Natuurlijk moet een arts zich professioneel opstellen maar behalve dat, hij is VERPLICHT om een mens in nood te helpen alle burgers zijn dat in feite, maar een arts heeft als het goed is een ede afgelegd waarin hij niemand zal weigeren die zijn medische kennis nodig heeft.
Misschien is dit op te lossen door een algemeen noodnummer in het leven te roepen zoals 911 of 112 op die manier krijgen de mensen met een telefoniste te maken die de oproep door geeft aan de hulpverleners.
Het is namelijk raar als ''een eindverandwoordelijke die zelfs verplicht is om een patient te helpen gaat beslissen of en wanneer er een ambulance gaat rijden.
Odie Goldien,
Ik ben het voor de volle honderd procent met je eens.
Alleen is dat zo een arts toch zelf bepaald of hij/zij je helpt. Vooral bij mannelijke artsen heb je dat. Want ik heb een hele tijd geleden iets op tv mogen zien.
Een arts die wordt opgebeld door zijn assistente voor een geval, die arts staat in die bekende hotel in Suriname aan die armdief en zegt gewoon tegen die assistent, vertel aan degene dat ik in een vergadering zit. Hoe verklaar je dat?
Of een ander geval, die arts wilt die patient niet helpen omdat je toen had dat de regering achter was met betalen van de rekeningen, dat die arts tegen degene zegt ga het geld zoeken en als je het heb gevonden kom je en dan zal ik je helpen.
Ik heb zoiets, je bent het niet waard om arts te zijn. Zo iemand zou ik meteen in de gevangenis gooien, want je bent een SCHANDE.
Zo kan je iemand niet aan haar/zijn lot overlaten.
Tang boeng
G.k.