elke keer een andere droom..maar telkens in hetzelfde huis | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

elke keer een andere droom..maar telkens in hetzelfde huis

• 6 reactie(s)
  • 1903 x bekeken
  • 6 reactie(s)
  • 1903 x bekeken
*

Liones

elke keer een andere droom..maar telkens in hetzelfde huis
« Gepost op: 23 oktober 2010, 22:25 »
Odi Obiamang & alle anderen,

Graag wil ik het volgende met jullie delen:

Mijn zusje heeft elke keer weer verschillende dromen, maar zij geeft aan dat zij telkens in hetzelfde huis zit. Ze is er nooit geweest, maar heeft het gevoel dat zij het huis heel goed kent. In haar laatste droom droomt zij over haar vader die weer in het huis staat waar zij ook is. Zij ziet haar jongere zusje en hun vader staat achter dat jongere zusje helemaal naakt.

Toen zij wakker werd had zij een heel vervelend gevoel..dat haar vader misschien iets doet wat hij niet moet doen :aww: (als jullie begrijpen wat ik bedoel). Mijn zusje blijft dit gevoel houden en weet niet wat zij hiermee moet doen..

Een andere droom die zij heeft gehad is dat zij in hetzelfde huis achterna werd gezeten door iets..zij kon niet zien wie of wat het was maar het maakte haar bang..ze zocht een uitgang in het huis, maar kon deze niet vinden..toen zij wakker werd had zij een angstig gevoel..en voelde het voor haar echt..zij gaf aan dat het iets was met veel negatieve energie.

Ook heeft zij een aantal sieraden gehad waaronder een alakondre ketting en een voetketting..deze zijn op een hele vreemde manier kapot gegaan..Bij de ketting is de ograikraal op een vreemde manier uit de schakel gegaan..en bij haar voetketting (lontai) is de schakel ineens kapot gegaan. zij en ik hebben dezelfde voetketting tegelijkertijd gekocht..die van mij is nog heel..die van haar dus niet.

Mijn zusje heeft het gevoel dat zij een swiet watra moet baden...maar ze is nog jong..en weet niets van de surinaamse cultuur..haar vader echter is wel bezig met de surinaamse cultuur en niet altijd op een goede manier..mijn zusje heeft geen contact met haar vader..maar heeft soms het gevoel van binnen dat zij contact met hem moet zoeken..zij als persoon wil dit niet..ze is bang..dat haar vader haar " bewerkt"en wil niet de dupe zijn van de "foute"dingen die hij doet met de gave die hij heeft...

Als jullie dit allemaal zo lezen..wat denken jullie dan?Ik heb er natuurlijk wel mijn eigen idee over...maar ben benieuwd of dit overeen komt met hetgeen wat jullie denken!Ik hoop dat ik hier reactie op krijg..want ik zit er wel een beetje mee in me maag..

Blessie nanga lespeki

Advertentie
Advertentie

*

Offline meljo

• 2062
  • Be the change you want to see in the world
    • Bekijk profiel
Re: elke keer een andere droom..maar telkens in hetzelfde huis
« Reactie #1 Gepost op: 24 oktober 2010, 13:12 »

odi odi,

Wat een heftige droom.
zoals ik het weet staat je huis voor jezelf, voor je innerlijk.
De manier waarop ze het beschrijft zit je zus vast in zichzelf en ze kan er niet uitkomen, geen uitweg.
ze werd ook wakker met een angstig gevoel en dat is niet goed temeer daar jullie vader
niet op een goee manier met culturu bezig is.
haar sieraden zijn ook stuk gegaan; is ook iets om de aandacht op te vestigen.
mijn advies:
zomaar een swiet watra baden zou ik gezien de feiten niet doen.
doe eerst een luku; ze heeft haar dromen gekregen die bigie sma's zijn er, teri deng (bedank ze)
en onderneem snel actie.

tang boeng,

Meljo
*

baya

« Reactie #2 Gepost op: 24 oktober 2010, 21:15 »
inderdaad wat meljo zegt het enigste wat ik nog erover dacht.
Kwa naaktheid in die droom .

Dat je zusje met schaamte te maken heeft of krijgt
Niet dat ik het hoop voor der hoor maar dat was mijn bijdrage .veel sterkte odi
*

Liones

« Reactie #3 Gepost op: 24 oktober 2010, 23:58 »
Odi Meljo en Baja,

Bedankt voor jullie reactie...en wij hadden al het idee dat ze eerst een luku moet gaan doen omdat zij niet zo maar deze dromen krijgt. De sieraden zijn inderdaad een aandachtspunt..

Ik ben benieuwd of anderen ook nog een idee hebben!

Blessie nanga lespeki

Liones
*

atiwi

« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2010, 00:25 »
Odi odi alla CC en gasten

Beste liones,

Ik sluit mij aan bij de rest, er is iets hevig aan de hand in de familie en zoals je beschreef in de andere post, dat je tante vaak over je moeder droomt.....
Zoals ik eerder had geschreven als er iets niet in de haak zit in de fam. komt een overleden fam. berichten door geven......en dat moet heel erg serieus worden genomen....dat is de taak van de kabras.

Maar correct als ik fout zit...maar ik heb een idee dat er teveel wordt afgewacht.
Er moet nu wat gedaan worden.

Gr.Atiwi
Advertentie
Advertentie

*

Liones

« Reactie #5 Gepost op: 25 oktober 2010, 10:10 »
Odi Atwi,

Bedankt voor je reactie..ik moet wel erbij zeggen dat mijn zusje en ik verschillende vaders, dus ook verschillende families hebben..en tja..de situatie in onze familie ligt nogal ingewikkeld!De ene praat niet met de ander enz..enz..dus tja..als nichtjes zijnde heb je niet zo veel te zeggen he!!het is eigenlijk ieder voor zich en god voor ons allen..dus tja..wat doe je in zo een situatie??Maar het klopt er speelt veel in onze familie..iemand binnen deze familie heeft er voor gezorgd dat een ieder zijn leven een puinhoop is!Daarom heb ik zoiets van ik zorg voor mezelf en mijn kind..dat ik beschermd ben en in evenwicht..want tegen hetgeen wat er speelt kan ik in mijn eentje niet rechttrekken!

Odi Liones
*

Liones

« Reactie #6 Gepost op: 26 oktober 2010, 14:09 »
Odi Obiamang,

zou u ook uw mening over deze droom willen geven?

Blessie Liones