Pagina's: [1]

Auteur Topic: alakondre ketting valt kapot  (gelezen 549 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
masjouka
Gadotjo
*

Suriname Suriname

Aanmeldingen: 0

Bekijk profiel
Geplaatst: 15 januari 2012, 16:36

vandaag heb ik voor de tweede keer gedroomd dat mijn alakondre ketting stuk gaat. Ik heb een alakondre ketting van mijn vriend cadeau gehad voor mijn jaardag. Gewoon omdat ik het mooi vond. In mijn droom zit ik, den ik, in een schoollokaal tori  te praten en dat zie ik een stukje zilver en een rode kraal op de grond liggen, het eerste wat ik doe ik grijpen naar mijn nek, maar mijn kettig is er niet, dus het zal de mijne zijn die daar op de grond ligt, ik buk en pak het op. Ik zit op en plotseling beginnen een paar kinderen, denk ik, winti muziek te maken. Vanuit een andere lokaal komt een grootgebouwde creoolse man het lokaal dansens binnen en omhelst mij drie keer.

ik ben vergeten hoe de eerste droom ging maar, ook in die droom ging mijn ketting kapot wat betekent dit??

(ik heb ook een andere droom waarin een indiaan tegen mij zegt dat mijn vriend dood zal gaan en ik alleen zal blijven en een andere van een creoolse dansende vrouw)
Prodo misie
Pikolet

Netherlands Netherlands

Geslacht: Vrouw

Mi na wang Piai- ingi na tapu liba mi e waka.

Bekijk profiel
#1 Geplaatst: 21 januari 2012, 18:07

Odi Odi Masjouka,

Deze droom is niet zo moeilijk, die ketting wat je hebt gekregen hoort waarschijnlijk niet bij jou, Datgene wat je van de grond had opgeraapt, dat is voor je bigisma. Kan je herinneren hoe die ketting er uitzag?. De omhelsing betekent een overdracht en acceptatie. Als je  vaak meer dan een keer over iets droomt betekent het tot actie overgaan. Ik zou die ketting wat je hebt gekregen voorlopig niet meer dragen. Onderzoek eerst hetgeen wat je doen in de vorm van bidden en vragen om begeleiding.

Dat de indiaan in jouw droom dat tegen je zegt, moet je goed nadenken over hoe of wat? Je kan een mens nooit met 100% vertrouwen, ik suggereerd niets hoor. Onderzoekt het, voorkomen is beter dan genezen.

Soso lobi en krakti,
Prodo Misie

PS: school staat voor levenslessen.(lees= ondrofeni)
masjouka
Gadotjo
*

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#2 Geplaatst: 31 januari 2012, 03:12

bedankt prodo misi,

vroeger kreeg ik alleen dromen over anderen en wanneer er problemen kwamen en toen had ik een heletijd dromeloze nachten en nu heb ik bijna elke dag een ongewone droom. het kan dat die ketting niet bij me hoort, ja het zag er uit als de mijne. Als hetgeen wat ik opgeraapt heb voor me bigie sma is, dan is het ook aan de ketting, niet?? mijn zilveren ring, matteklopper ben ik kwijt, ik weet niet waar het ik, ik weet dat ik heb van het bed heb genomen, maar daarna.....

ik heb een keer gedroomd dat ik mezelf begraaf, nou ja, ik zat me evenbeeld op te maken in een kist.
ik heb gedroomd dat ik het vel van me neus eraf trek, de volgende dag had ik wel een ervaring, waarbij ik echt het gevoel heb dat mi fesi vadong.

masjouka
Prodo misie
Pikolet

Netherlands Netherlands

Mi na wang Piai- ingi na tapu liba mi e waka.

Bekijk profiel
#3 Geplaatst: 31 januari 2012, 19:28

Odi Odi Masjouka,

Als ik het zo hoort heb je rust in je leven nodig, zodat je helder kan nadenken. Die rust kan je bereiken door je niet teveel met dingen van anderen bezig te houden en alleen op jezelf focussen door te bidden en vragen om begeleiding van je bigisma(s). Ik hoop niet dat je sieraden in handen van iemand anders is gekomen, wel vervelend. Je moet nu meer tijd aan jezelf besteden, dat je lichaam kapot trekt in een droom zegt al genoeg. Je bent jezelf aan het vernietigen, het is nu tijd om de knop om te draaien, alleen jij en De Heer en je konfo's en niemand meer. Het is zwaar, maar ju e swakie ju jeje.

Bid en vraag om hulp, je bent niet alleen, maar je moet de juiste richting nemen.

Odi Odi
prodo misie
Pikien Moesje
Pikolet

Bekijk profiel
#4 Geplaatst: 31 januari 2012, 21:57

Odi M,

is een goede droom. Ik ben het met PM eens om je ketting even niet te dragen en uit te zoeken waar het om gaat.
Ik denk zelfs dat je die ketting niet eens meer hoeft te dragen voor winti. Wil je het dragne voor mooimooi, doe dat dan. Want de opdracht/taak die bij deze ketting hoort is voor nu klaar. Er is iets bevrijd......maar er is nog een les bij dieje nog niet ziet/herkent.

PM
masjouka
Gadotjo
*

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#5 Geplaatst: 31 januari 2012, 23:06

hallo prodo misie en pikin moesje,
bedankt voor jullie uitleg, het versterkt gewoon wat ik zelf al dacht. Nee, die ketting draag ik niet voor winti, ik vindt het mooi en heb het cadeau gekregen van mijn vriend. Ik ben nu wel op een moment in me leven, waar ik meer aan mezelf zou moeten geven, omdat ik mezelf de afgelolpen maanden echt te kort heb gedaan. En nu lijkt het erop dat ik geen energie voor mezelf over heb (lui, lusteloos) en dat terwijl ik het heel erg hard nodig heb (ik wil dit jaar afstuderen). Soms komt de gedachte bij me op een luku te gaan doen, maar dan denk ik weer, wat als ik het niet moet doen? Ik ken winti niet, ben er niet meer opgegroeid, maar het fascineerd me wel en schrikt me ook af. Ik ben bang voor het onbekende (denk ik). zou ik mij erin moeten verdiepen?? of moet ik gewoon wachten op the right moment

mvg,
Masjouka
Pikien Moesje
Pikolet

Bekijk profiel
#6 Geplaatst: 31 januari 2012, 23:17

Odi M,

Als je dat gevoel hebt, doe die luku dan. Elk moment is een goed moment.Baat het niet, schaadt het ook niet. misschien zie je iets over het hoofd en kan die luku je de oplossing geven.

En ga voor jezelf. Zodra je klaar bent met afstuderen heb je weer tijd voor andere mensen en andere zaken. Je diploma brengt jou verder dan de mens hoor. En wie jou niet meer wilt zien als je weer tijd hebt, dan moet je die persoon laten gaan.  Laat je niet van jouw pad afhouden.

Pikien Moesje

masjouka
Gadotjo
*

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#7 Geplaatst: 31 januari 2012, 23:22

Odi M,

Als je dat gevoel hebt, doe die luku dan. Elk moment is een goed moment.Baat het niet, schaadt het ook niet. misschien zie je iets over het hoofd en kan die luku je de oplossing geven.

En ga voor jezelf. Zodra je klaar bent met afstuderen heb je weer tijd voor andere mensen en andere zaken. Je diploma brengt jou verder dan de mens hoor. En wie jou niet meer wilt zien als je weer tijd hebt, dan moet je die persoon laten gaan.  Laat je niet van jouw pad afhouden.

Pikien Moesje

thanks moesje, ik denk dat ik het doe, het liefst zou ik het doen voor mijn tentamens, maar dat is al over een paar dagen. Ik heb niets te verliezen, toh, alleen te winnen. thanks

Ik zal mij echt niet van mijn pad laten afhouden hoor, ik wil en zal dit jaar afstuderen met god's wil
thanks, heb dit gesprek nodig
AnGeLLoVe
Gast
#8 Geplaatst: 01 februari 2012, 16:46

vandaag heb ik voor de tweede keer gedroomd dat mijn alakondre ketting stuk gaat. Ik heb een alakondre ketting van mijn vriend cadeau gehad voor mijn jaardag. Gewoon omdat ik het mooi vond. In mijn droom zit ik, den ik, in een schoollokaal tori  te praten en dat zie ik een stukje zilver en een rode kraal op de grond liggen, het eerste wat ik doe ik grijpen naar mijn nek, maar mijn kettig is er niet, dus het zal de mijne zijn die daar op de grond ligt, ik buk en pak het op. Ik zit op en plotseling beginnen een paar kinderen, denk ik, winti muziek te maken. Vanuit een andere lokaal komt een grootgebouwde creoolse man het lokaal dansens binnen en omhelst mij drie keer.

ik ben vergeten hoe de eerste droom ging maar, ook in die droom ging mijn ketting kapot wat betekent dit??

(ik heb ook een andere droom waarin een indiaan tegen mij zegt dat mijn vriend dood zal gaan en ik alleen zal blijven en een andere van een creoolse dansende vrouw)

Hoi Masjouka,

Als ik je droom lees heb ik het gevoel en krijg ik door dat de ketting, symbool staat voor de band-relatie die je hebt met je vriend.

Ik vraag me af of jullie relatie wel zo goed is?
En anders zie ik deze droom als een soort van waarschuwing wat aankomende tijd zal blijken.

Let goed op jezelf, je geeft aan je voelt je futloos.
Bekijk jezelf nader en deze relatie, en dan voornamelijk de invloed wat het op je heeft.

Liefs  love
masjouka
Gadotjo
*

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#9 Geplaatst: 02 februari 2012, 00:32

Hoi Masjouka,

Als ik je droom lees heb ik het gevoel en krijg ik door dat de ketting, symbool staat voor de band-relatie die je hebt met je vriend.

