Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
in Google
in Culturu.com
Home
Forum
Leden
Registreren
vertel een vriend
maak favoriet
maak startpagina
mail de redactie
Culturu.com
>
Forum
>
Overige
>
Oude forum onderwerpen
>
Surinaamse geschiedenis
>
Geen nieuwe samenwerking Amsterdam, Suriname
Pagina's: [
1
]
2
Auteur
Topic: Geen nieuwe samenwerking Amsterdam, Suriname (gelezen 1157 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Geen kenner
Pikolet
Netherlands
Geslacht:
Aanmeldingen: 0
Mie na afoe cinsie
Geen nieuwe samenwerking Amsterdam, Suriname
Geplaatst:
24 augustus 2010, 22:00
Odie odie brada nanga sisa,
Is dit geen sarie torie van Nederland?
Het lijkt erop dat deze mensen alleen maar op onze nieuwe president af willen reageren.
Volgens mij heeft elk land en natie het recht om zijn eigen president of staatshoofd te kiezen.
Wat er ook moge zijn. Maar naar het schijnt en in mijn ogen gaan deze mensen gewoon naar bed en in hun slaap wakker schreeuwen want ze zien onze president op ze afkomen.
Lees maar:
http://www.telegraaf.nl/binnenland/7466375/__Geen_nieuwe_samenwerking_Suriname__.html?sn=binnenland,buitenland
Tang boeng.
G.k.
Meld dit bericht aan de forum rechter
Sunil
Gast
Re: Geen nieuwe samenwerking Amsterdam, Suriname
#1 Geplaatst:
24 augustus 2010, 22:20
Beste geen kenner,
Ik ben het met je eens dat je een president die gekozen is door de bevolking niet mag dwaarsbomen.
Ik zeg niet dat Bouterse niet goed is,maar bekijk het ook van Nederlandse zijde.
Stel nu dat jij en iemand ruzie hebben. die persoon kan in alles inzien krijgen wat jij doet.
het hele politie apparaat hoe het opgebouwd is. Jij kent de persoon als een crimineel. wat zal je doen, zal je al je geld en tijd toch spenderen aan een persoon wetende dat het een crimineel is, of zeg je o het was verleden tijd hij is veroordeeld maar toch zal ik zaken met hem doen.
begrijp me goed hoor, ik ben ook een bouterse fan, maar ik bekijk het ook van de Nederlandse kant en zeg het is Nederland goed recht geen zaken met Bouterse te willen doen. Gelukkig zijn er andere landen die wel zaken met Bouterse wensen te doen.
Maar je kan Nederland niet kwalijk nemen als ze niet met Bouterse willen werken. Bouterse is veroordeeld in Nederland. Is het geen gezichts verlies voor Nederland om Bouterse de hand te schudden. terwijl Bouterse in Nedderland moet zitten?
Nogmaals, Nederland ziet het zo. Ik had misschien ook zo gereageerd als iemand mij iets gedaan had en nooit veroordeeld was en nu zaken met de persoon te gaan moeten doe omdat de persoon nu president is.
Nogmaals ik ben een Bouterse fan, maar je moet soms ook een weegschaal nemen en wegen. Nederland staat in z,n recht om niet met een veroordeelde te willen samen werken of val het weg dat hij veroordeeld is. volgens mij niet hoor.
Als hij naar Nederland komt gaan ze hem aresteren. Nederland is Europa. Hopelijk maakt hij niet de fout naar Europa te gaan.
Beata
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
Als je vrees afneemt komt er ruimte voor liefde.
#2 Geplaatst:
24 augustus 2010, 22:28
Het zal wat zijn;Bouterse gaat op staatsbezoek,wordt gearresteerd en keert pas na elf jaar terug naar Suriname.hahaha!!!!
Zoek het gezelschap van diegenen die het beste in je wakker maken.
Ik stijg uit boven voorkeur en afkeer en neem de dingen zoals ze komen.
Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
meljo
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
Be the change you want to see in the world
#3 Geplaatst:
24 augustus 2010, 22:37
ik kan er niet wakker van liggen
en inderdaad hebben we recht op die gouden koets
is een druppel op een gloeiend hete plaat
getyours
Parkiet
Twa twa
Suriname
Geslacht:
#4 Geplaatst:
24 augustus 2010, 22:43
Odi,
De Nederlandse politiek meet met twee maten en zijn in deze zover ik heb vernomen de enige die dit doen.
Dat je een persoonlijk probleem hebt met iemand wilt niet zeggen dat je dit met de hele familie heb.
Willens weten worden wij "Alle Surinamers" zowel inheems en uitheems dagelijks beledigd met deze uitspraken.
Er is totaal geen respect en de ware aard van de meeste van deze gasten komt nu werkelijk naar boven. Suriname
en de regering van Suriname moet zich niet al te druk maken om Nederland. Voorlopig maken zij zich drukker dan
de Surinamers.
