kraai over baby springt | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

kraai over baby springt

• 3 reactie(s)
  • 1080 x bekeken
  • 3 reactie(s)
  • 1080 x bekeken
kraai over baby springt
« Gepost op: 11 oktober 2016, 09:58 »
Beste mensen,

Mijn dochter is een maand oud en het volgende heb ik gedroomd:

Ze lag heel vredig op haar ruggetje te zonnen in een mooi grasveld. Toen doken er twee volgens op aan de Lucht : een grote raaf en een kleine kraai. Ze waren hevig aan het ruzie maken. Ze landden toen naast haar op het grasveld en waren elkaar aan het duwen en in de veren aan het pikken. Opeens hielden ze een overleg, waarna de kraai over haar heen sprong aan de Andere kant landde en weg vloog. Toen hield de grote raaf een zwarte  glibberige kikker vanuit zijn snavel bij het kleine haar mondje. Hij probeerde het haar te laten eten maar ze wou het niet gelukkig. Toen liet hij de kikker los en het sprong over haar gezicht het grasveld in waarna de raaf ook over haar heen vloog de lucht in.

De Avond daarvoor heb ik gedroomt over een kraai die voor mijn voeten liep en hinderde mij. Ik gaf hem een trap. Het veranderde toen in een halfgod namelijk mens half kraai en begon mij toen uit te schelden en was aan het jammeren dat ik hem pijn had gedaan. 

Ook heb ik veel familie dromen over mijn oma en stiefmoeder bijv. Ik kreeg in een droom 20 Euro kadoo van een tante. Waarop mijn oma en stiefmoeder het afpaktte en zei dat ik moest werken voor die tante om het te krijgen ik moest haar vloer en huis schoonmaken. Waarop ik schreeuwde dat het belachelijk was  Ik het geld namelijk kadoo gekregen. /

In een andere droom lieten we de kleine bij stiefmoeder achter om op te passen. Tegen de avond beldden we om haar op te Halen waarop ik kreeg te horen dat oma haar had weggenomen van daar en ze wildde haar houden en niet mer aan ons teruggeven./

Ook heb ik een droom gehad waarin ik mijn Vader en oma tegen mij heb horen zeggen dat ik deel uitmaak van een Stam waar mijn overgroot opa afstammeling van was,  er moesten van die stam elke  maand vier mensen opgeofferd worden. (Het heele verhaal is zeer waarschijnlijk helemaal niet waar!. Denk ik?). Daarnaast heb ik een droom mijn vader bezorgd die in zijn achter tuin aan het week was. Hij werd Boos toen hij mij zag en begon ook over dat ik moest werken voor hem. Waarna ik me omdraaide, keek weer, en zag hem toen opeens met Zijn hoofd in een heel groot hol in De aarde steken met Zijn kont bloot naar boven en er Stak een bos takken uit.

Ok. Dat was het excuses voor het lange verhaal, ik wil graag weten wat jullie hierover denken. Bedankt voor het lezen

« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2016, 13:21 door Lovely D »
Advertentie
Advertentie

Re: kraai over baby springt
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2016, 13:46 »
Odi Sien,

Ik heb jouw droom verdeeld in alinea's zodat het fijner is om te lezen.

Ze lag heel vredig op haar ruggetje te zonnen in een mooi grasveld. Toen doken er twee volgens op aan de Lucht : een grote raaf en een kleine kraai. Ze waren hevig aan het ruzie maken. Ze landden toen naast haar op het grasveld en waren elkaar aan het duwen en in de veren aan het pikken. Opeens hielden ze een overleg, waarna de kraai over haar heen sprong aan de Andere kant landde en weg vloog. Toen hield de grote raaf een zwarte  glibberige kikker vanuit zijn snavel bij het kleine haar mondje. Hij probeerde het haar te laten eten maar ze wou het niet gelukkig. Toen liet hij de kikker los en het sprong over haar gezicht het grasveld in waarna de raaf ook over haar heen vloog de lucht in.

Mijn visie is dit geen slechte droom. Het kan zijn dat 2 konfo's aan het strijden zijn. Dit kan een konfo zijn van moeder of vaderkant. Aangezien ze beide kraaien waren kan dit aangeven dat dezelfde soort winti strijden om jouw dochter.
Je geeft aan hij probeerde haar eten te geven. Kan staan voor  dat hij bereid is om voor haar te zorgen. Wanneer de tijd daar is (ze wou niet eten)

De Avond daarvoor heb ik gedroomd over een kraai die voor mijn voeten liep en hinderde mij. Ik gaf hem een trap. Het veranderde toen in een halfgod namelijk mens half kraai en begon mij toen uit te schelden en was aan het jammeren dat ik hem pijn had gedaan. 

Mijn visie op deze droom is dat er een winti aandacht vraagt, maar hij krijgt zijn aandacht niet.

Ook heb ik veel familie dromen over mijn oma en stiefmoeder bijv. Ik kreeg in een droom 20 Euro kadoo van een tante. Waarop mijn oma en stiefmoeder het afpaktte en zei dat ik moest werken voor die tante om het te krijgen ik moest haar vloer en huis schoonmaken. Waarop ik schreeuwde dat het belachelijk was  Ik het geld namelijk kadoo gekregen. /

In een andere droom lieten we de kleine bij stiefmoeder achter om op te passen. Tegen de avond beldden we om haar op te Halen waarop ik kreeg te horen dat oma haar had weggenomen van daar en ze wildde haar houden en niet mer aan ons teruggeven./

Mijn visie op beide dromen is afgunst. Jouw geluk wordt je niet gegund.

Ook heb ik een droom gehad waarin ik mijn Vader en oma tegen mij heb horen zeggen dat ik deel uitmaak van een Stam waar mijn overgroot opa afstammeling van was,  er moesten van die stam elke  maand vier mensen opgeofferd worden. (Het hele verhaal is zeer waarschijnlijk helemaal niet waar!. Denk ik?).
Je geeft aan dat het verhaal niet waar is, maar voor mijn duidt dit op een familiegeheim die aan jou wordt geopenbaard. En het gaat om een kunu aan jouw vaderskant (lees opoffering van mensen).

Daarnaast heb ik een droom mijn vader bezorgd die in zijn achter tuin aan het werk was. Hij werd Boos toen hij mij zag en begon ook over dat ik moest werken voor hem. Waarna ik me omdraaide, keek weer, en zag hem toen opeens met Zijn hoofd in een heel groot hol in De aarde steken met Zijn kont bloot naar boven en er Stak een bos takken uit.

Dit kan betekenen dat je vader iets weet maar zijn hoofd in het zand steekt. Maar hij gaat met zijn billen bloot moeten. Een bos takken kan slaan op hetgeen wat je vader weet en dat het probleem groeit.
Maar dan vraag ik mij af heb je deze droom gehad voor de droom over de stam.

Dit is mijn visie.

« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2016, 14:31 »
Hoi Lovely D,

Bedankt voor je uitgebreide visie hierop. De droom van die takken heb ik gedroomd voor die droom van die Stam. Mijn moeder is nederlandse en heeft het ook over kunu gehad aan vaders Kant. Maar wat precies, ik weet het niet. Je reactie helemaal aan het begin klinkt heel nieuw voor mij. Zo heb ik het nog niet bekeken.

« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2016, 14:43 »
Odi Sien,

Hoi Lovely D,

Bedankt voor je uitgebreide visie hierop. De droom van die takken heb ik gedroomd voor die droom van die Stam. Mijn moeder is nederlandse en heeft het ook over kunu gehad aan vaders Kant. Maar wat precies, ik weet het niet. Je reactie helemaal aan het begin klinkt heel nieuw voor mij. Zo heb ik het nog niet bekeken.
Fijn dat je herkenning uit mijn visie hebt kunnen halen.