Pagina's: [1]

Auteur Topic: Best posting of the day award!  (gelezen 205 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
soulsister11
Twa twa

Zimbabwe Zimbabwe

Aanmeldingen: 0

The purpose of life is a life of purpose.

Bekijk profiel
Geplaatst: 30 januari 2012, 04:02

Odi odi,

Dit topic wil ik al een poosje plaatsen, maar het kwam er maar niet van.
Maar vandaag kan ik het echt niet laten om het te doen.

Plaatst hier je beste posting van de dag, week of maand!

Beata, je hebt hopelijk de ogen opengemaakt van vele met wat je vandaag hier geplaatst hebt.
Ik ben het met ieder woordje eens.

Re: Ik erger me.....
#71 Geplaatst: Gisteren om 14:16
   BerichtenindexCitaat
Als GOD zich ook zo aan ons ergerde zoals wij ons aan elkaar ergeren,was de mensheid allang opgehouden te bestaan.
Al die gemene en akelige dingen die wij elkaar aandoen,ontgaan HEM niet.
Toch blijft HIJ van ons houden en vergeeft HIJ ons steeds weer.

Ik probeer me zo min mogelijk aan anderen te ergeren.Waar ik niet tegen kan of wie ik vanwege zijn/haar karakter niet kan  verdragen,vermijd ik.

Het leven is mooi en heeft veel mooie dingen,ondanks alle ellende om ons heen,om van te genieten.
Te veel mogelijkheden om mijn dagen te vullen i.p.v.steeds op de handel en wandel van anderen te letten en me te ergeren.

Door al die ergernis wordt ook onze inzicht vertroebeld,waardoor we op geestelijke/sprituele vlak heel veel mislopen.
Van mij mag een ieder doen en laten wat hij/zij wilt,als ik de consequenties van hun daden maar niet hoeft te dragen of dupe van word.

Een gezegende zondag!

P.s.mijn post is niet naar jullie toe bedoeld hoor dames.Ik heb hem hier geplaatst omdat de inhoud past bij dit topic.

Beata  love

Persoonlijk bericht (Offline)

Re: Houdt de moed erin!!
#8 Geplaatst: Gisteren om 17:00
   BerichtenindexCitaat
Odi,

De weg naar het positieve zit vol obstakels.Maar die moeten er zijn,dat zijn onze levenslessen.
Als alles voor het oprapen was,zou de chaos in onze levens niet te overzien zijn.

Bun tranga fu feni,zegt men.De obstakels zijn er voor later als je je doel bereikt,datgene wat je bereikt hebt te kunnen waarderen.
Natuurlijk moet je de boodschappen die de verschillende obstakels met zich meebrengen eerst begrijpen.

Velen vluchten weg voor de obstakels op hun pad,maar ik beschouw dat vluchtgedrag als een teken van zwakte of luiheid om te vechten voor het goede waar je naar streeft. Wegvluchten voor een probleem dat om aanpak vraagt,lost niks op.

Maak je sterk,probeer nuchter/helder na te denken,laat de negatieve emoties achterwege en zoek uit hoe de blokkades op te heffen.

Wat GOD jou gunt,kan niemand jouw ontnemen,mits je ervoor wegvlucht en het aan je voorbij laat gaan.

Vergeet niet je te wapenen met eerlijkheid en oprechtheid.Wees ook eerlijk en oprecht tegenover jezelf,want dat is het allermoeilijkste soms.We denken altijd dat alleen onze omgeving verkeerd bezig kan zijn,maar nee,jij kan ook heel erg verkeerd bezig zijn,zonder het in te zien.

Het is geen makkie om toe te geven dat je fout bezig bent,maar je moet het durven.Daarmee maak je jezelf alleen maar sterker.

Voel je nooit te groot om sorry te zeggen en om ook de kleintjes in je omgeving te respecteren.Oordeel over anderen,maar oordeel ook over wat jij  zefl verkeerd doet.

Als je het niet durft,zwijg dan over anderen.Een ander kan mij niet gelukkig maken,het hangt allemaal van mezelf af.Ik ben gelukkig omdat ik mijn lot heb leren accepteren.

Ik ben gelukkig omdat ik mij niet concentreer op het lot van anderen.Ik heb van mijn Schepper een lot meegekregen en dat zal ik tot mijn laatste adem onthouden en proberen al het goede wat erin zit eruit te halen.

Beata  love

Meld dit bericht aan de forum rechter   Gelogd

I've learned that our background and circumstances may have influenced who we are, but we are responsible for who we become.
Beata
Twa twa

Netherlands Netherlands

Geslacht: Vrouw

Als je vrees afneemt komt er ruimte voor liefde.

