Pagina's: [1]

Auteur Topic: wakker schrikken  (gelezen 729 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Indiana Jones
Grietjebie
*

Geslacht: Vrouw
Aanmeldingen: 0

Bekijk profiel
Geplaatst: 30 augustus 2010, 11:19

Beste Obiamang,

Ik hoop dat u mij kunt helpen met het volgende

Ik heb heel vaak dat ik snachts wakker schrik, ik heb het dan een tijdje niet en nu heb ik het weer dat ik met licht aan moet slapen ik durf dan echt niet in het donker te liggen.

Op het moment dat ik dan wakker schrik heb ik een heel verstikkend en draaierig gevoel en begin ik zwaar te ademen en lig ik te staren naar 1 punt het is een keer zelfs voorgekomen dat ik uit mijn bed ben gesprongen en naar de voorzaal ben gerend dan ga ik weer liggen en ren ik weer naar de voorzaal, ook heb ik gehad dat ik over mijn bed hing en onder het bed begon te kijken

Toen ik nog thuis bij mijn moeder woonde had ik het ook ik sprong uit mijn bed en rende toen naar haar slaapkamer en vertelde haar dat ik een man zag in mijn kamer mijn moeder liep met me mee en ik wees haar aan maar zij zag het niet.

omdat ik niet weet wat het is maakt het mij heel erg bang wat misschien niet zo hoeft te zijn, op deze manier kan ik niet tot rust komen als ik maar elke nacht wakker schrik het gebeurd meestal altijd tussen 02.00-04.00 zo een beetje,als ik overdag even slaap heb ik er helemaal geen last van het is altijd midden in de nacht.

ik hoop dat  dat u een paar antwoorden voor mij heeft

alvast bedankt

afz:
Indiana Jones

Obiaman
Moderator
van deze Rubriek

Twa twa

Suriname Suriname

Geslacht: Man

Volg me op twitter
Bekijk profiel
#1 Geplaatst: 30 augustus 2010, 14:50

Odi Indiana Jones,

Ieder mens verdiend een heerlijke nachtrust.
kunnen vele redenen zijn waarom iemand snachts wakker schrikt.

Je kan alert zijn.reageren op iets wat het oog niet ziet waardoor er een reactie uit komt.
stel iemand probeert je wat te doen, zeg maar een wisie, dan kan je daarop heel fel reageren waardoor je wakker schrikt.
Kan een antwoordt zijn op dat wat speelt. tussen slapen en waken, een soort van trance dat je net erin zit en wakker schrikt.

Kan ook zijn dat er inderdaad iets niet pluis is waardoor je niet lekker in je vel zit.
zijn er dromen die je ook krijgt zodat ik een houvast kan hebben en je beter kan antwoorden.
Hoe lang heb je dit al? Als je zo wakker schrikt, tril je erg en moet je weer bijkomen?
woon je lang daar, slaap je lang in die kamer enz enz.Huh?

er kunnen dus vele redenen zijn waarom dit zo aantoe gaat.

Als je dromen hebt hoor ik deze graag en kan ik zien in welke richting we het gaan zoeken.
Een ieder verdiend een lekkere nachtrust,dus ook jij...

Indien je echt bang bent en last ondervind is het raadzaam te kijken (luku) waarom dit zo heftig speelt.

Op het moment dat ik dan wakker schrik heb ik een heel verstikkend en draaierig gevoel en begin ik zwaar te ademen en lig ik te staren naar 1 punt het is een keer zelfs voorgekomen dat ik uit mijn bed ben gesprongen en naar de voorzaal ben gerend dan ga ik weer liggen en ren ik weer naar de voorzaal, ook heb ik gehad dat ik over mijn bed hing en onder het bed begon te kijken

Odi nanga brasa,Obiaman
Indiana Jones
Grietjebie
*

Bekijk profiel
#2 Geplaatst: 01 september 2010, 00:55

Beste Obiamang,

Dank u voor uw reactie,

Ik woon al ruim 1 jaar op mezelf en slaap ook sind die tijd in me kamer, als ik wakker wordt tril ik niet maar voel ik meer een drukkend gevoel beetje benauwd maar trillen doe ik niet.Voordat ik het huis inging is hij wel eerst uitgerookt.

Nou is het zo dat ik heel vaak droom maar het de volgende ochtend niet meer weet wat het precies was en in de loop van de dag dat het weer even vaag terug komt

Ik heb vanacht dinsdag op woensdag een droom gekregen:

Mijn zus mijn moeder en ik en nog een paar andere familieleden zijn in suriname op vakantie, mijn zus en ik genieten we zijn op het strand we zwemmem we lachen en op een gegeven moment gaan we naar onze verblijf(lijkt op een hotel)om ons klaar te maken (douchen omkleden)om de hort op te gaan op het moment dat we weg gaan veranderd mijn droom in het volgende:

Ik lig in bed en maak mijn ogen open ik kijk om me heen en zie alleen maar blauw+wit pangi,tegen de muren op me bed op de gang en op de gang hangt er een pijlen houder(ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen)maar het is van riet en met die pijlen erin ,in me hand hou ik ook een blauw+wit pangi vast ik lig op mijn linker zijde ondertussen dat ik dit zie hoor ik een hele harde band ik hoor die skratie zo hard het leek alsof die band in huis speelde en vrouwen die zingen ik ruik florida water en pompea heel sterk.Ik voelde echt mijn hoofd draaien en draaien ik werd bang ik dacht ik wil iemand bellen me moeder of zal ik me zus bellen om te vertellen wat ik meemaak en wat ik zie en wat ik hoor maar ik bel niet ik blijf heel rustig liggen, ik zoek een pen en papier om op te schrijven wat ik allemaal zie en hoor maar ik ben de tekst vergeten wat ik gehoord had(ondertussen blijft de band maar doorspelen en doorzingen)ik leg mijn pen en papier neer en pak mijn blauw+witte doek stevig vast ik sluit mijn ogen en genoot van het muziek ik ging erop bewegen een beetje met mijn schouders heen en weer schudden en langzaam wordt ik wakker met een lichte smile op mijn gezicht.

Het eerste wat ik deed toen ik wakker werd is de kamer rond kijken en op de klok het was 00:32 om precies te zijn, vervolgens pakte ik pen en papier en ik begin op te schrijven wat ik u nu vertel.

Ik heb wel 1 zin onthouden wat er gezongen werd namelijk:A no frede mi frede de andere teksten komen maar niet in me op, scherpe vrouwlijke zang stemmen en heb ook mannenstemmen gehoord van de formatie Sabakoe maar wat ze zongen weet ik niet meer

Ik hoop dat u mij meer kunt vertellen over deze droom

Liefs,
Indiana Jones
Obiaman
Moderator
van deze Rubriek

Twa twa

Suriname Suriname

Geslacht: Man

Volg me op twitter
Bekijk profiel
#3 Geplaatst: 02 september 2010, 10:10

Odi Indiana Jones,

Je hebt je antwoord gehad via deze droom.

Het mooie van het verhaal is dat je duidelijk hebt aangegeven dat het een winti torie is.
dat wat je wilt weten heb je als antwoord gehad wat zich afspeeld vandaar dat ik om een droom vroeg.
we willen weten als na hogri, of dat jij zo alert was of wat anders:

je antwoordt mij met....Ik heb wel 1 zin onthouden wat er gezongen werd namelijk:A no frede mi frede de andere teksten komen maar niet in me op, scherpe vrouwlijke zang stemmen en heb ook mannenstemmen gehoord :

wat je moet onthouden heb je onthouden. belangrijk niet iets dat je bang loopt te maken of wat dan ook.
dat ding is duidelijk sowieso is er een boesingi die duidelijk te kennen geeft dat hij zijn atrubutten nodig heeft en op zoek is naar zijn spullen.
je woont nui een jaar op jezelf, zelfstandig je bent in een ander fase tercht gekomen en ook bij jou openbaart deze winti zich in jou en wilt zijn erkenning. dat wat je allemaal gezien hebt blauw wit, dat allemaal wat je gezien hebt is dat zoals jij gezeteld bent deze obia zich wilt zettelen, denk aan een begi en die atrubutten wat hij zoekt, deze er zijn. is een obia die op je komt en opzoek is naar die spullen die je gezien hebt. je kan deze spullen aanschaffen, zoals je ze gezien hebt, jij je huis, een kleine begi in de kamer waar je slaapt bij het hoofd eind zoals je veel gezien hebt, ga in gebed vraag om meer te weten te komen... maak een begi en je zal tot de ontdekking komen dat via die begi het in contact komen anders zal zijn.

die obia is op zoek naar deze spullen zoals je gezien hebt en maakt je duidelijk dat er geen angst is. a no frede mi de frede. a wani ing sidong presie.

Zou best kunnen zijn dat je nu je stekje gevonden hebt ze ook naar buiten kunnen komen en hun sidong presie binnen je stekje willen zodat er veel meer te weeg zal komen. Je Obia vraagt om die spullen, en het zou best kunnen dat je gewassen (Sreka) moet worden.
wasie kan erbij horen. is een obia die niet bang is maar zich wel openbaard en op zoek is naar zijn sidong presie.

Odi nanga brasa,Obiaman

Indiana Jones
Grietjebie
*

Bekijk profiel
#4 Geplaatst: 02 september 2010, 12:49

Beste Obiaman,

Ik dank u zeer voor de terug koppeling!

Nu is het allemaal een stuk duidelijker geworden en weet ik nu wat ik moet doen.

Liefs,
Indiana Jones
ronald W
Gast
#5 Geplaatst: 06 september 2010, 09:50

geachte heer/mevrouw,
ik heb het idee dat er nog meer speelt, daar ik mij niet kan binden / samen wonen met een vrouw.
ik heb verschillende relaties gehad, waarbij iok wel van de persoon hield/hou maar als het een tijdje aanhoudt
begin ik mij te vervelen.
Het ligt vaak niet aan de ander.
Ook als er iemand (vrouw) komt logeren heb ik na enkele dagen er genoeg van.

Hoe kan ik er achter komen als er nog meer speelt dan alleen bindingsangst?

met vriendelijke groet
Roke
Pagina's: [1]

Ga naar: