Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: MAN BIJT HOND!  (gelezen 1405 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Don Kodjo
Stonka
**

Aanmeldingen: 0

Bekijk profiel
Geplaatst: 19 januari 2011, 12:13

MENSEN, MENSEN!!! Hebben jullie de aflevering van MAN BIJT HOND op 17 jan. gezien?
Zo niet ,even kijken op programma gemist van Ned. 2.

WAN GRATIE WIRIE SMA E KARIE NA AKRA FOE WAN DEDE POESPOESIE !!! confused0091 surprised
E betichtig overbuurman tak na en kirie poespoesie!

Krioro pikien, oen loekoe sanie boen, dan oen tekie boen denkie!!!
Loekoe fa tra sma e tekie oen kulturu e lichte sma op, niet alleen dat, ma ooktoe e tekie oen sanie e mekie belachelijk!
Soortoe gedierte habie wan Kra? En nog erbij foe wan dede gedierte!
Mie sabie takie son sma o neem mie kwalijk, maar dit krijg je als je ,je religie op straat zet!

FAMIRIEMAN POKOE MOE PRE NANGA FOWROE WIRIE!!!
MA TE OEN E PRE FAMIRIEMAN POKOE NANGA TIKIE, DAN NA DEN SANIE DISIE JOE DE GO KISIE!!!
SOEMA HABIE JESIE, A JERE!!!

Odie  , DK.
waswasgodo
Sabaku

Aruba Aruba

Bekijk profiel
#1 Geplaatst: 19 januari 2011, 13:36

ma ala sani sang e lebi habi wang jeje tog?bika vaak yu e jere dati sma de nanga a dagu sang beng dede ini na kowru kondru  so boeng dede kondre.

dan mi e denki dati ook deng habi wang jeje,want deng ook tu e blo. yes
waswasgodo
Sabaku

Aruba Aruba

Bekijk profiel
#2 Geplaatst: 19 januari 2011, 15:54

ai mi luku a film,ma mi no e snap fa wan witti uma nanga blaka wiri e meki a krabasi e meki watra  fadon,dat ai du wel

boeng yere.dan ai seki a rammelaar.ma yu denki dat na soso kroeswiri sma kan du deng sani disi en grati wiri sma no

kan du deng sani disi?

bika a hindustani boi boya sabi deng sani disi sonteng.
Don Kodjo
Stonka
**

Bekijk profiel
#3 Geplaatst: 19 januari 2011, 17:02

ma ala sani sang e lebi habi wang jeje tog?bika vaak yu e jere dati sma de nanga a dagu sang beng dede ini na kowru kondru  so boeng dede kondre.

dan mi e denki dati ook deng habi wang jeje,want deng ook tu e blo. yes

Dan joe no sabie san den e karie wan kra!
No wan gedierte habie wan kra solekie wan libie sma!
If joe denkie datie da joe no sabie blakaman kulturu!
laga
Sabaku

Netherlands Netherlands

Geslacht: Vrouw

Bekijk mijn Hyves
Bekijk profiel
#4 Geplaatst: 19 januari 2011, 17:44

al eerste.. jammer dat het niet in het NL is, mijn sranan tongo is om te huilen.. lol
maar heb het stukje bekeken en heb mijn twijfels over het kunnen van deze dame.
er zijn dingen die boven het bevattingsvermogen van velen gaan, maar zie zelf drie culturen door elkaar lopen. spot niet met zulke dingen en doe niks als je geen of  te weinig kennis van zaken hebt.
hoe kan een blanke zwarte culturele handelingen verrichten???
peac21
Gadotjo
*

Netherlands Netherlands

Geslacht: Man

Steenbok

Bekijk profiel
#5 Geplaatst: 19 januari 2011, 19:41

ja ik denk dat deze vrouw zeker kennis heeft opgedaan enzo het uitvoert.
Maar wat ik denk dat ze eerder met der eigen kra praat hoor die haar anwt geef via die callebas
Maar de hand bewoog wel veel vondt ik zelf maar zo zie je maar dat men toch wel van onze blaka buba cultuur houdt
En ons wel voor ....uit maken als wij het zelf doen maar goed mensen is een les.

Als men je vraagt wat is je geloof zeg dan gewoon duidelijk winti dat is mijn geloof zodat het ooit gewoon heel norrmaal is want nu is het nog steeds niet zoals een moslim.christelijk of wat dan ook voor geloof.
het is aan ons de mens om er eerlijk voor uit te komen zodat het ook erkend wordt en gerespecteerd wordt zoals elke geloof odi odi   
                                                                         peace and blessi
Ananka
Gast
#6 Geplaatst: 19 januari 2011, 19:46

http://player.omroep.nl/?aflID=12012039

ik weet niet waar jullie zien dat die oema een bakra is ? je ziet duidelijk dat het een mengelbloedje van su is ! dus ook kennis uit SU
waswasgodo
Sabaku

Aruba Aruba

Bekijk profiel
#7 Geplaatst: 19 januari 2011, 20:48

Ala libi sani sang e bro abi wang jeje sang e tjari eng.en a uma disi na wang moksi patu uma lol
en a sa abi eng koni tu.mi srefi no denki dati a tekeng fu mi leki blaka buba abra.
sma sang aktie deng srefi fu sang na a komtji ini eng anu yes
getyours
Parkiet
Twa twa

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#8 Geplaatst: 19 januari 2011, 21:43

Odi Odi,

Hmmmm ik zie volgens mij een Indiaanse vrouw of een mx er van, een ander hulp aanbieden,
dat ze misschien niet de juiste worden gebruik of woorden die voor haar een andere betekenis hebben
als deze bij ons in de cultuur hebben ja het zei zo. Is ze verkeerd bezig geen mening loop ze er mee te koop
geen mening en al zou ze dit wel doen ik zou er geen problemen mee hebben waarom zou je je zelf achter of onder
een steen moeten verbergen als je iets kan of denkt te kunnen.

Verder zie ik hier geen handelingen die voor mij met een Kra kari te maken hebben.

mvg

Tide mi na kotokoi boi ma'anga leri kisi sabi mo tron Dompo.
waswasgodo
Sabaku

Aruba Aruba

Bekijk profiel
#9 Geplaatst: 20 januari 2011, 10:07

Odi Odi,

Hmmmm ik zie volgens mij een Indiaanse vrouw of een mx er van, een ander hulp aanbieden,
dat ze misschien niet de juiste worden gebruik of woorden die voor haar een andere betekenis hebben
als deze bij ons in de cultuur hebben ja het zei zo. Is ze verkeerd bezig geen mening loop ze er mee te koop
geen mening en al zou ze dit wel doen ik zou er geen problemen mee hebben waarom zou je je zelf achter of onder

Verder zie ik hier geen handelingen die voor mij met een Kra kari te maken hebben.

mvg

na so a de getyours.so mi e sji disi tu a sma e du eng sani en a no abi sjing nanga sa eng e du,moet tog kunnen?
Don Kodjo
Stonka
**

Bekijk profiel
#10 Geplaatst: 20 januari 2011, 13:47

Ala libi sani sang e bro abi wang jeje sang e tjari eng.en a uma disi na wang moksi patu uma lol
en a sa abi eng koni tu.mi srefi no denki dati a tekeng fu mi leki blaka buba abra.
sma sang aktie deng srefi fu sang na a komtji ini eng anu yes

Grootste onzin!!!  Wan wc worong srefie e libie, a de bro, wan kakalaka srefie e bro! Datie no wan takie dati a abie wan jeje! A habie libie!  Blaka sma die sabie culturu echte echte,no e karie kra of sanie djie wan gedierte! Nog erbij wan dede wan ! Wan libiesma srefie te a dede ie no man karie a kra moro!!!
Soema wan sie wan gedierte gelijk lekie en srefie na en zaak!
Ma mie sabie takie wan gedierte no kan habie na srefie jeje lekie mie! En met mij vele anderen!
Als je een verrekijker voor je oor houdt en het programma opnieuw gaat bekijken dan zal je horen dat ze zegt dat ze contact wil maken met de kra van de dode dieren !

Odi Odi,

Hmmmm ik zie volgens mij een Indiaanse vrouw of een mx er van, een ander hulp aanbieden, ----  Hulp aanbieden???
oplichten of voor de gek houden zal je bedoelen!
als deze bij ons in de cultuur hebben ja het zei zo.
     Je hebt geen idee hoe verkeerd je het hebt!
Te joe e doe kulturu sanie  a de uiterst belangrijk foe takie den juiste sanie nanga den juiste woortoe!!!
If joe e soekoe wan wintie, i no kan karie bakroe!!  na bakroe o kon!
Jeje no e loekoe san joe e bedoel, den e jere san joe e takie!!!Onthou dat goed!!!
Als je zou zeggen ,maak hem dood, maar je bedoeld maak hem beter, wat denk je dat er zal gebeuren???

Is ze verkeerd bezig  geen mening ---------Ik heb wel een mening daarover nl. ja!
Als je enige verstand hebt van magie zal je iets zeker opgevallen moeten zijn nl.---- Ze zit in een cirkel, in dit geval de magische cirkel. Als je weet wat dat is en wat dat doet moet je ook weten dat geen enkele geest een magische cirkel kan betreden!Dus ze kan roepen wat ze wilt maar niets kan binnen de cirkel komen! Conclusie....Ze doet het zelf!!!Prakserie boen!!! Ze zit in een cirkel waar geen geest binnen kan komen ,en ze roept de kra van de dode dieren om via de kalebas met water die ze in haar handen houdt, die dus ook in de cirkel is, te komen communiseren. Leg mie uit!!!

loop ze er mee te koop

Verder zie ik hier geen handelingen die voor mij met een Kra kari te maken hebben.---o nee??? Nou ik wel.
Ten eerste zegt ze zelf dat ze de kra oproept.
Ten tweede ,het ritueel met kalebas en water is om met een kra te praten ja!

ja ik denk dat deze vrouw zeker kennis heeft opgedaan enzo het uitvoert.
Maar wat ik denk dat ze eerder met der eigen kra praat hoor die haar anwt geef via die callebas
Dit is ook weer een misvatting! De kra geeft alleen informatie over de persoon zelf!!! ,  de asie

Maar de hand bewoog wel veel vondt ik zelf maar zo zie je maar dat men toch wel van onze blaka buba cultuur houdt
En ons wel voor ....uit maken als wij het zelf doen maar goed mensen is een les.

Als men je vraagt wat is je geloof zeg dan gewoon duidelijk winti dat is mijn geloof zodat het ooit gewoon heel norrmaal is want nu is het nog steeds niet zoals een moslim.christelijk of wat dan ook voor geloof.
het is aan ons de mens om er eerlijk voor uit te komen zodat het ook erkend wordt en gerespecteerd wordt zoals elke geloof odi odi -------Denk je dat mensen het wintie geloof voor volwaardig aan zullen zien als er de gekste dingen er over verteld worden of men de gekste dingen gaan doen en beweren dat het wintie is Huh??

peace and blessi

mvg

DK.
Ananka
Gast
#11 Geplaatst: 20 januari 2011, 17:06

peac ,

maak niet de fout dat je winti  als geloof opvat.
winti is een cultuur. mag dan wel uit afrika afkomstig zijn maar in su heeft het zich aangepast en verder ontwikkeld.
het is geen religie het is cultuur !
getyours
Parkiet
Twa twa

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#12 Geplaatst: 20 januari 2011, 19:42

Citaat
Odi Odi,

----  Hulp aanbieden???
oplichten of voor de gek houden zal je bedoelen!

Dit is waarom ik zei geen mening wat zij doet is niet mij zaak net zo als ik niet wil dat men mijn cultuur beoordeeld zal ik zoveel mogelijk proberen ook die van een andere niet te beoordelen ik heb het gezien en als dat haar werkwijze het zij zo.

Citaat
Je hebt geen idee hoe verkeerd je het hebt!
Te joe e doe kulturu sanie  a de uiterst belangrijk foe takie den juiste sanie nanga den juiste woortoe!!!
If joe e soekoe wan wintie, i no kan karie bakroe!!  na bakroe o kon!
Jeje no e loekoe san joe e bedoel, den e jere san joe e takie!!!Onthou dat goed!!!

100 % gelijk "Bij ons in de cultuur ja" blijkbaar zie jij wat zij doet als onze cultuur daarom heb ik me van een mening onthouden. Ik zie gebruiksvoorwerpen die me bekent voorkomen, ik hoor woorden die me bekend voorkomen, maar wilt dat zeggen dati na Winti tori we taki......

Citaat
Ik heb wel een mening daarover nl. ja!
Als je enige verstand hebt van magie zal je iets zeker opgevallen moeten zijn nl.---- Ze zit in een cirkel, in dit geval de magische cirkel. Als je weet wat dat is en wat dat doet moet je ook weten dat geen enkele geest een magische cirkel kan betreden!Dus ze kan roepen wat ze wilt maar niets kan binnen de cirkel komen! Conclusie....Ze doet het zelf!!!Prakserie boen!!! Ze zit in een cirkel waar geen geest binnen kan komen ,en ze roept de kra van de dode dieren om via de kalebas met water die ze in haar handen houdt, die dus ook in de cirkel is, te komen communiseren. Leg mie uit!!!

Dus iedereen die een rondje op de grond tekent is tegenwoordig een mystieker oké, het kan, ik kan er geen mening over geven want ik weet niet wat ze doet en met welke intentie ze het doet. Je verteld wel wat ze doet maar goed men kan zoveel zeggen.

Citaat
Verder zie ik hier geen handelingen die voor mij met een Kra kari te maken hebben.---o nee???

Nou ik wel.
Ten eerste zegt ze zelf dat ze de kra oproept.
Ten tweede ,het ritueel met kalebas en water is om met een kra te praten ja!

Als jij zegt dat ze bezig is met een Kra kari oke, jij zegt.
Maar ik zie hier geen handelingen die voor mij met een Kra kari te maken hebben.

peac ,

maak niet de fout dat je winti  als geloof opvat.
winti is een cultuur. mag dan wel uit afrika afkomstig zijn maar in su heeft het zich aangepast en verder ontwikkeld.
het is geen religie het is cultuur !

Als Winti geen religie is wat is dan wel een religie? Want komt het er op neer dat er geen religie bestaat, geloven dat moet elk mens doen het mooie is als je geloof gebaseerd is op feiten waarna je kan spreken over weten, daar we nooit alles zullen weten, moeten we blijven geloven. Als jij niet in je zelf geloofd zul je niet functioneren, als je alles denkt te weten zul je handelen op basis van wat je denkt te weten echter om te handelen moet je in je zelf geloven of het zelfvertrouwen hebben, doe je dit niet dan kan je weten wat je wilt kan je zo slim zijn als onze voorouders, maar de handeling zal uit blijven doordat de handeling uit blijft ontstaat de verstoring.

Maar goed de meningen zullen altijd verdeelt blijven en de koppen richting de 4 windstreken, een ding is zeker in deze estafette die we het leven noemen vindt overdracht binnen velen groepen goed plaats maar wij vertikken die estafette te lopen.

mvg

Tide mi na kotokoi boi ma'anga leri kisi sabi mo tron Dompo.

Don Kodjo
Stonka
**

Bekijk profiel
#13 Geplaatst: 20 januari 2011, 23:02

100 % gelijk "Bij ons in de cultuur ja" blijkbaar zie jij wat zij doet als onze cultuur daarom heb ik me van een mening onthouden. Ik zie gebruiksvoorwerpen die me bekent voorkomen, ik hoor woorden die me bekend voorkomen, maar wilt dat zeggen dati na Winti tori we taki......

Dus iedereen die een rondje op de grond tekent is tegenwoordig een mystieker oké, het kan, ik kan er geen mening over geven want ik weet niet wat ze doet en met welke intentie ze het doet. Je verteld wel wat ze doet maar goed men kan zoveel zeggen.

Als jij zegt dat ze bezig is met een Kra kari oke, jij zegt.
Maar ik zie hier geen handelingen die voor mij met een Kra kari te maken hebben.

Nu snap ik je pas goed! Maar het was in eerste instantie ook niet neg, bedoeld naar jou toe!

Odie  DK.
Boya
Parkiet
Twa twa

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#14 Geplaatst: 21 januari 2011, 16:56

fighting0091
Pagina's: [1] 2 3

Ga naar: