Pagina's: [1]
   |   
Auteur Topic: te surland jarikaba,  (gelezen 1293 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mosez
Grietjebie
*

Netherlands Netherlands

Aanmeldingen: 0

Bekijk profiel
Geplaatst: 20 December 2011, 01:25
BerichtenindexCitaat

dit is echt een waar gebeurt verhaal toen ik nog in suriname woonde werkte ik bij surland bananen plantage meer bekend als jarikaba.en werkte als bananen drager of soms mog ik kaper zijn,moest achteraan lopen waar die jongens voorbij waren geweest moet die bomen tot de grond kappen die geen bananen meer droegen u begrijp wat ik bedoelt, het was op een vrijdag middag iedereen had haast en die jongens waren wel een eind verder van mij  vandaan ongeveer honderd meter hoorde ze amper,oke ik was aan het werken toen ik plotseling mensen hoorde praten,dacht eerst dat het die voorman,s waren normaal komen ze kijken of het werk goed gedaan is,dus ik stopte effe dronk wat water,dus ik wachtde om te horen wat ze zouden zegen maar er kwam niemand en tussen die bomen kan je amper zien, dacht dat ze een andere richting waren gegaan dus ik ging verder werken en die bladeren maken een hoop herie,was nog geen twee minuten bezig horde ik weer stemen ik vond het niet rare maar probeerde touh te luisteren wat ze het over hadden maar ik kom het niet verstaan was een heel vreemde taal maar het klonk als indaans maar ben het niet zeker ik schatte de afstaand zou wel dertig meter van mij vandaan zijn geweest dus dacht ga effe snel kijken tot mijn verbazing zag ik niemand keek om me heen niets te bekenen, eerlijk ik werd echt bang ik dacht wat is dit ik begon te renen krijg kippen vel tijdens het renen mijn hoofd werd echt groot nek haren stonden op,kwam eindlijk die jongen tegen ze kijken me zo verbaas aan van wat is eraan de hand maar ik kon echt niets zegen de enege wat ik zij is ( mie werie) ik ben moe,maar ze blijfen aandringen maar ik kom het touh niet pas na een week heb ik het aan mijn voorman verteld, was een javaanse meneer hij begon te lachen dacht dat hij die grap uit halde toen zei hij( no mang)nee hoor,hij zij toen tegen me dat hij me morgen wat gaat laten zien dus de dag daarna vroeg hij of ik mee ging maar ik was bang dus ik vroeg of ook een paar van die jongens mee gingen dus we lippen er maar toe daar aangekomen zij die kijk daar mat een hoofd gebaar wat dacht je dat daar laag een halve graaf steen met joden namen  ,hij kende de hele omgeving die is de enege dat hier licht zei die,hij zei dat nog meer mensen stemen horen maar je hoef niet bang te zijn er gaat niets met je geburen maar ik werkte met meer alleen , heb  nog een jaar of twee daar gewerkt , dat was mijn belevenis dit is de eerst keer dat ik dit op een forum  deelt,weet iemand wat dat was of wat dat betekend dan hoor ik het groetje allen god bless xxxxx
Meld dit bericht aan de forum rechter   Gelogd
Pagina's: [1]
   |   

Ga naar: