Pagina's: [1]

Auteur Topic: droom dat ik een watra maak  (gelezen 283 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
maramara
Gadotjo
*

Netherlands Netherlands

Geslacht: Vrouw
Aanmeldingen: 0

ik ben leergierig

Bekijk profiel
Geplaatst: 16 januari 2012, 11:18

Beste leden sabimang sabi uma

ik wilde graag vragen als jullie me kunnen helpen bij deze droom.
ik droomde dat mijn oude leidinggevende bij me op bezoek kwam ze kwam met haar man en zoon.
Vervolgens begon ik een watra te maken voor haar zoon het was een hebi watra ik begon van alles in het water te doen voor die zoon maar ik maakte die hebi watra in een drievoetpautu.
Vervolgens gingen die man en vrouw en die zoon weg maar voor dat ze uit de deur gingen vroeg haar man haar van we moeten nog die was machine nog ophalen ik die dat hoorde stelde voor dat ze ook bij mij der was kon doen.
Ze kwam de volgende dag terug en ik zei van ben je prapie komen halen voor die wassie en werd wakker.
Ik heb meerdere malen mij deze dame gedroomd het hoeft niet zo te zijn dat het om haar gaat maar hoop dat iemand me kan helpen.
gran tangi

maramara
Patatje
Gadotjo
*

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#1 Geplaatst: 24 januari 2012, 15:47

Ook weleens zo een droom gehad. Daarin werkte ik met een koperen bekken en een koperen ingie nefi. Ik sprak met het water deed er ook van alles in tot dat het water veranderde in een soort van spiegel toen begon ik er van alles in te zien. Een soort van luku in het water. Toen die wasi geslaagd was zat die ingie op een soort van gouden/koperen troon waar hij allemaal geschenken ontving van de personen die hij geholpen had uit dankbaarheid. Alles was van koper, soort van karaf, een dienblad, een bekken, een ingie nefi, een paar blauwe pantoffels, sopie volgens mij ook en sigaretten. Die ingie rookt altijd als ik hem zie. Terwijl ik die wassie maakte stond er een chinese vrouw naast me in het wit gekleed zij was al overleden. Zij begeleiden me. Het vreemde was toen hij de geschenken kreeg was een ervan, a ede foe a snesie vrouw bin de tap a dienblad, den bin cut in poeroe. a ede bin ab libie ete. de ay bin knipper en beweeg ete.. Dit heb ik in het Sur. geschreven me gevoel zegt me dat ik dat moet doen. Het vreemde is die Ingie werd daar zo kwaad over. Hij heeft toen die geschenken geweigerd. 

Tijdens het maken van het water deed ik alles zelf ook de luku, maar de geschenken in ontvangst nemen deed die ingie toen zag ik hem opeens. Deze droom heb ik al een tijd geleden gehad ongeveer 3 en een half jaar geleden.  Daarna heeft hij me nog gevraagd om een kamer waarin alles wit moet zijn, er mogen alleen een tafel en stoelen in staan ook wit. Heb dit allemaal niet gedaan, sinds die tijd droom ik niet meer veel van hem.
maramara
Gadotjo
*

Netherlands Netherlands

ik ben leergierig

Bekijk profiel
#2 Geplaatst: 25 januari 2012, 01:00

odi odi ala sma

patatje bedank voor je reactie.
Maar heb een vraag in jou verhaal geef je bepaalde dingen aan zoals, attributen wat je in je dromen ziet wat die ingi allemaal heeft .
Behalve de geschenken die hij krijgt in je droom, heb je deze attributen ook voor je zelf aangeschaft of ben je al in bezit van deze dingen?
En het volgende daarna vraagt je ingi om een witte kamer met witte stoelen waarom heb je dit niet gedaan, is daar een reden voor en hoe gaat het nu met je sedert je minder droomt met die ingi en hoe was het daar voor? ik ben eigelijk wel nieuwsgierig naar je antwoordt

odi odi
Patatje
Gadotjo
*

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#3 Geplaatst: 25 januari 2012, 13:08

odi odi ala sma

patatje bedank voor je reactie.
Maar heb een vraag in jou verhaal geef je bepaalde dingen aan zoals, attributen wat je in je dromen ziet wat die ingi allemaal heeft .
Behalve de geschenken die hij krijgt in je droom, heb je deze attributen ook voor je zelf aangeschaft of ben je al in bezit van deze dingen?
En het volgende daarna vraagt je ingi om een witte kamer met witte stoelen waarom heb je dit niet gedaan, is daar een reden voor en hoe gaat het nu met je sedert je minder droomt met die ingi en hoe was het daar voor? ik ben eigelijk wel nieuwsgierig naar je antwoordt odi odi

Odi Maramara,

Heel goed dat u mij deze vragen stelt want dat zet mij ook weer aan het nadenken over alles. Hierdoor ben ik tot de conclussie gekomen dat sinds ik niet naar die ingie zijn wensen heb geluisterd het wat gezondheid betreft niet goed gaat. Zit niet goed in m'n vel, voel me steeds zwakker. Er is altijd wel wat. De attributen heb ik niet aangeschaft. Ik verdiep me pas sinds kort in de winti cultuur, toen ik deze droom kreeg wist ik niet wat ik er mee aanmoest.
Kort daarna heb ik ook een oogziekte gekregen. Wat mij stoort aan de ze droom is het hoofd van die Chinese vrouw dat d'r ogen alleen nog knipperde en bewogen en ze keek voor de rest heel droevig. Die ingie was daar zo kwaad over . Hij zei van: ze heeft me zo goed geholpen door haar zijn jullie genezen, kijk wat jullie met haar gedaan hebben. Hij heeft toen alles geweigerd. Die Chinese vrouw moet dat mij voorstellen? Waarom hadden ze dat me haar hoofd gedaan. Sinds ik niet naar hem geluisterd heb droom ik eigenlijk niet meer van hem, maar begin ik me alleen maar zieker te voelen.

MVG,

wink2

Patatje
Gadotjo
*

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#4 Geplaatst: 25 januari 2012, 13:41

Nu ik erover nadenk schiet me opeens nog iets te binnen. Een jaar nadat ik deze droom heb gehad heb ik nog een droom met hem erin gehad. Die Ingie huilde toen en vroeg of ik niet van hem hield. Hij zei van kijk hoe zwak ik ben en hij zag er ook ziek uit.
maramara
Gadotjo
*

Netherlands Netherlands

ik ben leergierig

Bekijk profiel
#5 Geplaatst: 25 januari 2012, 16:51

odi odi allemaal ala bigi sma

mi a no sabi so ma na leri passi mi deh.

Nu ik erover nadenk schiet me opeens nog iets te binnen. Een jaar nadat ik deze droom heb gehad heb ik nog een droom met hem erin gehad. Die Ingie huilde toen en vroeg of ik niet van hem hield. Hij zei van kijk hoe zwak ik ben en hij zag er ook ziek uit.
als het ware gaf die ingi je als een vooruit zicht hoe het zou verlopen met jou. het lijkt mij het beste als je de attributen begint aan te schaffen.
die ingi is jou winti hij is jou begeleider maar je kijkt niet om naar hem als het ware maak jij je zelf ziek die dromen geven alles eigenlijk aan ik denk als je deze dromen nauw keurig weer door neemt en goed kijkt naar je zelf heb je je eigen antwoordt  al .

veel weet ik niet maar maak moeite voor je zelf misschien dat je gezondheid dan beter zal gaan ik hoop dat ik in de goeie richting zit.

odi odi lobi wang krachi
Patatje
Gadotjo
*

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#6 Geplaatst: 25 januari 2012, 19:13

odi odi allemaal ala bigi sma
mi a no sabi so ma na leri passi mi deh.
als het ware gaf die ingi je als een vooruit zicht hoe het zou verlopen met jou. het lijkt mij het beste als je de attributen begint aan te schaffen.
die ingi is jou winti hij is jou begeleider maar je kijkt niet om naar hem als het ware maak jij je zelf ziek die dromen geven alles eigenlijk aan ik denk als je deze dromen nauw keurig weer door neemt en goed kijkt naar je zelf heb je je eigen antwoordt  al .
veel weet ik niet maar maak moeite voor je zelf misschien dat je gezondheid dan beter zal gaan ik hoop dat ik in de goeie richting zit.
odi odi lobi wang krachi

Klopt helemaal wat u zegt. Heb mezelf de laatste 3 en een half jaar erg verwaarloosd, de reden, ik had er gewoon de kracht niet voor. Een heleboel wordt mij nu opeens duidelijk. Vondt het zo vreemd dat ik niet meer over hem kon dromen.

Heeft deze winti mij nu verlaten omdat ik er niet naar om heb gekeken of is hij er nog? Het is volgens mij een Piai winti .

Alvast hartelijk dank voor het ophelderen van de voor mij vele vraagtekens.

MVG,

wink2
maramara
Gadotjo
*

Netherlands Netherlands

ik ben leergierig

Bekijk profiel
#7 Geplaatst: 25 januari 2012, 19:20

stuur me een pm dan zal ik je vraag beantwoorden
maramara
Gadotjo
*

Netherlands Netherlands

ik ben leergierig

Bekijk profiel
#8 Geplaatst: 25 januari 2012, 19:23

heb je een berichtje in je postvak gehad?
Patatje
Gadotjo
*

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#9 Geplaatst: 02 februari 2012, 02:30

Ben in gebed gegaan. Ik heb al mijn winti's onder de loep genomen. Iedere winti heeft zijn gave wat hij je mee geeft. De reden dat de Chinese vrouw met haar ogen knipperde en ze bewoog is omdat zij in staat was om luku's te doen. Het had dus niet met een ziekte te maken. Ik ben er ook achter gekomen dat ik niet de Chinese vrouw ben.
Pagina's: [1]

Ga naar: