Pagina's: [1]

Auteur Topic: Mijn ring met een rode steen  (gelezen 406 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
jay-velino
Stonka
**

Netherlands Netherlands

Geslacht: Vrouw
Aanmeldingen: 0

Bekijk profiel
Geplaatst: 21 januari 2012, 13:23

Gm, iedereen!

Ik zit nu met een vraag!Ik ben een maand geleden op vakantie geweest en  en al mijn goeden spullen inclusief deze ring achter gelaten, denken de dat ze hier in huis veilig zijn.Sinds ik terug ben gekomen heb ik niet naar ze om gekeken om te kijken of alles er nog is.Het rare is dat ik gisternacht op bed tv zat te kijken waar in eens de hand waar ik deze ring aan de vingers droeg in eens begon te jeuken.Ik dacht misschien geld, want een dag van tevoren voor dat er geld op mijn rekening word gestort gaat mijn linker hand jeuken, dus ik dacht geld!!!Later zat ik weer te denken van nee dat kan niet want ik krijg altijd jeuk in mijn hand en nooit aan mijn ring vinger.Ik had het een keer mee gemaakt dat mijn vinger jeukte maar dat was toen ik de ringen al aan een vinger hd geplaats, ik het de volgende keer verkeerd deed.Het is zo gebleven ben ook niet verder gaandenken en ben gaan slapen. Maar vanochtend toen ik opstond kreeg ik gewoon het idee om naar mijn sieraden te gaan kijken en kwam tot de ontdekking dat mijn ring met de rode steen er niet was terwijl de rest er wel was.
Het rare is dat voordat ik weg ging ik zeker weet dat alle vier ringen in mijn kleine kluisboxje zaten en nu niet.Dit is iets van metaal als je het open wil krijgen moet je het naar de schoenmaker brengen en gaat zomaar dus niet.

Ik vind het heel raar want weet dat ik niet gek ben, ik heb me vriend gevraagd en zeg dat ik het zeker hebt verlegd maar ja, ik weet beter.
Wat mijn verbazing schept is dat ik gewoon rustig over doe, heb wel overal gezocht maar ik heb niet uitgescholden, heb niemand vals beschuldigd wat tot een knallende ruzie kon lijden.Het enige wat ik tegen mezheb gezegd, is dat degene die het gepakt heeft als ik mijn niet heb vergist, het zonder hij/zij weet het terug zal brengen en daarna zijn straf zal krijgen en nooit meer wat zal stelen.

Ik vind mezelf b est kalm in zo'n situatie waarin ik nu verkeer, terwijl ik heel los kan gaan als het om mijn  sieraden gaat.
Wat kan dit voor gevolgen voor mij hebben daar ik het nu kwijt ben of als ik het niet vind gewoon een ander aanschaffen.
jay-velino
Stonka
**

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#1 Geplaatst: 23 januari 2012, 13:16

Niemand neutral neutral neutral neutral neutral no no
minakoeliesnesie
Blawki
*

Philippines Philippines

Geslacht: Man

Stier

If joe sabi joe Srefi, joe sa sabi joe Krakti.

Bekijk profiel
#2 Geplaatst: 30 maart 2012, 19:11

Odi,

Zover ik weet: gouden ring met rode steen: gudu voor de Watra Ingi.

Zoals ik je verhaal interpreteer:
Voorheen had je deze gudu wel (overigens: het is niet jouw gudu, maar voor je Ingie) = Ingi is blij.
Nu heb je deze gudu niet meer = Ingie is upset.

Het gejeuk aan de betreffende ringvinger lijkt mij een duidelijk signaal dat je Ingie die gudu weer wil hebben?!
blacksugard
Stonka
**

Netherlands Netherlands

Steenbok

Zijn licht niet onder de korenmaat zetten

Bekijk profiel
#3 Geplaatst: 02 april 2012, 15:01

@ Jay-Velino,

Rustig afwachten want als iemand het genomen (gestolen,geleend om niet terug te geven) heeft zal die het weten vooral als het een sking linga is.

Een eigen ervaring. Jaren geleden toen ik pas in NL kwam kreeg ik een ring van me zus (goud met ruiten rode steen).
Ze droeg die ring niet en omdat ik het een leuke ring vond heeft ze het toen aan me gegeven. Was geen sking sani,zo dacht ze. Wel de eerste avond droomde ik dat ze haar ring terug kwam vragen. Ik belde haar op en we vonden het beide raar want ze had die ring gewoon jaren daarvoor gekocht toen ze langds een juwelier riep en die ring zag.
Ik mocht die ring houden want ze heeft het met liefde gegeven zei ze en ze droeg het immers niet.
Wel diezelfde 2e avond droomde ik echt weer dat ze haar beklag bij onze overleden grootouders ging doen dat mi tek ing linga en a wan ing linga baka. Mevrouw kwam echt met hebi atibrong op me om met  me te vechten  want ze wilt haar ring terug. Ik schrok me echt een hoedje. De volgende ochtend vroeg voor ik naar me werk ging heb ik eerst haar ring terug gebracht en haar bedankt dat ze het had gedaan maar vermoedelijk is het toch een bigisma van haar die die ring leuk vond. Ik wou haar (die bigisma) niet meer in me droom zien want a bo fong mi now.

Dus als het gestolen is zal degene er niet van kunnen genieten en of je die in huis  hebt verlegd zal je die terugvinden.

Odi,

BSD

Nanga ala lespekie, het leven is een leerproces.
Biefo ding bing kari mi Afi ma di mie doro baka ding giemi bakra neng.
jay-velino
Stonka
**

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#4 Geplaatst: 09 mei 2012, 08:38

@ Jay-Velino,

Rustig afwachten want als iemand het genomen (gestolen,geleend om niet terug te geven) heeft zal die het weten vooral als het een sking linga is.

Een eigen ervaring. Jaren geleden toen ik pas in NL kwam kreeg ik een ring van me zus (goud met ruiten rode steen).
Ze droeg die ring niet en omdat ik het een leuke ring vond heeft ze het toen aan me gegeven. Was geen sking sani,zo dacht ze. Wel de eerste avond droomde ik dat ze haar ring terug kwam vragen. Ik belde haar op en we vonden het beide raar want ze had die ring gewoon jaren daarvoor gekocht toen ze langds een juwelier riep en die ring zag.
Ik mocht die ring houden want ze heeft het met liefde gegeven zei ze en ze droeg het immers niet.
Wel diezelfde 2e avond droomde ik echt weer dat ze haar beklag bij onze overleden grootouders ging doen dat mi tek ing linga en a wan ing linga baka. Mevrouw kwam echt met hebi atibrong op me om met  me te vechten  want ze wilt haar ring terug. Ik schrok me echt een hoedje. De volgende ochtend vroeg voor ik naar me werk ging heb ik eerst haar ring terug gebracht en haar bedankt dat ze het had gedaan maar vermoedelijk is het toch een bigisma van haar die die ring leuk vond. Ik wou haar (die bigisma) niet meer in me droom zien want a bo fong mi now.

Dus als het gestolen is zal degene er niet van kunnen genieten en of je die in huis  hebt verlegd zal je die terugvinden.

Odi,

BSD

Heel erg bedank.Zo een idee had ik ook want toen ik een paar dagen daarna opzoek ging kreeg ik een droom en eruit nam ik aan dat ik het heb verlegd.Maar waar weet god alleen.
Pagina's: [1]

Ga naar: