Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
in Google
in Culturu.com
Home
Forum
Leden
Registreren
vertel een vriend
maak favoriet
maak startpagina
mail de redactie
Culturu.com
>
Forum
>
Cultuur & Religie
>
Dromen topic (door Obiaman)
(Moderators:
Obiaman
,
ObiaPikien
) >
goede daad wordt bestrafd
Pagina's: [
1
]
Auteur
Topic: goede daad wordt bestrafd (gelezen 362 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
oema foe para
Grietjebie
Netherlands
Geslacht:
Aanmeldingen: 0
goede daad wordt bestrafd
Geplaatst:
22 januari 2012, 22:05
Goede avond beste culturu forum lezers.
Wil graag mijn droom met jullie delen,en uitleg hierover.
Ik droomde dat ik bij een feest gelegenheid was.
Het was een gelegenheid voor een ieder want ik zag geen bekende mensen om me heen.
Ik zat op een bank en een andere dame zat op een ander bank maar wel in de hoek waar ik ook zat.
Zat gewoon om me heen te kijken en te genieten van de sfeer.
Verder in die droom kwam er een man met rasta naar die dame en reageerde vel.
Hij was met een kind van een jaar of 6 of 7. Hij zij wat tegen die dame en legde het kind op tafel om te slapen.
Ik ving dat zo op. Die meneer liep weer weg. Het kind lag nog op de tafel en zag dat hij niet prettig lag.
Dus ik besloot om tegen aan die dame tevragen als ze het niet erg vind dat ik het kind(jongen) op de bank te zetten,
Zodat hij beter kan liggen. De dame gaf geen woord. Ik besloot de jongen op de bank te laten liggen,
Later kwam die vader aan en werd boos,hij zag dat zijn kind niet meer op de tafel lag maar op de bank.
Hij sprak me direct aan,ja waarom heb je me zoon op de bank neer gelegd.
Ik gaf aan waarom. Dat het kind niet goed lag en vandaar op de bank heb neer gelegd zodat hij beter kon liggen.
De man was het daar niet mee eens en dreigde,je gaat zien als je weg gaat pak ik je.
Ik vond het raar dat hij zo reageerde,want ik deed het uit goede wil. De man nam zijn zoon mee.
Het feest kwam bijna tot zijn eind. Ik stond op en liep naar de uitgang,en daar zag ik die man, hij riep ja zomaar bemoeide je ik ga je leren. Terwijl hij dat zo zei zag ik dat hij een pistool in zijn hand had. Ik draaide mijn om en rende weg. In het weg rennen schoot hij en was terhoogte van mijn nek. Ik rende verder en toen kwam ik in de gang een hele groep van mijn mannen tegen. Deze mannen bleken me neven te zijn. Een van ze vroeg wat er aan de hand was dus ik legde ze uit, en gaf aan dat ik ben beschoten.
Me neef gaf aan van maak je maar geen zorgen we pakken hem wel.
En toen werd ik wakker.
Ik heb wel me idee wat het zou kunnen betekenen.
En dat is dat me neven mijn beschermers zijn.
Maar de 1ste gedeelte van me droom zegt me niks.
Misschien zit ik ook wel fout met het 1ste. Zouden de forum lezers me hierbij kunnen helpen
Alvast bedankt,gran tangi
De wijze zoek wat in hem zelf, de dwaas wat buiten hem is!
AnGeLLoVe
Gast
Re: goede daad wordt bestrafd
#1 Geplaatst:
24 januari 2012, 18:55
Citaat van: oema foe para op 22 januari 2012, 22:05
Het was een gelegenheid voor een ieder want ik zag geen bekende mensen om me heen.
Ik zat op een bank en een andere dame zat op een ander bank maar wel in de hoek waar ik ook zat.
Hij was met een kind van een jaar of 6 of 7. Hij zij wat tegen die dame en legde het kind op tafel om te slapen.
Ik ving dat zo op. Die meneer liep weer weg. Het kind lag nog op de tafel en zag dat hij niet prettig lag.
Dus ik besloot om tegen aan die dame tevragen als ze het niet erg vind dat ik het kind(jongen) op de bank te zetten,
Zodat hij beter kan liggen. De dame gaf geen woord. Ik besloot de jongen op de bank te laten liggen,
Later kwam die vader aan en werd boos,hij zag dat zijn kind niet meer op de tafel lag maar op de bank.
Ik gaf aan waarom. Dat het kind niet goed lag en vandaar op de bank heb neer gelegd zodat hij beter kon liggen.
De man was het daar niet mee eens en dreigde,je gaat zien als je weg gaat pak ik je.
Ik vond het raar dat hij zo reageerde,want ik deed het uit goede wil. De man nam zijn zoon mee.
Het feest kwam bijna tot zijn eind. Ik stond op en liep naar de uitgang,en daar zag ik die man, hij riep ja zomaar bemoeide je ik ga je leren. Terwijl hij dat zo zei zag ik dat hij een pistool in zijn hand had. Ik draaide mijn om en rende weg. In het weg rennen schoot hij en was terhoogte van mijn nek. Ik rende verder en toen kwam ik in de gang een hele groep van mijn mannen tegen. Deze mannen bleken me neven te zijn. Een van ze vroeg wat er aan de hand was dus ik legde ze uit, en gaf aan dat ik ben beschoten.
En toen werd ik wakker.
Misschien zit ik ook wel fout met het 1ste. Zouden de forum lezers me hierbij kunnen helpen
Hoi Hoi,
Ik vind het een lastige droom, ik wil een poging wagen
Voor mij voelt het of dat je niet moest bemoeien.
Of dat de dame en de man begeleiders van jou zijn.
Beide tegenovergestelde van elkaar.
Ik hoor de man zeggen zoiets van: Dat jij altijd denkt beter te weten en hij wilt juist dat jij naar hem luistert.
Omdat hij dingen doet met een reden, die jij vanaf jou ''bank'' waar je zit in je droom niet snapt.
Het voelt voor mij of dat jij een beter contact moet maken/krijgen met deze man, want nu doe en wil jij andere dingen dan dat hij wilt en hierdoor werkt het tegen je.
Meer kan ik er niet van maken.
Liefs
oema foe para
Grietjebie
Netherlands
Geslacht:
#2 Geplaatst:
24 januari 2012, 23:48
En toen werd ik wakker.
En toen werd ik wakker.
Citaat van: AnGeLLoVe op 24 januari 2012, 18:55
Hoi Hoi,
Ik vind het een lastige droom, ik wil een poging wagen
Voor mij voelt het of dat je niet moest bemoeien.
Of dat de dame en de man begeleiders van jou zijn.
Beide tegenovergestelde van elkaar.
Ik hoor de man zeggen zoiets van: Dat jij altijd denkt beter te weten en hij wilt juist dat jij naar hem luistert.
Omdat hij dingen doet met een reden, die jij vanaf jou ''bank'' waar je zit in je droom niet snapt.
Het voelt voor mij of dat jij een beter contact moet maken/krijgen met deze man, want nu doe en wil jij andere dingen dan dat hij wilt en hierdoor werkt het tegen je.
Meer kan ik er niet van maken.
Liefs
Goedeavond AnGeLLoVe
Bedankt voor het reageren op mijn droom.
Ik kan inderdaad het een ander begrijpen van je uitleg van mijn droom, zoals het luisteren naar iemand ik ben best koppig, maar toch is niet alles mij duidelijk.
Je gaf aan dat de die dame of man mijn begeleider(s) is/zijn.
Dat vind ik wel raar dat hij (man) dan mij beschoot, dus dat kan ik niet echt plaatsen.
Ik zag eerder dat mijn neven mijn begeleiders/ beschermers waren,want die schoten mijn juist te hulp.
Met deze zin die je getypt heb kan ik me wel in vinden"Omdat hij dingen doet met een reden, die jij vanaf jou ''bank'' waar je zit in je droom niet snapt.
Daar kan ik mij namelijk wel weer in vinden, want ik heb weinig tot geen kennis.
En dat is het fijne van deze site want je kan veel informatie vinden en informatie met elkaar delen.
Je schreef ook dat dat ik een betere contact moet maken met die man.
Mijn volgende vraag is dan je raad het al, hoe krijg/ maak je contact?
Alvast bedankt AngelLove
Prodo misie
Pikolet
Netherlands
Geslacht:
Mi na wang Piai- ingi na tapu liba mi e waka.
#3 Geplaatst:
25 januari 2012, 09:50
Odi Odi oema fu para( trouwens leuke naam)
Ik zal deze droom voor je op de culturu wijze verklaren.
Ben je bekend met de gezegde zie en doe goed, want de wereld kent geen dank.
Uit goedheid van je hart heb je hulp geboden aan iemand, maar deze persoon is er niet van gediend. Soms gebeuren dingen ook om ons uit te lokken van wat zal ze doen in dit geval. Daar is hier sprake van, wie legt nou een kind op tafel, maar ja, laat dat.
Dat die geweerschoten jou niet treffen zeg al heel wat, je bent heel goed beschermd door je bigisma(s), ze kunnen van alles uitproberen, maar ze zullen nooit slagen. Dat jou neven je begeleiders moet je niet letterlijk opvatten, sommige bigisma openbaren zich in gedaante(s) met wie je een goed band hebt.
Contact leggen met je bigisma begint met de Heer, hij is onze kracht en de doorgang tot je konfo's. Neem een glas water en witte kaars, dan bid je eerst tot God, je kan beginnen met psalm 23 en daarna praat je je begeleiders, net als ze tegenover je zitten, je hoeft niet bang te zijn, dignen gebeuren niet zomaar. De 1ste keer zal je het vreemd vinden, maar hoe vaker je het doet, zal het beter gaan.
Ik hoop dat hiermee je vragen zijn beantwoord.
Succes,
Prodo Misie
AnGeLLoVe
Gast
#4 Geplaatst:
25 januari 2012, 17:48
Citaat van: oema foe para op 24 januari 2012, 23:48
Goedeavond AnGeLLoVe
Bedankt voor het reageren op mijn droom.
Ik kan inderdaad het een ander begrijpen van je uitleg van mijn droom, zoals het luisteren naar iemand ik ben best koppig, maar toch is niet alles mij duidelijk.
Je gaf aan dat de die dame of man mijn begeleider(s) is/zijn.
Dat vind ik wel raar dat hij (man) dan mij beschoot, dus dat kan ik niet echt plaatsen.
Ik zag eerder dat mijn neven mijn begeleiders/ beschermers waren,want die schoten mijn juist te hulp.
Met deze zin die je getypt heb kan ik me wel in vinden"Omdat hij dingen doet met een reden, die jij vanaf jou ''bank'' waar je zit in je droom niet snapt.
Daar kan ik mij namelijk wel weer in vinden, want ik heb weinig tot geen kennis.
En dat is het fijne van deze site want je kan veel informatie vinden en informatie met elkaar delen.
Je schreef ook dat dat ik een betere contact moet maken met die man.
Mijn volgende vraag is dan je raad het al, hoe krijg/ maak je contact?
Alvast bedankt AngelLove
oema foe para
Je kunt contact maken doormiddel van meditatie.
Ga rustig zitten, bid eerst tot God.
Zet een muziekje op rustige muziek, maak je gedachtes leeg, je hoofd.
Zie dan bijv. deze man voor je uit je droom en maak dan contact.
Je kan ook gewoon in rust en stilte zijn en zien wat je dan doorkrijgt, of wie je ziet.
Dit alles kort gezegd, oefening baart kunst het zal niet gelijk gaan.
Liefs
oema foe para
Grietjebie
Netherlands
Geslacht:
#5 Geplaatst:
25 januari 2012, 20:54
Citaat van: Prodo misie op 25 januari 2012, 09:50
Uit goedheid van je hart heb je hulp geboden aan iemand, maar deze persoon is er niet van gediend. Soms gebeuren dingen ook om ons uit te lokken van wat zal ze doen in dit geval. Daar is hier sprake van, wie legt nou een kind op tafel, maar ja, laat dat.
Dat die geweerschoten jou niet treffen zeg al heel wat, je bent heel goed beschermd door je bigisma(s), ze kunnen van alles uitproberen, maar ze zullen nooit slagen. Dat jou neven je begeleiders moet je niet letterlijk opvatten, sommige bigisma openbaren zich in gedaante(s) met wie je een goed band hebt.
Contact leggen met je bigisma begint met de Heer, hij is onze kracht en de doorgang tot je konfo's. Neem een glas water en witte kaars, dan bid je eerst tot God, je kan beginnen met psalm 23 en daarna praat je je begeleiders, net als ze tegenover je zitten, je hoeft niet bang te zijn, dignen gebeuren niet zomaar. De 1ste keer zal je het vreemd vinden, maar hoe vaker je het doet, zal het beter gaan.
Succes,
Prodo Misie
Goedeavond Prodo Misie
De uitleg wat u geeft is heel duidelijk en leerzaam.
Heb meteen u advies opgevolg, ik heb psalm 23 nagelezen.
Het is een hele mooie psalm tekst bedankt daarvoor.
En heb nog een stuk wijsheid van u mee gekregen inderdaad goedheid kent geen dank.
En de manier hoe ik kan contact leggen met me begeleiders is mij helemaal duidelijk.
Bedankt voor de wijze woorden, zal dit zeker meenemen in mijn verdere zoektocht naar het vinden van mijzelf.
Gran tangi nanga lespeki.
oema foe para
Grietjebie
Netherlands
Geslacht:
#6 Geplaatst:
25 januari 2012, 21:02
Citaat van: AnGeLLoVe op 25 januari 2012, 17:48
oema foe para
Je kunt contact maken doormiddel van meditatie.
Ga rustig zitten, bid eerst tot God.
Zet een muziekje op rustige muziek, maak je gedachtes leeg, je hoofd.
Zie dan bijv. deze man voor je uit je droom en maak dan contact.
Je kan ook gewoon in rust en stilte zijn en zien wat je dan doorkrijgt, of wie je ziet.
Dit alles kort gezegd, oefening baart kunst het zal niet gelijk gaan.
Liefs
Goedeavond AngelLove
Toevallig ga ik binnenkort deel nemen aan een meditatie cursus.
En oefening baart kunst daar ben ik het volledig met je eens.
Gran tangi.
AnGeLLoVe
Gast
#7 Geplaatst:
25 januari 2012, 21:09
Citaat van: oema foe para op 25 januari 2012, 21:02
Goedeavond AngelLove
Toevallig ga ik binnenkort deel nemen aan een meditatie cursus.
En oefening baart kunst daar ben ik het volledig met je eens.
Gran tangi.
Mooi dat je dat gaat doen
succes!
kleintje
Stonka
Netherlands
Geslacht:
#8 Geplaatst:
27 januari 2012, 18:27
Citaat van: Prodo misie op 25 januari 2012, 09:50
Succes,
Prodo Misie
Hoi Prodo Misie,
Vind het goed uitgelegd. Klopt inderdaad.
Hoi Oema foe Para,
Praat idd met je bigi sma's Want je neven die voor je staan dat zijn hun ze zijn er voor je. Je bent heel goed beschermd. En mediteren is ook goed. Alleen heb je daarvoor een cursus nodig? Nee wil je niet kraken hoor dame. Maar zelf doe ik het thuis mediteren kan je ook uit jezelf leren. Geloof in je zelf. Je hebt zulke goeie dromen en zulke goeie bigi sma's die jou begeleiden. Ik zou haast zeggen je hebt daar geen cursus voor nodig. Je dromen zijn echt heel helder. en probeer het een beetje te vergelijken in je dagelijks leven.. Mischien ben je een heel behulpzaam persoon maar mensen waarderen je niet.
Is mijn mening hoor die ik graag met jou wilde delen. ....
Gr, Kleintje
Prodo misie
Pikolet
Netherlands
Geslacht:
Mi na wang Piai- ingi na tapu liba mi e waka.
#9 Geplaatst:
27 januari 2012, 18:31
Odi Odi Kleintje en Oema foe para,
Hartelijk dank. Wat ik heb geleerd dat geef ik graag door. Onze voorouders zijn ook zo begonnen, alleen hadden ze geen glas, maar kalebas, dus gebruikt wat je prettig.
Heel veel sterkte.
Prodo Misie
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Welkom gast bij culturu.com
=> Welkom bij het forum gedeelte van Culturu.com
Nieuws & Politiek
=> Politiek Suriname
=> Algemeen nieuws
Cultuur & Religie
=> Algemene winti vragen
=> Dromen topic (door Obiaman)
=> Ghost Story en Bakru Torie
=> Overige winti zaken
===> Winti Singi met Luangu Masra
=====> Winti Liederen
=====> Bid Texten
=====> Verhalen rond Culturu liederen (Singi tori)
===> Winti's en voorouders soorten
=====> De (mama) Aisa winti
=====> De Leba winti
=====> Luangu
=====> De Fodu winti
=====> De Ingi winti's
=====> Ampuku
=====> De Adoemakamang winti
=====> De Kantamasi Winti
=====> De Bakru winti
=====> De Kumanti Winti
=====> De Watra Baringa Winti
=====> Voorouder Geesten
=======> Yorka
=======> Dede Oso / nachtwaken
=======> Officier
=======> Kabra
Lifestyle!
=> Vrijetijd & Uitgaan
=> Mop van de dag
=> Relatie & Seksualiteit
=> Phone talk (lekker luchtig)
Surinaamse zaken
=> Surinamers gezocht (Familienamen)
=> Vraag en Aanbod
===> Aangeboden
===> Gezocht
===> Gratis af te halen
===> Verloren/Gevonden
=> Spreuk van de dag (Odo van de dag)
=> Bijlmer Tori
Overige
=> Oude forum onderwerpen
===> Terug naar mijn roti
===> Echte Meisjes in de Jungle
===> Surinaamse filmpjes
===> Dag buurvrouw, Dag buurman
===> Mijn geheim (Anoniem!)
===> Nunsu ini Sranan tongo
===> Sranan Tongo Cafe
===> Surinaamse Recepten
===> Surinaamse geschiedenis
===> Surinaamse kruiden en bladeren (wiri´s)
Laden...