|
gnet - neko
|
 |
Geplaatst: 24 januari 2012, 14:48 |
|
lespeki odi,
Er zijn naast de busunki(watra kumanti) 2 kumanti's die ook in het water leven en niet gerekend worden tot de busunki maar wel tot de djebii(djebri).
odi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Patatje
Gadotjo
 Netherlands
Aanmeldingen: 0
|
 |
#1 Geplaatst: 24 januari 2012, 17:01 |
|
Eerste die in mij opkomt is seekoe. Waarom weet ik niet. De andere weet ik niet.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gnet - neko
|
 |
#2 Geplaatst: 24 januari 2012, 17:04 |
|
odi,
de seku wordt niet gerekend tot kumanti, maar hoort bij de watra(bosu) ingi
lespeki odi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Patatje
Gadotjo
 Netherlands
|
 |
#3 Geplaatst: 24 januari 2012, 17:20 |
|
Watra Ingi?  Ik dacht altijd dat seekoe een kumanti was.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gnet - neko
|
 |
#4 Geplaatst: 24 januari 2012, 17:56 |
|
Watra Ingi?  Ik dacht altijd dat seekoe een kumanti was. odi, dat jy dat dacht kan, maar winti is gelukkig niet gebaseerd op de gedachten van de individu. odi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pikien Moesje
|
 |
#5 Geplaatst: 25 januari 2012, 01:53 |
|
Odi odi alla na lontu, Ai GN joe de ete. Welcome back; discussie time. En laat dat ding nou van die vergevorderde noh? Zet het in je aanhef als je alleen kenners uitnodigd tot een reactie, maar niet in je titel. Ik voel me aangesproken.  lespeki odi, Pikien Moesje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gnet - neko
|
 |
#6 Geplaatst: 25 januari 2012, 11:01 |
|
Odi,
Ai PM mi de ete anga neng fu Saisi Nana, tot ergernis van velen. Ik ben lerende dus blijf ik stil, en met mijn stilte stuur ik ook een signaal die alleen de oplettende cc lezer zal begrijpen. Soms kan 1 letter heel veel betekenen en soms niks betekenen. Hopelijk snap je wat ik probeer te zeggen. Ten overvloede mijn titels zijn zorgvuldig gekozen en geeft aan wat je kan verwachten. En nummer 1 was een schot in de roos. Zoals voorspeld in mijn titel "voor de geforderde en andere winti beleiders"
P.s.....wie de schoen past, dan bindt ik maar de veters.
Respeki odi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Peugot 307
Stonka

Netherlands
Geslacht: 
|
 |
#7 Geplaatst: 25 januari 2012, 11:13 |
|
Odi, Inderdaad mooi om te zien dat je je tijd hebt genomen om te ontmaskeren....props !! Ik kom niet meer bij hier..ik zweer het  peugot
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gnet - neko
|
 |
#8 Geplaatst: 25 januari 2012, 12:52 |
|
Odi, Inderdaad mooi om te zien dat je je tijd hebt genomen om te ontmaskeren....props !! Ik kom niet meer bij hier..ik zweer het  peugot Lespeki odi, Haha ja hoor de stilte geeft zoveel inzichten. En de ouderen zeggen "efu sani no kari yu neng, yu no mus piki". Maar ik lach in mijn vuist, want velen denken van cc een kiek te maken met de meest ondenkbare opmerkingen, vragen en beweringen. En je noemt het ontmaskeren, ik zeg subtiel bepaalde zaken zichtbaar maken. Maar ook ik kom niet bij van het lachen hoor. Lespeki odi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gnet - neko
|
 |
#9 Geplaatst: 04 februari 2012, 23:11 |
|
Odi odi odi,
Het volgende is voor velen ongelovelijk en onbegrijpelijk. Maar om dit te begrijpen zal je toch extra moeten verdiepen in de wintie materie. Één van de twee soorten kumanti's die in het water woont en geen busunki is, maar wel gerekend wordt tot de (djebii)djebri.... Is de pireng.
Ja je leest het goed, de vis pireng(pirana) valt onder de djebri gadu.
Odi odi odi, Leliambo na sabiambo..... Anato fu kandiyaifo!!!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Tata Jansi
Grietjebie
|
 |
#10 Geplaatst: 10 februari 2012, 09:03 |
|
Odi Odi,
Wat mij is geleerd is dat verschillende ingi winti's op piring huizen. Maar dit kan dus ook.
Ik dacht zelf dat je het had over een kaaiman misschien.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Pikien Moesje
|
 |
#11 Geplaatst: 10 februari 2012, 21:44 |
|
odi odi,
Tata Jansi en GN, kunnen jullie ons hier meer over vertellen? Dit is bij velen niet bekend en kunnen het dus niet plaatsen in het bekende rijtje van Aisa, Loko, Kumanti etc.
Pikien Moesje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gnet - neko
|
 |
#12 Geplaatst: 10 februari 2012, 22:42 |
|
Odi Odi,
Wat mij is geleerd is dat verschillende ingi winti's op piring huizen. Maar dit kan dus ook.
Ik dacht zelf dat je het had over een kaaiman misschien.
Lespeki odi, A sani na basi, dan na leri leri dus zeker vasthouden aan wat jou is geleerd Odi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Geen kenner
|
 |
#13 Geplaatst: 10 februari 2012, 23:40 |
|
Odie lispekie brada GN,
Je hebt het over de piranha als watra kromantie.
Is de piranha niet de vervoermiddel van de kromantie? Want als ik het goed heb, correct me if i'm wrong.
De watra kromantie is toch de kracht Anana, deze neemt bezit van de piranha zodat deze de vervoerder is van de watra kromantie!
Want ik denk zo als ik de kromantie ben, ik zit op een fiets, in een auto in een vliegtuig op een boot en noem maar op, dan zijn al deze genoemde voorwerpen mijn vervoerder en nog steeds niet de kromantie als kracht. Maar nogmaals als het niet zo is corrigeer mij.
Alvast bedankt en zie graag je correctie en/of aanvulling tegemoet.
nanga wan lispekie odie na alla mie brada nanga sisa.
G.k.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
gnet - neko
|
 |
#14 Geplaatst: 11 februari 2012, 21:14 |
|
Lespeki odi,
- Is de piranha niet de vervoermiddel van de kromantie.......welke kromanti bedoel je? - De watra kromantie is toch de kracht Anana, deze neemt bezit van de piranha...ik ben in deze niet in de positie om jouw te corrigeren en vraag dus wat is Anana in deze ?.
Odi
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|