Pagina's: [1]

Auteur Topic: Motjo Obia, Motjo Winti, Motjo aisa, bestaat dat???  (gelezen 826 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
taki taki no de
Blawki
*

Aanmeldingen: 0

Ma joe no jere boesi e djeme te mi kong!

Bekijk profiel
Geplaatst: 06 januari 2012, 23:59

odi odi alla sma,

Heeft iemand ooit gehoord van een motjo aisa, of een motjo obia?
Een dame vertelde mij dat ze een motjo aisa heeft, stond een beetje versteld, maar heb er niet verder over door gevraagd. Vandaag hoorde ik toevallig tijdens een radio programma een liedje van aptijd en daar zongen ze over motjo obia  arf .

Bestaat een motjo aisa/ obia?

Odi TTND

Aptijt - Ik heb ze door

tata kopsi
Stonka
**

Netherlands Netherlands

Geslacht: Man

Bekijk profiel
#1 Geplaatst: 07 januari 2012, 00:27

odi alla sma tap a net.

er bestaan motjo winti's. de ingi's, kumantie's en apukoe staan in de meeste gevallen voor waka mang's. van de aisa weet ik het niet, maar als andere wintie's e motjo dan saide wang aisa no sa motjo.

alla matie abing ing egie konnie
Beata
Twa twa

Netherlands Netherlands

Geslacht: Vrouw

Als je vrees afneemt komt er ruimte voor liefde.

Bekijk profiel
#2 Geplaatst: 07 januari 2012, 00:46

Odi TTND,

Motjo Obia of Winti zou ik het niet willen noemen,maar er zijn inderdaad mensen,man/vrouw,die iets hebben die het ander geslacht aantrekt.
Bij mij werd het al heel jong tegen mijn moeder gezegd,dat ik erg veel mannen zou aantrekken.En inderdaad.

Hoe hard ik mijn best ook doe,mijn relatie duurt nooit echt lang.Die plek naast mij mag nooit lang bezet gehouden worden.
Laatst nog zei een Nederlandse vrouw tegen mij dat ik iets heb die mannen aantrekt.Maar ja,dat was geen nieuws meer voor mij.

Ik maak ook nooit plannen met een man,ik bereid me altijd voor op mijn eerstvolgende relatie,ookal heb ik  niemand anders ontmoet.Maar ik weet gewoon dat er weer een ander in mijn leven zal komen.

Het lastige bij mij is dat ik snel van mannen verveel en soms maanden geen sex wil en wil ook niet altijd aangeraakt worden,terwijl ik me wel heerlijk voel in de gezelschap van mannen.

Ook exen blijven steeds kontakt zoeken,een beetje frusterend natuurlijk,maar zo is het eenmaal.Ik probeer er gewoon mee te dealen of probeer het te negeren.Als ik rust wil,ga ik dan niet meer uit.Ik ga werken of af en toe naar een familie feestje and that's it.

Ik ga al sinds 2007 niet echt meer uit.Een paar keer per jaar krijg ik de boodschap dat ik teveel thuis zit en dat ik mi mus go tek waka.De eerste boodschap dit jaar kreeg ik al op 1 januari. mdr mdr

Dus motjo zou ik het niet noemen,maar ik heb er ook geen naam voor.

Beata love

Zoek het gezelschap van diegenen die het beste in je wakker maken.

Ik stijg uit boven voorkeur en afkeer en neem de dingen zoals ze komen.

Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
tata kopsi
Stonka
**

Netherlands Netherlands

Geslacht: Man

Bekijk profiel
#3 Geplaatst: 07 januari 2012, 08:38

dat is jou geval. iedereen heeft weer een andere levens stijl.
ik heb ook jaren geleden te horen gekregen dat ik een motjo ingi heb. in de eerste instantie wou ik het niet geloven, maar als ik goed kijk kan het wel waar zijn. want ik kan niette lang met 1 vrouw blijven. zoek tog weer een ander. ik verveel me aan 1. (niet negatief bedoel) ik heb altijd 1 in huis ( echt liefde) en 1 buiten als backup. ik ken ook mensen (vrouwen en mannen) die niet 1 partner hebben maar meer. hoe wil je dit noemen? dus motjo wintie zijn er. alles wat een mens doet is ook bekent bij de wintie. wij eten, drinken, vrijen, maken kinderen, enz. wintie's ook.  bij ieder mens is weer anders, zo is ook ieder wintie anders. niet ieder vrouw heet eva en niet elke man heet adam zo heet niet elke ingi kopsi en mariana.  bij jou is het niet zo sterk dat je opzoek ben naar een backup (2de keus) in je relatie nodig heb. bij een ander weer wel.

soso lobie
taki taki no de
Blawki
*

Bekijk profiel
#4 Geplaatst: 07 januari 2012, 11:05

Odi odi alla sma,

Hmmmmmm....  glare ok. bedankt voor de reacties tot nu toe.

Odi
Jan Klaassen
Tjon-Tjon

Bekijk profiel
#5 Geplaatst: 09 januari 2012, 13:52

odi odi alla sma,

Heeft iemand ooit gehoord van een motjo aisa, of een motjo obia?
Een dame vertelde mij dat ze een motjo aisa heeft, stond een beetje versteld, maar heb er niet verder over door gevraagd. Vandaag hoorde ik toevallig tijdens een radio programma een liedje van aptijd en daar zongen ze over motjo obia  arf .

Bestaat een motjo aisa/ obia?

Odi TTND

Aptijt - Ik heb ze door

Odi,

Motjo obia? Motjo Winti? Motjo komfo? Sang dati? Luister even goed. Deze groep is zijn geld aan het verdienen en gaat voorbij aan al het ethische.

Ik zal heel duidelijk en kort zijn motjo obia bestaat niet!!!!!!

Het moet niet gekker worden hoor straks krijgen we nog; gangster obia, monie obia, ikea obia, albert heijn obia, etc, etc, etc.......
Waar zijn we mee bezig?Huh??

Vermoeiend hoor!
taki taki no de
Blawki
*

Bekijk profiel
#6 Geplaatst: 09 januari 2012, 20:47

Odi,

Jammer dat jij mijn vraag stelling vermoeiend vind.

Als ik sterke twijfels over iets heb mag ik het vragen.

Odi
Jan Klaassen
Tjon-Tjon

Bekijk profiel
#7 Geplaatst: 09 januari 2012, 22:15

Odi,

Jammer dat jij mijn vraag stelling vermoeiend vind.

Als ik sterke twijfels over iets heb mag ik het vragen.

Odi
Odi,

Sterke twijfels over motjo obia? Ik hoop dat ik je uit de illusie heb gewekt. De dame in kwestie die heeft verteld over de motjo obia, als zij die obia heeft dan is ze haar hoererij aan het goed praten, aan het verexcuseren.
De dood moet een oorzaak hebben.

Wanneer de geest vertroebeld is kan deze rare dingen met een mens doen. Zelf laten prostitueren is een optie. Maar een obia die sec leid tot hoererij bestaat niet. Laat dat duidelijk zijn. Het bestaat niet en heeft nooit bestaan. En zal bij de gratie Gods ook nooit bestaan.

Laat die dame jou tot in detail uitleggen wat een motjo obia is..........................................kan ze niet!

Vermoeiend!
taki taki no de
Blawki
*

Bekijk profiel
#8 Geplaatst: 10 januari 2012, 20:20

Odi,

Voor jou is het misschien vermoeiend, maar voor anderen een eye opener. Ik denk er overigens ook zo over,
dat mensen vaak hun eigen tekortkomingen en slechte gewoontes op winti schuiven.

Odi
Jan Klaassen
Tjon-Tjon

Bekijk profiel
#9 Geplaatst: 10 januari 2012, 20:25

Odi,

Voor jou is het misschien vermoeiend, maar voor anderen een eye opener.

Odi
Odi,

Een eye opener?? Hopelijk bedoel je dat het antwoord dat ik heb gegeven de eye opener is. Want motjo obia is een eye closer wat mij betreft. Het zijn de absolute dieptepunten binnen onze religie.
Het steeds weer moeten ontzenuwen van dit soort idiote zaken is vermoeiend.

Motjo obia het gaat gewoon nergens over dit!
kleintje
Stonka
**

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#10 Geplaatst: 14 januari 2012, 17:46

Odi,

Een eye opener?? Hopelijk bedoel je dat het antwoord dat ik heb gegeven de eye opener is. Want motjo obia is een eye closer wat mij betreft. Het zijn de absolute dieptepunten binnen onze religie.
Het steeds weer moeten ontzenuwen van dit soort idiote zaken is vermoeiend.

Motjo obia het gaat gewoon nergens over dit!

Nou ben het helemaal mee eens. U had het niet mooier kunnen zeggen....  great
Beata
Twa twa

Netherlands Netherlands

Als je vrees afneemt komt er ruimte voor liefde.

Bekijk profiel
#11 Geplaatst: 16 januari 2012, 19:07

Odi,

Sterke twijfels over motjo obia? Ik hoop dat ik je uit de illusie heb gewekt. De dame in kwestie die heeft verteld over de motjo obia, als zij die obia heeft dan is ze haar hoererij aan het goed praten, aan het verexcuseren.
De dood moet een oorzaak hebben.

Wanneer de geest vertroebeld is kan deze rare dingen met een mens doen. Zelf laten prostitueren is een optie. Maar een obia die sec leid tot hoererij bestaat niet. Laat dat duidelijk zijn. Het bestaat niet en heeft nooit bestaan. En zal bij de gratie Gods ook nooit bestaan.

Laat die dame jou tot in detail uitleggen wat een motjo obia is..........................................kan ze niet!

Vermoeiend!

Odi,

Ik denk dat men dingen een verkeerde interpretatie geeft in sommige gevallen.Ik geloof wel dat iemand iets kan hebben die het ander geslacht aantrekt. Maar is het de bedoeling om met iedereen die jou pad kruist,het bed in te duiken?

Ik spreek in deze voor mezelf,hoe ik erover denk.
Met mijn eigen geslacht heeft een vriendschapsrelatie heel weinig kans van slagen.Vriendinnen heb ik ook niet.Alleen goede kennissen.En het zijn ook kennissen op straat,niet thuis.

Als mens hebben we soms vrienden nodig.Als het met vrouwen niet lukt,denk ik dat ik het bij het ander geslacht mag zoeken,zonder dat er sprake hoeft te zijn van sex.

Want soms kunnen twee mensen als vrienden veel meer aan elkaar hebben dan als partners.Al mijn vrienden zijn mannen.Ze helpen mij en omgekeerd ook.Ik kan op ze rekenen als ik iets niet in mijn eentje kan.Ik denk dat dat de reden zal zijn waarom er steeds mannen mijn pad kruisen.Een vaste relatie zou mij in vele opzichten in de weg staan,dus dat heb ik niet nodig.

Als vrouw voel ik me verplicht me lichaam rust te geven van tijd tot tijd.Ik wil niet vaak sex hebben,want voor mij is het erg belangrijk om rein mijn bed in te duiken om mijn boodschappen niet te missen.Mijn dromen spelen een belangrijke rol in mijn leven.Zelfs een halve droom wil ik niet inruilen voor sex.

Ik zou het nooit in mijn hoofd willen halen dat ik met al die mannen naar bed mag??,omdat na wan "motjo winti" e tjar deng gi mi.
Iedereen heeft zn hebi en vuil die hij/zij met zich meedraagt.Als je al dat vuil en hebi moet overnemen,hoe zal jouw leven er dan uitzien? Nogmaals;dit is hoe ik erover denk. Maar ik geloof helaas ook niet in een "motjo winti".

Beata love

Zoek het gezelschap van diegenen die het beste in je wakker maken.

Ik stijg uit boven voorkeur en afkeer en neem de dingen zoals ze komen.

Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
Patatje
Gadotjo
*

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#12 Geplaatst: 21 januari 2012, 21:34

Ik weet niet of ik een motjo winti heb, maar heb nooit moeite te hoeven doen om aandacht van mannen te krijgen.
Ik doe er absoluut helemaal niks voor, ben gewoon mezelf. Ondanks dat heb ik maar weinig relaties gehad. De meeste is het gewoon bij flirten gebleven. Heb weleens het idee dat er bij mij een Apuku in het spel is, op een of andere manier kan ik geen relatie hebben terwijl ik het wel wil. Als ik een relatie heb alleen maar problemen. Ik maak ze zelf, maar of het toch buiten mij om gebeurt. Ik heb later altijd spijt van mijn gedrag.

lobiingi
Grietjebie
*

Bekijk profiel
#13 Geplaatst: 27 januari 2012, 09:55

Ik geloof niet in motjo ingi, motjo dit en dat. Daarom gebruiken sommige surinamers steeds  de smoes: omdat ik een motjo ingi of whatever hebt, ga ik vreemd. Me hoofd!!!!!!!!! Lekker makkelijk. Steeds de smoes gebruiken om hun lichaam te vervuilen, door met de hele wereld te slapen en kinderen te droppen, die geen liefde of aandacht krijgen. Kom op zeg. De cultuur wordt vaak misbruikt. Als een kind een, is het gelijk a winti e troeboe ing of als iemand steeds hoofdpijn heeft, noem maar op. Ik geloof wel dat als je slecht en onrein leeft, joe skin kan troeboe joe. Ik hou heel erg veel van mij cultuur. Ik hoefde in het begin niets te maken te hebben met het surinaams cultuur, maar het zoekt jezelf op en dat ervaar ik. Als je rein en oprecht bent, beleef je leuke dingen. De tekens die je krijgt, noem maar op. Maar je moet rein en oprecht leven. Je lichaam is je tempel, waarin je ziel leeft en als het vervuilt wordt, omdat je een zogenaamde motjo ingi hebt of whatever, dan kan je ziel een beslissing nemen te verhuizen, wat ziekte  enz met zich meebrengt.

Maar mensen als je denkt dat je een motjo ingi hebt, geniet ermaar van. Iedere zijn ding. het verschil moet er zijn. Net als goed en kwaad. Leef je leven.
Pagina's: [1]

Ga naar: