Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
in Google
in Culturu.com
Home
Forum
Leden
Registreren
vertel een vriend
maak favoriet
maak startpagina
mail de redactie
Culturu.com
>
Forum
>
Lifestyle!
>
Phone talk (lekker luchtig)
>
Het spijt me,vergeef me
Pagina's: [
1
]
Auteur
Topic: Het spijt me,vergeef me (gelezen 383 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Loverboy
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
Aanmeldingen: 0
Het spijt me,vergeef me
Geplaatst:
17 november 2011, 20:36
Het spijt me
zou jij op tv het spijt me tegen iemand zeggen waarmee je ruzie hebt,waar je spijt van hebt omdat het door jou kwam?
Meld dit bericht aan de forum rechter
maak me blij, maak me gelukkig en ik zal je geven wat je wenst
Geen kenner
Pikolet
Netherlands
Geslacht:
Mie na afoe cinsie
Re: Het spijt me,vergeef me
#1 Geplaatst:
18 november 2011, 13:34
Odie lispekie brada anga sisa,
Wel ik volg die programma op tv.
Ik zou het volmondig tegen iemand kunnen zeggen dat het me spijt.
Maar om heel eerlijk tegen een ieder te zijn ik heb aan niemand het spijt me te zeggen omdat ik zelf iemand ben die geen vijanden maakt.
Alla Anana pikien na mie brada anga mie sisa.
Tang boen
G.k.
Obiaman
Rubriek Moderator
Twa twa
Suriname
Geslacht:
#2 Geplaatst:
18 november 2011, 15:35
Odi Loverboy,
Mooi topic..
Voel je nooit te groot om sorry te zeggen
indien je weet dat je fout bent
.
Het hoeft niet op de tv, het hoeft niet in het openbaar, waar jij je lekker bij voelt.
maar sorry zeggen als je weet dat je fout bent nabi lasie.
heeft geen verlies.
Soms kan iemand iets doen zonder het door te hebben een ander pijn te doen, maar daarom zeggen we ook als we bidden,
We begi pardon if wi meki fowtu ..onbewuste fouten ,,het kan voorkomen.
we zijn mensen,het zou kunnen dat je iets zegt,doet, wat een ander heel pijn heeft gedaan,dan is niets te groot te zeggen,a no so me bedoel...brasa..klaar.. wie heeft gewonnen of verloren... niemand. moet nooit een strijd zijn.
Jammer bestaat het wel, dat mogen we niet ontkennen dat er mensen zijn die grootheidswaanzin hebben. dat wilt zeggen geen ander is beter of hij kan een ieder aan of wat dan ook. dus sorry zeggen gaat dan ook moeilijk over hun lippen.
zo is de persoon, kan veel oorzaken hebben. waarom iemand
geen sorry wilt zeggen ook als hij weet fout te zijn.
Het spijt me zeggen kan veel leed tevoor zijn...vooral in familie ...
Maar zoals Brada Geen Kenner aangeeft, ken jezelf, waardoor je veel kan voorkomen....dan weet je,,,,mi no habi vijanti...en is het aan hun die jou het spijt me moeten maken....en dat is dan een andere zaak.
Iets wat vaak voorkomt zowel in de maatschappij, maar zeker ook op winti vlak.
Sorry zeggen no habbi lasi zeggen we dan als je weet dat een kleine handeling veel leed kan besparen omdat wi ala habi wang yeye.
Maar dan zijn we er nog niet......stel nu
Je hebt iemand pijn gedaan , je weet het.
Je zegt tegen de ander ...het spijt me en stel je voor je bent op de tv en die persoon accepteert je sorry niet.
Hoe zal jij je voelen....
voel jij je gebroken, voel jij een last van je schouder, of denk je, Ik hebt je best gedaan?
Om een voorbeeld te geven een vodu kan zeggen mi no habi yesi mi no sabi pardon.....
Hoe ga je hiermee om.
We moeten winti en mens gescheiden houden,,maar soms sma wasi so... mi no sabi pardon.
en kunnen ze niet helpen wanneer ze bepaalde zaken moeilijk kunnen scheiden en alles meenemen
Iemand die keer op keer vernederd wordt en veel schande kent ,heeft geen grootheids waanzin wanneer hij of zij door een bepaald persoon gekwets is en geen sorry meer accepteerd...dan praat men a no so a bing de,na so a kon tang. na onddervinden...soms kan men ook hard worden...echt hard ook waardoor je doof wordt voor sorry.
vroeger sloeg oma een kind met een riem, later met goeyaba wipi...op een gegeven moment doet het niet meer pijn.........volhard worden.
Dus zeg ik,je kan veel leed voorkomen door te zeggen het spijt me wat geen lasi heeft
als je weet dat je fout bent
.
niets moet, maar fijn als we op goede voet met elkaar kunnen leven zonder een ander het spijt me te moeten zeggen....
Odi nanga brasa,
Obiaman
Loverboy
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
#3 Geplaatst:
20 november 2011, 10:51
Citaat van: Obiaman op 18 november 2011, 15:35
Odi Loverboy,
Mooi topic..
Voel je nooit te groot om sorry te zeggen
indien je weet dat je fout bent
.
Het hoeft niet op de tv, het hoeft niet in het openbaar, waar jij je lekker bij voelt.
maar sorry zeggen als je weet dat je fout bent nabi lasie.
heeft geen verlies.
Soms kan iemand iets doen zonder het door te hebben een ander pijn te doen, maar daarom zeggen we ook als we bidden,
We begi pardon if wi meki fowtu ..onbewuste fouten ,,het kan voorkomen.
we zijn mensen,het zou kunnen dat je iets zegt,doet, wat een ander heel pijn heeft gedaan,dan is niets te groot te zeggen,a no so me bedoel...brasa..klaar.. wie heeft gewonnen of verloren... niemand. moet nooit een strijd zijn.
Jammer bestaat het wel, dat mogen we niet ontkennen dat er mensen zijn die grootheidswaanzin hebben. dat wilt zeggen geen ander is beter of hij kan een ieder aan of wat dan ook. dus sorry zeggen gaat dan ook moeilijk over hun lippen.
zo is de persoon, kan veel oorzaken hebben. waarom iemand
geen sorry wilt zeggen ook als hij weet fout te zijn.
Het spijt me zeggen kan veel leed tevoor zijn...vooral in familie ...
Maar zoals Brada Geen Kenner aangeeft, ken jezelf, waardoor je veel kan voorkomen....dan weet je,,,,mi no habi vijanti...en is het aan hun die jou het spijt me moeten maken....en dat is dan een andere zaak.
Iets wat vaak voorkomt zowel in de maatschappij, maar zeker ook op winti vlak.
Sorry zeggen no habbi lasi zeggen we dan als je weet dat een kleine handeling veel leed kan besparen omdat wi ala habi wang yeye.
Maar dan zijn we er nog niet......stel nu
Je hebt iemand pijn gedaan , je weet het.
Je zegt tegen de ander ...het spijt me en stel je voor je bent op de tv en die persoon accepteert je sorry niet.
Hoe zal jij je voelen....
voel jij je gebroken, voel jij een last van je schouder, of denk je, Ik hebt je best gedaan?
Om een voorbeeld te geven een vodu kan zeggen mi no habi yesi mi no sabi pardon.....
Hoe ga je hiermee om.
We moeten winti en mens gescheiden houden,,maar soms sma wasi so... mi no sabi pardon.
en kunnen ze niet helpen wanneer ze bepaalde zaken moeilijk kunnen scheiden en alles meenemen
Iemand die keer op keer vernederd wordt en veel schande kent ,heeft geen grootheids waanzin wanneer hij of zij door een bepaald persoon gekwets is en geen sorry meer accepteerd...dan praat men a no so a bing de,na so a kon tang. na onddervinden...soms kan men ook hard worden...echt hard ook waardoor je doof wordt voor sorry.
vroeger sloeg oma een kind met een riem, later met goeyaba wipi...op een gegeven moment doet het niet meer pijn.........volhard worden.
Dus zeg ik,je kan veel leed voorkomen door te zeggen het spijt me wat geen lasi heeft
als je weet dat je fout bent
.
niets moet, maar fijn als we op goede voet met elkaar kunnen leven zonder een ander het spijt me te moeten zeggen....
Odi nanga brasa,
Obiaman
Odi Obiaman,Gk en iedereen
Inderdaad zou ik ook gelijk mijn fout goed willen maken..ik zou zeker ook kunnen zeggen het spijt me.
maar soms zijn er mensen die misbruik maken van zo een situatie,
als er een ruzie is,is er een derde die de ander ophits.
olie op het vuur gooien.
meestal is er een derde erbij,die de ander ophits,,nee ik zou het niet pikken.......alleen om meer onheil te stichten.
die mensen zijn ook fout.
Er zou inderdaad veel minder ruzie zijn als men snel zijn fouten zou erkennen en zo een beter wereld maken
vandaar de zin verbeter de wereld begin bij jezelf.
maar het is een moeilijk iets als een derde olie op het vuur gooit en zo komt er een 4de en 5de,,dan wordt het alleen maar moeilijker. maar zeker zou ik het spijt me zeggen als ik me schatje of wie dan ook pijn zou hebben gedaan....
tenslotte als het goed is kan ik weer lekker slapen.....................ik hou ook niet van ruzie............liever een goede buur dan een verre vriend.
Loverboy
Beata
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
Als je vrees afneemt komt er ruimte voor liefde.
#4 Geplaatst:
20 november 2011, 12:52
Citaat van: Loverboy op 20 november 2011, 10:51
Odi Obiaman,Gk en iedereen
Inderdaad zou ik ook gelijk mijn fout goed willen maken..ik zou zeker ook kunnen zeggen het spijt me.
maar soms zijn er mensen die misbruik maken van zo een situatie,
als er een ruzie is,is er een derde die de ander ophits.
olie op het vuur gooien.
meestal is er een derde erbij,die de ander ophits,,nee ik zou het niet pikken.......alleen om meer onheil te stichten.
die mensen zijn ook fout.
Er zou inderdaad veel minder ruzie zijn als men snel zijn fouten zou erkennen en zo een beter wereld maken
vandaar de zin verbeter de wereld begin bij jezelf.
maar het is een moeilijk iets als een derde olie op het vuur gooit en zo komt er een 4de en 5de,,dan wordt het alleen maar moeilijker. maar zeker zou ik het spijt me zeggen als ik me schatje of wie dan ook pijn zou hebben gedaan....
tenslotte als het goed is kan ik weer lekker slapen.....................ik hou ook niet van ruzie............liever een goede buur dan een verre vriend.
Loverboy
Odi Loverboy,
Groot is hij/zij die sorry durft te zeggen.
Als ik weet dat ik fout ben,zal ik altijd sorry zeggen.
Mijn excuus,zou ik persoonlijk bieden en niet op tv.
Sommige problemen hebben een diepere achtergrond,die je moeilijk op tv zou kunnen bespreken,als het nodig zou zijn.
De manier van sorry zeggen kan verschillend zijn,hangt af van het gebeurde.
Soms zal er een bemiddelaar nodig zijn,om de ander te kunnen benaderen.Ik heb dat gelukkig nog niet hoeven mee te maken en hoop ook niet dat het ooit zal gebeuren.
Ik leer met de dag mijn medemens steeds beter kennen en weet ook hoe gemeen sommigen kunnen zijn,hoe lief ze zich ook voordoen.Ik leid daarom al jaren een teruggetrokken leven,wat ook helpt dat ik bijna nooit sorry hoef te zeggen.
In relatie sfeer gebeurt dat vaker,na bv.een knallende ruzie of een verkeerde handeling,waar er dingen worden gezegd die je soms niet meent.
In zulke gevallen is het makkelijker om sorry te zeggen en ook daarin zal ik me nooit te groot of te trots voelen.
Beata
Zoek het gezelschap van diegenen die het beste in je wakker maken.
Ik stijg uit boven voorkeur en afkeer en neem de dingen zoals ze komen.
Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
Loverboy
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
#5 Geplaatst:
20 november 2011, 13:08
Citaat van: Beata op 20 november 2011, 12:52
Odi Loverboy,
Groot is hij/zij die sorry durft te zeggen.
Als ik weet dat ik fout ben,zal ik altijd sorry zeggen.
Mijn excuus,zou ik persoonlijk bieden en niet op tv.
Sommige problemen hebben een diepere achtergrond,die je moeilijk op tv zou kunnen bespreken,als het nodig zou zijn.
De manier van sorry zeggen kan verschillend zijn,hangt af van het gebeurde.
Soms zal er een bemiddelaar nodig zijn,om de ander te kunnen benaderen.Ik heb dat gelukkig nog niet hoeven mee te maken en hoop ook niet dat het ooit zal gebeuren.
Ik leer met de dag mijn medemens steeds beter kennen en weet ook hoe gemeen sommigen kunnen zijn,hoe lief ze zich ook voordoen.Ik leid daarom al jaren een teruggetrokken leven,wat ook helpt dat ik bijna nooit sorry hoef te zeggen.
In relatie sfeer gebeurt dat vaker,na bv.een knallende ruzie of een verkeerde handeling,waar er dingen worden gezegd die je soms niet meent.
In zulke gevallen is het makkelijker om sorry te zeggen en ook daarin zal ik me nooit te groot of te trots voelen.
Beata
lobi sisa
so a de helemaal....
love-ly
Sky is the limit
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
It's a love-ly thing ... ooh yes it is
#6 Geplaatst:
21 november 2011, 13:45
Excuses aanbieden werkt reinigend voor mij, als ik fout ben dan ben ik fout dan ga je niet liegen (liegen bevuilt) dus zeg ik sorry het spijt me.
Love-ly
lumarith
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
#7 Geplaatst:
21 november 2011, 18:56
Odi,
Geen probleem om sorry te zeggen als ik iets verkeerds gedaan heb.
Bigi ting spelen komt niet voor in mijn woordenboek.
Groet Lumarith.
soulsister11
Twa twa
Zimbabwe
The purpose of life is a life of purpose.
#8 Geplaatst:
24 november 2011, 03:02
Het spijt mij Here dat er een tijd was in mijn leven dat ik niet van u hield, terwijl u altijd van mij bent blijven houden.
Het spijt mij Here dat er een tijd was in mijn leven dat ik u in de steek had gelaten, terwijl u nooit van mijn zijde bent weggegaan.
Het spijt mij Here dat er een tijd was in mijn leven dat ik niet in u geloofde, terwijl u altijd in mij geloofd heeft.
Het spijt mij Here dat er een tijd was in mijn leven dat ik dacht dat u niet bestond, terwijl u altijd begaan was met mijn bestaan.
Het spijt mij Here dat er tijd was in mijn leven dat ik op het verkeerde pad liep, terwijl u mij wilde trekken naar het goede pad.
Het spijt mij Here dat er een tijd was in mijn leven dat ik mijn handen over elkaar sloeg, terwijl u mij steeds op handen droeg.
Daarom Here zal ik nu leven zoals u het wil zien, op het goede pad lopen die naar u leidt.
Al zijn er hobbels en bochten Here, ik weet dat die er moeten zijn, dat maakt mij rijp.
Ik zal u nooit meer verdriet geven en als er tranen komen moeten die van blijdschap zijn.
Ik zal uw hart nooit meer pijn doen, maar alleen maar groter maken van trotst.
Sinds ik mijn leven weer in uw handen heb gezet, draagt u mij zo hoog dat ik haast hoogtevrees krijg.
Ik dank u daarvoor mijn Here ik dank u dat u het tenminste niet heeft opgegeven om er voor mij te zijn.
Ik dank u voor alle goede gidsen die u mij in dit leven heeft gegeven en ook hen dank ik voor hun dagelijkse steun.
Blij ben ik dat ik uw kind ben Vader, waar zou ik toch zijn zonder u!
Amen
I've learned that our background and circumstances may have influenced who we are, but we are responsible for who we become.
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Welkom gast bij culturu.com
=> Welkom bij het forum gedeelte van Culturu.com
Nieuws & Politiek
=> Politiek Suriname
=> Algemeen nieuws
Cultuur & Religie
=> Algemene winti vragen
=> Dromen topic (door Obiaman)
=> Ghost Story en Bakru Torie
=> Overige winti zaken
===> Winti Singi met Luangu Masra
=====> Winti Liederen
=====> Bid Texten
=====> Verhalen rond Culturu liederen (Singi tori)
===> Winti's en voorouders soorten
=====> De (mama) Aisa winti
=====> De Leba winti
=====> Luangu
=====> De Fodu winti
=====> De Ingi winti's
=====> Ampuku
=====> De Adoemakamang winti
=====> De Kantamasi Winti
=====> De Bakru winti
=====> De Kumanti Winti
=====> De Watra Baringa Winti
=====> Voorouder Geesten
=======> Yorka
=======> Dede Oso / nachtwaken
=======> Officier
=======> Kabra
Lifestyle!
=> Vrijetijd & Uitgaan
=> Mop van de dag
=> Relatie & Seksualiteit
=> Phone talk (lekker luchtig)
Surinaamse zaken
=> Surinamers gezocht (Familienamen)
=> Vraag en Aanbod
===> Aangeboden
===> Gezocht
===> Gratis af te halen
===> Verloren/Gevonden
=> Spreuk van de dag (Odo van de dag)
=> Bijlmer Tori
Overige
=> Oude forum onderwerpen
===> Terug naar mijn roti
===> Echte Meisjes in de Jungle
===> Surinaamse filmpjes
===> Dag buurvrouw, Dag buurman
===> Mijn geheim (Anoniem!)
===> Nunsu ini Sranan tongo
===> Sranan Tongo Cafe
===> Surinaamse Recepten
===> Surinaamse geschiedenis
===> Surinaamse kruiden en bladeren (wiri´s)
Laden...