Pagina's: [1]
   |   
Auteur Topic: Sinterklaas kaal poentje, a doro baka  (gelezen 301 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Loverboy
Twa twa

Netherlands Netherlands

Geslacht: Man
Aanmeldingen: 0

Steenbok

Bekijk profiel
Geplaatst: 15 november 2011, 14:52
BerichtenindexCitaat

Sinterklaas met z,n kaal poentje is er weer...
natuurlijk met pieterbaas....zwarte piet.

Het is weer dat wat zwart is dat niet goed genoeg is..............
 Mag de politie zo hard optreden of is het omdat je aan hun ding komt..........=

...
Het harde politieoptreden van zaterdag tegen vier mensen bij de intocht van Sinterklaas in Dordrecht en Amsterdam heeft tot veel verontwaardiging geleid op social media. De politie trad op omdat T-shirts met de opdruk ‘Zwarte Piet is racisme’ gezien werden als een verboden demonstratie. De twee opgepakte artiesten zeggen dat de vrijheid van meningsuiting in het geding is.

[media:video]“Het project ‘Zwarte Piet is racisme’ is begonnen naar aanleiding van het gebrek aan historische kennis omtrent de figuur,” aldus dichter Quinsy Gario. “Wij willen juist de dialoog aangaan, Nederland kan beter”, aldus Kno’Ledge Cesare, de andere artiest die een T-shirt droeg. Ze zijn met het shirt heel Nederland doorgetrokken om 'het ongemakkelijke gesprek over Zwarte Piet' aan te gaan.

De twee artiesten zijn zowel geschokt van de gebeurtenissen bij de intochten, waarbij ze zeggen bont en blauw te zijn geslagen, en standvastig in hun mening dat dialoog de enige oplossing is. Gario won een week eerder nog de Hollandse Nieuwe Theatermakersprijs 2011.

Bron:Radio Nederland Suriname.
Meld dit bericht aan de forum rechter   Gelogd

maak me blij, maak me gelukkig  en ik zal je geven wat je wenst
Loverboy
Twa twa

Netherlands Netherlands

Geslacht: Man
Aanmeldingen: 0

Steenbok

Bekijk profiel
#1 Geplaatst: 21 november 2011, 15:23
BerichtenindexCitaat