan de omgeving, objecten noem maar op.

Wat ik ook wil adviseren is om de dromen op te schrijven.
En je gevoel te raadplegen. We horen vaak luister naar je gevoel.
Maar vele onder ons horen de stem niet, waaronder ik ook niet altijd maar het wordt steeds meer.
Dit heb ik bereikt door rust moment te creëren, en te mediteren.
Door rust hoor je meer en voel je meer.

Ik ben ook gegroeid in het ontcijferen van mijn dromen, ik ontcijfer niet alles.
De reden waarom ik sommige droom niet gelijk kan ontcijferen, is omdat ik te veel met emoties de droom wil ontcijferen.
Wanneer ik dan rustig wordt en de droom terughaal dan gaat het ontcijferen stukken beter.

Ik zoek ook droomsymbolen op om mij in richtingen te laten denken waar ik eerder niet aan dacht.
Dan leg ik die verklaringen naast elkaar en kijk dan wat het beste in het verhaallijn past.
Als ik er helemaal niet uitkom, en de droom laat mij niet los dan vraag ik mijn bigisma's om de boodschap nog een keer te sturen maar dan op een manier dat ik het begrijp.

Maar wanneer ik de boodschap heb begrepen, krijg ik het gevoel dat ik het bij het juiste eind heb.
Verder let ik op mijn omgeving, ik luister als mensen praten.
Het is wel eens voorgekomen dat iemand iets uit zijn/haar ervaring verteld en dat ik het gevoel krijg dat ik het al wist. Of heb ik deja vu momenten.

Dat dromen ontcijferen moeilijk is, dat weten we inmiddels.
Want niet alle dromen zijn boodschappen voor jou of zijn boodschappen die pas in de toekomst plaats vinden. Of onthullen geheimen uit het verleden.
Als je het niet direct weet schrijf je dromen op, lees zo nu en dan je droomdagboek door.
Blijf alert in het leven.
Wanneer iemand praat luister dan ook.
En voel je gevoel en het belangrijkste' vertrouw op jezelf'.

Wij zijn allemaal leerlingen op het culturele gebied.
Dat betekend ook dat wij allemaal groei kunnen doormaken als we daarvoor openstaan.

Bedankt voor het lezen.
Indien iemand ook tips, vragen en/of opmerkingen heeft, voel je vrij om te reageren.

Advertentie
Advertentie

Re: Om een droom beter te verklaren
« Reactie #1 Gepost op: 29 september 2016, 12:01 »
Dat betekend ook dat wij allemaal groei kunnen doormaken als we daarvoor openstaan.

Dit is wat ik schreef op 28-07-2016.
Ik ben bereid om leden mijn visie te geven, als een lid zelf ook een visie heeft.
Want geef een man vis, hij eet voor een dag, leer een man vissen en hij eten zijn leven lang.