Ampuku | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

Ampuku

• 4 reactie(s)
  • 97 x bekeken
  • 4 reactie(s)
  • 97 x bekeken
*

Klari

Ampuku
« Gepost op: 11 oktober 2018, 04:13 »
Odiodi,

Ik droomde dat ik toekeek hoe mijn moeder, nicht en tante met hun ampuku aan het dansen waren. Mijn tante danste in het midden en had een gele/bruin achtige kotto aan. De manier hoe ze danste waren best vreugdzalig en intens.

In het echte leven heb ik zelf ampuku trobi’s en slaap ik met een betaalmiddel om het op te lossen. Naar mijn gevoel is dit een boodschap dat het is opgelost..

Zou iemand mij kunnen helpen met vertalen?

Advertentie
Advertentie

*

een vriend

Re: Ampuku
« Reactie #1 Gepost op: 11 oktober 2018, 05:33 »
Odiodi,

Ik droomde dat ik toekeek hoe mijn moeder, nicht en tante met hun ampuku aan het dansen waren. Mijn tante danste in het midden en had een gele/bruin achtige kotto aan. De manier hoe ze danste waren best vreugdzalig en intens.

In het echte leven heb ik zelf ampuku trobi’s en slaap ik met een betaalmiddel om het op te lossen. Naar mijn gevoel is dit een boodschap dat het is opgelost..

Zou iemand mij kunnen helpen met vertalen?
je hebt apuku trobi.. ik snap je niet.  bedoel jr dat de apuku je lastig valt als je slaapt.   ? . seks. met een man is de meest voorkomende klacht met de man apuku. bedoel je dat? en de droom over de kotto  en de tante die i  het midden danst word in bet zonnetje gezet. mek mek nanga a bigi sma. dus een familie iets. een vodu die aandacht krijgt. kan een bere vodu zijn. kan jou vodu zijn.  maar het heeft met een vodu te maken.

als je last hebt van de man apuku dan dragen de vrouwen vaak een blauwe sarpusi korte broek. als je toch last hebt moet je langs de wintiman ,obiaman, luku man om te kijken wat het probleem precies is.

*

Klari

« Reactie #2 Gepost op: 11 oktober 2018, 05:51 »
je hebt apuku trobi.. ik snap je niet.  bedoel jr dat de apuku je lastig valt als je slaapt.   ? . seks. met een man is de meest voorkomende klacht met de man apuku. bedoel je dat? en de droom over de kotto  en de tante die i  het midden danst word in bet zonnetje gezet. mek mek nanga a bigi sma. dus een familie iets. een vodu die aandacht krijgt. kan een bere vodu zijn. kan jou vodu zijn.  maar het heeft met een vodu te maken.

als je last hebt van de man apuku dan dragen de vrouwen vaak een blauwe sarpusi korte broek. als je toch last hebt moet je langs de wintiman ,obiaman, luku man om te kijken wat het probleem precies is.

Ben al langs lukumang geweest, heb wassi gehad, sarpusi broek gedragen, maar werkte niet. Toen ben ik terug gegaan en gaf lukumang me die betaalmiddel om mee te slapen. En ja het valt me lastig als ik slaap
*

Klari

« Reactie #3 Gepost op: 11 oktober 2018, 05:53 »
Maar bedankt voor uw uitleg. Ik dacht dat de tante met de kotto Aisa moest voorstellen, maar dit zou ook best kunnen
*

een vriend

« Reactie #4 Gepost op: 11 oktober 2018, 07:49 »
Maar bedankt voor uw uitleg. Ik dacht dat de tante met de kotto Aisa moest voorstellen, maar dit zou ook best kunnen
aisa is ook een vodu.. aisa vodu... zijn veel soorten.  dagwe djompo na liba trong aisa.   er zijn veel soorten.. maar is duidelijk... en als de apuku ondanks bepaalde rituelen geen gehoor geeft..vraag ik me af als het wel de apuku is.. en zo ja dan moet de duman in het geweer komen door deze winti getuigen aangesproken zijn weer op te roepen. zodat de apuku toch gaat inzien dat dit niet kan.. maar is de apuku zelf die zegt  soms ben ik het...... maar soms ben ik het ook niet...    verder kijken  ....
Advertentie
Advertentie

Gerelateerde onderwerpen

xx
Ampuku Liederen. Lala Ampuku, Ampuku-Obia, Baka-Busi-Ampuku, Negre Kondre Ampuku

Gestart door Luangu Masra

71 reactie(s)
34260 x bekeken
Laatste bericht
06 augustus 2018, 22:03
door Sjors pasanka
xx
Mang Ampuku VS Oema Ampuku

Gestart door taki taki no de

3 reactie(s)
2073 x bekeken
Laatste bericht