goud op de vloer | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

goud op de vloer

• 1 reactie(s)
  • 1157 x bekeken
  • 1 reactie(s)
  • 1157 x bekeken
*

aisa adjainie

goud op de vloer
« Gepost op: 21 oktober 2010, 22:20 »
ik droomde dat ik bij mijn bovenburen op bezoek was.Op een gegeven moment kwamen haar moeder en zus met nog wat andere vrouwen binnen.Opeens zag mijn ex-vriend ook daar waarmee ik ook een zoontje van 6jaar heb.Ik vertelde hem dat hij niet in de buurt van hem moest komen,omdat hij er vanaf zijn geboorte ook nooit naar hem heeft uitgekeken of wat dan ook.Op een gegeven moment werd er gezegd dat er gedanst zou worden.Ik zag die vrouwen  zich omkleden in jurken van bruine javaanse stof en op de grond lagen er gouden sieraden.De moeder van mijn buurvrouw zei dat zij niet ging dansen,omdat zij ongesteld was.Ik had geen zin om te dansen.Een van die vrouwen had een dochter bij haar die op dat moment ziek was geworden en zei bracht dat kindje bij mij en had ik haar geholpen en hield haar bij mij,zodat haar moeder kon dansen.Kan iemand mij vertellen wat dit betekend?

Advertentie
Advertentie

*

Offline Obiaman

• 1137
    • Bekijk profiel
Re: goud op de vloer
« Reactie #1 Gepost op: 26 oktober 2010, 13:37 »
Odi AisaAdjainie,

Denk dat je voor jezelf enkele aantekeningen hier uit kan opmaken.
In het echt kan het zijn dat er tussen jou en je ex wat is voor gevallen en dat je voor jezelf weet dat indien hij echt het contact wilt verbeteren hij diep zou moeten buigen. diep moeten buigen wilt zeggen, excuus maken waar bigi sma mandi of partij hebben kunnen nemen..

de aisa vodu kan hier aangeven dat ongesteld zijn een grote opstakel is is haar doen tijdens haar aanwezigheid.
Javaanse stof, gouden sieraden, dansen enz zouden kunnen verwijzen naar een Aisa vodu pre met de daar bij behorende sieraden waar niemand ongesteld mag zijn zodat alles een succes mag zijn.

wat ik eruit haal
er is een aisa aanwezig die aangeeft dat indien de vader contact maakt je hem erop moet wijzen dat hij zijn plicht moet doen als vader anders is hij niet welkom. verder geeft de winti aan dat er verlangens zijn op een aisa vodu presirie waar niemand en dan ook niemand ongesteld mag zijn anders zal ze niet dansen.
indien er iemand ziek is kan het een boodschap zijn. die gouden siraden voor de aisa, javaansgoed, en de prey zouden uitkomst kunnen brengen. natuurlijk zal je eerst reinigen voordat je zo ver bent.

Odi nanga brasa,Obiaman.