Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
in Google
in Culturu.com
Home
Forum
Leden
Registreren
vertel een vriend
maak favoriet
maak startpagina
mail de redactie
Culturu.com
>
Forum
>
Cultuur & Religie
>
Dromen topic (door Obiaman)
(Moderators:
Obiaman
,
ObiaPikien
) >
droom over een begrafenis
Pagina's: [
1
]
Auteur
Topic: droom over een begrafenis (gelezen 799 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Pa winti
Tjon-Tjon
Geslacht:
Aanmeldingen: 0
droom over een begrafenis
Geplaatst:
10 juni 2010, 06:20
Odi
Ik heb weer een droom waarmee ik zit
hopelijk kunnen jullie me ermee helpen.
Ik droomde dat ik thuis kwam bij me oma en ik zag dat er een begrafenis gaande was. ik zag een oom van me die recentelijk is overleden in de kist liggen en ik dacht sang! weer een sterfgeval.
Ik stond dus bij de kist met een kind in me armen en het leek alsof de dode telepathish tot me sprak. ik hoorde mensen zeggen van: haal haar daar weg .
maar toen zei de mevr die voor me gewerkt heeft ( bonu) van : lib en mek a tak nanga a dede ( laat haar met de dode praten )
ik zei tegen me overleden oom dat hij de andere 2 die hem voor waren gegaan moest groeten voor me en ik vroeg hem hoe het was om dood te zijn en hij zei van: ze maken het goed en het is normaal hoor.
plotseling stapte hij uit de kist en veranderde in een vrouw die binnen ging in het huis van me oma.
zij begon toen vervelend te doen want ik hoorde mensen dan zeggen van un suku fu mek a dede go ini en kisi want un mus go beri ( probeer de doden terug te krijgen in hun kist want we moeten begraven)
er waren dus opeens 2 vrouwen die begraven moesten worden. ik werd toen wakker.
de volgende dag droomde ik dit : ik was weer thuis bij me oma toen iemand me zei van: op jou hebben we gewacht kom , je moet dit lied voor ons zingen. ik dacht van : ok goed. Ik begon met zingen en het ging een beetje vals. ik hoorde toen een man en een vrouw roddelen van: ze denkt dat ze geweldig is he , niet eens zingen kan ze.
ik werd toen zo boos dat ik in die kamer ging waar ze waren en toen zag ik dat ze baby's waren , wel ik heb ze afgetakeld , en die man vocht maar door ( hij was een baby !) ik heb toen in zijn gezicht gespuugd ( iets dat ik nooit zou doen ) en toen was ie plotseling aan het verslappen want hij was echt sterk.
hij riep toen een naam die begon met een B.
Ik liep de kamer uit en wilde die deur sluiten toen ik zag dat er een soort van monster op me afkwam , wel dus ik was echt bezig met die deur, maar ik heb het gesloten en dat monsterachtig ding was net voor me toen ik als een speer de lucht inschoot. en dat een aantal keren want hij kwam me achterna.
op een gegeven moment zag ik hem niet meer ben ik toen bij me oma weer thuis gegaan en ik zag niemand daar , het huis was verlaten.
ik was toen even aan het gluren bij de buurvrouw en zag dat ze naar buiten kwam. ik was aan het zweven en dus zweefde ik naar een knippa boom. waar de buurvrouw ook naartoe kwam maar ze zag me niet. er kwam toen een opvallend lange indiaanse vrouw erbij en die begon die knippa's te plukken , die vrouw zag me wel en ze keek me even gerustellend aan , en ze gaf me een en ik werd meteen wakker.
kan iemand me aub hiermee helpen??
mijn dank is groot!
nieuwkomer
Gadotjo
Netherlands
Geslacht:
Re: droom over een begrafenis
#1 Geplaatst:
10 juni 2010, 17:00
wat ik even snel kan zeggen eruit is dat je een belangrijke schakel bent in jouw familie! als je het al weet zoniet komt het nog wel
En is mooi om te zien hoe je kromantie je te hulp komt en je ingi je ook laat zien van no spang. we zijn er
is wat ik even snel eruit hebt kunnen halen hoor. odi maar wel nog 1 vraag weet je welke liedje je nog zong toevallig?
Pa winti
Tjon-Tjon
Geslacht:
#2 Geplaatst:
10 juni 2010, 19:56
hoi
het was een gospel weet ik nog en ging van: fu sande ye sari fu sande ye kre , yu no sab gado de na yu se?
Ned: waarom ben je verdrietig , waarom huil je? weet je niet dat god je bijstaat?
Odi
PW
Pa winti
Tjon-Tjon
Geslacht:
#3 Geplaatst:
09 juli 2010, 09:17
odi
heeft nog iemand hierop een inzicht?
Krinskin
Stonka
Geslacht:
Takroe Seki mi e dresi takroe manieri mi no dresi
#4 Geplaatst:
09 juli 2010, 10:12
Beste Pawinti,
Vraagje, hebben jullie je dingen gedaan toen je oom was overleden culturu-fasi? Want dit zegt mij in iedergeval, dat i musu prati nanga ie oom. waarschijnlijk deelde je ook bepaalde winties, en die wienties willen nu bij jou komen.
Daar gaat je eerste gedeelte van de droom over.
Die man en die vrouw waar je mee droomde zijn een bakru en een jorka, waar jij mee hebt gevochten, je hebt ze gezien hoe ze daawerkelijk zijn,, je hebt met ze gevochten en gewonnen= GOED!! Maar dat wil nog niet zeggen dat deze torie is opgelost, die kromantie is jouw zeker te hulp geschoten, toen die monster achter je aan kwam!
Jij bezit in iedergeval om de winties en krachten om deze tori op te lossen, die vrouw bij die boom, is een ingi winti van jou, die jou zal begeleiden in deze tori.
groetjs,
Krinskin.
Pa winti
Tjon-Tjon
Geslacht:
#5 Geplaatst:
10 september 2010, 07:27
odi krinskin
bedankt !
ik had wel een goede band met me oom maar winti fasie weet ik niet , ik ben alleen gaan begraven dus van winti rituelen weet in nix als ze die gedaan hebben!!
er gebeuren nu rare dingen en ik droom nu echt rare dingen , maar hoor steeds in me hoofd dat ik me dromen niet mag posten dat ik ze zelf moet leren oplossen.
verder weet ik en ik heb dat geloof dat ik het kan oplossen alleen heb ik een beetje rust nodig aangezien , me leven een klein beetje op z'n kop staat.
mocht het zijn dat ik me dromen mag posten dan doe ik dat. uit een deel ben ik al gekomen!
nogmaals bedankt!
Pagina's: [
1
]
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Welkom gast bij culturu.com
=> Welkom bij het forum gedeelte van Culturu.com
Nieuws & Politiek
=> Politiek Suriname
=> Algemeen nieuws
Cultuur & Religie
=> Algemene winti vragen
=> Dromen topic (door Obiaman)
=> Ghost Story en Bakru Torie
=> Overige winti zaken
===> Winti Singi met Luangu Masra
=====> Winti Liederen
=====> Bid Texten
=====> Verhalen rond Culturu liederen (Singi tori)
===> Winti's en voorouders soorten
=====> De (mama) Aisa winti
=====> De Leba winti
=====> Luangu
=====> De Fodu winti
=====> De Ingi winti's
=====> Ampuku
=====> De Adoemakamang winti
=====> De Kantamasi Winti
=====> De Bakru winti
=====> De Kumanti Winti
=====> De Watra Baringa Winti
=====> Voorouder Geesten
=======> Yorka
=======> Dede Oso / nachtwaken
=======> Officier
=======> Kabra
Lifestyle!
=> Vrijetijd & Uitgaan
=> Mop van de dag
=> Relatie & Seksualiteit
=> Phone talk (lekker luchtig)
Surinaamse zaken
=> Surinamers gezocht (Familienamen)
=> Vraag en Aanbod
===> Aangeboden
===> Gezocht
===> Gratis af te halen
===> Verloren/Gevonden
=> Spreuk van de dag (Odo van de dag)
=> Bijlmer Tori
Overige
=> Oude forum onderwerpen
===> Terug naar mijn roti
===> Echte Meisjes in de Jungle
===> Surinaamse filmpjes
===> Dag buurvrouw, Dag buurman
===> Mijn geheim (Anoniem!)
===> Nunsu ini Sranan tongo
===> Sranan Tongo Cafe
===> Surinaamse Recepten
===> Surinaamse geschiedenis
===> Surinaamse kruiden en bladeren (wiri´s)
Laden...