Dromen over schoen kwijt | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Dromen over schoen kwijt

• 1 reactie(s)
  • 1248 x bekeken
  • 1 reactie(s)
  • 1248 x bekeken
Dromen over schoen kwijt
« Gepost op: 08 oktober 2016, 13:15 »
Wie kan mij vertellen wat deze droom betekent?
Ik was bij 2 nichten en wie zie ik daar de broer van mijn vriend. Hij was ook nog gekleed in mijn vriend zijn kleren. Even met hem gesproken. Er waren kinderen aan het spelen onder een boom en opgegeven ogenblik als ik weg wil kan ik een voet van mijn schoen niet vinden.
Een nicht was aardig en de ander minder. Ik ging bij de spelende kinderen kijken en zag alleen maar kleren onder die boom, maar mijn ene voet schoen niet.

Het gaat mij om die ene voetschoen en in een eerdere droom was ik ook al een paar regenlaarzen kwijt.

Odi Padre

Advertentie
Advertentie

Re: Dromen over schoen kwijt
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2016, 11:32 »
Padre,

ik denk dat de droom in gedeelten moet worden geanalyseerd.
Je ziet de broer van je vriend bij 2 nichten - dus jouw familie. De broer van je vriend kan je zien als een winti/begeleider van je vriend. Je hebt even met hem gesproken, maar je geeft niet aan wat de inhoud van het gesprek was.
Kinderen die speelden onder een boom, kinderen kunnen staan voor bakroes- negatieve entiteiten.
Je kon toen je weg wilde gaan een voet van je schoenen niet vinden. De schoen staat voor je relatie. Dat zou betekenen dat je relatie ten einde komt. Dat je eerder laarzen kwijt bent geraakt, laarzen beschermen tegen weer en wind, je kan er mee door plassen/zwampen/bos lopen. De bescherming die je kreeg door deze relatie, was je al eerder kwijt.

Een nicht was aardig en de ander minder. Zie het maar als winti's die zich op verschillende manieren uiten- de ene winti is (zacht)aardig en de andere niet.

Je zag de spelende kinderen dus eigenlijk weet je in je onderbewustzijn dat wan plei pre- Er is iemands hand in het kwijtraken van je relatie. Maaaar omdat je ook al eerder die laarzen kwijt was- de bescherming die de relatie je bood denk ik dat je fouten hebt gemaakt binnen de relatie waardoor de winti's die je backing gaven zich hebben teruggetrokken.

Men zegt kleren maken de man, kleding uiterlijke status maar die had je niet aan.. Let dus ook daarop.

Samengevat, je hebt fouten gemaakt in je relatie. Degene waar je een relatie mee had, die gaf je spirituele dekking. Je hebt dat niet naar waarde geschat of je hebt de persoon niet behandeld zoals je die zou moeten behandelen/niet het respect gegeven die deze persoon verdient. (Het kan zijn dat je steeds riep dat jouw winti's je tegen problemen dekten maar die waren het niet die je dekten tegen problemen, a kan de dat joe no gi a jeje foe joe partner grani). Soms houdt een jeje van een relatie of een goede vriend dekking voor je. Geef de koning des koning en de keizer des keizers.

Daarnaast is er iemand in je leven aan het wroeten. Het is dus een opstapeling van zaken.

Ik zou als ik jou was, opstaan, cultureel  en dingen gaan zuiveren. Kijk of je nog iets kan herstellen en als het niet hersteld kan worden laat de vriend in alle rust en respect gaan. Of je deze relatie kan behouden is maar de vraag. Krampachtig vasthouden heeft geen enkele zin.

Ik ben benieuwd of je dit herkent.
Misschien dat iemand een ander oogpunt heeft of aanvullingen heeft. In elk geval succes.