Ik ben niet voor of tegen Bouterse maar ik voor een beter Suriname en als hij dit als leider kan klaar spelen zo be it.
Tot slot denk dat Nederland zich weleens wat drukker mag gaan maken om zich zelf,
Want onder tussen zitten we hier nog steeds zonder regering.
De pensioenen zijn weer in elkaar gedonderd.
Alles blijft duurder en duurder worden.
En deze waslijst kan eindeloos door gaan het is makkelijk om de aandacht van je af te schuiven
maar laten ze eerst hier een een keer orde op zaken gaan stellen.
mvg
Tide mi na kotokoi boi ma'anga leri kisi sabi mo tron Dompo.
Geen kenner
Pikolet
Netherlands
Geslacht:
Mie na afoe cinsie
#5 Geplaatst:
24 augustus 2010, 22:55
Odie Sunil,
Ik zal me zelf niet gaan herhalen, want daar heb ik geen zin in.
Maar dit wil ik kwijt, Nederland is in en in een triest geval. Wie heeft Nederland als land ooit voor het Strafhof gedaagd, niemand.
Wat hebben ze niet allemaal uitgevreten en geen enkel mens heeft ze ooit ergens voor gebracht.
Lees ook de kranten van vandaag 23 augustus, de misdadigers, en dan met name SHELL heeft hoeveel mensen vermoord in Nigeria, om die mensen hun rijkdom, zie op internet en tik in Niger delta, dan zal je daar zien en of lezen wat ze allemaal uitvreten. In de kranten van vandaag heeft een van de takken van de VN hen vrijgesproken van misdadigheid tegen de mensen in Nigeria, zogenaamd zijn het de mensen zelf die daar een bende van maken.
Ik ben een boek aan het lezen getiteld' Decolonizing the mind' de titel is engels, maar is een doodgewoon nederlandse geschreven boek door een eerlijk persoon.
Deze man heeft werkelijke studie gedaan over het hoe en wat van deze ellendelingen. Ze lopen ons gewoon uit temaken voor van alles en dat wij afrikanen geen recht hadden op een mens zijn, kan je je dat voorstellen. We moesten blij zijn dat we werden afgericht tot wat men noemt een koe.
Sorry ik zal me inhouden. Bika mie no mag takkie toemsie na tapoe a site dja.
Er is een film, sommigen zullen het gezien hebben sommige weer niet, heet 'Mandigo' en de ander 'Drum'.
Kijk zelf naar deze als je ze kan vinden, dan zal je pas zien wat een 'neger' voor deze ellendelingen betekende.
In Amerika hoor je dat de blaka brada's en blaka sisa's NIETS van hun afrikaanse culturu kennen, ja ze kennen helemaal niets van. Waarom niet omdat deze slavendrijvers, deze moordmachines, deze mislukte produkten niets om ons gaven. Ze hebben alles en dan ook alles van de black brothers en black sista's afgenomen.
Kijk daar hoe zij leven. Ze kennen niets van het Afrika continent, puur dom gehouden.
Dus daarom moeten wij van uit midden en zuid amerika voor hun opkomen en deze tamahu's laten zien dat zij dienen te weten dat zij rekening met de rest van de wereld moeten houden.
Maar terugkerend naar jouw vraag en opmerking.
Nederland heeft niets te vertellen over Suriname. Als ze goederen willen geven dan geven ze als ze niet willen geven dan houden ze het maar. Want ik weet niet of jij het weet, Suriname heeft NOOIT en te NIMMER geld van nederland ontvangen. Suriname kon enkel zijn verlanglijstje inleveren en de goederen werden geleverd. Het geld werd hier in nederland zelf weer onder hun eigen mensen uitgegeven om aan Suriname natura te leveren. Laten ze jullie niet voor de gek houden. Dat ze nu projecten hebben opgezet om ons zogenaamd te helpen, hahaha, laat me het je zo zeggen, een hollander zal je NOOIT iets geven en niet in je kontgat willen zien wat hij erin stopt. Want zij moeten en willen van alles op de hoogte zijn. Daarom hebben ze de voorouders van mij en jullie kunnen breken. Wij zijn 'gastvrij' en dat nekt ons. Een chinees is dat ook maar tot aan zijn woonkamer meer niet. Een moslim is tot aan zijn woonkamer meer niet. Maar wij laten deze mensen onze hele huis zien en daar is waar ze ons moeten hebben.
Brada weet waar over je praat hoor.
Tang boen en mie takie BRADA noso president Desire Delano Bouterse na a mang. Want al die anderen konden en mochten niets want ondanks dat Suriname een soevereine staat was, waren ze toch nog poppetjes van deze ellendelingen.
Die dong mang e kong konie konmang atie e brong. Ze hadden graag gezien dat weer een van hun stromannen aan de macht was gebleven.
Maar lang geleden mocht KLM niet op Surinaamse bodem landen. Als ze zo doorgaan zal je zien waar Bouterse ze gaat treffen. Daar waar ze niet hadden verwacht.
Maar Bouta moet gewoon laten zien dat hij niet met die zandbakmentaliteit van deze mensen mee doet, dat hij een zeer verstandig en volwassen man is. Libie ding Bouta, bika joe dya dya en dat kunnen ze niet hebben, kunnen ze niet verdragen. Zo willen ze je breken maar geef niet toe. Hoofd om hoog en door gaan. Dang joe na wang mang foe (wie) kondre.
Mvg
G.k.
Geen kenner
Pikolet
Netherlands
Geslacht:
Mie na afoe cinsie
#6 Geplaatst:
24 augustus 2010, 23:01
Citaat van: meljo op 24 augustus 2010, 22:37
ik kan er niet wakker van liggen
en inderdaad hebben we recht op die gouden koets
is een druppel op een gloeiend hete plaat
Odie mie sisa Meljo,
die gouden koets is niet van ons en zal niet van ons zijn. Want waarom deze had Haille Selassie de koning van Ethiopie geschonken aan koningin Juliana, omdat hij met haar wilde trouwen.
Maar deze mensen zijn geboren leugenaars, toen hebben ze maar erop verzonnen dat het door het amsterdamse volk aan haar is geschonken.
Maar ik weet 1 ding. als je alleen maar kan liegen zal je never de waarheid in je mond kunnen nemen, want het zal dan als vergif op je tong zijn.
mvg
G.k.
Sunil
Gast
#7 Geplaatst:
24 augustus 2010, 23:18
Ik zeg niet dat bouterse fout is.
Ik zeg alleen maar het is hun recht niet met hem te willen werken omdat hij veroordeelt is.
Als klm niet in Suriname mag landen en omgekeerd slm niet in Nederland
Je doet Nederland echt geen pijn mee, wel de Surinamers in Nederland.
Ik denk dat de Surnederlanders er het meeste last van zullen hebben .
Hoeveel geld gaat er niet uit Nederland met Klm mee naar Suriname dagelijks.
Overboekingen van uit Nederland naar Suriname.
Ik hoop dat Bouterse het goed doet hoor, Maar het zijn wij in Nederland zullen het gaan voelen als ze elkaar gaan boycotten.
Hopelijk komt het niet zo ver en doet bouterse dat wat het land alleen maar beter zal gaan maken zonder hulp vanuit Nederland.
getyours
Parkiet
Twa twa
Suriname
Geslacht:
#8 Geplaatst:
25 augustus 2010, 01:18
Citaat van: Sunil op 24 augustus 2010, 23:18
Ik zeg niet dat bouterse fout is.
Ik zeg alleen maar het is hun recht niet met hem te willen werken omdat hij veroordeelt is.
Als klm niet in Suriname mag landen en omgekeerd slm niet in Nederland
Je doet Nederland echt geen pijn mee, wel de Surinamers in Nederland.
Ik denk dat de Surnederlanders er het meeste last van zullen hebben .
Hoeveel geld gaat er niet uit Nederland met Klm mee naar Suriname dagelijks.
Overboekingen van uit Nederland naar Suriname.
Ik hoop dat Bouterse het goed doet hoor, Maar het zijn wij in Nederland zullen het gaan voelen als ze elkaar gaan boycotten.
Hopelijk komt het niet zo ver en doet bouterse dat wat het land alleen maar beter zal gaan maken zonder hulp vanuit Nederland.
Sorry hoor maar je denkt nog al politiek correct,
Nederland Boycott Suriname nu al zo lang de uitspraken de houding en de acties die ze
op dit moment doen zijn niet verrassend. Ik vlieg sowieso niet met klm en er zijn meer wegen
die naar Paramaribo leiden. Als wij geen statement maken door te zeggen we pikken dit soort zaken niet meer
zullen we de pispaal blijven.
Je geeft aan dat wij het zullen voelen maar dan moet je me uitleggen wat we gaan voelen dat ik nu al dagelijks voel.
We moeten ophouden met alleen maar blaffen en in sommige gevallen met de staart tussen de benen terug te kruipen.
Soms moet je bijten soms moet je van je laten horen dat het zo niet verder kan.
Ik respecteer een ieder die een probleem heeft met de persoon Bouterse, maar kan geen respect voor je op brengen
als je willens en weten ons Suriname de grond in boort.
mvg
Tide mi na kotokoi boi ma'anga leri kisi sabi mo tron Dompo.
meljo
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
#9 Geplaatst:
25 augustus 2010, 07:29
odi odi GK,
ik maakte een statement zolas diegene die het verhaal geplaatst had dat deed maar inderdaad iets wat niet van jou is heb je geen recht op.
Kijk wat je nu weer beweert dat de koets door het amsterdamse volk aan haar geschonken is.
hoe dan? van onze belastingcenten hahaha
maar er staan mooie reacties onder het verhaal
sranan sani, wi egi sani
groet,
Meljo
Geen kenner
Pikolet
Netherlands
Geslacht:
Mie na afoe cinsie
#10 Geplaatst:
25 augustus 2010, 10:04
Odie brada Sunil,
Ik heb je ook niet verkeerd begrepen, maar wilde laten zien hoe ik over bepaalde hyprocriete zaken denk.
Mie na sang mie e dinkie na datie mie e takie.Want ik lieg niet, zolang je de waarheid praat hoef je nergens bang voor te zijn. Als je liegt moet je je hart vasthouden en denken, zullen ze achterkomen.
Ik zeg wel Bouterse had geen moorden moeten plegen. Maar wie ben ik om te komen zeggen dat het fout is. Na Anana wang kang daar een oordeel over vellen.
Als mens ga je denken het hoort niet, het mag niet het moet niet.
Je zegt ook ze hebben het recht niet om niet te willen werken met hem omdat hij veroordeeld is. Wel ik zeg dan weer ze hebben het recht WEL, want is hun mond. Alleen meten ze niet vergeten dat hoe dan ook, ze zullen ALTIJD op hun standpunt terug komen. Geloof mij maar. Alles dat deze mensen zeggen is puur om te laten zien aan de wereld dat ze het uiten om jou en mij voor de gek te houden. Als daar de tijd is, zie je gewoon een pitbull met zijn staart tussen zijn benen lopen. Woef Woef, maar bijten ho maar. Hoe vaak hebben ze niet lopen schreeuwen over van alles en nog wat, eindstand, "We hadden het niet zo bedoeld".
Brada konie nanga ding libiesma sakasnekie diesie. Ik word liever door een echte saka- of labaria snekie gebeten dan door deze mensen. Want een echt bijt je om je te doden, maar deze bijten je met een glimlach op hun gezicht.
Dus leer mij deze mensen niet kennen, ik ken ze door en door.
Als KLM daar niet op onze Internationale Airport mag landen, who cares?
Toen Bouta aan de mag kwam iets na 1980, mocht KLM ook al niet landen, na kree ding be kree. Want ze zagen hoe hun GOUDEN oplichtingspraktijken als sneeuw voor de zon ging smelten.
Ik kan het me nog als gisteren heugen, dat toentertijd mijn oma kwam te overlijden en de familie uit Nl via Amerika moest gaan vliegen om toch op bestemming te komen. Maar het is ze wel gelukt.KLM deed alles aan dat ze gelegen was om daar te komen. SLM vloog toen niet op Amsterdam. Ze weken uit naar Zaventem Belgie. Daar werden de mensen met bussen of op eigen gelegenheid naar Belgie vervoerd.
Je mag van mij weten ik vlieg NIET/NEVER met klm, want voor mij zijn het oplichters, vuile smeerlappen. Ik tank niet bij SHELL, ik haal geen boodschappen bij A.H. ik doe geen zaken met ABN/AMRO.
Verdiep je in deze concerns, zal je achter hun aard komen.
Maar het probleem met ons is, we willen geen moeite doen voor iets. Bijvoorbeeld het vliegen. Ik heb bewust voor gekozen om niet met klm te vliegen omdat deze mensen alleen willen bepalen wie op Suriname mag vliegen, zij willen de dienst uitmaken van jullie luisteren naar ons. Ook met de ticketprijzen. Elk land waar je heen vlieg is de prijs 5 keer zo goedkoper als dat je naar Suriname wilde vliegen.
Als je goed na denkt hebben wij enkele vliegtuigen voor deze mensen gekocht, aangaande de prijzen die zij ons voorschotelde en wij graag betaalden omdat we onze moeder, vader, broers, zussen, tantes, neven, nichten etc etc willen zien.
Daar is waar deze mensen graag gebruik van maken. Want je gaat betalen.
Waarom denk je dat ze graag bepaalde onderzoeken doen, wel ik zal je vertellen. Is puur om te weten wat onze wensen zijn en daar wordt het op afgestemd, op in gespeeld zodat zij weer naar ons kunnen brengen, omdat ze weten dat we dat graag willen. Dom zijn ze niet.
Gekke voorbeeld, waar ga je tegenwoordig naar een bakkerij en je ziet daar surinaamse puntjes. Wij zijn gewend onze sranang puntjes te eten, dus wordt voor ons gemaakt, maar wat men niet weet is dat diezelfde sranangpuntje niet hetzelfde smaakt als in Suriname waar het oorspronkelijk vandaan komt. Ook viadu komen aan mij brengen. Ik weet dat viadu niet iets is dat hun aan mij kunnen verkopen, mits dat niet gemaakt is door een surinaamse/surinamer. Ik ga ook niet bij een surinamer stampot komen eten terwijl het iets is dat van de hollanders is. Ik ga niet bij een chineze toko roti komen eten terwijl het een hindostaanse aangelegenheid betreft.
Ik werk zelf bij een deurwaarderskantoor en wat ik dagelijks daar zie dan moet ik zeggen wij blaka buba, moeten nu anders gaan denken. We maken het deze mensen te gemakkelijk. 75 tot 80 procent van de debiteuren zijn blaka sma's.
Ik haal niemand naar beneden maar wat ik zie is ermbarmelijk. Songting mie ai e long watra. Omdat ik mijn eigen mensen moet dagvaarden om hun huis uit te zetten. Of dat mensen geen waterrekening hebben betaald, of een CJIB/verkeersovertreding niet hebben betaald etc etc.
Mensen denken jullie niet te lichtzinnig over het leven, want daar wordt gretig gebruik van gemaakt door deze mensen. Oeng opo oeng ai en denk iets anders.
Hoeveel geld gaat niet terug naar Nederland? Heb je jezelf dat reeds afgevraagd? Je ziet alleen de 1 richtingsverkeer, maar ga economisch denken dan kom je er wel.
Wees maar niet bang brada, Brada Bouterse gaat voor zijn land en volk en zal zich niet bezig houden met het zandbak gedrag van anderen. Want Bouta bigie moro ding mang sang e blaf. bouterse is een man van 64 jaar, vraag maar naar hoe oud Maxime Verhagen is. Na wang pikieng boy, vraag maar naar hoe oud de burgemeester van amsterdam is na wang pikieng boy.
Me moeder heeft me altijd geleerd, Te je pre nanga tjiennegre dang de wang pies na joe skieng en dat is wat deze mensen willen doen.
Maar President Bouterse is een MANG.
Zie dit alles niet als een aanval op jou persoon maar meer een eye opener.
Is niet wat men je voorhoud, moet dat het zijn, want je hebt je eigen hersenen en laat niet een ander voor jou denken.
Tang boeng alla brada nanga sisa.
Mvg
G.k.
Geen kenner
Pikolet
Netherlands
Geslacht:
Mie na afoe cinsie
#11 Geplaatst:
25 augustus 2010, 10:11
CORRECTIE OP MIJN VORIGE BERICHT !!!
Odie brada Sunil,
Ik heb je ook niet verkeerd begrepen, maar wilde laten zien hoe ik over bepaalde hyprocriete zaken denk.
Mie na sang mie e dinkie na datie mie e takie.Want ik lieg niet, zolang je de waarheid praat hoef je nergens bang voor te zijn. Als je liegt moet je je hart vasthouden en denken, zullen ze achterkomen.
Ik zeg wel Bouterse had geen moorden moeten plegen. Maar wie ben ik om te komen zeggen dat het fout is. Na Anana wang kang daar een oordeel over vellen.
Als mens ga je denken het hoort niet, het mag niet het moet niet.
Je zegt ook ze hebben het recht niet om niet te willen werken met hem omdat hij veroordeeld is. Wel ik zeg dan weer ze hebben het recht WEL, want is hun mond. Alleen meten ze niet vergeten dat hoe dan ook, ze zullen ALTIJD op hun standpunt terug komen. Geloof mij maar. Alles dat deze mensen zeggen is puur om te laten zien aan de wereld dat ze het uiten om jou en mij voor de gek te houden. Als daar de tijd is, zie je gewoon een pitbull met zijn staart tussen zijn benen lopen. Woef Woef, maar bijten ho maar. Hoe vaak hebben ze niet lopen schreeuwen over van alles en nog wat, eindstand, "We hadden het niet zo bedoeld".
Brada konie nanga ding libiesma sakasnekie diesie. Ik word liever door een echte saka- of labaria snekie gebeten dan door deze mensen. Want een echte bijt je om je te doden, maar deze bijten je met een glimlach op hun gezicht.
Dus leer mij deze mensen niet kennen, ik ken ze door en door.
Als KLM daar niet op onze Internationale Airport mag landen, who cares?
Toen Bouta aan de macht kwam iets na 1980, mocht KLM ook al niet landen, na kree ding be kree. Want ze zagen hoe hun GOUDEN oplichtingspraktijken als sneeuw voor de zon ging smelten.
Ik kan het me nog als gisteren heugen, dat toentertijd mijn oma kwam te overlijden en de familie uit Nl via Amerika moest gaan vliegen om toch op bestemming te komen. Maar het is ze wel gelukt.KLM deed alles aan dat ze gelegen was om daar te komen. SLM vloog toen niet op Amsterdam. Ze weken uit naar Zaventem Belgie. Daar werden de mensen met bussen of op eigen gelegenheid naar Belgie vervoerd.
Je mag van mij weten ik vlieg NIET/NEVER met klm, want voor mij zijn het oplichters, vuile smeerlappen. Ik tank niet bij SHELL, ik haal geen boodschappen bij A.H. ik doe geen zaken met ABN/AMRO.
Verdiep je in deze concerns, zal je achter hun aard komen.
Maar het probleem met ons is, we willen geen moeite doen voor iets. Bijvoorbeeld het vliegen. Ik heb bewust voor gekozen om niet met klm te vliegen omdat deze mensen alleen willen bepalen wie op Suriname mag vliegen, zij willen de dienst uitmaken van jullie luisteren naar ons. Ook met de ticketprijzen. Elk land waar je heen vlieg is de prijs 5 keer zo goedkoper als dat je naar Suriname wilde vliegen.
Als je goed na denkt hebben wij enkele vliegtuigen voor deze mensen gekocht, aangaande de prijzen die zij ons voorschotelde en wij graag betaalden omdat we onze moeder, vader, broers, zussen, tantes, neven, nichten etc etc willen zien.
Daar is waar deze mensen graag gebruik van maken. Want je gaat betalen.
Waarom denk je dat ze graag bepaalde onderzoeken doen, wel ik zal je vertellen. Is puur om te weten wat onze wensen zijn en daar wordt het op afgestemd, op in gespeeld zodat zij weer naar ons kunnen brengen, omdat ze weten dat we dat graag willen. Dom zijn ze niet.
Gekke voorbeeld, waar ga je tegenwoordig naar een bakkerij en je ziet daar surinaamse puntjes. Wij zijn gewend onze sranang puntjes te eten, dus wordt voor ons gemaakt, maar wat men niet weet is dat diezelfde sranangpuntje niet hetzelfde smaakt als in Suriname waar het oorspronkelijk vandaan komt. Ook viadu komen aan mij brengen. Ik weet dat viadu niet iets is dat hun aan mij kunnen verkopen, mits dat niet gemaakt is door een surinaamse/surinamer. Ik ga ook niet bij een surinamer stampot komen eten terwijl het iets is dat van de hollanders is. Ik ga niet bij een chineze toko roti komen eten terwijl het een hindostaanse aangelegenheid betreft.
Ik werk zelf bij een deurwaarderskantoor en wat ik dagelijks daar zie dan moet ik zeggen wij blaka buba, moeten nu anders gaan denken. We maken het deze mensen te gemakkelijk. 75 tot 80 procent van de debiteuren zijn blaka sma's.
Ik haal niemand naar beneden maar wat ik zie is ermbarmelijk. Songting mie ai e long watra. Omdat ik mijn eigen mensen moet dagvaarden om hun huis uit te zetten. Of dat mensen geen waterrekening hebben betaald, of een CJIB/verkeersovertreding niet hebben betaald etc etc.
Mensen denken jullie niet te lichtzinnig over het leven, want daar wordt gretig gebruik van gemaakt door deze mensen. Oeng opo oeng ai en denk iets anders.
Hoeveel geld gaat niet terug naar Nederland? Heb je jezelf dat reeds afgevraagd? Je ziet alleen de 1 richtingsverkeer, maar ga economisch denken dan kom je er wel.
Wees maar niet bang brada, Brada Bouterse gaat voor zijn land en volk en zal zich niet bezig houden met het zandbak gedrag van anderen. Want Bouta bigie moro ding mang sang e blaf. bouterse is een man van 64 jaar, vraag maar naar hoe oud Maxime Verhagen is. Na wang pikieng boy, vraag maar naar hoe oud de burgemeester van amsterdam is na wang pikieng boy.
Me moeder heeft me altijd geleerd, Te je pre nanga tjiennegre dang de wang pies na joe skieng en dat is wat deze mensen willen doen.
Maar President Bouterse is een MANG.
Zie dit alles niet als een aanval op jou persoon maar meer een eye opener.
Is niet wat men je voorhoud, moet dat het zijn, want je hebt je eigen hersenen en laat niet een ander voor jou denken.
Tang boeng alla brada nanga sisa.
Mvg
G.k.
MaxJ
Grietjebie
#12 Geplaatst:
28 augustus 2010, 11:40
Hey allemaal,
Ik lees dit topic en ik wil toch graag een reactie plaatsen ookal wordt mij dat misschien niet in dank afgenomen, maar er wordt nogal op Nederland geklaagt hier, jullie lijken soms wel een stelletje zeurende Hollanders! En bovenaan de pagina staat nog wel "Ben jij positief genoeg... om een Surinamer te mogen zijn?".
Allereerst, Geen kenner, jij scheert echt alle Nederlanders over ้้n kam. Wat heb ik als 19-jarige student in Oost-Nederland te maken met een bedrijf als Shell? Een imperium dat zich uitstrekt over de hele wereld en net zo Nederlands is als sushi, dit geldt voor alle grote bedrijven over de hele wereld, zij hebben geen binding meer met hun "thuisland". Daarnaast heb jij het over de hypocriete kant van de Nederlanders maar hoe zit het met jouwzelf? Noem jij je Nederlandse baas of collega's ook moordmachines en mislukte producten? Waarschijnlijk houdt jij daar wijselijk je mond. Dat is pas hypocriet.
Daarnaast is het belachelijk dat een
stad
een
land
zou moeten steunen als dit land heel hard roept dat zij het zelf willen doen. De Surinamers die in Nederland wonen doen niet onder in salaris en opleiding voor de gemiddelde Nederlander, en omdat Nederland tot de rijkste landen, en best bewoonbare landen ter wereld behoort hebben ook alle Surinamers die in Nederland wonen het beter dan dat ze het elders zullen hebben.
Als laatste punt, de SLM doet net zo hard mee met de ticketprijzen als de KLM dus het is echt niet alleen de schuld van de KLM. Vliegen is sowieso duur, helemaal vanaf Schiphol, bestemming maakt daarbij niet uit. Als jij niet met de KLM wilt vliegen ben je vrij om dat niet te doen maar dan moet je ook niet klagen dat je een overstap moet maken. Een kleine ticket vergelijking over oktober geeft mij de volgende resultaten:
- Vancouver 711,71
- Paramaribo 720,86(met KLM, SLM is honderd euro duurder)
- Caracas 734,27
- Hongkong 745,77
- Rio de Janeiro 776,78
- Dar-es-Salaam 809,67
- Recife 839,39
- Georgetown 986,98(met 3 stops!!)
- Lima 1023,55
- Sydney 1403,68
Dat Suriname 5x zo duur is als vliegen op andere plaatsen is dus lariekoek. Natuurlijk, met Kerst of andere feesten wil je graag bij familie zijn en zijn de tickets ook echt veel duurder maar dat komt omdat iedereen dan wilt reizen. Heeft niks met Surinamers te maken(mijn tante in Afrika moet dan ook altijd erg veel betalen om naar Europa te komen).
Nou dat was het voor nu, ik ga weer genieten van het lekkere Hollandse weer.
Max
Geen kenner
Pikolet
Netherlands
Geslacht:
Mie na afoe cinsie
#13 Geplaatst:
28 augustus 2010, 14:09
Goededag Max,
Om mee te beginnen, ik respecteer je reactie, want wie of wat zou ik zijn als ik niet tegen kritiek kon.
Natuurlijk wordt er op Nederland geklaagd. Wat denk je zelf. Om mee te beginnen, je kan mij niet vergelijken met een stelletje zeurende Hollanders. Want ik weet ้้n ding al te goed, een Hollander zou ik nooit willen zijn, ik neem al genoegen met een nederlanderschap.
Om volmondig te zijn, ik ben positief genoeg om een Surinamer te zijn. Ik ben er zelfs te trots op.
Jij beweert dat ik alle hollanders over 1 kam scheer. Als je eerst het verschil ging uitzoeken tussen een Nederlander en een Hollander dan kunnen we verder praten. Een Hollander is oorspronkelijk een blanke man/vrouw, een Nederlander is alle bewoners van Nederland, incluis turken maroks, suries etc etc. die genaturaliseerd zijn.
Dus als ik over misdadigers praat, is als de schoen jouw past dan trek je die aan.
Als ik over Shell praat en andere bedrijven die hun vleugels buiten Nederland hebben gestrekt en de wereld kapot maken dan praat ik nogsteeds over een nederlands bedrijf. Dat ze landen kapot maken en alleen aan geld denken. Moet ik dan mijn mond houden?
Ik adviseer je om een beetje op Youtube te struinen en Shell en Nigeria/Nigerdelta in te tikken.
Je leert niets als je je alleen maar met de Oost Nederland krant bezig houd.
Nu stel ik je in de tussentijd een vraag, heb jij enig weet van de slavernij, zo ja laat mij en anderen hier lezen wat jij er van weet?
Heb jij ooit gehoord dat Shell de titel heeft van Koninklijk? Dus dan weet je waar ik over praat.
Ze hebben geen binding volgens jou, jongen laat me niet lachen. Een boom dat zijn wortels aan dezelfde stam heeft en verder weg groeit heeft altijd nog binding met het boom waar die van leeft. Ga meer je huiswerk doen dan mij komen uitleggen of zeggen hoe of wat.
Trouwens ik hoef niet naar alle bedrijven wereld wijd te kijken, ik praat over Nederland want Nederland heeft die ellende veroorzaakt, zal toch van de zotte zijn dat ik een duitser moet aanspreken op het gedrag van een nederlander.
Hoe het zit vriend, ik ben iemand ik zeg wat op mijn hart ligt, denk je dat ik wegloop voor onrecht. Ik ben eentje die zegt waar dinges op staan en loop heus niet weg hoor om jou van informatie te voorzien.
Ook op mijn werk praten we hierover dus hypocriet ben ik niet als je dat wilt weten.
Je mag het weten ik werk in Rotterdam en ook nog bij een deurwaarderskantoor. Ik vecht hier voor de minderbedeelden, dit is extra informatie voor jou. Ik zeg elke dag ik ben enkel maar bang voor God/Anana.
Hier op het werk praat ik gewoon over van alles en ze weten ook hoe ik er over denk hoe men mijn voorouders hebt misbruikt, afgemaakt onderdrukt etc etc.
Dat Nederland tot een van de rijkste landen gerekend wordt, hoe komen ze aan al het geld denk je? Vertel mij zodat ik het ook weet.
Ik zou eerder met je in discussie willen treden als je iets meer van onze geschiedenis op de hoogte was. Want ook al zeg ik het je nu zal je toch niet begrijpen.
Dit beweer ik en zal ook zo zijn, enige dat je weet is dat je verzekerd ben van je natje en droogje. Je hoeft je verder niet druk te maken over hoe een ander moet leven.
Als je over SLM en KLM wilt komen praten en cijfers van nu wilt komen aanhalen, zeg ik je hebt gelijk. Tot een jaar geleden had je moeten weten wat de prijzen waren. Als jij met cijfers hier wilt toveren zou ik zeggen vraag maar aan KLM wat een retourtje Paramaribo koste rond 2008.
Ga de kranten na van deze week, zal je zelf zien dat zelf de NMa zich nu met KLM/SLM gaat bemoeien. Meer vertel ik je niet.
Ik kan jou vertellen, eer je met mij wilt komen praten doe eerst goed je huiswerk.
En geniet zeker van je Nederlandse weer.
Wens ik je nog een fijne dag toe en doe je laarsjes aan wat zo hou je nog droge voetjes.
Mvg
G.k.
meljo
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
#14 Geplaatst:
28 augustus 2010, 14:51
ik sta voor de volle 100 % achter je Geen Kenner en als ik me zelf kon klonen nog 10 Meljo's erbij haha
nog iets:
waarom wordt er tijdens geschiedenisles niets verteld over het slavernijverleden van Nederland?
of niet verteld dat Piet Hein een ordinaire zeerover was (zoals de hele VOC)?
nee men bedenkt een lied: zijn daden benne groot en hij heeft gewonnen de Zilvervloot.
allemaal leugenssssss.
Nu valt men over de Somalische piraten maar ze waren geen haar beter!
dat is echt hypocriet!
een surinaamse in hart en nieren tot de dood.
Meljo
Pagina's: [
1
]
2
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Welkom gast bij culturu.com
=> Welkom bij het forum gedeelte van Culturu.com
Nieuws & Politiek
=> Politiek Suriname
=> Algemeen nieuws
Cultuur & Religie
=> Algemene winti vragen
=> Dromen topic (door Obiaman)
=> Ghost Story en Bakru Torie
=> Overige winti zaken
===> Winti Singi met Luangu Masra
=====> Winti Liederen
=====> Bid Texten
=====> Verhalen rond Culturu liederen (Singi tori)
===> Winti's en voorouders soorten
=====> De (mama) Aisa winti
=====> De Leba winti
=====> Luangu
=====> De Fodu winti
=====> De Ingi winti's
=====> Ampuku
=====> De Adoemakamang winti
=====> De Kantamasi Winti
=====> De Bakru winti
=====> De Kumanti Winti
=====> De Watra Baringa Winti
=====> Voorouder Geesten
=======> Yorka
=======> Dede Oso / nachtwaken
=======> Officier
=======> Kabra
Lifestyle!
=> Vrijetijd & Uitgaan
=> Mop van de dag
=> Relatie & Seksualiteit
=> Phone talk (lekker luchtig)
Surinaamse zaken
=> Surinamers gezocht (Familienamen)
=> Vraag en Aanbod
===> Aangeboden
===> Gezocht
===> Gratis af te halen
===> Verloren/Gevonden
=> Spreuk van de dag (Odo van de dag)
=> Bijlmer Tori
Overige
=> Oude forum onderwerpen
===> Terug naar mijn roti
===> Echte Meisjes in de Jungle
===> Surinaamse filmpjes
===> Dag buurvrouw, Dag buurman
===> Mijn geheim (Anoniem!)
===> Nunsu ini Sranan tongo
===> Sranan Tongo Cafe
===> Surinaamse Recepten
===> Surinaamse geschiedenis
===> Surinaamse kruiden en bladeren (wiriดs)
Laden...