mijn droom denk dat het om een kabra gaat wie kan mij er meer over vertellen | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

mijn droom denk dat het om een kabra gaat wie kan mij er meer over vertellen

• 3 reactie(s)
  • 1687 x bekeken
  • 3 reactie(s)
  • 1687 x bekeken
ik was in m ijn huis en zag dat mijn deuren open en dicht gingen en hoorden voetstappen maar zag niemand.
ik had 2 telefoons in mij handen en liep er op af in de gang trof ik een gat in de muur aan.
ik zag de buurman en zijn vrouw en een witte zak en een bezem voor het gat, ik hoorden de waterleiding en zag hoe water tot mijn enkels naderen, ik belde 112 dat ze moesten komen en dat er spraken was van inbraak ze vertelde me dat ik polshoogte moest nemen om te kijken of de buren bezig waren met een verbouwing  op dat moment zag ik dat de buurman al spullen had  klaar gezet om het gat dicht te metselen ik liep er op af en sprak met de buren in hun tuin, tot dat het gat dicht was gemaakt ik liep om de flat heen  naar de voorkant daar trof ik mijn broertje aan, ik vroeg hem wat hij kwam doen hij antw: na yu me wagti ik liep naar boven richting mijn huis maar op dat moment zag ik mijn moeder en haar 2 zussen en een vriendin in mijn keuken ze zongen rouwliederen en hadden iets in hun handen alsof het houtskool was waarmee je je huis rookt want er kwam rook van af , ik was giftig ik begon te schreeuwen wat doen jullie in mijn huis ik praat niet met jullie dan komen jullie zo brutaal dingen in mijn huis doen
mijn tante legde de schaal gelijk neer maar de andere tante zei nee blijf ati bron ne mik bung ptjing, en toen antw zei no ung abbi fu gwe a jaggi unnu toen zei de andere tante no no ung abbi fu klaar a laatste roko disi.
maar tog ging die tante er vandoor en die wijs sprak kwam op me af en zei wiens fa no fa na yu mama a kong yepi yu , ik zei ik wil niks horen mi ne tak anga unu u komoto uit mi osso en toen ging zei ook weg enkel mij moeder en mij broetjes en der vriendin bleven achter ik at het rijst dat ik daar aantrof en ik zat op de bank en via de achter kant hield mij moeder voor mij langs een witte tas met kinder kleding en echt op een sari manier alsof 2 mensen niet praten maar toch een manier contact zocht om het weer goed gte maken en toen werd ik wakker

Advertentie
Advertentie

ik zag dat ik kleding aan het zoeken was maar het was in een trouw zaak en had een jurk aan maar die jurk was zo strak aan mij lichaam en ik was heel erg dun en mijn haar was loos in een afro toen bevond ik me in mijn moedre straatik kwam aan in haar huis  en zag dat mijn broetje en zijn vriendin voor de deur stonden en naar me keken en mijn moeder stond op het balkon, ik liep naar boven en zag al mijn broers en zussen mijn broertje stelde zijn  nieuwe vriendin voor ik stond er bij maar ik werd door mijn moeder genegeerd ze hadden met elkaar een eenheid. er was ook een hindoestanse man die liep op me af en zei wat ben je komen doen
zie je niet dat je niet bent gewenst waarom ga je nou niet gewoon weg van hier ik was boos omdat ik die man brutaal vond om zo iets te zeggen in mijn  moeders huis mijn moeder stond en zei niks ze gaf de man de leiding en zei en die man liepen weg ik bleef met mijn broers en zussen achter.
ik wachten tot ze terug kwamen. toen liep ik op mij  moeder af maar die zelfde man stond naast haar en ik zei sinds dat jij hier bent doet mij n moeder zo tegen mij en wie ben jij om het leiding hier te nemen laat me moeder zelf tot me praten als ze iets te melden heeft toen antwde zei : mi kong werri mi kong werri nanga yu mi e gi yu bung bung boskopu ma i ne du neks anga ding en toen zei ze want mi e si fa mira lond yu ede ka ba en toen zag ik mezelf in een houding liggen  waarbij ik 3 zwarte spinnen zag 1 boven mijn hoofd en 2 onder mij oksel
*

Len

Beste Romaisa,

Zou het niet overzichtelijker zijn voor de lezers,als je hier en daar wat puntjes en hoofdletters had gebruikt/geplaats.
Is niet negatief bedoeld hoor,integendeel.

Zo lijkt het me wel een beetje vermoeiend om te lezen.
Ik hoop dat je het niet als negatief opvat.

Odi.
*

MARAMARA

wat ik uit je droom haal ten eerste ben ik zelf nog lerende op dt gebied maar kan je alvast zeggen dat je die mensen die in je droom verschenen, om pardon te vragen.
want ze kwamen in vrede smoko osos is fu por takru na passi misschien heb je nog iets op je hart wat je niet hebt losgelaten .
in de droom geven jou mensen al aan en zoeken om een verzoening met jou en de ene geeft aan dat je moeder je is komen helpen des ondank dat ze je dat aangeven, jaag je ze weg .
je had de kans gekregen om te verzoenen met ze je had duidleijk in de droom kunnen vragen aan ze waar voor ze kwamen en wat er scheelde nu vraag je het hier terwijl je een duidlijke droom hebt gekregen .
mi ano sabi mang na leri pasi mi deh
ik hoop dat de andre leden jou kunnen helpen maar zou zeker bidden en jou bigisma vragen om vergeving. misschien dat het dan wel weer duidelijk wordt waarschijnlijk ben je nog erg boos over iets