Bekijk profiel
#1 Geplaatst: 31 januari 2012, 18:18

Hi Soulsister11,

Bedankt gudu!!

Ik heb mijn zicht jaren laten vertroebelen doordat ik me ergerde aan mijn familie en geloofde dat ik goed bezig was.
Sinds 2010 ben ik gestopt me te ergeren en geloof me;ik voel me sindsdien vrij en opgelucht  animal0028

Ik heb alles in handen gelegd van de ALMACHTIGE en den bun yeye's en bid iedere dag tot HEM.

Beata love

Zoek het gezelschap van diegenen die het beste in je wakker maken.

Ik stijg uit boven voorkeur en afkeer en neem de dingen zoals ze komen.

Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
Pikien Moesje
Pikolet

Bekijk profiel
#2 Geplaatst: 31 januari 2012, 23:30

odi,

@ Beata, dank voor je postings. Het sterkt mij om mijn strijd hiermee ook voort te zetten.
Suri's, ik ben er zelf een, maar ik snap ze soms echt niet.

het moeilijkst vindt ik nog wel dat ze alles gooien op ik ben ouder en dus zg. wijzer. En op excuses als ze fout zijn kun je blijven wachten. Tot na de dood willen ze dan komen lullen. En ik bleef wachten totdat ze dingen recht kwamen breien. NU NIET MEER!

Pikien Moesje
Beata
Twa twa

Netherlands Netherlands

Als je vrees afneemt komt er ruimte voor liefde.

Bekijk profiel
#3 Geplaatst: 31 januari 2012, 23:39

odi,

@ Beata, dank voor je postings. Het sterkt mij om mijn strijd hiermee ook voort te zetten. Suri's, ik ben er zelf een, maar ik snap ze soms echt niet.

het moeilijkst vindt ik nog wel dat ze alles gooien op ik ben ouder en dus zg. wijzer. En op excuses als ze fout zijn kun je blijven wachten. Tot na de dood willen ze dan komen lullen. En ik bleef wachten totdat ze dingen recht kwamen breien. NU NIET MEER!

Pikien Moesje

Odi PM,

Graag gedaan en jij ook bedankt dat je  het waardeert. Onze medemens zullen we nooit begrijpen hoor.
Het feit dat sommigen denken dat ze ouder zijn en je daarom niet hoeven te respecteren is zo fout,maar of ze het niet inzien,weet Joost.

Beata love

Zoek het gezelschap van diegenen die het beste in je wakker maken.

Ik stijg uit boven voorkeur en afkeer en neem de dingen zoals ze komen.

Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
soulsister11
Twa twa

Zimbabwe Zimbabwe

Bekijk profiel
#4 Geplaatst: 09 februari 2012, 19:10

Re: Hoogste tijd voor......
#179 Geplaatst: Vandaag om 18:53

Om te ontspannen en te genieten van al het goeds wat god me schenkt...

Love-ly

I've learned that our background and circumstances may have influenced who we are, but we are responsible for who we become.
love-ly
Sky is the limit
Twa twa

Netherlands Netherlands

It's a love-ly thing ... ooh yes it is

Bekijk profiel
#5 Geplaatst: 10 februari 2012, 02:12

Love-ly

Odi ss,

Dank je wink2

Love-ly

lumarith
Twa twa

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#6 Geplaatst: 10 februari 2012, 13:28

Love-ly

soulsister11
Twa twa

Zimbabwe Zimbabwe

Bekijk profiel
#7 Geplaatst: 22 februari 2012, 20:36

Don't let the shadow of your past darken the doorstep of you future.......Forgive & Forget.

Sometimes God calms the storm, sometimes He lets the storm rage and calms his child.

@ Claudia,

claudia
Sabaku

Suriname Suriname

Weegschaal

Everything has beauty buth not everyone sees it!!

Bekijk profiel
#8 Geplaatst: 22 februari 2012, 21:01

Don't let the shadow of your past darken the doorstep of you future.......Forgive & Forget.

Sometimes God calms the storm, sometimes He lets the storm rage and calms his child.

