@ Jay-Velino,
Rustig afwachten want als iemand het genomen (gestolen,geleend om niet terug te geven) heeft zal die het weten vooral als het een sking linga is.
Een eigen ervaring. Jaren geleden toen ik pas in NL kwam kreeg ik een ring van me zus (goud met ruiten rode steen).
Ze droeg die ring niet en omdat ik het een leuke ring vond heeft ze het toen aan me gegeven. Was geen sking sani,zo dacht ze. Wel de eerste avond droomde ik dat ze haar ring terug kwam vragen. Ik belde haar op en we vonden het beide raar want ze had die ring gewoon jaren daarvoor gekocht toen ze langds een juwelier riep en die ring zag.
Ik mocht die ring houden want ze heeft het met liefde gegeven zei ze en ze droeg het immers niet.
Wel diezelfde 2e avond droomde ik echt weer dat ze haar beklag bij onze overleden grootouders ging doen dat mi tek ing linga en a wan ing linga baka. Mevrouw kwam echt met hebi atibrong op me om met me te vechten want ze wilt haar ring terug. Ik schrok me echt een hoedje. De volgende ochtend vroeg voor ik naar me werk ging heb ik eerst haar ring terug gebracht en haar bedankt dat ze het had gedaan maar vermoedelijk is het toch een bigisma van haar die die ring leuk vond. Ik wou haar (die bigisma) niet meer in me droom zien want a bo fong mi now.
Dus als het gestolen is zal degene er niet van kunnen genieten en of je die in huis hebt verlegd zal je die terugvinden.
Odi,
BSD
Heel erg bedank.Zo een idee had ik ook want toen ik een paar dagen daarna opzoek ging kreeg ik een droom en eruit nam ik aan dat ik het heb verlegd.Maar waar weet god alleen.