Pagina's: [1]

Auteur Topic: Vrouw ongesteld en dan?  (gelezen 279 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
waswasgodo
Sabaku

Aruba Aruba

Aanmeldingen: 0

Bekijk profiel
Geplaatst: 05 december 2011, 16:09

faf ala sma oen de noh

vaak hoor je mensen zeggen,als mijn vrouw menstrueert mag ze niet naast me slapen of mag ze mij niet aanraken
in hoeverre is dit waar en klopt dit ook wel of maakt men zich zorgen om niks?

stel je bent gezegend met de meest voorkomende komfo's,zal jij dit niet accepteren als je vrouw menstrueert om naast haar te gaan slapen?denk je dat je beschermers dan boos op je worden als je dit toch doet?

oen tja go dan

kobi
Gadotjo
*

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#1 Geplaatst: 05 december 2011, 16:19

faf ala sma oen de noh

vaak hoor je mensen zeggen,als mijn vrouw menstrueert mag ze niet naast me slapen of mag ze mij niet aanraken
in hoeverre is dit waar en klopt dit ook wel of maakt men zich zorgen om niks?

stel je bent gezegend met de meest voorkomende komfo's,zal jij dit niet accepteren als je vrouw menstrueert om naast haar te gaan slapen?denk je dat je beschermers dan boos op je worden als je dit toch doet?

oen tja go dan

Odi
ik doe dat eigenlijk wel maar meestal doen ze dat in saramacca.
kijk het eten van ongestelde mag niet.
En als je naast je vrouw heeft gelegen wat gebeurt er bij jou word je ziek of gaat het slechter in je leven.? wat zie jezelf?
zie je dat je slechter van word en/of ziek word dan zou ik ermee stoppen.
Heb je dit in een luku of een droom te horen gekregen dan zou ik er ook mee stoppen.

Odi ik hoop dat je het begrijpt
Prodo misie
Pikolet

Netherlands Netherlands

Geslacht: Vrouw

Mi na wang Piai- ingi na tapu liba mi e waka.

Bekijk profiel
#2 Geplaatst: 06 december 2011, 20:58

Odi Odi
Ik vind dit vaak dubbel, want men zegt  dat de vrouw onrein is, maar ik als vrouw zijnde, zelfs in mijn periode mi e sjie deng bigi sma fu mi. Ik krijg dromen. Als vrouw zijnde slaap ik gewoon naast mijn man, hij heeft er geen last van. Ik hou wel rekening mee, dat ik niet in de buurt van mijn pangi's en andere attributen komt.

Sommige mannen hebben er last van, daar hou je rekening mee. Ik denk niet dat zijn winties boos worden als ze naast elkaar slapen.

In het binnenland moet je apart slapen als je menstrueert. Het hoort bij het leven, zelf de sophia bada die openbaart zich met heftig bloeden, dus ja.

Ben benieuwd naar overige reacties.

Prodo Misie

Geen kenner
Pikolet

Netherlands Netherlands

Geslacht: Man

Mie na afoe cinsie

Bekijk profiel
#3 Geplaatst: 06 december 2011, 22:45

Odie odie mie lispekie brada nanga sisa,

Dit alles heeft persoonlijk met jouw als mens te maken.
Bij de ene persoon is dat de konfo''s niet willen hebben dat een man naast een menstruerende vrouw slaapt of dat deze man niet mag eten als de vrouw menstrueert.

Weer bij een ander persoon is dat de man met een menstruerende vrouw mag slapen en ook van mag eten, want het is die obia die daar geen aanstoot aan neemt maar juist energie en/of kracht daardoor krijgt.

Dus dat het niet mag of wel mag is per persoon verschillend.
In mijn geval mag ik niet van een menstruerende vrouw eten, dan wordt mijn keel dicht geknepen. Mijn keel gaat heel erg opzetten. Vaak meegemaakt en wist toen niet wat het was, tot dat ik er achter kwam.
Mijn moeder heeft nooit voor ons gekookt als ze haar periode had. Wij als jongens moesten dan zelf koken en ze stond in de buurt om instructies te geven hoe of wat.

Tang boen.

G.k.
owru moesje
Stonka
**

Netherlands Netherlands

Geslacht: Vrouw

Bekijk profiel
#4 Geplaatst: 10 december 2011, 14:50

Odi Odi,

Mijn vader mocht ook geen futu man njang eten en dat was echt geen show opvoeren hoor.
Zodra hij die lepel naar zijn mond wou brengen voelde hij al dat er iets niet goed was.
Hij at ook nooit op straat en thuis kookte hij meestal.

OM.
Pagina's: [1]

Ga naar: