Droom over een kleine vervelende jongen | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Droom over een kleine vervelende jongen

• 6 reactie(s)
  • 1629 x bekeken
  • 6 reactie(s)
  • 1629 x bekeken
Droom over een kleine vervelende jongen
« Gepost op: 11 oktober 2016, 16:26 »
Odi iedereen,

Ik zou graag deze droom met jullie willen delen.

Ik bevond mij in mijn ouderlijk huis, een hoogbouw woning en zat op het terras met mijn 2 jongens en hun vriendjes. Op een gegeven moment zag ik een kleine lichtkleurige jongen steeds lepels via de schuifdeur naar buiten gooien (op het terras). Hij deed het weer en begon te lachen. Ik stond op in de hoop dat die anderen het niet hadden gezien en rende achter deze kleine jongen. Hij rende naar mijn moeder's kamer en daar pakte ik hem bij zijn keel en tilde hem zo op. Ik zei toen 2 x 'Mijn geest is nu heel erg boos, je moet nu stoppen' en ik smeet hem in een hoek, zonder om te kijken waar hij belandde. Ik liep weg en hoorde mijn moeder schreeuwen. 'Wat heb jij gedaan'?? ik raakte verstijf en werd helemaal heet en werd tegelijkertijd wakker en mijn lichaam was nog heet.

Ik wil er wel bij vertellen dat mijn moeder niks weet van culturu en ook niets wilt weten.

Ik hoop graag een reactie te krijgen, bij voorbaat dank.

Odi, odi

Advertentie
Advertentie

Re: Droom over een kleine vervelende jongen
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2016, 16:31 »
Odi Pocahontas,

Ik wil er wel bij vertellen dat mijn moeder niks weet van culturu en ook niets wilt weten.
Mag ik vragen is je moeder geen Surinaamse?
« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2016, 17:04 »
Odi Lovely d,

Mijn moeder is Surinaamse en pakt liever haar bijbel. Ze is niet geinteresseerd in culturu. Ik heb vaker zaken aangehaald die zij totaal negeert. Dit heeft mij ook boos gemaakt. Af en toe laat ze wat los van haar grootouders, maar voor de rest is ze stil. Ze is inmiddels ook 80 jaar.
« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2016, 17:30 »
Odi Pocahontas,
Ik bevond mij in mijn ouderlijk huis, een hoogbouw woning en zat op het terras met mijn 2 jongens en hun vriendjes. Op een gegeven moment zag ik een kleine lichtkleurige jongen steeds lepels via de schuifdeur naar buiten gooien (op het terras). Hij deed het weer en begon te lachen. Ik stond op in de hoop dat die anderen het niet hadden gezien en rende achter deze kleine jongen.

Mijn visie hierop is dat er om aandacht wordt gevraagd, aandacht voor iets waar niet over gesproken wordt. (lees ik hoop dat andere het niet hadden gezien.
Lepel kan staan voor de middelen die je hebt om te krijgen wat belangrijk voor je is.
Als ik de betekenis van lepel overneem kan de lichtkleurig jongen die je droomt middelen hebben om te krijgen wat belangrijk is.

Hij rende naar mijn moeder's kamer en daar pakte ik hem bij zijn keel en tilde hem zo op. Ik zei toen 2 x 'Mijn geest is nu heel erg boos, je moet nu stoppen' en ik smeet hem in een hoek, zonder om te kijken waar hij belandde.
Dit duidt voor mij dat jij het probleem wilt aanpakken waarvoor hij aandacht vraagt. Dat hij naar jouw moeder's kamer rende kan zijn dat je moeder er iets van afweet.

Ik liep weg en hoorde mijn moeder schreeuwen. 'Wat heb jij gedaan'?? ik raakte verstijf en werd helemaal heet en werd tegelijkertijd wakker en mijn lichaam was nog heet.
Dit duidt voor mij dat je moeder er niks mee te maken wilt hebben, zoals je al aangaf.
Er is wetenschap van maar er wordt niks aan gedaan.

Wat dat lichtkleurige jongen mag zijn weet ik niet.
Je hebt er geen details over gegeven behalve dat hij klein is en lichtkleurig.

« Reactie #4 Gepost op: 13 oktober 2016, 21:25 »
Bedankt Lovely d,

Ik heb uw antwoorden gelezen, hartelijk dank.

