Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Repost: WAT ZIJN DE WETTEN EN REGELS!  (gelezen 578 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Owinti
Grietjebie
*

Netherlands Netherlands

Aanmeldingen: 0

Bekijk profiel
Geplaatst: 29 januari 2012, 23:10

Odi Brada Nanga SISa,

Eerst wil ik iedereen bedanken die op mijn vorige topic heeft gereageerd. Ik zal de situatie wat beter uitleggen.

Ongeveer 4 jaar geleden ben ik erachter gekomen dat GOD mozes GEEN religie heeft gegeven MAAR regels en wetten die de STAMMEN van ISRAEL MOETEN volgen om HUN stammen welvarend te maken. De stammen in afrika waar wij ZOGENAAMDE Surinamers en andere ZOGENAAMDE negers (ZUID/NOORD AMERIKA) uit komen volgde deze REGELS EN WETTEN toen wij in Afrika leefde.

]warn: MET ZOGENAAMDE BEDOEL IK WE ZIJN ZO GE NAAMT DOOR DE MENSEN DIE ONS NAAR SURINAME HEBBEN VERSCHEEPT. WE NOEMDE ONSZELF GEEN!!! NEGERS/SURINAMERS/marrons/zwarte ETC ETC TOEN WIJ NOG IN AFRIKA LEEFDE. DEZE BENAMINGEN ZIJN AAN ONS GEGEVEN.

Zie http://www.hebrewisraelites.org/hebrewism.htm. DIT MOET JE LEZEN!! VOORDAT JE MIJN
VRAAG BEANTWOORD!

IK WIL WETEN WELKE REGELS EN WETTEN WIJ NOG VOLGEN? WAT HERKEN JE? Laat het mij aub weten>

bedankt

Sunder
Tjon-Tjon

Netherlands Netherlands

Geslacht: Vrouw

Bekijk profiel
#1 Geplaatst: 30 januari 2012, 01:16

Odi odi Owinti,

Je vorige topic heb ik zo een beetje doorgelezen. Ik wil even kort op je vraag reageren, daar ik toevallig bezig ben met het "bestuderen" van de Kabbala. Om de Kabbala enigszins te begrijpen, ben ik ook m.n. Genesis t/m Deuteronomium aan het "bestuderen", oftewel de Thora.

Een link/herkenningspunt die ik vanuit de Thora naar de Winti-religie kan maken is een mitswot over wat als rein en als onrein voedsel wordt beschouwd. Denk bijv. aan varken, vis met vinnen en/of schubben, garnalen etc. Maar of onze voorouders in Afrika zich aan deze eetgeboden hielden, weet ik niet. Vooralsnog lijkt het mij waarschijnlijker dat het een overlevering is vanuit de kolonisatieperiode die op de één of andere manier in de Winti-religie is "geïntegreerd".

Andere herkenningspunten ken ik niet/ben ik nog niet tegengekomen.

Even offtopic. In je schrijven kom je agressief en dwingend op mij over. Ik denk ik laat je dit weten, mocht je je daarvan niet bewust zijn. En herken je het niet, leg mijn indruk dan naast je neer.

Groet,
Sunder

Het is niet zo dat we niet durven omdat de dingen moeilijk zijn,
de dingen zijn moeilijk omdat we niet durven. (Seneca)
Owinti
Grietjebie
*

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#2 Geplaatst: 30 januari 2012, 12:18

Odi odi Owinti,

Je vorige topic heb ik zo een beetje doorgelezen. Ik wil even kort op je vraag reageren, daar ik toevallig bezig ben met het "bestuderen" van de Kabbala. Om de Kabbala enigszins te begrijpen, ben ik ook m.n. Genesis t/m Deuteronomium aan het "bestuderen", oftewel de Thora.

Een link/herkenningspunt die ik vanuit de Thora naar de Winti-religie kan maken is een mitswot over wat als rein en als onrein voedsel wordt beschouwd. Denk bijv. aan varken, vis met vinnen en/of schubben, garnalen etc. Maar of onze voorouders in Afrika zich aan deze eetgeboden hielden, weet ik niet. Vooralsnog lijkt het mij waarschijnlijker dat het een overlevering is vanuit de kolonisatieperiode die op de één of andere manier in de Winti-religie is "geïntegreerd".

Andere herkenningspunten ken ik niet/ben ik nog niet tegengekomen.

Even offtopic. In je schrijven kom je agressief en dwingend op mij over. Ik denk ik laat je dit weten, mocht je je daarvan niet bewust zijn. En herken je het niet, leg mijn indruk dan naast je neer.

Groet,
Sunder

[/quo

"Maar of onze voorouders in Afrika zich aan deze eetgeboden hielden, weet ik niet. Vooralsnog lijkt het mij waarschijnlijker dat het een overlevering is vanuit de kolonisatieperiode die op de één of andere manier in de Winti-religie is "geïntegreerd".

DE LINK DIE IK HEB GEPLAATST WERK NIET. GOOGLE HEBREWISREALITE.ORG CLICK ISREALITE HERITAGE CLICK HEBREWISM OF AFRICA. BEANTWOORD DAARNA MIJN VRAAG NOG EENS?

"Even offtopic. In je schrijven kom je agressief en dwingend op mij over. Ik denk ik laat je dit weten, mocht je je daarvan niet bewust zijn. En herken je het niet, leg mijn indruk dan naast je neer."

IK HERKEN HET NIET. LEES DE LINK AUB. BEDANKT
Owinti
Grietjebie
*

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#3 Geplaatst: 30 januari 2012, 12:24

Odi Brada Nanga SISa,

Eerst wil ik iedereen bedanken die op mijn vorige topic heeft gereageerd. Ik zal de situatie wat beter uitleggen.

Ongeveer 4 jaar geleden ben ik erachter gekomen dat GOD mozes GEEN religie heeft gegeven MAAR regels en wetten die de STAMMEN van ISRAEL MOETEN volgen om HUN stammen welvarend te maken. De stammen in afrika waar wij ZOGENAAMDE Surinamers en andere ZOGENAAMDE negers (ZUID/NOORD AMERIKA) uit komen volgde deze REGELS EN WETTEN toen wij in Afrika leefde.

]warn: MET ZOGENAAMDE BEDOEL IK WE ZIJN ZO GE NAAMT DOOR DE MENSEN DIE ONS NAAR SURINAME HEBBEN VERSCHEEPT. WE NOEMDE ONSZELF GEEN!!! NEGERS/SURINAMERS/marrons/zwarte ETC ETC TOEN WIJ NOG IN AFRIKA LEEFDE. DEZE BENAMINGEN ZIJN AAN ONS GEGEVEN.

Zie http://www.hebrewisraelites.org/hebrewism.htm. DIT MOET JE LEZEN!! VOORDAT JE MIJN
VRAAG BEANTWOORD!

LINK WERKT NIET!!. GOOGLE HEBREWISREALITE.ORG CLICK ISREALITE HERITAGE CLICK HEBREWISM OF AFRICA.

IK WIL WETEN WELKE REGELS EN WETTEN WIJ NOG VOLGEN? WAT HERKEN JE? Laat het mij aub weten>

bedankt

surned
Stonka
**

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#4 Geplaatst: 30 januari 2012, 20:38

ODI, de kunst is je vraag op een zeer bescheiden manier te typen ,en te plaatsen kijk jou  teks nog een keer of 2 na,
en ga dfan zwaar in de overweging als het wel goed gefolmeliert is ,EN DE MOEITE WAARDT IS om te plaatsen,en vooral niet in hoofd letTres,lijkt net als je moeite hebt om gehoort te woorden.

surned 2
Pikien Moesje
Pikolet

Bekijk profiel
#5 Geplaatst: 31 januari 2012, 22:43

odi odi,

Ik vraag me af Owinti waarom het antwoord van jou vraag te maken moet hebben met het Jodendom?
En ten tweede: is het zo dat iemand jou wat gezegd heeft over winti en dan de nadruk heeft gelegd van ik zeg zo en het is een regel of wet? Wil je dat soms weten? Stel dan een specifieke vraag.

Ga naar een kenner met je vraag. Die luku/sabi soema zou jou daar antwoord op moeten geven. Bel Baaswaterval, op de site zie je hoe je hem kunt bereiken. Het kost wel geld, maar dan heb je wel je antwoord op wat je wilt weten. Want zoals je zelf al aangeeft ik ben een witman skatje en geen ekte surinamer.

Surned, je hebt gelijk hoor. Zelfs de etiquette van internet kent Owinti niet en dan eist hij wetten en regels van winti te leren kennen.

Pikien Moesje
Loverboy
Twa twa

Netherlands Netherlands

Geslacht: Man

Steenbok

Bekijk profiel
#6 Geplaatst: 31 januari 2012, 23:21

Odi,

Er bestaat geen geloof zonder wet of regel, anders is het een bakbawinkri.
Er bestaat geen geloof zonder wet of regels, anders is het geen geloof.

aangezien winti een GOD kent ANANA genaamd dan zijn er wetten en regels.
ga naar een moskee,dan moet je je schoenen uittrekken waarom? heilig. wanneer je naar een duman gaat moet je ook je schoenen uittr4ekken,waarom,,,heilig.

Ga naar een winti prey dan zie je regels,,,,,kromanti heeft regels, zonder regels zal het niet gaan zoals het moet.

wetten en regels, ook in winti, heb uw naaste lief.,

sabi diri,,,,

maak me blij, maak me gelukkig  en ik zal je geven wat je wenst
surned
Stonka
**

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#7 Geplaatst: 31 januari 2012, 23:29

zijn er bakba winkri.??er zijn  wel slagers kleiding verkopers ezv.
Owinti
Grietjebie
*

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#8 Geplaatst: 01 februari 2012, 11:20

Odi,

Er bestaat geen geloof zonder wet of regel, anders is het een bakbawinkri.
Er bestaat geen geloof zonder wet of regels, anders is het geen geloof.

aangezien winti een GOD kent ANANA genaamd dan zijn er wetten en regels.
ga naar een moskee,dan moet je je schoenen uittrekken waarom? heilig. wanneer je naar een duman gaat moet je ook je schoenen uittr4ekken,waarom,,,heilig.

Ga naar een winti prey dan zie je regels,,,,,kromanti heeft regels, zonder regels zal het niet gaan zoals het moet.

wetten en regels, ook in winti, heb uw naaste lief.,

sabi diri,,,,

LOVERBOY, BEDANKT VOOR JE REACTIE. JE BEGRIJPT HET! HEB JIJ DE LINK GELEZEN?
Pikien Moesje
Pikolet

Bekijk profiel
#9 Geplaatst: 01 februari 2012, 12:12

Odi CC-leden,

Ik wilde jullie deze reactie van Owinti in mijn berichtenbox niet onthouden. Ik heb het gemeld bij de moderators en zie wel wat ze zullen doen.

@ Owinti, je moet me op het forum uitschelden en de dood toewensen. Vindt ik wel zo eerlijk en kunnen anderen hier ook op reageren. Ik slijm niet, kan pittig reageren, maar dit heb ik niemand hier toegewenst en al helemaal niet op deze manier.

Pikien Moesje

Owinti
Grietjebie
*

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#10 Geplaatst: 01 februari 2012, 19:04

Odi CC-leden,

Ik wilde jullie deze reactie van Owinti in mijn berichtenbox niet onthouden. Ik heb het gemeld bij de moderators en zie wel wat ze zullen doen.

@ Owinti, je moet me op het forum uitschelden en de dood toewensen. Vindt ik wel zo eerlijk en kunnen anderen hier ook op reageren. Ik slijm niet, kan pittig reageren, maar dit heb ik niemand hier toegewenst en al helemaal niet op deze manier.

Pikien Moesje

PIKIEN MOTJO, YU MAPIMA DIBRI!!! KIER E SREFI TIDE NITTE. LUKU YA MOTJO! SA YU E DINKI? MI FREDE?  NA SLACHTOFFER E WAN PLAY NO? NANGA E KA NONSENSE!!! GO LONG GA MODERATOR, NEKS NO PSA NANGA MI. MAAR NANGA YU, GO PLAY PITTIG MEID NANGA DING KAULO BOEROES MOTJO!

"Yohanes 4:1 Lobiwan, un no mus bribi ala sma di e taki tak' na a Santa Yeye e tiri den. Ma un mus ondrosuku fu si efu a yeye kmoto fu Gado. Bika furu sma e waka lontu na grontapu di e du leki den na profeiti."

@MODERATORS LESPEKI YE UNU EN DING EKTE SRANANG MANG NANGA UMA!!! LUKU YA!!
 LAATSTE BERICHT VAN GADOTJE:

"Moderator sluit dit topic maar.

de een typt nog meer troep dan de ander... de een is nog dommer dan de ander

Dat ding is gado na fesi trawang na bakka!! we begi komfo tumsi furu ! Erkennen van je winti's is 1 aanbidden is 2 en 2 is fout!

Niemand die een goed antwoord heeft gegeven want als je naar je God bid zal hij je verlossen en niemand van jullie die daar over is begonnen..

In plaats daarvan we kong tak wa lo Ka in a topic!

sommige mensen kunnen niet lezen of ze lezen alleen wat ze willen lezen!

Doe lekker je ding op jou manier ik de mijne! Als het om mij zou gaan zou ik zowiezo nooooit bij zulke mensen als jullie hulp vragen want jullie praten een hoop shittt dat niks te maken heeft met de vraag die ik als eerste heb gesteld!

Vooral jij boya Kaolo bouillonblok! wanneer het te heet onder je voeten word ga je onzin uitkramen wat meer dan duidelijk aangeeft hoe onzeker je bent.. ye tak bigi, ye du lik obia mang ma i tjing moro bakru!

J.K. blijf jezelf, je bent een goed mens en een paar op deze site staan gelijk met jou..

Een groot deel van de rest bevind zich op het verkeerde pad! Jullie hebben totaal geen idee hoe de winti cultuur in elkaar zit!! Je denkt goed te doen maar er komt een dag dat god je gaat vragen waarom je andere aanbidt naast hem? Erkennen is 1 aanbidden is 2! Als je je winti boven jezelf zet wat je doet door hun regels te gaan volgen ben je bezig met aanbidden Gado no lobi ding sani dati!

want sommige zijn al zo ver dat alleen winti's nanga bonu hun leven kan beheersen en op het rechte pad kan plaatsen! Tang nanga yu dong denki ok.. Te yu sa dede wan dey Gado sa aksi yu saide i pot a mang tap 2e plaats...? Winti is om JOU te dienen en niet andersom! Jij bepaalt wat je komfo's doen want winti's zijn niets meer dan gevallen engelen die als straf van God de taak hebben gekregen de mens te beschermen! Kom jij als mens te overlijden en God gaat kijken naar hoe je leven is gelopen en je winti's hebben hun best niet gedaan.. Krijgen ze WEER straf! net zo lang tot ze het goed doen.. JIJ bent de baas en God is jou Baas winti is jou werknemer!

Door de surinaamse passieve mentaliteit laten velen met zich sollen die onderdrukking zit er gewoon nog steeds in van de slavernij iedereen staat op je kop! Gado na fesi trawang na bakka! Yo tang ondro sé yere mi sa go na loktu!

Ik ben weg, het gaat nergens over, ik kan hier niks leren sterker nog mijn kennis gaat hier alleen maar achteruit!

zoek het uit ok"

IK SLUIT MIJ HIERBIJ AAN. PIKIEN MOTJO NO FORGETE KIER E SREFI KAULO DIBRI!

Assistent
Stonka
**

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#11 Geplaatst: 01 februari 2012, 19:29

PIKIEN MOTJO, YU MAPIMA DIBRI!!! KIER E SREFI TIDE NITTE. LUKU YA MOTJO! SA YU E DINKI? MI FREDE?  NA SLACHTOFFER E WAN PLAY NO? NANGA E KA NONSENSE!!! GO LONG GA MODERATOR, NEKS NO PSA NANGA MI. MAAR NANGA YU, GO PLAY PITTIG MEID NANGA DING KAULO BOEROES MOTJO!

"Yohanes 4:1 Lobiwan, un no mus bribi ala sma di e taki tak' na a Santa Yeye e tiri den. Ma un mus ondrosuku fu si efu a yeye kmoto fu Gado. Bika furu sma e waka lontu na grontapu di e du leki den na profeiti."

@MODERATORS LESPEKI YE UNU EN DING EKTE SRANANG MANG NANGA UMA!!! LUKU YA!!
 LAATSTE BERICHT VAN GADOTJE:

"Moderator sluit dit topic maar.

de een typt nog meer troep dan de ander... de een is nog dommer dan de ander

Dat ding is gado na fesi trawang na bakka!! we begi komfo tumsi furu ! Erkennen van je winti's is 1 aanbidden is 2 en 2 is fout!

Niemand die een goed antwoord heeft gegeven want als je naar je God bid zal hij je verlossen en niemand van jullie die daar over is begonnen..

In plaats daarvan we kong tak wa lo Ka in a topic!

sommige mensen kunnen niet lezen of ze lezen alleen wat ze willen lezen!

Doe lekker je ding op jou manier ik de mijne! Als het om mij zou gaan zou ik zowiezo nooooit bij zulke mensen als jullie hulp vragen want jullie praten een hoop shittt dat niks te maken heeft met de vraag die ik als eerste heb gesteld!

Vooral jij boya Kaolo bouillonblok! wanneer het te heet onder je voeten word ga je onzin uitkramen wat meer dan duidelijk aangeeft hoe onzeker je bent.. ye tak bigi, ye du lik obia mang ma i tjing moro bakru!

J.K. blijf jezelf, je bent een goed mens en een paar op deze site staan gelijk met jou..

Een groot deel van de rest bevind zich op het verkeerde pad! Jullie hebben totaal geen idee hoe de winti cultuur in elkaar zit!! Je denkt goed te doen maar er komt een dag dat god je gaat vragen waarom je andere aanbidt naast hem? Erkennen is 1 aanbidden is 2! Als je je winti boven jezelf zet wat je doet door hun regels te gaan volgen ben je bezig met aanbidden Gado no lobi ding sani dati!

want sommige zijn al zo ver dat alleen winti's nanga bonu hun leven kan beheersen en op het rechte pad kan plaatsen! Tang nanga yu dong denki ok.. Te yu sa dede wan dey Gado sa aksi yu saide i pot a mang tap 2e plaats...? Winti is om JOU te dienen en niet andersom! Jij bepaalt wat je komfo's doen want winti's zijn niets meer dan gevallen engelen die als straf van God de taak hebben gekregen de mens te beschermen! Kom jij als mens te overlijden en God gaat kijken naar hoe je leven is gelopen en je winti's hebben hun best niet gedaan.. Krijgen ze WEER straf! net zo lang tot ze het goed doen.. JIJ bent de baas en God is jou Baas winti is jou werknemer!

Door de surinaamse passieve mentaliteit laten velen met zich sollen die onderdrukking zit er gewoon nog steeds in van de slavernij iedereen staat op je kop! Gado na fesi trawang na bakka! Yo tang ondro sé yere mi sa go na loktu!

Ik ben weg, het gaat nergens over, ik kan hier niks leren sterker nog mijn kennis gaat hier alleen maar achteruit!

zoek het uit ok"

IK SLUIT MIJ HIERBIJ AAN. PIKIEN MOTJO NO FORGETE KIER E SREFI KAULO DIBRI!

Odi,

Laten we het netjes houden, Geen kracht termen op de site.
En helemaal een ander geen dood toe wensen,anders werk het als een vloek
En GOD zei, gij zult niet vloeken.

Laten we dit als een voorbeeld zien,hoe het niet moet op de site.

Een discussie moet kunnen en probeer het netjes te houden.

Ik zie liever een felle discussie dan dat we met krachttermen smijten en elkaar de dood moeten toewensen.
Past niet op deze site.

Odi odi odi

Assistent
taki taki no de
Blawki
*

Ma joe no jere boesi e djeme te mi kong!

Bekijk profiel
#12 Geplaatst: 01 februari 2012, 20:00

Je denkt goed te doen maar er komt een dag dat god je gaat vragen waarom je andere aanbidt naast hem? Erkennen is 1 aanbidden is 2! Als je je winti boven jezelf zet wat je doet door hun regels te gaan volgen ben je bezig met aanbidden Gado no lobi ding sani dati!

want sommige zijn al zo ver dat alleen winti's nanga bonu hun leven kan beheersen en op het rechte pad kan plaatsen!

Odi Odi,

Vergeet niet, dat vanaf de tijd van het Oude Egypte, 1 van de vroegste beschavingen ter wereld, er niet maar 1 God, maar Goden en Godinnen waren. Wel 1 opper God/ Godin. Wat dat betreft vind ik dat onze winti cultuur vele overeenkomsten heeft met het geloofs structuur van het acient Egypte.

TTND  great

Pikien Moesje
Pikolet

Bekijk profiel
#13 Geplaatst: 02 februari 2012, 00:28

odi odi,

Moderators wat zijn jullie toch voorspelbaar. Waarom dan ook de nieuwe posting van Owinti niet gekuist?

En Owinti fijn dat je de eer aan jezelf houdt.  Blij dat ik jou zo op de kast kan krijgen mama's boy. Ga naar de katholieke kerk, daar zijn ze nog op zoek naar zieke geesten.

Nog springlevend totdat Anana mij roept,
Pikien Moesje
surned
Stonka
**

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#14 Geplaatst: 02 februari 2012, 17:31

odie, toch vindt ik dat niemand er uit gegooid moet woorden ,juist niet ,als een men se kind (kan van jou of mij zijn ? hopelijk niet)zo doet misschien is culturu com zijn of haar de manier om er uit te komen,of een manier om hulp te vragen, want  we hebben de neiging om te denken wat een loser ,wat een onzin kraam die mafkees uit,maarsoms kun je ook net doen als je neusbloedt.en voor bidden dat het goed gaat in ze leven en in die van ze familie ,

stel nou je ziet iemand verzuipen en je heb je duurste kleren aan ,red je die persoon,(deze vraag  is natuurlijk voor personen die kunnen zwemmen),of denk je noh mang me kleren.
Pagina's: [1] 2

Ga naar: