Bigi sma in kist. - Dromen | Topic - Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Bigi sma in kist.

• 0 reactie(s)
  • 539 x bekeken
  • 0 reactie(s)
  • 539 x bekeken
Bigi sma in kist.
« Gepost op: 13 oktober 2016, 10:34 »
Wan lespiki odi ala sma,

Mijn droom:
In mijn droom stond ik met een aantal mensen rondom een kist. In de kist lag een creoolse vrouw van ongeveer 70/75 jaar. Het was een echte bigi sma. Ze had een koto aan met anisa ( jampanesi krosi). De groep mensen die om de kist van de bigi sma stonden keken vol verbazing en ongeloof naar de vrouw in koto. De bigi sma bewoog ineens en uit een liggende houding kwam de bigi sma overeind en nam een zittende houding aan in haar kist. Vervolgens zat ze zelfs op de rand van de kist en begon met haar boskopu. Haar boskopu vertelde ze vol trots aan en met een opgeheven houding. In mijn droom ervaarde ik dit als een kennismaking/manifestatie van een bigi sma. Tijdens haar toespraak keek ze iedereen aandachtig aan en had oog voor iedereen. Haar toespraak ging als volgt:
Mi na ... mi na..
Ze stelde zichzelf voor met een statige en trotse houding met opgeheven hoofd. Ze legde 't een en 't ander uit over wie ze was en waar waar deze bigi sma vandaan komt.
Helaas heb ik dit gedeelte niet onthouden,  ook heb ik niet goed kunnen zien hoe haar gezicht eruit zag. misschien was ik nog niet bereid om dit te horen te krijgen. In Iedergeval heb ik goed kunnen onthouden hoe de bigi sma eruit zag

Zou iemand mij willen helpen met de uitleg van deze droom.

Graag hoor ik van jullie.

Advertentie
Advertentie