Het was een kleine lichtkleurige jongen, zo een peuter, een mix type

Inderdaad is er een probleem in het gezin, dat niet besproken wordt en dat is dat mijn broer een beperking heeft , hij heeft een mentale beperking. Volgens een paar kenners is dat niet zomaar gekomen op hem. De familie van mijn moeders kant heeft heel veel gedaan voor rijkdom. Het begon toen al met mijn grootouders die niets ervan wilde weten en  toen zijn weggevlucht. Ze werden beiden ziek , maar een spiritueel persoon heeft ze kunnen redden.
Ik droom nu vaak dat ik aangevallen wordt door een entiteit die ik dan verjaagd door gebed. Ook een paar keer gedroom over kleine jongens. Allemaal mix. Ik kreeg een droom dat een baby een knuffel wilde hebben, ik tilde hem op en zag dat zijn arm en been van hout waren. Ik zette hem gelijk weg.

Nu vraagt een familie lid van mij , zo toevallig na deze droom, om met hem mee te gaan naar die familie, waar mijn grootouders afstand van hebben genomen . Er is een oom die een boekje wilt open doen.
Mijn grootvaders was namelijk de oudste en zou hetgeen moeten overnemen, wat ze aan het dienen waren. Hij heeft geweigerd en is naar de stad gevlucht met zijn gezin.

Willen deze kleine mannetjes of peuters mij iets laten weten?

Odi, odi

Advertentie
Advertentie

« Reactie #5 Gepost op: 14 oktober 2016, 09:33 »
Odi,

Je geeft aan een baby met houten benen. Dat is wel een bakru. En die knuffel is zijn paimang die hij wilt. Het is jammer om te lezen dan mensen ervan weten en niks aan doen. Want de problemen zijn voor het nageslacht. En bai bakru een bakru die gekocht is blijft in een bere. Die kan niet uitgedreven worden. Een bakru die voor je gestuurd is kan wel uitgedreven worden.

De grootouders leven nog als ik je goed heb begrepen. Heb zij geestelijk hulp gezocht voor rijkdom? Meestal kopen mensen voor deze doeleinde bakru's. Maar er zijn ook andere manieren.

Maar nu paimang betaald moet worden geven ze niet thuis. Dit kan zorgen voor problemen in de bere.

Ik heb ooit begrepen dat een takru sani zijn paimang blijft verhogen. Voorbeeld kan zijn begint met een geldbedrag en culturele attributen en kan eindigen in opofferen van familieleden.

Ik hoop dat familiegeheimen worden onthuld. En dat er aan gewerkt gaat worden voor het nageslacht.
« Reactie #6 Gepost op: 20 oktober 2016, 14:27 »
Odi Lovely D,

Bedankt voor uw aandacht voor mijn droom en uw reactie daarop.

Mijn familie heeft er inderdaad last van ondervonden, als het geen ziekte is, dan is het dood. Maar niemand praat erover. Mijn grootouders leven niet meer. Ik wist niet dat een bai bakru in de bere blijft.
Dat zal het wel zijn geweest. Mijn grootouders hebben alleen bescherming gezocht.

Wat er nu gebeurt is dat ik de laatste dagen rare  dromen krijg.
Het lijkt wel alsof er hulp aanwezig is, maar ik moet het nog herkennen.

Wat werkelijk is gebeurd, is dat ik 2 dagen geleden de security guard van de overburen tegen kwam, militair van beroep en een culturu liefhebber. Ik maak meestal een praatje omdat ze een oogje in het zeil houden. Ik woon in een straat vol wachters en guards. Hij zei mij toen dat het soms iets kleins is wat je moet doen, nadat ik hem het een en ander vertelde. Ik vertelde hem dat ik later op de avond terug zou komen om het te bespreken, want ik moest even naar de mall.
Later op de avond schreeuwde ik tegen die guard van balkon uit, dat ik langs kom. Ik zou net de straat oversteken en zag een buurvrouw gillend rennen over de straat met haar vriend en een ander guard van een andere huis achter haar. Ze had geestelijke problemen dus liet het zo. Bij de poort zag ik dat de wacht al was gewisseld met een oudere man die ik ook goed kent en sprak een tijdje met hem. Op een gegeven moment was de straat vol met auto's van een gemeente, natuurlijk om die dame te helpen. Niet lang daarna, werd ik omgeven door 5 mannen van de gemeente die mij het woord van God gaven. Ik had lol en stelde een heleboel vragen waarbij ze soms vast zaten. Dit duurde tot 1 uur in de ochtend. Ik groette iedereen en  liep naar huis en voordat ik ging slapen wist ik wel dat dit niet zomaar was. Ik heb gebeden in Jezus naam voor verlossing en bevrijding. Vanochtend droomde ik van een groot gebouw een soort inrichting, mooi modern, alleen een gedeelte was nog vuil. Ik pakte een dweil en maakte die hele gang schoon, het was vrij lang. Ik zag een tante omkijken en tevreden lachen. Later liep ik een kamer in en iemand zei toen. Kijk dit is van jou, ik zag een mooie hond, wit . Onwennig keek ik hem aan maar begon hem te strelen.

Odi Lovely D