droom over angisa en overleden oma | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

droom over angisa en overleden oma

• 2 reactie(s)
  • 1896 x bekeken
  • 2 reactie(s)
  • 1896 x bekeken
*

chellera

droom over angisa en overleden oma
« Gepost op: 29 november 2008, 21:07 »
odi odi alla sma,
heb ook een droom en houdt me effe bezig.

ik droomde dat er thuis een feestje was. ik kwam aangelopen, maar struikelde meer dan wat anders. op een gegeven moment ben ik gevallen op de grond. ik hoorde in de verte hoe de mensen om me heen vroegen van wat gebeurd met je.

ik hoorde niets meer en het leek alsof mijn geest uit mijn lichaam werd getrokken. toen zag ik een stevige gebouwde donkere creoolse man die me op tilde en liet me staan. ik heb het gezicht niet gezien. hij hield me hand vast en hij liet me bepaalde dingen zien.

eerst een hele boel plantjes van dezelfde kleur fel groen (jampanesie blad) overal in de woonkamer.  De keukentafel was gedekt met een javaanse tafelkleed en daarop 1 angisa (feda) van javaanse stof met blauw en groene motief en creme achtergrond.
ik zag ook mijn overleden oma die voor mij klaagde dat ze al moe is en dat haar kinderen het geld moest sturen. ook zag ik een oude stoel van de moeder van mijn oma die in geen jaren meer bestaat. een 1 zit stoel waarop ze vaak zat.

ik ben wakker geworden en was bang.

hoop dat iemand mij het een en ander kan uitleggen wat de betekenis van deze droom is.

Advertentie
Advertentie

*

Dya-Dya

Re: droom over angisa en overleden oma
« Reactie #1 Gepost op: 29 november 2008, 22:58 »
is een aansporings droom..   om iets te doen voor je bigisma's

in dit geval volgens mij voor een vodu... aangezien de kleuren die je aangeeft.

en de ampuku houdt je nog staande. (dat is de creoolse man)

waarschijnlijk een tafra of iets... zodat de bigisma extra kracht krijgt.

wat voor stoel is het? hoe ziet het eruit (djaroesoe stoeroe?)

vriendelijke groet,

dya-dya
*

chellera

Re: droom over angisa en overleden oma
« Reactie #2 Gepost op: 30 november 2008, 03:08 »
gran tangi,
dan weet ik wat er verder moet gebeuren.
over die stoel. die was geen djaroesoe stoeroe. maar had wel een rieten leuning en zit vlak. kan het effe niet uitleggen. maar die fosten stoelen denk ik.