sharwa
Blawki
 Suriname
Geslacht: 
Aanmeldingen: 0
op vakantie in nederland
|
 |
Geplaatst: 10 november 2010, 18:21 |
|
hallo c.c.ers,
fawaka? ik ben zoek naar familieleden of informatie over de familie grootfaam van de oud plantage potribo. het was een suikerplantage langs de cottica. mijn vaders grootmoeder is van daar afkomstig. ze heette volgens mij emeline. ze is later getrouwd met valpoort. wie weet wat meer over deze familie.
groeten van Sharwa.
|
|
|
|
|
|
|
saka fasie
Sabaku

Netherlands
Geslacht: 
|
 |
#1 Geplaatst: 12 november 2010, 14:45 |
|
hallo c.c.ers,
fawaka? ik ben zoek naar familieleden of informatie over de familie grootfaam van de oud plantage potribo. het was een suikerplantage langs de cottica. mijn vaders grootmoeder is van daar afkomstig. ze heette volgens mij emeline. ze is later getrouwd met valpoort. wie weet wat meer over deze familie.
groeten van Sharwa.
Odi odi brada/Sisa....kijk of je hier iets aan hebt. http://82.169.253.68/genlink/18.1-genealogie-suriname.phpS.F.
|
|
|
|
|
sharwa
Blawki
 Suriname
Geslacht: 
op vakantie in nederland
|
 |
#2 Geplaatst: 12 november 2010, 20:19 |
|
hey saka fasi,
many thanks hor.
grtn van Sharwa
|
|
|
|
|
|
Luangu Masra
|
 |
#3 Geplaatst: 15 november 2010, 07:15 |
|
Odi odi Sharwa
Zijn familie grootfaam en fam Geldorp geen familie van mekaar?
|
Di wi kwa Sranan a bun. Ma Luangu Kondre, a ben moro bun.
|
|
|
sharwa
Blawki
 Suriname
Geslacht: 
op vakantie in nederland
|
 |
#4 Geplaatst: 15 november 2010, 14:54 |
|
odi luangu masra, ik heb totaal geen idee als ze familie van mekaar zijn hoor. en het zijn nu precies dit soort dingen die ik te weten wil komen. ik ga de 27e van november naar potribo rijden. op zoek naar mensen die mischien mijn afo hebben gekend. maar vanwaar die vraag eigenlijk?
groeten van Sharwa
|
|
|
|
|
|
|
|
Luangu Masra
|
 |
#5 Geplaatst: 15 november 2010, 15:54 |
|
odi luangu masra, ik heb totaal geen idee als ze familie van mekaar zijn hoor. en het zijn nu precies dit soort dingen die ik te weten wil komen. ik ga de 27e van november naar potribo rijden. op zoek naar mensen die mischien mijn afo hebben gekend. maar vanwaar die vraag eigenlijk?
groeten van Sharwa
Omdat ik heb vernomen van me vader dat familie Grootfaam, Geldorp en Darson familie van elkaar zijn
|
|
|
|
|
Geen kenner
|
 |
#6 Geplaatst: 29 november 2010, 23:20 |
|
Odie Luangu Masra,
heb je ook vernomen welke kant van de grootfaam je familie van mag zijn, want in deze heb je de negre Grootfaam maar je hebt ook de Indjie Grootfaam.
Tang boeng.
G.k.
|
|
|
|
|
|
Luangu Masra
|
 |
#7 Geplaatst: 12 december 2010, 14:53 |
|
Odi odi GK
Ik denk dat het de creoolse Grootfaam moet zijn hoor.
|
|
|
|
sharwa
Blawki
 Suriname
Geslacht: 
op vakantie in nederland
|
 |
#8 Geplaatst: 16 december 2010, 18:43 |
|
odi odi, ik ben van de creoolse kant van de familie grootfaam hor. ik zie er wel een beetje indiaans uit maar dat komt door mijn moeder. ik was wel naar de plantage potribo geweest maar ik heb geen personen kunnen spreken van deze familie. ik ga volgend jaar er weer naar toe om het weer te proberen. hopelijk zijn ze dan wel thuis. 
|
|
|
|
|
|
Roisjo
|
 |
#9 Geplaatst: 30 juni 2011, 18:35 |
|
Odi,odi
De ingi kant en de creoolse kant zijn familie van elkaar.Waarom ik dat ,ben zelfs een grootfaam nakomeling. De familie grootfaam is een heel grote familie en als je naar de broerr en zusters kijkt,sommige zien er helemaal creools uit anderen weer indiaans,terwijl ze dezelfde ouders hebebn,soms zijn het kinderen van een moeder die er verschillend uitzien. Heb het zelfs bij mijn kinderen, en vader,een moeder maar de oudste is echt een nengre boi en de jongste is echt dat dogla indiaantje.Zou je willen aanraden ,kijk op Facebook naar de page van Roots Grootfaam.Dat is een nicht in Nl die zich ervoor inzet om de familie met elkaar kennis te laten maken.Als je haar uitlegt wie,hoe en wat kom je zeker een stuk verder en denk dat je heel veel familie leden ontdekt in Su en Nl.Hebben de meest uiteenlopende namen die je niet bij Grootfaam verwacht dus breng een bezoek aan de page en dan hoor ik het wel
|
|
|
|
|
|
|
sharwa
Blawki
 Suriname
Geslacht: 
op vakantie in nederland
|
 |
#10 Geplaatst: 04 juli 2011, 18:38 |
|
odi odi Roisjo, thanks voor de informatie hor. ik kijk meteen of ik wat vind.
sharwa
|
|
|
|
|
Queen Sufrica
Blawki
|
 |
#11 Geplaatst: 04 juli 2011, 21:39 |
|
Odi Odi,
Mijn oud tante heeft kinderen met een Grootfaam. Zij zelf is Muntslag. Je kan op facebook vele Grootfaam familieleden terugvinden.
SUCCES!
|
|
|
|
|
|
soulsister11
|
 |
#12 Geplaatst: 28 september 2011, 05:53 |
|
hallo c.c.ers,
groeten van Sharwa.
Odi odi Sharwa, Weet je al wat meer over je familie Grootfaam? Soulsister11
|
I've learned that our background and circumstances may have influenced who we are, but we are responsible for who we become.
|
|
|
|
|
|
Roisjo
|
 |
#13 Geplaatst: 07 oktober 2011, 14:25 |
|
Odi,Odi Sharwa
Ben je al verder gekomen? Hoop dat je hebt gevonden waarnaar je op zoek was of tenminste op weg bent
Roisjo
|
|
|
|
|
|
laga
|
 |
#14 Geplaatst: 19 oktober 2011, 18:21 |
|
de familie's lagadeau, leter en grootfaam zijn volgens mij ook gerelateerd aan elkaar..
|
|
|
|
|
|
|
|