Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
in Google
in Culturu.com
Home
Forum
Leden
Registreren
vertel een vriend
maak favoriet
maak startpagina
mail de redactie
Culturu.com
>
Forum
>
Cultuur & Religie
>
Dromen topic (door Obiaman)
(Moderators:
Obiaman
,
ObiaPikien
) >
2 dromen over een boom
Pagina's: [
1
]
Auteur
Topic: 2 dromen over een boom (gelezen 186 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Patatje
Gadotjo
Netherlands
Aanmeldingen: 0
2 dromen over een boom
Geplaatst:
29 januari 2012, 16:58
Odi allemaal,
Mijn 1e droom: Ik was bij een flatgebouw die leek op de flat waar ik als kind gewoond heb. Samen met mijn begeleider die in mijn dromen vaak naast mij loopt. We gingen op bezoek bij een vrouw een creoolse lichtkleurige vrouw. In haar appartement was alles wit en er stonden bijna geen spullen in. Midden in de woonkamer stond er een klein rond tafeltje met een klein boompje er op (Bonsai boompje). Net als die bomen die je in Suriname ziet maar dan in het klein. Die vrouw waakte bij die boom. Ik werd voorgesteld aan haar en ze vroeg of ik ook bij de boom kwam waken. Dit deed ik en we zaten te praten, met de tafel met de boom erop tussen ons in. Toen begon ze mij haar verhaal te vertellen. Dat ze altijd naast die boom moet zitten en dat haar leven afhankelijk is van die boom. Als die boom doodgaat gaat zij binnen een uur ook dood. Alles wat met die boom gebeurt, gebeurt ook met haar. Ze had haar haren kort geknipt omdat ze niet te veel tijd aan haar haren wilde besteden en ze was netjes op haar lichaam maar het mocht niet te veel tijd kosten. Want ze mocht niet te lang bij die boom vandaan zijn. Ze was ook helemaal in het wit gekleed. Op de duur stond ze op om iets te drinken voor me in te schenken, toen het op was wilde ik het lege bekertje op het tafeltje zetten. Daar werd ze zo boos om. Ik had geen respect voor die boom. Tijdens ons gesprek keek ze me ook niet aan alleen heel snel. Op de duur kwam mij andere begeleider dat ik al te lang daar was. Hij was ook in de kamer gebleven maar zat iets verder op. We moesten vertrekken, maar ik was een beetje verdrietig. Ik vond het zo zielig dat ze haar hele leven al naast die boom zat te waken. Dus ik stond voor de deur om weg te gaan maar ik kon op een of andere manier niet weg. Ben toen weer naar haar toe gegaan om te vragen of ze een stukje met mij wilde wandelen buiten. Toen zei ze: nee, dit is mjn leven. Toen vroeg ik: moet ik voor u naar de winkel gaan. Toen zei ze: nee, ik heb alles al wat ik nodig heb.
Droom 2: Ik was in Suriname op een oude plantage. Ik stond te genieten van de zon onder een boom. Precies de zelfde als in de vorige droom maar dan in het groot. Achter me was een groot huis gebouwd in oude stijl. Onder de boom lagen allemaal bladeren. Opeens keek ik naar beneden en zag ik tussen mijn benen in de bladeren een witte slang met zwarte rondjes in verschillend grote. Ik schrok daar zo van dat ik over het erf gillend begon te rennen. De slang was mooi om te zien maar toch was ik bang. Hij viel me ook niet aan hij kroop alleen tussen mijn benen.
De eerste droom heb ik een half jaar geleden gekregen en de 2e ongeveer ander half jaar geleden.
Alvast hartelijk dank voor jullie uitleg.
Peugot 307
Stonka
Netherlands
Geslacht:
Re: 2 dromen over een boom
#1 Geplaatst:
30 januari 2012, 20:35
Patatje,
De ÈDE winti uit die Bèrè waar je vandaan komt heeft zich aan jou geopenbaard.
De boom staat voor die Bere..ze zegt iets belangrijks: ze komt niet toe aan het verzorgen van haarzelf omdat de bere veel aandacht verreist, ze heeft daarom haar haar kort geknipt( er wordt niet naar haar omgekeken, waardoor ze kracht verliest).
ze zegt ook dat je geen respect hebt voor die boom(belangrijke tip)...je krijgt drinken en wilt de beker precies daar neerzetten waar je gedronken hebt .
Uiteindelijk is de slang die je ziet uiteraard de vrouw in de flatgebouw waar je was.Mag ik aannemen dat je nu weet wat voor komfo zich heeft laten zien aan jou ?
Succes,Peugot
maramara
Gadotjo
Netherlands
Geslacht:
ik ben leergierig
#2 Geplaatst:
02 februari 2012, 16:03
mooie dromen en mooi uit gelegd
Patatje
Gadotjo
Netherlands
#3 Geplaatst:
02 februari 2012, 17:27
Odi Peugeot en Marmara,
Ik had al een vermoeden dat de bere van de familie bij mij was. Er is ruzie in de familie me oma wil heel graag dat het goedkomt. Ik weet dat ze me daarom komt opzoeken in mijn dromen en dat ik daarom visioenen over haar krijg dat het net lijkt of ik haar zie. Ze zegt dan altijd tegen me dat ze geen problemen wil. Ze wil njang, dringie en prisirie. Ze wil dat we met elkaar drinken, eten en plezier maken maar absoluut geen problemen. Haar vader, mijn overgroot vader zie ik ook in mijn dromen die heeft er veel verdriet om.
Ik had een droom over het huis waarin mijn familie samen gelukkig geleeft heeft. Tot mijn grote verdriet was het huis ingestort. Ik liep door het ingestorte huis alleen de Wc stond er nog. Helemaal vies, poep spoot er uit ook op de wand, wormen en vliegen kwamen eruit. Een smerige zooi. Me oma's vader stond op eens achter me. Hij huilde en vroeg hoe ga je dit schoonmaken.
Ik heb me oma een belofte gedaan dat ik ga zorgen dat deze ruzie opgelost wordt. Dit is mijn taak dat ik heb gekregen.
maramara
Gadotjo
Netherlands
Geslacht:
ik ben leergierig
#4 Geplaatst:
02 februari 2012, 17:55
Hallo Patatje
ik las zo juist je berichtje je droom komt mij bekent voor Ik heb dit ook zo mogen ervaren, Deels zei ik tegen bepaalde fam.leden bepaalde dingen over boodschappen die ik kreeg dat er gedaan moest worden.
Ik werd altijd uit gelachen van heb je haar weer, met der dromen sabi so nadat ik soms ik visioenen kreeg over fam leden om ze een boodschap te geven wat ik dan soms ook deed werd mij altijd gezegd van nee want ze hebben geen probleem ze lossen het zelf op Nadat ik gezien had dat wat ik zij niks uit maakte had ik zo iets van ik hou me mond ik ga niet me tijd verdoen zodat men steeds een fatoe op me kan nemen dus heb nu zo iets van ik richt me op me zelf en zeg niks meer mi sabi sa e tja mi mi mus luku gjie mi srefi tranga mi jeje baka
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Welkom gast bij culturu.com
=> Welkom bij het forum gedeelte van Culturu.com
Nieuws & Politiek
=> Politiek Suriname
=> Algemeen nieuws
Cultuur & Religie
=> Algemene winti vragen
=> Dromen topic (door Obiaman)
=> Ghost Story en Bakru Torie
=> Overige winti zaken
===> Winti Singi met Luangu Masra
=====> Winti Liederen
=====> Bid Texten
=====> Verhalen rond Culturu liederen (Singi tori)
===> Winti's en voorouders soorten
=====> De (mama) Aisa winti
=====> De Leba winti
=====> Luangu
=====> De Fodu winti
=====> De Ingi winti's
=====> Ampuku
=====> De Adoemakamang winti
=====> De Kantamasi Winti
=====> De Bakru winti
=====> De Kumanti Winti
=====> De Watra Baringa Winti
=====> Voorouder Geesten
=======> Yorka
=======> Dede Oso / nachtwaken
=======> Officier
=======> Kabra
Lifestyle!
=> Vrijetijd & Uitgaan
=> Mop van de dag
=> Relatie & Seksualiteit
=> Phone talk (lekker luchtig)
Surinaamse zaken
=> Surinamers gezocht (Familienamen)
=> Vraag en Aanbod
===> Aangeboden
===> Gezocht
===> Gratis af te halen
===> Verloren/Gevonden
=> Spreuk van de dag (Odo van de dag)
=> Bijlmer Tori
Overige
=> Oude forum onderwerpen
===> Terug naar mijn roti
===> Echte Meisjes in de Jungle
===> Surinaamse filmpjes
===> Dag buurvrouw, Dag buurman
===> Mijn geheim (Anoniem!)
===> Nunsu ini Sranan tongo
===> Sranan Tongo Cafe
===> Surinaamse Recepten
===> Surinaamse geschiedenis
===> Surinaamse kruiden en bladeren (wiri´s)
Laden...