Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: is de duivel door god gemaakt, en is wisi hetzelfde als winti  (gelezen 1604 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
willy1968
Gast
Geplaatst: 13 September 2010, 21:34

Hoi Boya,
Ik vond het toch wel een mooie vraag en gebruik je vraag
Willy

Is de duivel niet het product van gaddo ?

Ik ben benieuwd hoe iedereen daar over denkt en hoop dat we normaal antwoorden kunnen verschaffen aan elkaar
Jan Klaassen
Pikolet

Aanmeldingen: 0

Bekijk profiel
#1 Geplaatst: 13 September 2010, 22:21

Hoi Boya,
Ik vond het toch wel een mooie vraag en gebruik je vraag
Willy

Is de duivel niet het product van gaddo ?

Ik ben benieuwd hoe iedereen daar over denkt en hoop dat we normaal antwoorden kunnen verschaffen aan elkaar

Odi,

Bijzondere vragen worden hier gesteld hoor. Het is toch algemeen bekend dat Lucifer het product is van Anana. Anana heeft een ieder een vrije wil gegeven en zo ook aan Lucifer.
Hij heeft Lucifer gecreeerd maar niet aangezet tot daden. Dat is de vrije wil die hij gegeven heeft aan Lucifer.
Had Hij het kunnen voorzien? Ja en dat moet Hij hebben gezien. Voorbeelden te over. Was het niet een afspraak tussen Lucifer en Anana? Ja toch?

Wisi niet hetzelfde als Winti?
Hoezo? Deze vraag begrijp ik niet, totaal niet! Dus graag een verduidelijking.
Deze vraag wordt overigens vaak gesteld door mensen die in dubio zijn. Die op het punt staan een kerkganger te worden en Winti te verketteren. Maar ik ga ervan uit dat het niet jouw bedoeling Willy. Dus graag ietsje duidelijker.

Jan Klaassen
Boya
Parkiet
Twa twa

Suriname Suriname

Geslacht: Man

Bekijk profiel
#2 Geplaatst: 13 September 2010, 22:40

Odi Willy,

Op mijn topics staan copyright  lol

@ Omoe Jan Klaassen:

Wisi niet hetzelfde als Winti?
Volgens mij bedoeld willy te vragen of wisi en winti verbonden zijn met elkaar ?

Naar mijn inziens is het een geheel. Er is geen goed en geen slecht. Soso kennis dat je tot een bepaald doel kan wenden.
Wij, mensen, kunnen niet zomaar woorden en benamingen voor iets geven. We doen dat om eea makkelijker te omvatten.

Nog iets Omoe J.K. , stond vermeld in een andere topic ( ging over bladeren die weren tegen kogels en messen ).
Men beweert dat je obia je enkel zal beschermen wanneer je onschuldig bent. Maar graag zou ik je mening willen horen over de volgende stelling:
Je obia beschermt je ( hangt van je swerie af ) of je nou schuldig of onschuldig bent. Het zal alle kogels en messteken op je afweren. Zelfs als je gaat moorden.
Vraag van mede CC-ers was dan, Gaddo zal zijn winties straffen wanneer zij slecht zullen doen.
Mijn reply: Zal gaddo de winties straffen of zal hij op den duur met de hamer voor jouw eenmaal slaan ?

Ik kijk er naar uit omoe.

Odi B Boya  love 007
Boya
Parkiet
Twa twa

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#3 Geplaatst: 13 September 2010, 22:54

Odi Odi,

Hierbij een, twee citaten van vorige topic die een mooie discussie op gang kunnen brengen.

SVP mensen laten we het netjes houden & na respecteer elkaar jere .

Citaten uit Welke bladeren tegen kogels en messteken?

Winti ..je kan het zowel voor het goede als slechte gebruiken.
Verschil zit hem in d ebegi en sweri wat je doet EN de intentie.
Als jij handelingen verricht die in jouw ogen als 'normaal' beschouwd worden en in andermans ogen verkeerd.
Heel veel voorbeelden zijn er over dit op de wereld.
Maar ik ben het met je eens, dat wanneer je deze gaven tot het verkeerde wendt..dat er in beraad zal worden gegaan door a tra kondre ( of jke medemens) om orde weer te handhaven!.

Denk je dat de winti wordt gestraft... of JIJ, degene die opdracht geeft ?
Natuurlijk als je ogri wilt doen, ga je voelen en gaan ze je de consequenties (direct of indirect ) geven.
Maar jij gebruikt de kennis.
Ps.: Denk je dat ALLE winties naar gaddo gaan ?
In beraad gaan ze, hoe dan ook..jij wordt afgerekend! Niet de konfo's !

Nee winti zal niet worden bestraft. Kijk naar de 'wisiman' ( zelf vind ik het een naar woord, ook hij is belijder van winti als hij nou het tot het goede of slechte wendt maar enfin )
De wisiman gaat door en door. Totdat hij een dag de hamer zal horen .

Odi Aboika...
Je hebt het mooi gezegd.
Ik hoop niet dat je het verkeerd oppakt jere, want dat is niet mijn bedoeling. Men heeft een beeld van winti dat winti de mens ledit naar het goede. KLOPT helemaal.
Maar bepaalde mensen hebben nu eenmaal die gave gekregen van gaddo.. OM TE DOEN !
Doen ze nou goed of slecht.... Ook gaddo heeft twee 'gezichten', wij mensen noemen dat goed en slecht. Terwijl een geheel is.

Een sweri ( dat je doet om ogri te doen ) doe je natuurlijk aan de hoogste.
Maar ook deze swerie zal doorgevoerd worden, en jouw straffen op zijn tijd.

Ik merk dat ik een van de weinige bent die het over de tra zijde heeft van winti.. ( denk please niet verkeerd over Boya )
Ik licht alleen de tra zijde op.

ma boya didibri was ook toch een engel van Gado en waarom is die verbannen uit het koningkrijk van gado?zo ook een winti die een sweli maak met gado zal te zijner tijd  er achter komen dat gado no e grap en dat a no kan doe ogri,ma a moesu fu yapi tra sma.

haha kontreng mi brada,

didibri.... omschrijf didibri .
EN weet je zeker dat hij verbannen is ? met alle respect jere, kijk er eens op een niet-christelijke manier aan... Wat zie je dan ?.

Odi ,

En veel discussie-plezier ...svp alles zoveel mogelijk onderbouwen !

Boya love 007
willy1968
Gast
#4 Geplaatst: 14 September 2010, 19:04

hallo Heer jan, u zegt
Hij heeft Lucifer gecreeerd maar niet aangezet tot daden. Dat is de vrije wil die hij gegeven heeft aan Lucifer.
Had Hij het kunnen voorzien? Ja en dat moet Hij hebben gezien. Voorbeelden te over. Was het niet een afspraak tussen Lucifer en Anana? Ja toch?

Ja klopt, ben ik helemaal mee eens, Het enige wat bij lucifer ontbrak is dat hij god wilde zijn, de almachtige.

De tweede vraag stelde eigenlijk boya,
de vraag was, winti is hetzelfe als wisi.
God heeft twee kanten, zowel goed en kwaad.
Dus degene die kwaad doet, doet ook god's werk, en hiervoor krijgt de persoon in kwestie het voor zijn bordje en niet die winti.

ik was benieuwd naar wat anderen er over dachten, want ik sta echt niet op het punt naar de kerk te gaan, doe ik wel eens met de kids....maar ik ben juist uit de kerk gestapt en ben helemaal door god bevangen door mijn konfo's
Willy
Ingi 01
Tjon-Tjon

Netherlands Netherlands

Stier

a soso bun mi e du,bun nen mi no abi a kondre

Bekijk profiel
#5 Geplaatst: 14 September 2010, 22:33

odi ..
wilde ff weten wie lucifer is..en verhalen rondom hem..waar kan k die vinden? neutral

alvast bedankt.. great

gado na wan bun gado, so a de..a hopo mi, a drai mi lontu, a hopo mi futu te na he gron!
Boya
Parkiet
Twa twa

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#6 Geplaatst: 14 September 2010, 22:39

http://www.theosofie.net/sunrise/sunrise1997/mrtapril1997/lucifer.html
Dioo
Gadotjo
*

Netherlands Netherlands

Nak tap Borstu,, Mi na DYA DYA

Bekijk profiel
#7 Geplaatst: 15 September 2010, 01:17

Alles maar dan ook alles is door god gemaakt.

God is de....heb ik dit niet in vorige topics gelezen?

God is de almachtigste van elke soort winti waarvan je maar kan bedenken. God is de schepper van alles... ashamed0006

Ingi 01
Tjon-Tjon

Netherlands Netherlands

Stier

a soso bun mi e du,bun nen mi no abi a kondre

Bekijk profiel
#8 Geplaatst: 15 September 2010, 04:37

thnx boya voor je link

gado na wan bun gado, so a de..a hopo mi, a drai mi lontu, a hopo mi futu te na he gron!
love-ly
so so lobi
Twa twa

Netherlands Netherlands

Geslacht: Vrouw

Just me

Bekijk profiel
#9 Geplaatst: 15 September 2010, 07:31

Odi,

Wisie is de negatieve kant van wintie

Love-ly

My mind is my weapon

Wat god mij gunt kan geen mens mij ontnemen, het is een gegeven
engelbewaarder
Sabaku

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#10 Geplaatst: 21 September 2010, 17:33

Odi,Odi
De DUIVEL is door GOD geschapen,gecreeerd, gemaakt. De duivel is een ENGEL lucifer genaamd.
lucifer was GOD,S lieveling hij kon alle muziek instrumenten bespelen en hij wist heel veel over GOD.

Zie het maar als een boezem vriend, vriendin(skin skin) je vertelt je beste vriend(in) veel of sommige zeggen ik heb
geen geheimen voor mijn beste vriend.(zo was het tussen GOD en lucifer)

ENGELEN zijn geschapen om GOD te dienen,Engelen zijn machtiger dan de mens. Wij noemen deze Engelen Winti,s.
GOD heeft de AARDSE ENGELEN naar de aarde gestuurd(gezonden) om de mens te beschermen.

Je hebt HEMELSE en AARDSE ENGELEN. Alleen engel GABRIEL komt naar de aarde om boodschappen te brengen.
DAT IS WAT IK GELEERD HEB.

WISI EN WINTI

Winti dat zijn: ENGELEN( die de mens moet beschermen)wat wij noemen:JEJE, KONFO,BIGI SMA, JOJO, GRAN WAN,BEWAKERS,
BESCHERM ENGELEN, BEGELEIDERS,ZIELSKRACHTEN.etc etc

WISI dat na a hogri, a takru, a hebi(negativiteit) het negative dat de mens gaat zoeken of uitspreekt of indachten uitzendt naar
zijn medemens. Dat is wat ik denk.

willy1968
Gast
#11 Geplaatst: 21 September 2010, 20:02

Bedankt voor je bijdrage Engelbewaarder,

Op de vraag wie beoordeeld/ veroordeeld wordt als je aan wisi doet, denk ik dat zowel de asi als winti gestraft wordt.
Als de konfo slim en goed is, begint hij er nooit aan, maar hij zal zeker zijn krachten verliezen als hij toch meegaat met zijn asi om kwaad te doen.
De straf is aan de kabra's en de allerhoogste, zo ook weer de verlossing brengen.
Maar dat is wat ik er van denk en uitgezocht hebt,
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden
Willy
ai
Gast
#12 Geplaatst: 21 September 2010, 20:25

Ik weet niet als er een nieuwe topic voor moet worden geopend?
Maar aangezien deze over God en engelen enzv gaan heb ik een vraag,
want ok wij zien engelen als winti maar dan vraag ik me zo af welke engel welke winti is bijv Gabriel,Michael van Lucifer weten we wel welke soort dat is namelijk de duivel ok maar al die andere ik heb er maar 2 genoemd om als voorbeeld,
tegeven.

Misschien kunnen jullie me aanvullen.....

willy1968
Gast
#13 Geplaatst: 21 September 2010, 20:45

Hoi Ai,
Er zijn vele boeken geschreven over de engelen, daar kan je heel veel informatie uit halen en vergelijkingen maken.
het laatste boek die ik gelezen heb
heet engelen, hemelse boodschappers van licht ....beschermers van de mens
geschreven door **
een boek dat ik ook ninterresant vond is aan gene zijde, geschreven door schalekamp
Suc6 Willy
Boya
Parkiet
Twa twa

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#14 Geplaatst: 21 September 2010, 21:07

Odi allen,

in het vervolg verzoek ik u allen ( nogmaals ) geen reclame te publiceren op CC !

Houd regels in 8 .  rules

Groet,

Boya
Pagina's: [1] 2

Ga naar: