Pagina's: [1]

Auteur Topic: zoen  (gelezen 656 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
amamba
Grietjebie
*

Aanmeldingen: 0

Bekijk profiel
Geplaatst: 23 augustus 2010, 03:40

:frown:Goede avond allemaal,

ik had een boodschap van een van de obia,s gehad dat ik moest baden. Ik ging met vakantie naar suriname en deed wat hij gevraagt had.

ik heb 7 dagen gebaad(alle winties).De avond van de 7de dag ging ik naar bed en sliep lekker, ik werd ,smorgens wakker maar bleef in bed dus viel ik weer ik slaap. Ik droomde dat ik over straat was met familie en we moesten de straat oversteken. De anderen staken over en ik bleef met een klein jongen achter(4-5jaar). Ik tilde hem op en stond aan de kant om over te steken maar was bang dat de auto,s plotseling zouden optrekken. Dus bleef ik langer staan en achter. Ik stak eindelijk over en kwam in een soort van winti pre. Men was aan het dansen en de familie besprenkelde me met florida water. ik weerde ze in het begin af maar later dacht ik laat ze maar hun gang gaan. Die indiaan van me kwam en begon te dansen. Er was een javaanse vrouw die hem kwam omhelsen en zoende hem op zijn mond. Die indiaan weerde haar af maar ze bleef doorzetten waarop hij haar boos van zich afduwde  en ze viel achterover. Ze zei wanneer jullie je dingen hebben(cultereel)doe ik niet zo. Die indiaan was zo boos dat hij de familie riep om weg tegaan en zei tegen haar "zeg dat maar aan die blakaman".

Ik werd toen wakker helemaal uit mijn doen.

groetjes amamba
Obiaman
Moderator
van deze Rubriek

Twa twa

Suriname Suriname

Geslacht: Man

Volg me op twitter
Bekijk profiel
#1 Geplaatst: 26 augustus 2010, 12:41

Odi Amamba,

Je hebt je boodschap gekregen
Je bent naar Suriname gegaan om te doen wat je moest doen
Ter afsluiting, de zevende dag...heb jij je boodschap gekregen zoals dat wat je gedaan hebt ,hoe het gegaan is.
Is het goed gegaan dan sluit zo een droom dan ook mooi af.

Als ik je droom zo bekijk, krijg je bevestiging dat de familie(winti) over is gestoken , een weg oversteken, verder gaan.
wat goed is. ze hebben gekregen wat ze verlangden , en sluiten af met een prey... Een prey ter afsluiting was dan ook heel prachtig geweest. misschien dat je eraan gedacht heb maar nog niet van is gekomen.(een verlangen)
 De kleine jongen die jij moest optillen om over te steken.
Is er iets niet gedaan voor de kleine jongen? die andere hebben gehad wat ze moesten krijgen en zijn keurig over gestoken naar het volgende... maar deze kleine jongen die je optilt kan overgeslagen zijn.

Ben je bekend dat er een goede bakru aanwezig is? kijk ook naar hem anders zal het iets trager gaan. Achtergesteld raken ten opzichte van de anderen.
Naast het plezier maken van de ingi Blijschap is er wel iets dat heeft geprobeerd te storen. hoogwaarschijnlijk is er ook wat gebeurd in Suriname.Kan zijn dat iets of iemand geprobeert heeft te storen.(zou zelf met liefde te maken kunnen hebben) het is goed gegaan maar toch bijna is er iets misgegaan waar jou winti, deze ingi winti maatregelen heeft moeten trekken om dat wat zou gaan gebeuren  een eind aan heeft gemaakt. en geeft de opdracht weer mee, zeg het maar aan je baas dat ik je verslagen hebt.(Had je het gevoel als iemand je wilde versieren maar op een manier wat je aan het denken zette?)

ze hebben hem niet weten te strikken.  Van wie die javaanse vrouw is laten we maar in het midden, maar je hebt gedaan wat je moest doen, je winti zijn tevreden maar bijna was het toch fout gegaan na goed optreden van deze ingi winti. en dat geeft hij jou mee.
In iedergeval de laatste dag heb je kunnen zien dat er iets geprobeerd is en dat deze winti er een eind aan heeft weten te maken.
wegaan riep de ingi, is weer veilig naar Nederland te gaan.

Je antwoordt zoals alles gegaan is in Suriname van je ingi.
(prachtige Boodschap dat ze je goed beschermen.)
Odi nanga brasa,Obiaman

amamba
Grietjebie
*

Bekijk profiel
#2 Geplaatst: 02 september 2010, 22:07

Odi Obiamang,

ik heb niet opgemerkt dat iemand me probeerde te versieren dus ik weet niet waar ik het moet zoeken.
Ik weet wel dat mijn ex de dag wist waarop ik zou arriveren want hij heeft connecties op de luchthaven. Ik heb hem wel niet gezien maar vond het vreemd dat hij het wist omdat alleen insiders wisten dat ik kwam.
Ik heb in 2004 een winti pre gegeven(aisa,,ingji,tapkromanti) dus alles.Mi teri ala winti di oen sabi tak de. Ik ga na 5 jaar weer naar sur. mijn vraag is dit kan volstaan met een bigi om antwoord te krijgen over die kleine jongen? of moet ik het verder zoeken. Kan ik zelf me dingen doen want ik heb mijn wroko sani.

Dit is wel niet de eerst keer dat ik met die kleine jongen droom. Ik was bezig met een opleiding en had heel veel problemen, ik zag het niet meer zitten wist niet of ik het zou halen. Ik droomde toen dat ik een ladder bekolm en een kind op de arm had. Elke keer als ik een tree hoger wilde komen dreigde ik te vallen(harde wind)omdat ik niet met beide handen kon vasthouden.
Ik kwam uiteindelijk boven en was bekaf.Ik heb die opleiding met succes afgerond dank god.
We dachten dat die adoemangkama die jongen was en hebben hem gevraag. Hij werdt toen heel boos. Hij heeft wel niet gezegt dat er een is.
Ik hoop dat u mij op de goede weg kunt helpen want de persoon die voor mij gewrkt heet, heeft het dan ook niet gezien.

grantangje graag uw hulp.

Odi Amamba
getyours
Parkiet
Twa twa

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#3 Geplaatst: 03 september 2010, 17:28

Odi Obiamang,

Ik heb in 2004 een winti pre gegeven(aisa,,ingji,tapkromanti) dus alles.Mi teri ala winti di oen sabi tak de. Ik ga na 5 jaar weer naar sur. mijn vraag is dit kan volstaan met een bigi om antwoord te krijgen over die kleine jongen? of moet ik het verder zoeken. Kan ik zelf me dingen doen want ik heb mijn wroko sani.

Dit is wel niet de eerst keer dat ik met die kleine jongen droom. Ik was bezig met een opleiding en had heel veel problemen, ik zag het niet meer zitten wist niet of ik het zou halen. Ik droomde toen dat ik een ladder beklom en een kind op de arm had. Elke keer als ik een tree hoger wilde komen dreigde ik te vallen(harde wind)omdat ik niet met beide handen kon vasthouden.
Ik kwam uiteindelijk boven en was bekaf.Ik heb die opleiding met succes afgerond dank god.
We dachten dat die adoemangkama die jongen was en hebben hem gevraag. Hij werdt toen heel boos. Hij heeft wel niet gezegd dat er een is.
Ik hoop dat u mij op de goede weg kunt helpen want de persoon die voor mij gewerkt heet, heeft het dan ook niet gezien.

grantangje graag uw hulp.

Odi Amamba

Odi Amaba,

Ik lees uw droom en ik lees het hetgeen hier boven staat,
U krijgt schone dromen maar zoals we al vaker zeggen niet alle dromen zijn omin het openbaar te vertellen
maar goed. Culturu fasi heeft u al best veel gedaan doch zie je duidelijk dat er hier iets niet pluis is.
U geeft aan dat de mensen die u laatst geholpen hebben iets niet hebben gezien, maar stel nu dat hetgeen
u in uw droom iet niet wilt dat het door een derde duidelijk gemaakt moet worden maar dat u zelf de moeite moet nemen
om de vrede te  sluiten met dat stuk van u zelf.

Iets een naam geven is het laatste wat u moet doen, laat zij die we niet kunnen zien dit zelf kenbaar maken wie ze zijn.
U zou het ook niet kunnen waarderen als men u een naam geeft die niet van u is. Het slot stuk van uw droom bestaat uit twijfel en onenigheid en het niet aanwezig zijn van eenheid. Een prej kan alleen een succes zijn als iedereen tevreden dit bedoel ik dan Yeye fasi. In uw droom is dit niet zo.

Net als Obia Mang denk ik dat die kleine jongen een sleutel rol speelt in deze. Doch raad ik u aan om eerst op eigen onderzoek uit te gaan wie deze kleine jongen is wat hij wilt en  waarom u hem continu moet mee sjouwen, misschien wordt het tijd dat hij zelf gaat lopen.

Tot slot een vraag die in mij op kwam tijdens lezen van uw droom toen u naar Suriname vertrokken bent heeft u toen de nodige handelingen gedaan heeft u die Obiah weer opgeroepen om te vragen wat exact de bedoeling is. Bent u in gesprek gegaan met die anderen of ze zich er in kunnen vinden wat u gaat doen?

mvg

Tide mi na kotokoi boi ma'anga leri kisi sabi mo tron Dompo.
amamba
Grietjebie
*

Bekijk profiel
#4 Geplaatst: 04 september 2010, 02:43

Odi Odi,
zoals ik al gezegt hebt was die obia gekomen en zijn boodschap gegeven.
Ik moest mijn zus helpen en ik moest 3 dagen in een 3 futu patu baden. Het baden in een 3 futu patu is niet gebeurt, er is een prapi gebruikt en ipv 3, 7 dagen. De andere winties zijn ook gebaad.
mijn vraag is nu, hoe moet ik onderzoeken wat er aan de hand is?. Ik heb geen ouderen meer, die mijn antwoord zouden kunnen geven.Moet ik die obia weer roepen en vragen? of moet ik blijven bidden?want ik wil alles doen wat er gedaan moet worden zodat ik een beter leven heb en mijn kinderen ook.

gran odi,
Amamba
getyours
Parkiet
Twa twa

Suriname Suriname

Bekijk profiel
#5 Geplaatst: 05 september 2010, 02:56

Odi Odi,
zoals ik al gezegt hebt was die obia gekomen en zijn boodschap gegeven.
Ik moest mijn zus helpen en ik moest 3 dagen in een 3 futu patu baden. Het baden in een 3 futu patu is niet gebeurt, er is een prapi gebruikt en ipv 3, 7 dagen. De andere winties zijn ook gebaad.
mijn vraag is nu, hoe moet ik onderzoeken wat er aan de hand is?. Ik heb geen ouderen meer, die mijn antwoord zouden kunnen geven.Moet ik die obia weer roepen en vragen? of moet ik blijven bidden?want ik wil alles doen wat er gedaan moet worden zodat ik een beter leven heb en mijn kinderen ook.

gran odi,
Amamba

Ik begrijp een ding niet helemaal, kan aan mij liggen.

Op aanwijzing van uw Obia is naar voren gekomen dat :
U uw zus moet helpen en moet baden 3 dagen in een Driefutu patu.

Als dat de boodschap is waarom wijkt u dan af van die boodschap, en waarom die wasi helemaal in Su.?

mvg

Tide mi na kotokoi boi ma'anga leri kisi sabi mo tron Dompo.
amamba
Grietjebie
*

Bekijk profiel
#6 Geplaatst: 05 september 2010, 03:37

I k had al gepland om naar sur te gaan ivm mijn jaardag, dus ik heb gebruik daarvan gemaakt om ook mijn culterele noden te ledigen. De bunu die mij moest helpen heeft het zo gedaan ik was afhankelijk van hem.Ik heb tijdens het baden wel gebeden dat men niet boos moet worden dat die pot er niet is maar dat ik een zal kopen en zelf mijn watra maken en baden.
Pagina's: [1]

Ga naar: