Ingi Pre sondro wasi | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Ingi Pre sondro wasi

• 3 reactie(s)
  • 72 x bekeken
  • 3 reactie(s)
  • 72 x bekeken
*

Offline Rachel gi yu

• *
  • 8
  • Purelove
    • Bekijk profiel
Ingi Pre sondro wasi
« Gepost op: 31 december 2018, 19:55 »
Odi Odi,

Graag wens ik antwoord op mijn droom.

Ik was bij mijn moeder thuis.
Uit het niets kwam mijn moeder met rode kleding voor mijn zusje. Mijn moeder gaf toen aan dat zij een ingi pré op 31 januari 2019, voor mijn zusje heeft gepland.

Ik vroeg haar of daarvoor niet de benodigde culturele handelingen gedaan moest worden, voordat er een ingi pré kon gaan plaats vinden. Ik noemde paypasi en wasi op, waarop mijn moeder reageerde met "ala sani o waka bun'. No span'"
Ik keek haar verbaasd aan. Maar ze knikte van  "Ja, au waka"

Ze gaf toen aan al een band te hebben die speciaal ingi pokus zingen. Genaamd "pre a bre".
Alleen was er een zwarte grote man die zij niet op de ingi pré wilde hebben omdat deze man een "bakru" voor mij gezet zou hebben.
Die bakru was alleen niet meer aanwezig,  maar alsnog wilde mijn moeder niet op die ingi pré.

Die ingi pré zou in mijn moeder haar huiskamer plaats vinden. In NL.

Gran'tangi.

Nog een fijne jaarwisseling.

Rachel gi yu

Advertentie
Advertentie

*

singiman

Re: Ingi Pre sondro wasi
« Reactie #1 Gepost op: 31 december 2018, 20:55 »
Odi Odi,

Graag wens ik antwoord op mijn droom.

Ik was bij mijn moeder thuis.
Uit het niets kwam mijn moeder met rode kleding voor mijn zusje. Mijn moeder gaf toen aan dat zij een ingi pré op 31 januari 2019, voor mijn zusje heeft gepland.

Ik vroeg haar of daarvoor niet de benodigde culturele handelingen gedaan moest worden, voordat er een ingi pré kon gaan plaats vinden. Ik noemde paypasi en wasi op, waarop mijn moeder reageerde met "ala sani o waka bun'. No span'"
Ik keek haar verbaasd aan. Maar ze knikte van  "Ja, au waka"

Ze gaf toen aan al een band te hebben die speciaal ingi pokus zingen. Genaamd "pre a bre".
Alleen was er een zwarte grote man die zij niet op de ingi pré wilde hebben omdat deze man een "bakru" voor mij gezet zou hebben.
Die bakru was alleen niet meer aanwezig,  maar alsnog wilde mijn moeder niet op die ingi pré.

Die ingi pré zou in mijn moeder haar huiskamer plaats vinden. In NL.

Gran'tangi.

Nog een fijne jaarwisseling.

Rachel gi yu
er is een gouden regel. in je huis ben jij de baas. ken je die. ok daarnaast is het wie je uitnodigde en komt plezier maken.  je moeder geeft geen winti pre...maar een prisiri voor de ingi.  met andere woorden..  wanneer je mij als ingi uitnodig..dan doe je vooraf dat wat nodig is zodat ik er voor jr zal zijn zo als het moet. is een kari.en een teri. maar goed.  de droom geeft aan dat er een prisiri gegeven moet worden. en zoals ze zegt.. in huis is anders dan in zaal.  maar in feite gaat het om de prisiri dat gegeven moet worden. en om aan te geven dat alles goed komt zegt ze kijk. die bakru is al weg   dus nu tijd voor de prisiri.  hoeft niet groot.. als er maar poku geslagen word.  hoeft niet bombastues groot.  gaat om prisiri. en natuurlijk wan wasi e wasi.. maar een poku   daar is om gevraagd.  en als er in het verleden al iets is gedaan  is dit het slot. odi odi
*

Offline Rachel gi yu

• *
  • 8
  • Purelove
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 01 januari 2019, 23:35 »
Odi Odi,

Singiman, ik wil u hartelijk danken voor uw bericht!

Het is heel erg duidelijk.
Ik kan hier goed mee op weg.

Gran'tangi.

Rachel gi yu..

er is een gouden regel. in je huis ben jij de baas. ken je die. ok daarnaast is het wie je uitnodigde en komt plezier maken.  je moeder geeft geen winti pre...maar een prisiri voor de ingi.  met andere woorden..  wanneer je mij als ingi uitnodig..dan doe je vooraf dat wat nodig is zodat ik er voor jr zal zijn zo als het moet. is een kari.en een teri. maar goed.  de droom geeft aan dat er een prisiri gegeven moet worden. en zoals ze zegt.. in huis is anders dan in zaal.  maar in feite gaat het om de prisiri dat gegeven moet worden. en om aan te geven dat alles goed komt zegt ze kijk. die bakru is al weg   dus nu tijd voor de prisiri.  hoeft niet groot.. als er maar poku geslagen word.  hoeft niet bombastues groot.  gaat om prisiri. en natuurlijk wan wasi e wasi.. maar een poku   daar is om gevraagd.  en als er in het verleden al iets is gedaan  is dit het slot. odi odi
*

Offline Rachel gi yu

• *
  • 8
  • Purelove
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 02 januari 2019, 14:55 »
Odi Odi,

Ik wil nogmaals reageren op het antwoordt van de droom dat ik van u gekregen heb.

Ik heb een vervolg droom gehad.

De avond nadat ik gelezen heb, wat de droom betekent, ben ik verdrietig en een vrolijk tegelijkertijd geworden.
Ik kreeg een opgelucht en bevestigend
Gevoel.

Die avond heb ik namelijk weer gedroomd.

Ik droomde dat ik ergens voor geslaagd was en dat ik door 3 á 4 oudleraren complimenten kreeg, zij mij feliciteerde en een nieuwjaar toewenste.

Enorm verbaasd was ik ze te zien. Ik heb ze namelijk 16 jaar geleden voor het laatst gezien.

Kan dit mijn bevestiging zijn?

Gran'tangi

Rachel gi yu

Gerelateerde onderwerpen

xx
wasi van me ingi en kra tafra

Gestart door rozes

2 reactie(s)
2297 x bekeken
Laatste bericht
12 februari 2010, 08:49
door love-ly
xx
Kra tafel,winti wasi,winti pre is dit alleen voor.....

Gestart door hamau

4 reactie(s)
2362 x bekeken
Laatste bericht
27 november 2010, 20:22
door hamau
xx
Tranga lobi sondro moni

Gestart door Loverboy

1 reactie(s)
1261 x bekeken
Laatste bericht