Droom over een houten huis met rietendak - Dromen | Topic - Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Droom over een houten huis met rietendak

• 4 reactie(s)
  • 1876 x bekeken
  • 4 reactie(s)
  • 1876 x bekeken
*

Big Mama

Droom over een houten huis met rietendak
« Gepost op: 08 augustus 2009, 00:38 »
Odi odi Obiaman en andere lezers,

Dit is een droom van en tijd geleden, die mij nog steed heel erg bezig houdt. 

Mijn droom gaat als volg: ik liep op straat, ging ergens heen; weet niet waar naar toe. Na een tijd gelopen te hebben zag ik op een hoek een soort van driehoek huis/ hok met een rietendak staan.
In die hok/huis zie ik een nicht van mij staan. Het stond aan de overkant van een politiebureau (die hoek in mijn droom staat inderdaad een politiebureau).

Zij was gekleed in een bigi koto met haar angisa aan ( de ouderen droegen het vaak in Su, PERS/ PERSI Stof) en rondom haar een heleboel bladeren op een soort van plankenbank , maar die was op ooghoogte, zodat je vrij makkelijk naar binnen kon kijken en in een hoek stond een prapi met bladeren erin. Toen mijn nicht mij zag riep ze mij, ik vroeg aan haar wat ze daar deed met al die dingens
Zij glimlachte alleen maar naar mij en riep mij zo van kom, kom. helaas weet ik niet meer wat er verder ggebeurt is, ben vergeten.

Maar wat ik frapant vind; de volgende dag toen ik naar mijn werk ging, (werk niet zo ver van de markt)  dus doe altijd en rondje op de markt: weet wat ik zag: ik zag die stof die mijn nicht aan had. Ik schrok natuurlijk; Het was 3 meter voor € 10,--. Ik dach ik ga het kopen om ook zo,n koto te maken en angisa die mijn nicht aan had. Maar had maar € 10,-- bij mij.dus u begrijpt het al niet gekocht. die stof heb ik tot op heden niet meer gezien. Heb zelf aan die man uitgelegd wat ik zoek, dat hij het had, hij vindt van niet.

WIe o wie weet wat die droom te betekenen heeft; had het ook al eerder gedroomd. maar toen was er een oude vrouw in het hok met al haar bladeren. (was toen heel wat jonger) rende weg voor iemand en toen heeft zij mij geroepen om daar te komen schuilen.

Mijn vraag is: had ik het toen gelijk moeten kopen. maar dan was het niet genoeg voor een bigi koto en waarom vind ik die stof niet.

Odi nanga lsepeki Big mama

Advertentie
Advertentie

*

Dya-Dya

Re: Droom over een houten huis met rietendak
« Reactie #1 Gepost op: 09 augustus 2009, 02:46 »
de straat betekend zeg maar de weg die je gaat bewandelen... en wat je tegen gaat komen...
waarschijnlijk ga je kennis op doen op cultureel vlak of een culturele handeling op je pad komen om te doen.

vriendelijke groet,

dya dya
*

Big Mama

« Reactie #2 Gepost op: 10 augustus 2009, 19:44 »
Bigie grangtangi Dya Dya

Bedankt voor het uitleggen van die droom. Maar weet niet welk pad ik zal moeten gaan bewandelen. Maar heeft u enig idee waarom ik de dag erna die stof op de markt zag en daarna nooit meer. Inmiddels heb ik wel een soort gelijke stof gekocht om een Broko bere koto te laten maken. Alleen is het motief anders en groter dan in mijn droom. En geen persi/ pers maar bleublack geruit.

Nanga lespeki, gegroet namens Big mama
*

Bigimang

« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2009, 01:19 »
Odi odi Big Mama
mooie droom.jammer dat je die stof niet hebt gekocht.
ik weet cker dat als je dat had gedaan je meer dan die tientje had gevonden
het was namelijk je aisa winti die zag
die nicht van je, is zij van moeder of vaderkant ?dan weetje ook gelijk van welke kant die aisa is.
als je die stof nog niet hebt gevonden,wil ik je raadplegen om pardon
tevragen aan je bigisma hoop dat je dan nogeens die stof zal zien

Hok/huisje die je zag is een winti kanpu politie staat voor winti/obia
ik denk dat het tijd is om je bigisma´s te onderhouden die aisia staat voor op
die prapi kan zijn dat je een bad moet nemen.
blijf bidden en praat met ouderen in de familie voor oplossing

God Blless yu  :fun_050:
*

Big Mama

« Reactie #4 Gepost op: 12 augustus 2009, 12:44 »
Bedankt Bigimang

Ik heb er echt spijt van die stof niet  te hebben gekocht, maar ja ik ben lerende en heb heel veel aan deze site.
Praat tot mijn bigi 's ma en mediteer ook. 
Hoop dat zij mijn gebeden zullen horen.

Odi nanga tangi, lespeki fasie big mama
Advertentie
Advertentie