suriname een dorp | Culturu.com
Suriname Nieuws Magazine

suriname een dorp

• 2 reactie(s)
  • 4566 x bekeken
  • 2 reactie(s)
  • 4566 x bekeken
*

nebud1

suriname een dorp
« Gepost op: 14 juni 2014, 13:10 »
 :animal0017: :animal0017:

Beste mensen,
We zijn bezig een natie te vormen in Suriname, maar we zijn nog niet 1 volk nog, helaas is er nog een lange weg te gaan en als het ooit zal komen is de vraag.
Gezien het aantal inwoners van Suriname is suriname nog wel een dorp te noemen met het Sranang tongo als dialect dat nergens ter wereld wordt gesproken. Hiermede isoleren we ons zelf en vinden Internationaal ook geen aansluiting. De president is zich hiervan heel goed bewust en wil dat iedere surinamer mee gaat tellen, als resultaat hiervan de PSA document. Dit om surinamers met een andere nationaliteit erbij te krijgen en het land op te bouwen.
Suriname is een relatief groot land maar de gemiddelde surinamer heeft een dorpsmentaliteit en wil niet verder over de grens denken en daarbij ook surinamers in het buitenland uitsluit om mee te doen aan de ontwikkeling van een internationele niveau van taal,onderwijs en cultuur. Het gebeurt nu deels door de elite van suriname die vaak bereisd is en zich wereldburger voelen, maar doorgaans bij de gewone man is er geen ontwikkeling en die blijft in zijn kleinburgelijk denken doorleven. Wie is het eens met mij dat suriname een dorp is??

Advertentie
Advertentie

Re:
« Reactie #1 Gepost op: 01 februari 2015, 20:40 »
Qua mentaliteit is Suriname absoluut een dorp.
Maar ik weiger te zeggen dat dat een slecht iets is.

Ik vind het een slechte bezigheid om te snel te willen veranderen.

Ik vind dat als wij als natie iets willen bereiken...dus ik heb het dus over 1 duidelijke doelstelling, dat we idd veranderingen moeten doorvoeren. Maar ik ben absoluut TEGEN het veranderen van een natie puur omdat we bij de grote jongens zouden willen horen.
Het is juist dat soort denken dat maakt dat Suriname een dorp blijft.
*

tsja

Re: suriname een dorp
« Reactie #2 Gepost op: 21 maart 2015, 04:32 »
Luxemburg is ook een dorp en de taal word ook nergens anders ter wereld gesproken. :rules: