Wat dacht je als je terug kom uit Suriname.....Hier op Schiphol
hoe die blanke mp of douane wij Surinamers behandelen.
Je vlieg al 9 uren, en als je op schiphol land sta je in een rij van hier tot Tokio.
dan is de eerste vraag, wie heeft je ticket voor je betaald?
als je hem een goed antwoordt geeft mag je door naar de volgende controlle post...en zo nog 4 of
geen goed antwoordt ga je naar beneden waar je uitgebreid onderzocht wordt.
schoenen uit enz enz.
hai mi boi......... soms denk je overal zijn we buitenlanders.
In Suriname ben je Buitenlander want je hebt een Nederlands paspoort
Maar in Nederland ben je ook een Buitenlander........... waar wonen we....hahahaha

en als je je koffer haalt dan nog de 100% controlle, alle koffers open.
hoelaat zie je je familie die buiten op je staat te wachten.
Volgens mij gaat het nu iets makkelijker want de President van Suriname had er wat over gezegt toen der tijd.
maar het blijft een 100% controlle.
Op Schiphol heb ik juist nooit problemen gehad,ondanks de 100% controle.Ik ben nooit onderzocht.Wat ze wel doen is mij testen door Frans te spreken,want ik heb een frans paspoort.
Maar....in Parijs!!!!!!!!!!,mi mama!!!.....Ik word helemaal gefouilleerd,mijn koffer en handtas worden onderste boven gehaald op Orly.
Als dat nog niet genoeg is,krijg je nog een controle beurt op Gare du Nord bij de Thalys.
De douane komt als bijen op je af en ben je binnen no time omringd,pakken ze gelijk je handtas en koffer van je af,zonder eerst aan te geven dat ze je gaan fouilleren.Terwijl ze bezig zijn,stellen ze vragen o.a.als je tijdens je vakantie naar Suriname bent geweest.
En owee,als je ja durft te zeggen.Dan verdenken ze je al van malafide praktijken en moet je uitleggen waarom en hoelang je in Suriname bent geweest.
Maar a swiet wan,terwijl ze bezig zijn,scheld ik ze uit hahaha!!!!!! Eentje zij tegen me dat ik mijn energie verspil met dat gescheld,want daarmee hou ik ze toch niet tegen om hun werk te doen.Die ratten!!!! Geef mij maar de Nederlanders.
Beata