@ Claudia,

aaaaaaaahhhhhhhh danki zoooooo lief...... heart

love
Clau

Pray about everything, Worry about nothing!
soulsister11
Twa twa

Zimbabwe Zimbabwe

Bekijk profiel
#9 Geplaatst: 22 maart 2012, 13:42

Persoonlijk bericht (Online)

De Kracht van positief denken
Geplaatst: Vandaag om 13:03
   BerichtenindexCitaat
Jeff is het soort jongen dat je met liefde haat.
Hij is altijd in een goede bui en heeft altijd iets positiefs te zeggen.
Als iemand hem zou vragen hoe het met hem ging, zou hij antwoorden; als het nog beter met me ging, dan was ik een tweeling."
Hij was een natuurlijke motivator. Als een werknemer een slechte dag had, dan was Jeff daar om hem te vertellen naar de positieve kant van de situatie te kijken.
Door het zien van deze stijl werd ik nieuwsgierig. Dus op een dag ging ik naar Jeff en vroeg hem; ' ik snap het niet. Je kunt toch niet altijd een positief persoon zijn? Hoe doe je dat?' Jeff antwoordde:
"Elke ochtend als ik wakker word dan zeg ik tegen mezelf, je hebt twee keuzes.Je kunt kiezen in een goede bui te zijn of je kiest er voor om in een slechte bui te zijn.
Ik kies er voor om in een goede bui te zijn. Elke keer als er iets vervelends gebeurt, kan ik er voor kiezen om slachtoffer te zijn of ik kan er voor kiezen om er van te leren.
Ik kies er voor om er van te leren. Telkens als iemand bij me komt klagen, kan ik kiezen om hun klagen te accepteren of ik kan ze de  positieve kant van het leven wijzen. Maar natuurlijk!
Zo makkelijk is het niet, protesteerde ik. Dat is het wel, zei Jeff.
Het leven gaat constant over keuzes. Als je alle rotzooi weghaalt, dan is elke situatie een keuze. Je kiest hoe je reageert op situaties.
Je kiest om in een goede bui te zijn of in een slechte bui.
> >> >> >
Moraal van het verhaal ; het is jouw keuze hoe je je leven leidt.

Ik paste vlak daarna toe wat Jeff had gezegd. Ik verliet het werk om mijn eigen zaak te beginnen. We verloren contact maar ik dacht vaak aan hem wanneer ik een keuze over mijn leven maakte in plaats van er op te reageren.
Enkele jaren later hoorde ik dat Jeff betrokken was bij een ernstig ongeluk. Na gevallen te zijn van een 60 voet hoge communicatie toren, na 18 uur opereren en weken van intensive care, was Jeff ontslagen uit het ziekenhuis met pinnen in zijn rug. Ik zag Jeff ongeveer zes maanden na zijn ongeluk. Toen ik hem vroeg hoe het met hem ging, antwoordde hij: als het nog beter met me ging ,dan was ik een tweeling. Wil je mijn littekens zien? Ik sloeg zijn aanbod af, maar ik
vroeg hem wel wat er door zijn hoofd was gegaan op het moment dat het ongeluk plaatsvond. "Het eerste dat door mijn hoofd ging was het welzijn van mijn dochter die weldra geboren zou worden,
antwoordde  Jeff. Toen, op het moment dat ik op de grond lag, herinnerde ik me dat ik twee keuzes had. Ik kon ervoor kiezen om te leven, of.. ........... Ik kon ervoor kiezen om dood te gaan. Ik koos voor het leven.
Was je niet bang? Verloor je het bewustzijn?
Jeff ging verder; het ambulancepersoneel was geweldig. Ze bleven me vertellen dat alles in orde zou komen, maar toen ik de Eerste hulp werd binnengereden en ik zag de uitdrukkingen op de gezichten van de dokters en zusters, werd ik heel bang. In hun ogen las ik: dit is een dode man.. Dus ik wist dat ik actie moest ondernemen.
Wat heb je toen gedaan? vroeg ik.
Wel, er was een grote zuster die vragen naar me schreeuwde, zei Jeff.
Ze vroeg of ik allergisch was voor iets. "Ja, antwoordde ik. De dokters en zusters stopten met werken, terwijl ze wachtten op mijn antwoord. Ik nam een diepe teug adem en schreeuwde 'zwaartekracht".
Over hun gelach heen vertelde ik hen: Ik kies er voor om te leven.
Opereer me alsof ik leef, niet alsof ik dood ben. Jeff leefde, dankzij de vaardigheid van de dokters, maar absoluut ook door zijn geweldige houding.

Ik leerde van hem, dat we elke dag de keuze hebben volledig te leven.
Houding, per slot van rekening, is alles. Daarom, maak je geen zorgen om morgen, want morgen zal voor zichzelf zorgen. Elke dag heeft genoeg problemen van zichzelf. Per slot van rekening is vandaag het morgen waar je je gisteren zorgen om maakte.

Je hebt nu een keus of negeer dit.

Je kent nu de keuze die ik maakte...

Geniet van elke dag, elke ademteug, en nog het meeste van elke vriend.

Have a wonderful en positive day,

BSD

Meld dit bericht aan de forum rechter   Gelogd
Nanga ala lespekie, het leven is een leerproces.

Pagina's: [1]

Ga naar: