Pagina's: [1] 2
   |   
Auteur Topic: Mag een ambulance weigeren om uit te rijden voor een gewonde dief ?  (gelezen 655 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Een beschaafd mens
Gast
Geplaatst: 29 oktober 2011, 13:02
BerichtenindexCitaat

Het is de politie gelukt om twee inbrekers aan te houden die op de vlucht waren. Tijdens de arrestatie is vuurwapengeweld toegepast. Een van de mannen werd geraakt in zijn bovenarm.

De politie kreeg omstreeks 11.00 uur melding van een inbraak in een woning aan de Conrnelis Camebridgeweg. De mannen zagen kans een woning binnen te dringen en ze legden enkele goederen klaar om mee te nemen.

Bij het zien van de politie vluchtten de verdachten te voet weg in de richting van de Vierkinderenweg, met achterlating van de goederen. De verschillende politie-eenheden werden hiervan in kennis gesteld. Het gelukte de politie de mannen aan te houden.

De dief die geraakt werd begon hevig te bloeden en de ambulance werd ingeschakeld. Maar de eindverantwoordelijke bij de afdeling Spoed Eisende Hulp van het Academisch Ziekenhuis in Paramaribo weigerde om de ambulance te laten uitrijden omdat het zou gaan om een crimineel.

Maar kan dat in een beschaafde samenleving ? Moet die arts zich niet professioneel opstellen ? exclam
Meld dit bericht aan de forum rechter   Gelogd
Beata
Twa twa

Netherlands Netherlands

Geslacht: Vrouw
Aanmeldingen: 0

Als je vrees afneemt komt er ruimte voor liefde.

Bekijk profiel
#1 Geplaatst: 29 oktober 2011, 13:27
BerichtenindexCitaat

Odi odi,

Natuurlijk mag die ambulance niet weigeren uit te rijden,maar in Suriname maakt een ieder zijn eigen wet en regels.
Die ambulance is geen eigendom van de arts en een rover is nog steeds een mens en heeft ook recht op medische hulp.

Aan de andere kant is de samenleving,inclusief de arts in kwestie,het gedoe van de rovers ook beu.
Op den duur zal mijn geen medelijden meer kunnen tonen.

Te wan sma e fufuru en anderen loopt lastig te vallen,na den san disi o psa. whip whip

Beata love

Zoek het gezelschap van diegenen die het beste in je wakker maken.

Ik stijg uit boven voorkeur en afkeer en neem de dingen zoals ze komen.

Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
Een beschaafd mens
Gast
#2 Geplaatst: 29 oktober 2011, 13:43
BerichtenindexCitaat

Maar zelfs als je al beu bent van al die berovingen en inbraken moet je gewoon je werk blijven doen.

Het zou iets moois zijn als er thuis bij jou wordt ingebroken en als je de politie opbelt zegt de agent aan de andere kant: mevrouw, ik ben al moe van alle inbraken. Ik kom niet.

Wat dan ?
Beata
Twa twa

Netherlands Netherlands

Als je vrees afneemt komt er ruimte voor liefde.

Bekijk profiel
#3 Geplaatst: 29 oktober 2011, 14:03
BerichtenindexCitaat

Ik begrijp wat je bedoelt.Het lukt niet iedereen om in alle gevallen neutraal te blijven en gewoon hun werk doen.
Persoonlijk zou ik me neutraal opstellen in deze en mijn werk doen.

Met mijn vorige reactie bedoelde ik wat er misschien in de arts zou zijn omgegaan.Je weet het maar nooit.
Zo is zijn handeling bij mij overgekomen.

Maar het zou inderdaad iets moois zijn dat men zijn plicht weigert te vervullen omdat men een situatie beu is.

Beata love

Zoek het gezelschap van diegenen die het beste in je wakker maken.

Ik stijg uit boven voorkeur en afkeer en neem de dingen zoals ze komen.

Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
Pikien Moesje
Pikolet

Bekijk profiel
#4 Geplaatst: 30 oktober 2011, 13:14
BerichtenindexCitaat

Odi,

Die leidinggevende zat fout. een van de beroepen waarbij je verplicht bent te helpen.
Deze persoon is net zo erg als die dief.

Pikien Moesje
love-ly
Sky is the limit
Twa twa

Netherlands Netherlands

It's a love-ly thing ... ooh yes it is

Bekijk profiel
#5 Geplaatst: 01 november 2011, 20:42
BerichtenindexCitaat

Odi,

Die leidinggevende zat fout. een van de beroepen waarbij je verplicht bent te helpen.
Deze persoon is net zo erg als die dief.

Pikien Moesje

Dus dat
Ontwaakt
Blawki
*

Antarctica Antarctica

Bekijk profiel
#6 Geplaatst: 07 november 2011, 02:10
BerichtenindexCitaat

Odi odi,

Laat ik even voorop stellen dat ik niet weet wat er in dit geval gebeurd is, maar misschien is het iets anders gegaan dan nu gesteld wordt.

Het kan namelijk zijn dat de leidinggevende weigerde om de ambulance te laten rijden omdat de veiligheid van het ambulancepersoneel nog niet (binnen het redelijke) gewaarborgd kon worden.
Het ging immers om een slachtoffer van een schietpartij. Meestal dient de politie de situatie dan eerst veilig te verklaren.

Een arts mag iemand in nood geen hulp weigeren, maar ambulancepersoneel heeft ook recht op een veilige werksituatie.

Als de arts werkelijk weigerde omdat hij vond dat de persoon daar geen recht op had, dan trekt hij erg snel conclusies. Volgens de wet is iemand pas schuldig als zijn schuld in een gerechtelijk proces aangetoond is.

Ontwaakt

"Only when the last tree has died, the last river has been poisoned and the last fish has been caught we will realize we cannot eat money." -Cree Indian proverb-
lumarith
Twa twa

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#7 Geplaatst: 11 november 2011, 18:08
BerichtenindexCitaat

great great
Odi odi,

Laat ik even voorop stellen dat ik niet weet wat er in dit geval gebeurd is, maar misschien is het iets anders gegaan dan nu gesteld wordt.

Het kan namelijk zijn dat de leidinggevende weigerde om de ambulance te laten rijden omdat de veiligheid van het ambulancepersoneel nog niet (binnen het redelijke) gewaarborgd kon worden.
Het ging immers om een slachtoffer van een schietpartij. Meestal dient de politie de situatie dan eerst veilig te verklaren.

Een arts mag iemand in nood geen hulp weigeren, maar ambulancepersoneel heeft ook recht op een veilige werksituatie.

Als de arts werkelijk weigerde omdat hij vond dat de persoon daar geen recht op had, dan trekt hij erg snel conclusies. Volgens de wet is iemand pas schuldig als zijn schuld in een gerechtelijk proces aangetoond is.

Ontwaakt

Goldlen
Grietjebie
*

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#8 Geplaatst: 12 januari 2012, 19:00
BerichtenindexCitaat

Het is de politie gelukt om twee inbrekers aan te houden die op de vlucht waren. Tijdens de arrestatie is vuurwapengeweld toegepast. Een van de mannen werd geraakt in zijn bovenarm.

De politie kreeg omstreeks 11.00 uur melding van een inbraak in een woning aan de Conrnelis Camebridgeweg. De mannen zagen kans een woning binnen te dringen en ze legden enkele goederen klaar om mee te nemen.

Bij het zien van de politie vluchtten de verdachten te voet weg in de richting van de Vierkinderenweg, met achterlating van de goederen. De verschillende politie-eenheden werden hiervan in kennis gesteld. Het gelukte de politie de mannen aan te houden.

De dief die geraakt werd begon hevig te bloeden en de ambulance werd ingeschakeld. Maar de eindverantwoordelijke bij de afdeling Spoed Eisende Hulp van het Academisch Ziekenhuis in Paramaribo weigerde om de ambulance te laten uitrijden omdat het zou gaan om een crimineel.

Maar kan dat in een beschaafde samenleving ? Moet die arts zich niet professioneel opstellen ? exclam

Natuurlijk moet een arts zich professioneel opstellen maar behalve dat, hij is VERPLICHT om een mens in nood te helpen alle burgers zijn dat in feite, maar een arts heeft als het goed is een ede afgelegd waarin hij niemand zal weigeren die zijn medische kennis nodig heeft.

Misschien is dit op te lossen door een algemeen noodnummer in het leven te roepen zoals 911 of 112 op die manier krijgen de mensen met een telefoniste te maken die de oproep door geeft aan de hulpverleners.

Het is namelijk raar als ''een eindverandwoordelijke die zelfs verplicht is om een patient te helpen  gaat beslissen of en wanneer er een ambulance gaat rijden.
Geen kenner
Pikolet

Netherlands Netherlands

Geslacht: Man

Mie na afoe cinsie

Bekijk profiel
#9 Geplaatst: 12 januari 2012, 19:13
BerichtenindexCitaat

Natuurlijk moet een arts zich professioneel opstellen maar behalve dat, hij is VERPLICHT om een mens in nood te helpen alle burgers zijn dat in feite, maar een arts heeft als het goed is een ede afgelegd waarin hij niemand zal weigeren die zijn medische kennis nodig heeft.

Misschien is dit op te lossen door een algemeen noodnummer in het leven te roepen zoals 911 of 112 op die manier krijgen de mensen met een telefoniste te maken die de oproep door geeft aan de hulpverleners.

Het is namelijk raar als ''een eindverandwoordelijke die zelfs verplicht is om een patient te helpen  gaat beslissen of en wanneer er een ambulance gaat rijden.
Odie Goldien,

Ik ben het voor de volle honderd procent met je eens.
Alleen is dat zo een arts toch zelf bepaald of hij/zij je helpt. Vooral bij mannelijke artsen heb je dat. Want ik heb een hele tijd geleden iets op tv mogen zien.
Een arts die wordt opgebeld door zijn assistente voor een geval, die arts staat in die bekende hotel in Suriname aan die armdief en zegt gewoon tegen die assistent, vertel aan degene dat ik in een vergadering zit. Hoe verklaar je dat?
Of een ander geval, die arts wilt die patient niet helpen omdat je toen had dat de regering achter was met betalen van de rekeningen, dat die arts tegen degene zegt ga het geld zoeken en als je het heb gevonden kom je en dan zal ik je helpen.
Ik heb zoiets, je bent het niet waard om arts te zijn. Zo iemand zou ik meteen in de gevangenis gooien, want je bent een SCHANDE.
Zo kan je iemand niet aan haar/zijn lot overlaten.

Tang boeng

G.k.
Goldlen
Grietjebie
*

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#10 Geplaatst: 12 januari 2012, 19:46
BerichtenindexCitaat

Odi Pikolet,

Wat zeg je me nou?
Dit kan toch niet . Voor de tuchtcollege! direct! zou ik zeggen .

Heel erg het zal je kind , je familie of jezelf maar betreffen No mang.
De enige die er de dupe van zijn is Jan met de pet (de gewone hardwerkende mens)zoals ze hier zeggen, want bij een vooraanstaand persoon zouden ze het niet wagen .

Maar wat ik zo hoor van je word hier weinig tot niets aan gedaan. De arts bepaald. Schandalig.

Groetjes, Goldlen
Goldlen
Grietjebie
*

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#11 Geplaatst: 12 januari 2012, 19:52
BerichtenindexCitaat

Nogmaals ik denk echt dat er enige verandering in zou kunnen komen als er een noodnummer in het leven wordt geroepen. De arts die dienst heeft moet dan hulp verlenen. Weigert hij dit keer op keer dan kan er een officiële klacht worden ingediend want als zoals Pikolet zegt de arts gewoon tegen zijn assistent zegt dat hij in een vergadering zit.Kunnen zijn collega's ook zien dat hij loog, want een vergadering hou je met je collega's en niet in je eentje. lol

Alarm/nood nummer dus is het eerste wat er op de agenda komt. great

Groetjes allemaal.
Pikien Moesje
Pikolet

Bekijk profiel
#12 Geplaatst: 13 januari 2012, 00:00
BerichtenindexCitaat

Odi Goldlen,

Hoe lang ben jij wel niet op surinaamse bodem geweest. Er is een algemeen noodnummer.

En het gaat niet om het hebben van een noodnummer, maar om iemand die er voor betaald wordt om levens te redden. Die arts heeft een eed ervoor afgelegd en wordt er meer dan ruim voor betaald. Ook in Suriname.
Had hij maar een ander beroep moeten kiezen.

Pikien Moesje
laga
Sabaku

Netherlands Netherlands

Bekijk mijn Hyves
Bekijk profiel
#13 Geplaatst: 13 januari 2012, 04:29
BerichtenindexCitaat

odidi odi iedereen...

ik weet niet hoe het is suriname is maar in nederland is het in de grondwet vast gelegd dat een ieder die medische zorg behoeft behandeld moet worden, crimineel of niet, legaal of niet, dus ik ben van mening dat ook een crimineel een mens is en als hij doktershulp nodig heeft  hij die zeker moet krijgen al gaat het misschien niet van harte. en trouwens de eed van hippocrates die door alle artsen word afgelegd is erop gericht om het menselijk leven, dus ook dat van een crimineel, zo lang mogelijk in stand te houden.

kortom.... de SEH-arts had NOOIT mogen weigeren om deze man te behandelen

mvg, laga
Goldlen
Grietjebie
*

Netherlands Netherlands

Bekijk profiel
#14 Geplaatst: 13 januari 2012, 12:04
BerichtenindexCitaat

Odi Goldlen,

Hoe lang ben jij wel niet op surinaamse bodem geweest. Er is een algemeen noodnummer.

En het gaat niet om het hebben van een noodnummer, maar om iemand die er voor betaald wordt om levens te redden. Die arts heeft een eed ervoor afgelegd en wordt er meer dan ruim voor betaald. Ook in Suriname.
Had hij maar een ander beroep moeten kiezen.

Pikien Moesje

Odi Pikieng moesje

Sorry dat wist ik niet hoor,
Ik ben vorig jaar geweest maar heb gelukkig geen ambulance nodig gehad toen.
Pagina's: [1] 2
   |   

Ga naar: