Dromen over man met ingi pipa en blaka biri | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Dromen over man met ingi pipa en blaka biri

• 8 reactie(s)
  • 2586 x bekeken
  • 8 reactie(s)
  • 2586 x bekeken
Dromen over man met ingi pipa en blaka biri
« Gepost op: 23 september 2016, 00:14 »
Goedenavond leden. Ik droomde dat ik in een bus zat en ik spraak tot die chauffeur er kwam toen plotseling een man in de bus en is voor mij naast een ander heer gaan zitten, maar die leuning was gezacht en hij probeerde het met zijn voeten inplaats van zijn hand op te zetten. Ik hielp hem daarme en hij is toen gaan zitten, maar hij begon speels te doen en zong alleen kinder liedjes. Die chauffer zei toen dat hij niet zo was, maar na libi sma pot eng so. Plotseling zat mijn vrouw naast me in de bus en die zei dat we moesten uitstappen. We stapten toen uit en liepen naar een nicht of vriendin van der om wat tegaan halen, ze zat daar met der dochter en een ander dame. Ik zag mijn pangi toen daar hangen, ik heb het toen genomen en een zak met kleren wat we daar hadden. Ik gaf die dame die daar was meeste van die kleren om aan iemand, want ze waren klein voor me en ze zei toen iets van bonu mang, maar kon der niet verstaan. We kwamen toen ergens in een soort houtten huisje (leek meer op een kamer ) met onger 8/10 heren erin en op een tafel hadden ze drinken in kleine matta's(ze waren klein als shotglazen) en die ouwe man die tussen was bood me eentje aan, maar die had iets als pinda in, maar was geen pinda en hij zei dat ik in een keer moest drinken. Mijn vrouw zei toen dat ze zicht niet goed voelde en een man met rasta stond op. Die ouwe man zei hem om niet te doen, maar toch heeft hij een blaka biri, een kleine ingi pip en nam een van die drank en a kot luku gi a vrouw. Hij zei der toen dat er niets aan de hand was en kwam naar mij voordat ik hem kon vragen. Hij zei toen dat er iets klein met mij aan de was en ik vroeg hem toen fa mi a kang tak mi libi no mang waka, toen zei hij vodu en vroeg naar mijn futu boi. Ik zag toen mijn jongste dochter weglopen in een meenigte en ik ging der achter na. Toen mijn vrouw mij naderde vroeg ik der i no jere sang a meisje taiki? A aksi mi a tak if na eng o waka baka mi en ik werd wakker. Wat kan het betekennen?

Ung no meri mi así boi b'ka mi a no kowroe fu mi así boi
Advertentie
Advertentie

Re: Dromen over man met ingi pipa en blaka biri
« Reactie #1 Gepost op: 28 september 2016, 16:33 »
Odi,

Ik heb jouw droom 2x gelezen.

Ik droomde dat ik in een bus zat en ik spraak tot die chauffeur er kwam toen plotseling een man in de bus en is voor mij naast een ander heer gaan zitten, maar die leuning was gezacht en hij probeerde het met zijn voeten inplaats van zijn hand op te zetten. Ik hielp hem daarme en hij is toen gaan zitten, maar hij begon speels te doen en zong alleen kinder liedjes. Die chauffer zei toen dat hij niet zo was, maar na libi sma pot eng so.
Mijn visie op dit stukje is een waarschuwing

Plotseling zat mijn vrouw naast me in de bus en die zei dat we moesten uitstappen. We stapten toen uit en liepen naar een nicht of vriendin van der om wat tegaan halen, ze zat daar met der dochter en een ander dame. Ik zag mijn pangi toen daar hangen, ik heb het toen genomen en een zak met kleren wat we daar hadden. Ik gaf die dame die daar was meeste van die kleren om aan iemand, want ze waren klein voor me en ze zei toen iets van bonu mang, maar kon der niet verstaan.

Jullie vertrouwen iemand die het niet helemaal meent, (het feit dat je pangi daar hing ten eerste hoort het daar niet te zijn) dit komt bij mij over dat er iemand op je werkt. (ze zei iets over bonu mang maar niet verstaanbaar) En jullie vertrouwen diegene ( je hebt geen argwaan dat jouw pangi daar hangt plus je laat kleren achter)

Mijn vrouw zei toen dat ze zicht niet goed voelde en een man met rasta stond op. Die ouwe man zei hem om niet te doen, maar toch heeft hij een blaka biri, een kleine ingi pip en nam een van die drank en a kot luku gi a vrouw. Hij zei der toen dat er niets aan de hand was en kwam naar mij voordat ik hem kon vragen. Hij zei toen dat er iets klein met mij aan de was en ik vroeg hem toen fa mi a kang tak mi libi no mang waka, toen zei hij vodu en vroeg naar mijn futu boi.
Dit stukje slaat volgens mij op vrouwspersoon waarbij jouw pangi hing waarvan ik zei die persoon is geestelijk bezig, maar ze laten je zien wat ze doet is niet zo krachtig

en ik vroeg hem toen fa mi a kang tak mi libi no mang waka, toen zei hij vodu en vroeg naar mijn futu boi.
Dit is duidelijk, is er een vodu of heb je een vodu? zoek dit uit. Indien je al informatie hebt doe hier iets mee want het belemmerd jouw geluk.

vroeg naar mijn futu boi. Ik zag toen mijn jongste dochter weglopen in een meenigte en ik ging der achter na. Toen mijn vrouw mij naderde vroeg ik der i no jere sang a meisje taiki? A aksi mi a tak if na eng o waka baka mi en ik werd wakker. Wat kan het betekennen?

De futu boi is bij je jongste dochter is.
 Een droom met veel geestelijk boodschappen..

Hopelijk dat je hier wat aan hebt.

« Reactie #2 Gepost op: 28 september 2016, 16:38 »
Aanvulling Mijn vrouw zei toen dat ze zicht niet goed voelde en een man met rasta stond op. Die ouwe man zei hem om niet te doen, maar toch heeft hij een blaka biri, een kleine ingi pip en nam een van die drank en a kot luku gi a vrouw. Hij zei der toen dat er niets aan de hand was.
Diegene heeft het niet op jouw vrouw voorzien maar op jou.
« Reactie #3 Gepost op: 28 september 2016, 16:43 »
Odi odi Lovely D. Bedankt voor u reactie. Ik heb twee soorten vodu wat ik heb vernomen en van de ene weet ik welke het is, maar die andere niet. Betekent het dat mijn dochter me gaat helpen? Toen die man bij me kwam maakte hij die blaka biri open aan een spijken die boven mijn hoofd was.
« Reactie #4 Gepost op: 28 september 2016, 17:00 »
Odi,

Je hoeft geen u te zeggen, ben bijna 30.
En zo voel ik me oud  :)

Odi odi Lovely D. Bedankt voor u reactie. Ik heb twee soorten vodu wat ik heb vernomen en van de ene weet ik welke het is, maar die andere niet. Betekent het dat mijn dochter me gaat helpen? Toen die man bij me kwam maakte hij die blaka biri open aan een spijken die boven mijn hoofd was.

Ik las in jouw schrijven dat hij vroeg naar jouw futu boi.
Futu boi is zoals ik het ken , die de bediende (wrokomang) van een vodu of aisa.
Deze winti voert opdrachten uit die een vodu of aisa geven.
Je geeft aan dat het een blaka biri was die hij opende, dan kan de futu boy een ampuku zijn.
En in jouw droom laten ze je dat zien.

Wie jouw gaat helpen met de kennismaking van de andere vodu weet ik niet.
Maar ik adviseer om er wel werk van te maken, want het belemmerd jouw geluk.

Advertentie
Advertentie

« Reactie #5 Gepost op: 28 september 2016, 17:08 »
Ik ben juist bang om te weten welke die is, want mijn wijlen oma had per ongeluk een dagwe op haar kost grond in brand gestoken
« Reactie #6 Gepost op: 28 september 2016, 17:24 »
Ik ben juist bang om te weten welke die is, want mijn wijlen oma had per ongeluk een dagwe op haar kost grond in brand gestoken
Dan is die vodu in de familie, de ene noemt het kirie vodu de andere kunu winti.
Maar het is genoodzaakt om er wat aan te doen, want het kan levens opeisen.
En het belemmerd geluk in de bere.

Indien de rituelen gedaan worden, zoals gevraagd, dan brengt zo'n winti geluk i.p.v. ongeluk.
En als ben jij bang, de nageslacht blijft er mee zitten en het is een bere probleem.
Want het nageslacht  van die oma kunnen er last van ondervinden.

Mijn advies om het probleem om te lossen als een bere, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.
Want elke bere heeft haar culturele problemen.

« Reactie #7 Gepost op: 28 september 2016, 17:39 »
Mijn wijlen oma had het al gedaan, maar die wou naar mijn ma en die wou en wil niets met winti te maken hebben. Ze zag die vodu in det dromen en die zei me ma dat ie bij haar wou komen wonen. Telkens schol ze die vies en vuil uit.
« Reactie #8 Gepost op: 28 september 2016, 20:23 »
Ik heb nupas je bericht gezien dat je 30 ben en dat maakt dat we dan even oud zijn. Ik word ook soms boos van het u.