Moest een witte en zwarte parasol ophalen! | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Moest een witte en zwarte parasol ophalen!

• 6 reactie(s)
  • 2148 x bekeken
  • 6 reactie(s)
  • 2148 x bekeken
Moest een witte en zwarte parasol ophalen!
« Gepost op: 24 juni 2009, 15:39 »
odi obiaman en andere dromen kenners,

heb vannacht een korte droom gekregen en deze ging als volgt:ik ging naar een bevriende duman om hem te helpen met het werk en zo kon ikwat bijleren.toen ik bij hem aankwam zag ik hem al staan wachten op me.
het was in het bos,maar een gedeelte was opengekapt en er stond een prieel of kampu op.

hij liet me zien dat er verderop in een zijweggetje nog 2 kampen stonden,waarbij de eerste met een zwarte parasol bovenop de kamp en iets verderop een tweede kamp met een witte parasol bovenop de kamp stond en het stukje was heel erg met takru sani's(slechte geesten) bewoond en omringt door bos.

ik vroeg hem waariom hij ze niet zelf ging halen toen zei hij tegen mij ,je wilt me toch helpen ?ja zei ik vervolgens,nou dan mag jij ze ophalen.maar voordat ik naartoe ging ,maakte hij draaiende bewegingen op het zand en pakte een tak en zei dat hij eerst enkele kruistekens onder mijn voeten,handen en rug moest zetten,omdat het daar behoorlijk kon spoken.

nadat hij de tekens had geplaats op mijn lichaam,liep ik toen door die beboste weg ,richting die witte parasol,omdat die het verste stond.toen ik zo'n meterje of 10 bij die kamp kwam,kreeg ik over mijn hele lichaam kippenvel en keek naar die kamp en begon een kromantie tongo te praten,terwijl ik naar de kamp liep.plots hoorde ik hem roepen en werd wakker rond 4:30 's morgens.

beste obiaman ik wacht op uw reactie over deze droom

odi,fayalobi

Advertentie
Advertentie

*

Offline MXX

• 138
    • Bekijk profiel
Re: Moest een witte en zwarte parasol ophalen!
« Reactie #1 Gepost op: 25 juni 2009, 22:43 »
Sorry hoor Fajalobi, maar waar is je mooie foto?
Ik wil het aan mijn moeder wijzen maar zie nu een foto van Popeye???

Zet je foto weer hoor!

Lespeki nanga saka fasi
MXX
*

Bigimang

« Reactie #2 Gepost op: 28 juni 2009, 07:53 »
Odi odi Fajalobi.

Die bevriende Duman is je eigen winti(begeleider)die je laat zien
hoe zijn kampu er uit ziet of toen was
omdat je lerende bent laat hij je zien dat je goed en  kwaad hebt.
maar om het kwaad te bestrijden
 moet je ook goed beschemt zijn er mogen geen deuren open zijn zo dat je kwestbaar bent.
mog je op plaatsen komen waar je die kippenvel gevoel krijg dan weet je
ook dat er negatieve energie daar rond hangt.

Hoop dat je hier wat aan hebt,als Obiaman en andere lezers een andere kijk
op je droom hebben lees ik dat ook graag.

blijf bidden en werk aan het godelijke kracht in je
zodat je meer openbaringen kan verkrijgen

Odi odi. Gezegend zijt gij :fun_050:
« Reactie #3 Gepost op: 28 juni 2009, 08:11 »
odi brada bigimang,

ik kan je alleen maar zeggen dat je een goede en mooie uitleg hierover hebt gegeven en je zit er ook warmpjes bij.

gran tangi,fayalobi

*

Offline Obiaman

• 1132
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 28 juni 2009, 11:42 »
Odi Fayalobi,

Klopt zoals bigimang het brengt en voor jou een begrip dat je wel goed beschermd word.
maar leer en zie. al doende leer jij. je komt of zal nu iets meemaken en begrijpen. luister dan ook naar de droom
.

heb vannacht een korte droom gekregen en deze ging als volgt:ik ging naar een bevriende duman om hem te helpen met het werk en zo kon ikwat bijleren.toen ik bij hem aankwam zag ik hem al staan wachten op me.
het was in het bos,maar een gedeelte was opengekapt en er stond een prieel of kampu op.

je bevriende du man, is jou sterke obia die je veel leert. want je krijgt hier een boodschap.
hij wacht op je, want hij weet dat je komt. hij verwacht je al omdat het nu tijd is dat je dit weet.
iets wat je nu moet wetenof iets wat je meemaakt

hij liet me zien dat er verderop in een zijweggetje nog 2 kampen stonden,waarbij de eerste met een zwarte parasol bovenop de kamp en iets verderop een tweede kamp met een witte parasol bovenop de kamp stond en het stukje was heel erg met takru sani's(slechte geesten) bewoond en omringt door bos.

jou obia laat je zien dat ergens, een kamp zien waar ze geod en kwaad kennen. dat je weet dat ze een witte en een zwarte parasol  hebben.(je winti wilt je iets hier duidelijk maken)
daar op die kamp doen ze zowel goed als kwaad. jou obia, komt je als het ware leren en laten zien waar dat kamp zich bevind.
een parasol staat voor dekking, bescherming, dus het wordt beschermd door goed maar zeker ook door kwaad.
je komt er langs, hij heeft je duidelijk gemaakt, zie en weet waar je langs ga.

je  leert , dan zal je ook moeilijke tijden meemaken, dus je zal je ook op gevaarlijk terein begeven wanneer je bezig bent met winti. je wilt helpen maar zal dus ook tijden krijgen waar je op gevaarlijk terein zal begeven, ook zo leert men.
en de obia heeft je van te voren gewezen, kijk dat zie je en ga maar.(proef het werk)

de obia maakt een kruis teken op je (kromantie) je nu op een pad zal gaan waar het behoorlijk kan spoken. maar je bent heel goed beschermd. hij laat je even zien wat je allemaal mee zal maken als je in dit vak zit.
je zal dingen meemaken, jij gaat nu op een terein waar dus meerder krachten zijn.

je gaat naar een terein, die gevaarlijk kan zijn  waar men goed als kwaad kan.
gelukkig wilde je richting het witte, (een kamp kan goed en kwaad hebben) helpen en oorlog voeren.

je bent ver gegaan, dichtbij het kamp, jou kromanti kwam op je,
het werd niet jou strijd meer, maar zou nu een strijd gaan worden op winti hoog gehaalte.je heb hier iets belangrijks geleerd.
je zal momenten in je leven krijgen dat je als mens jezelf verdedigd maar lerende. dus dat wat je echt meemaakt als mens.
hoe ermee omtegaan.

toen het een gevecht op geestelijk gebied zou gaan worden. omdat je kromantie bezit van je nam, de grote obia jou terug riep. omdat het geen gevecht moet worden op winti gebied. je ziet dat de obia kromantie op je komt om aan te gaan vallen, en er toch een hogere obia (je leermeester) jou terug roept.

dus al met al, je hebt geleert, kijk wat zich daar op zo een kamp bevind, ga en zie, je had geen obia op je maar bent heel goed beschermd, maar de kromantie obia nam bezit om aan te vallen, waardoor de leermeester heeft moeten ingrijpen.
anders zou het oorlog worden wat niet nodig is.

je hebt geproeft, je hebt geleert, je hebt gezien, en is een kromantie les wat zoal voor de mens is wat je dus dagelijks kan tegen komen, dus als mens. maar zie dat ook jij kromanti heb die oorlog kan te voeren, maar dan komt er een hogere leermeester die jou begeleid en aangeeft, nee, kom terug.

het is een prachtige les die je hier geleerd hebt, zie dat je de droom 24 juni hebt ingestuurd, waarschijnlijk heb je die dag iets meegemaakt of gevraagd en ze hebben je laten zien.

Odi nanga brasa,Obiaman

« Laatst bewerkt op: 28 juni 2009, 12:22 door Obiaman »
Advertentie
Advertentie

*

Pikien Moesje

« Reactie #5 Gepost op: 28 juni 2009, 13:52 »
Odi, Odi,

Sterkte en veel wijsheid Faja Lobi.....Bedankt dat ik door jou verhaal de mijne kon opschrijven en doorgronden.

Het lijkt op een heel oude droom van mij.
Alleen was ik met een man in het bos en ik moest een tijdje alleen
in een houtenhuis blijven. Ik dacht heel stoer, dat red ik wel....Ik ben niet zo bang
uitgevallen. Met een houwer en een geweer bleef ik alleen achter. Mi taigi na mang dati
mi bu soetoe alla soema sa e kon foe lul mi geest.
Ik had het naar me zin, maar toen kwam de nacht. Het is  pikkedonker, ik ben gaan liggen....
Mi jere wan sani na dorose dan toch mi begin frede....Gelukkig niet zodanig dat ik niets meer kon
doen, maar toch. Op een gegeven moment mi begin waarskowroe a samma na dorose. Maar toch a samma
no e gwe! Mi opo na doro, teki na geweer, mi richtte en mi soetoe. op een haar na heb ik die man niet geraakt.
Heel de nacht toch wel onrustig geslapen, maar wel geslapen.
Bij het aanbreken van de ochtend kwam hij mijn begeleider me  ophalen. We bespraken we hoe alles was verlopen.
Hij was die persoon die mij in de gaten heeft gehouden en op wie ik dus had geschoten. Hij vertelde mij dat ik hem bijna
heb geraakt. Als ik mijzelf iets beter in controle had gehouden dan had hij nu een extra oog...
Ik was blij dat ik hem niet heb geraakt en dat ik in staat was voor mezelf op te komen.

Nanga lespeki,
Pikien Moesje

« Reactie #6 Gepost op: 28 juni 2009, 14:21 »
odi mxx,heb de primisi gekregen om mijn foto weer te mogen plaatsen,het is van mij en blijft ook van mij alleen,dus je kunt je moeder deze foto met alle genoegen  laten zien.

piking moesje, zo vullen wij elkander aan,want uit mijn verhaal kun je die van jou ook uithalen en zo hoort het ook te gaan in onze cultuur,elkander helpen,niets meer en niets minder.

beste obiaman,ik sta altijd perplex van hoe goed je dromen kunt uitleggen en jouw uitleg klopt van alle kanten en hebt er veel mee gehad.ga zo maar door obiaman.
dank en odi nanga brasa ,Fayalobi :great:

Gerelateerde onderwerpen

xx
Ik veranderde in een witte panter en vocht tegen een zwarte

Gestart door MXX

7 reactie(s)
1937 x bekeken
Laatste bericht
23 april 2012, 18:10
door MXX
xx
droom over een zwarte en bruin met witte kat.

Gestart door diaantje

8 reactie(s)
3925 x bekeken
Laatste bericht
05 september 2011, 18:12
door vishnu
xx
Droom over een zwarte man die een wit hemd en korte witte broek aanhad

Gestart door avalon

1 reactie(s)
1139 x bekeken
Laatste bericht