Ik vraag me af of jullie relatie wel zo goed is?
En anders zie ik deze droom als een soort van waarschuwing wat aankomende tijd zal blijken.

Let goed op jezelf, je geeft aan je voelt je futloos.
Bekijk jezelf nader en deze relatie, en dan voornamelijk de invloed wat het op je heeft.

Liefs  love

hoi angellove,
ook bedankt voor jou reactie,
masjouka
masjouka
Gadotjo
*

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#10 Geplaatst: 05 februari 2012, 17:29

hoi allemaal,

mijn vriend en ik zijn een luku gaan doen. Het blijkt dat onze relatie problemen en alle andere problemen worden veroorzaakt door bakru's aan de moeder kant van de familie, van mij en ook van hem, de lukuman zegt dat het dingen zijn van de slaventijd en bij mijn familie zijn ze van india meegekomen. Die dingen zijn verwaarloost geworden en nu vernietigen ze de familie. Hij zegt dat bakru dingen lastig zijn, maar dat hij ons kan helpen, het bedrag dat hij vraagt hebben wij jammer genoeg (nog)niet, maar we zullen iemand anders ook vragen, to get an second opinion.

over me dromen vertelde hij dat het vijanden en de bakru zijn

nu weet ik niet hoe ik de familie hierop moet aanspreken, want het is hun bakru en niet de mijne, mijn opa's vader heeft het meegenomen en toen ging het op me opa en toen moest zijn oudse zoon het overnemen en nu zijn oudste zoon. Mijn oudste oom en neef zouden die verantwoordelijkheid op zich moeten nemen (denk ik) Ik weet niet of hij dat er een bakru in de familie is en dat het moet onderhouden of vrijlaten of wat je ermee zou moeten doen grrrrrr
want nu zit het mijn leven kapot te maken en daar ben ik het niet eens mee   (het is van me overgroot vader geweest en het moest bij hem eindigen en met hem dood gaan)

de luku man zei ook dat me vriend en ik dezelfde winti (kumanti) hebben. en dat eng pa sey en hor baka gi eng
Pikien Moesje
Pikolet

Bekijk profiel
#11 Geplaatst: 07 februari 2012, 01:13

Odi M,

Heb je het met je familie besproken of is dit niet mogelijk.
Want als die bakru goed doet voor een familielid zal die deze situatie zo willen laten.

Kun je niet aan een pandit een oplossing vragen?

Pikien Moesje
masjouka
Gadotjo
*

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#12 Geplaatst: 07 februari 2012, 04:41

hoi pikien moesje,

ik heb met mijn moeder erover gesproken. Zij zegt dat haar altijd gezegd is dat het waarschijnlijk een geest van een overledene is die ervoor zorgde dan haar opa geen dag hoefde te werken en dat zijn broers jaloers werden en problemen hiermee hadden. Hij is als het ware gevlucht naar Suriname. De geest toont zich soms als een oude man met een witte baard, enkele ooms van mij zouden het gezien hebben. VErder durf ik hierover niet met de familie te spreken, sommige van hen mogen mijn vriend niet omdat hij boslandcreool is. Ze hadden al moeite het te accepteren dat mijn moeder voor een creool gekozen had en er nog kinderen mee gekregen heeft. (het lijkt wan pipel wel, maar het is waar, mijn oudste oom heeft 7 jaar niet met mijn moeder gesproken). de familie van moeders kant zit vol vooroordelen, gelukkig is mijn moeder niet zo. En aan vaders kant zijn ze zulke vrome christenen dat al het andere afgoderij en demonisch is. Mijn vader, nu wijlen, nam wel elk jaar zijn wasi en mijn opa (vaders vader) was ook een lukuman en fanodoe man (heb ik later gehoord), maar die is ook al jaren overleden.

anyways, ik denk niet dat iemand van de familie het nog verzorgd. Ik denk dat een ieder van de familie het te druk heeft (of druk doende is) met allerdaagse dingen. En de kinderen van mijn opa en zijn kleinkinderen zijn niet vermogend, dus als het er zou zijn om de familie vermogend te maken, doet het zijn werk niet. De kinderen van mijn opa's broers zijn wel vermogend, maar zou het dan invloed hebben op mij???

De familie is moslim, dus een pandit zal wel niet komen. Mijn moeder stelde voor dat ik mijn oom vraag om een tabish (als ik het goed heb geschreven) te laten maken. Het is een soort hanger (een buisje) waarin er op een stukje papier een spreuk uit de heilige Koran op staat. het dient ter bescherming.

Die luku man heeft ons wel een bad leren maken, waarmee mijn vriend en ik moeten baden. Een soort wiri (de naam is mij ontgaan) en een beetje zout. Wanneer we een keer genoeg geld hebben zullen we naar een ander luku man gaan voor een second opinion en als hij hetzelfde zegt dan zal het wel waar zijn.

masjouka

Pagina's: [1]

Ga naar: