|
willy1968
Gast
|
 |
Geplaatst: 05 september 2010, 12:05 |
|
Hoi allemaal, Ik ben benieuwd hoe je bb ( bruine bonen ) soep maakt zonder zout te te voegen. Mijn recept zag er altijd uit dat ik eerst bouillon maakte. Dan deed ik de bb erin en laten doorkoken, Wie heeft een aanvulling op mijn recept Groet Willy
|
|
|
|
|
|
|
|
getyours
|
 |
#1 Geplaatst: 05 september 2010, 12:19 |
|
Hoi Hoi Willy,
Een beetje suiker er bij misschien, klein stukje gember of laos, beetje soep groenten.
mvg
|
Tide mi na kotokoi boi ma'anga leri kisi sabi mo tron Dompo.
|
|
|
|
willy1968
Gast
|
 |
#2 Geplaatst: 08 september 2010, 15:08 |
|
Hoi Get, bedankt voor het antwoord, maar ik kan niet zeggen dat het smaakt, die bb zonder bouillon Willy
|
|
|
|
|
|
miss curiousity
|
 |
#3 Geplaatst: 08 september 2010, 15:23 |
|
Hhm Willy, ik heb erover nagedacht en ben tot het volgende gekomen:
De menselijke tong heeft verschillende smaak-groepen... wat als je de andere groepen dus danig prikkelt, dat je de zout-toevoeging niet meer mist?
Zoet, zout, euhm google? Ik zou het wel afbouwen...dus dat je kunt wennen aan nieuwe smaken en het zout ontwennen, want anyway eten we met z'n allen veels te veel zout...
Dus je recept:
Bieslook, knoflook, zwarte peper,witte peper (versterkt andere smaken!), groente zoals andijvie of iets dergelijks (ik weet niet wat er in Egypte te vinden is) bonekruid, nootmuskaat haha eigenlijk alles wat je lekker vind plus witte peper zonder zout!
Een bouillon zonder zout..als je het met vlees deed kan dat nog ander sene groente boullion. Het gaat bij een boullion toch om de kracht van de verse producten en niet om het zout. Da's voor de smaak.
Ik ben benieuwd of je er wat mee kan!
Groetjes en smakelijk eten, Miss C
|
Het ga je goed!
|
|
|
|
willy1968
Gast
|
 |
#4 Geplaatst: 08 september 2010, 15:34 |
|
Hoi Mis C je hebt me laten lachen ja in egypte hebben......  tijd vioor een verhuizing  Maar ik ga de volgende keer je recept proberen op bb bedankt Willy
|
|
|
|
|
|
|
|
meljo
|
 |
#5 Geplaatst: 08 september 2010, 16:33 |
|
hahaha wat een kiek willy ik wist niet dat je naar kenya was verhuisd dus als we niet naar congo gaan naar getyours kunnen beata en ik naar jou toe komen gaan we dan op safari?
Meljo
|
|
|
|
|
|
getyours
|
 |
#6 Geplaatst: 08 september 2010, 16:42 |
|
Jawel vanavond gaan we barbecueën, Op het menu: - Een fruit salade met mango en water meloen
- Als voorgerecht todo supu met meel wormen brood
- Als hoofdgerecht geroosterde Nijpaardendij, met zoet aardappel en diverse zeewieren
- Als nagerecht een heerlijke frisse sprinkhanen shake
U bent weer alleen uit genodigd Speciaal voor de Ere gasten heben we Christel en Moet over laten komen
|
Tide mi na kotokoi boi ma'anga leri kisi sabi mo tron Dompo.
|
|
|
|
meljo
|
 |
#7 Geplaatst: 08 september 2010, 16:55 |
|
odi odi,
doe mij maar de fruitsalade en de zoete aardappel. geen vlees voor mij vandaag alstublieft dank u wel. Hoe laat worden we verwacht?
Meljo
|
|
|
|
|
|
Beata
|
 |
#8 Geplaatst: 08 september 2010, 17:01 |
|
Jawel vanavond gaan we barbecueën, Op het menu: - Een fruit salade met mango en water meloen
- Als voorgerecht todo supu met meel wormen brood
- Als hoofdgerecht geroosterde Nijpaardendij, met zoet aardappel en diverse zeewieren
- Als nagerecht een heerlijke frisse sprinkhanen shake
U bent weer alleen uit genodigd Speciaal voor de Ere gasten heben we Christel en Moet over laten komen Ik heb het altijd al geweten dat jij een goede kok bent. Todo supu met meelwormen vind ik heerlijk.
|
Zoek het gezelschap van diegenen die het beste in je wakker maken.
Ik stijg uit boven voorkeur en afkeer en neem de dingen zoals ze komen.
Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
|
|
|
|
Beata
|
 |
#9 Geplaatst: 08 september 2010, 17:04 |
|
Meljo zou een taart meenemen. Volgens mij is ze bezig te bakken. 
|
Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
|
|
|
|
|
|
willy1968
Gast
|
 |
#10 Geplaatst: 08 september 2010, 18:17 |
|
Zo jullie gaan helemaal los op de recepten, niet zo snel allemaal ik ben een beginnende kok tot gauw bij getyours, en ik zal een seintje geven als ik uitgepakt ben Willy
|
|
|
|
|
|
meljo
|
 |
#11 Geplaatst: 08 september 2010, 19:22 |
|
 ja wortel  taart met een topic vasan peperslagroom specialiteit van de kok is lekkerrrrrrrrrrr 
|
|
|
|
|
|
willy1968
Gast
|
 |
#12 Geplaatst: 12 september 2010, 08:59 |
|
de verse kruiden zijn goed te gebruiken miss c alles went, maar dit was lekker Voor de anderen, de verhuizing iligt op schema, wanneer ik uitgepakt ben, zijn jullie van harte welkom Groet Willy
|
|
|
|
|
|
|
|
miss curiousity
|
 |
#13 Geplaatst: 12 september 2010, 10:14 |
|
Hoi Willy! Gelukkig! Ik moet zeggen, ik heb het ook geprobeerd..bruine bonen zonder toevoeging van zout...is inderdaad aan te wennen. Ik doe het nu ook vaker...omdat ik wil..ik eet veels te veel zout. 't zit in alles!! Goed. Groetjes, smakelijk eten en succes met de verhuizing! 
|
Het ga je goed!
|
|
|
|
Beata
|
 |
#14 Geplaatst: 16 september 2010, 23:06 |
|
Miss C, Inderdaad,doe wel en zie niet om,want die man in het water staat klaar om te happen.  Wat een mooie afbeelding. Heeft Willy het meegenomen uit Kenya? Houd me op de hoogte wanneer hij geslacht zal worden. Zijn vlees smaakt zonder toevoeging van zout heel lekker. 
|
|
|
|
|
|
|