Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
in Google
in Culturu.com
Home
Forum
Leden
Registreren
vertel een vriend
maak favoriet
maak startpagina
mail de redactie
Culturu.com
>
Forum
>
Overige
>
Oude forum onderwerpen
>
Surinaamse geschiedenis
>
Bouterse VS Nederland
Pagina's: [
1
]
2
Auteur
Topic: Bouterse VS Nederland (gelezen 1469 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Bounty
Gast
Bouterse VS Nederland
Geplaatst:
11 augustus 2010, 19:16
Bouterse is in Nederland tot 11 jaar veroordeeld voor drugssmokkel. Daarnaast loopt er nog een proces voor de december moorden.
Nederland heeft aangegeven niet met bouterse te willen samenwerken (alleen de noodzakelijkste dingen). Hij mag in Nederland komen maar niet voor prove doeleinden.
Wie vindt dat Nederland dit goed heeft aangepakt?
Meld dit bericht aan de forum rechter
willy1968
Gast
Re: Bouterse VS Nederland
#1 Geplaatst:
11 augustus 2010, 20:32
Ik vind het correct,
een moordenaar als staatshoofd, dat siert suri niet.
Hij moet nog wel berecht worden voor de moorden, dus daar kunnen we nog niet over praten.
En drugssmokkel ja dat zie je in meerdere landen, zo'n baas.
Ik ben alleen bang dat amerika zo'n leider in stand houd, omdat zij die op dat moment nodig hebben, maar misschien denk ik weer te ver.
We kennen allemaal het verhaal saddam hoessein
Geen kenner
Pikolet
Netherlands
Geslacht:
Aanmeldingen: 0
Mie na afoe cinsie
#2 Geplaatst:
11 augustus 2010, 20:58
Odie odie brada nanga sisa,
Ik ben niet degene die een ander dient te oordelen, maar wil toch een woordje hier neerzetten.
Een ieder oordeeld over onze nieuw gekozen president.
Vertel mij wat de regering hiervoor voor het land heeft gedaan? Ik ben absoluut geen voorstander van Bouta, maar geven jullie die man een kans.
Wie kent nog de tijd dat Indonesie voor zijn vrijheid ging vechten, weet iemand hoeveel indonesiers gedood zijn. Hoor niemand daar over praten.
Er is geen enkele zogenaamde hoge pietje hier in Nederland voor het gerecht gebracht.
Er zijn nog brada's van ons uit Afrika gehaald om daar in Indonesie te gaan vechten, hoeveel van onze mensen zijn daar niet gesneuveld. Hoeveel hoge pieten hier in Nl is naar het gerecht gebracht
Zal ik je zeggen 0.0 Want zij mochten.
Er zijn 16 miljoen brada's en sisa's uit Afrika gehaald, hoevelen van ze hebben het eindstreep NIET gehaald, en werden in zee gedumpt. Hoeveel zijn voor het gerecht gesleept? 0.0
Ik praat het helemaal niet goed voor Bouta.nogmaals ik laat het hypocriete kant van deze mensen zien.
Ik heb 1 ding geleerd, Al bij de geboorte liegen ze en ze gaan dood noch liegen ze.
Zij mogen alles hier op aarde, zodra je anders ben dan ben je niet goed, dan ben je een moordenaar, dan ben je een terrorist, dan ben je dit of je bent dat.
Ik ben iemand ik bekijk het zo groot als de wereld is. Ik ga niet kijken dat jij iets heb gedaan dan ben je niet goed. Nee! Ik hou van rechtvaardigheid.
Dat Bouta mensen heeft vermoord ben ik met een ieder eens. Had hij nooit moeten doen.
Maar dat er duizenden indianen door hun zijn VERMOORD, dat miljoenen brada's en sisa's zijn ontvoerd, zijn misbruikt zijn afgemaakt. Wie heeft 1 voor het gerecht gebracht! NOBODY, niemand, no wang sma.
Dus lopen jullie niet achter dat kudde gedrag van deze mensen.
Nogsteeds blijf ik het zeggen het bekende balk in je oog ......
Dat ze Bouta hebben veroordeeld voor drugs.
Laat me jullie vertellen, ik weet niet of mensen het zich nog kunnen heugen. Enkele jaren geleden is er een Orion legervliegtuig van af het Hato-Internationale luchthaven van Curacao opgestegen met duizenden kilo's drugs aan boord. Voor je het wist was alles in een doofpot gestopt. NOOIT meer wat van gehoord. Niet lang daarna is een oorlog schip van uit Curacao vertrokken, ook met drugs aan boord, ook in het doofpot verdwenen.
Dat een KONING voor zijn onderdanen in AFRIKA op kwam en een paar liet doden. Hebben deze ellendelingen/wreedzuchtigen/machtswellustig/moordenaars deze koning van ons laten vangen en hem ONTHOOFD, om hem nog belachelijk te maken, is zijn hoofd op sterk water gezet om als trofee te dienen. Zelf die achterachterachter kleinzoon van deze koning wou niet met deze hiervoor genoemden op de foto.
Wie heeft 1 van deze mensen voor het gerecht gesleept.
Dus brada nanga sisa, no mekie no wang sma low oenoe. Dat Bouta doe so wang sanie praat ik NIET goed. Maar bezint eer gij begint.
Mie a no ANANA foe oordeel no wang sma. Libie datie djie na bigiemang zodat hij zelf oordeelt.
Dat wou ik ff kwijt.
Mvg
G.k.
Boya
Parkiet
Twa twa
Suriname
Geslacht:
#3 Geplaatst:
12 augustus 2010, 09:06
Odi Oom Gk ,
meer kan ik niet zeggen.
Odi
Boya
Sek seki
Sabaku
Geslacht:
#4 Geplaatst:
12 augustus 2010, 10:23
GK, AMEN!
Beata
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
Als je vrees afneemt komt er ruimte voor liefde.
#5 Geplaatst:
12 augustus 2010, 17:55
We hebben niks aan het gezeur van Nederland over Bouterse als President.
Laten we bidden en hopen dat het goed mag gaan.
Ik ben geen Bouterse fan.Maar voor een betere Suriname,ben ik wel bereid voor hem te bidden.
Laten we met zn allen positief proberen te blijven en hopen dat hij er wat van maakt.
Wat hij tijdens de revolutie gedaan heeft,moet hij maar zelf weten.Het is niet aan ons om daarover te oordelen.
Gado bless Sranankondre,kondre fu lobi en fu prisiri.
God zij met ons Suriname!!
Beata
Zoek het gezelschap van diegenen die het beste in je wakker maken.
Ik stijg uit boven voorkeur en afkeer en neem de dingen zoals ze komen.
Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
meljo
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
Be the change you want to see in the world
#6 Geplaatst:
12 augustus 2010, 18:31
Ik heb maar een ding te zeggen:
God zij met ons Suriname
Hij verheft ons heerlijk land
Hoe wij hier ook samen kwamen
Aan zijn grond zijn wij verpand
Werkend houden w'in gedachten
Recht en waarheid maken vrij
Al wat goed is te betrachten
Dat geeft aan ons land waardij.
Opo kondreman oen opo!
Sranan gron e kari oen
Wans ope tata komopo
Wi moe seti kondre boen
Stre de f'stre wi no sa frede
Gado de wi fesi man
Eri libi te na dede
Wi sa feti gi Sranan.
Suriname heeft heel veel potenties
so wang mooi kondre
het komt wel goed!
Meljo
willy1968
Gast
#7 Geplaatst:
14 augustus 2010, 20:41
ASorry jongens, vind ik kort door de bocht.
Er zat wel geen familie van mij bij in de decembermoorden, gelukkig.
Maar om nu te zeggen ach wat hij toen gdaan heeft, stap ik overheen, dan vind ik dat jullie met dubbele tongen praten.
Want niet de een kan en de ander niet, dan moet je ook over alles stappen...
Willy
Hesdy
Gast
#8 Geplaatst:
14 augustus 2010, 20:58
Toch hebben duizenden op hem gestemd.
Hoe je het draaid of keerd.
Het volk wil hem hebben
Beata
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
#9 Geplaatst:
14 augustus 2010, 21:35
Sorry hoor Willy,
Ik praat niet met dubbele tong.Bouterse is President van Suriname,en dat is een feit en is de realiteit waarvoor ik mijn ogen weiger te sluiten.
Wat heb ik eraan als ik nu over hem zou oordelen.Komt hij dan in de gevangenis terecht of maak ik daarmee de decembermoorden ongedaan?Neen.
Elk land heeft een leider nodig,en voor Suriname is het op dit moment,Bouterse.
Door het te accepteren maak ik het makkelijker voor mezelf.
Degene die moet oordelen,ben ik helaas niet.Hij is democratisch gekozen en wij kunnen dat op geen enkele wijze beinvloeden.
Dat het goed mag gaan met Suriname en voor de Surinamers,is mijn innige wens en bede.
Ik ben in Suriname getogen en zie het ook als mijn land.
Ik hoop dat Bouterse het goed doet.
Voor alles wat hij verkeerd heeft gedaan,zal hij zeker verantwoording moeten afleggen als de tijd daarvoor rijp is.Nu wil hij werken aan de opbouw van Suriname,dus die kans moeten wij hem geven.
En nogmaals,ik ben geen Bouterse aanhang,maar ik houd van Suriname.
Waar je om vraagt zal je gegeven worden.Wees open om het te kunnen zien,omdat het misschien niet komt op de manier die jij verwacht!
Geen kenner
Pikolet
Netherlands
Geslacht:
Mie na afoe cinsie
#10 Geplaatst:
14 augustus 2010, 23:42
Odie Willy,
Velen zullen het niet met me eens zijn, maar ik ga toch voor Bouterse,
Ik ben nogsteeds en zal het ook nooit worden 'Anana'. Maar het is de almachtige die hem er daar heeft neergezet. Of je het leuk vind of niet.
Als hij een staatsgreep had gepleegd was het weer wat anders. De voorgangers van hem. Wat hebben ze voor het land betekend? Niets, ze hebben meer voor hun eigen zak iets betekend dan iets voor het land. Ik zal nooit en tenimmer met mijn wijsvinger naar iemand wijzen. Want er wijzen gelijktijdig 3 vingers naar mij terug.
Bouterse is niet de enige die mensen heeft vermoord. Wij zijn het niet gewend om zulke dingens mee te maken in onze samenleving/beschaving. Maar kijk om je heen, of ga in de geschiedenis terug. Hoeveel mensen zijn niet vermoord in een land tijdens een staatsgreep.
- 1. Argentinie, vuile oorlog tijdens periode Videllia, het uitmoorden van duizenden tegenstanders
- 2. Chilie, vuile oorlog tijdens Pinochet, het uitmoorden van Allende en de zijne,
- 3. Peru, Fujimoroe, het laten verdwijnen van honderden, als het geen duizenden tegenstanders
- 4. Brazilie, Paraquay, Panama, Colombia, etc etc.
Die lijst zal te lang zijn als ik het allemaal moet opnoemen, tot aan Idi Amin toe uit Uganda. Noem een land hier op aarde waar het goed is gegaan. Geen 1.
Dus dat er iets fout is gegaan in Suriname, zie ik als de geschiedenis heeft zich ook in ons geliefde land herhaald.
Ik oordeel geen enkel mens hier op aarde, want ik ben geen Anana.
Ik blijf het zeggen, wat hij heeft gedaan is helemaal niet goed te praten. Had hij nooit moeten doen.
maar hij is democratisch door het surinaamse volk gekozen.
Had men niet willen hebben dat hij gekozen werd. Had men het volk anders moeten behandelen.
Die domme Venitiaan had niet arrogant moeten doen naar het volk toe, en moeten luisteren naar het geroep van het volk, maar wat deed hij, alleen naar zijn eigen gewin denken.
Want hij heeft 10 schone vingers, maar daarnaast meteen 11 vuile nagels.
Er zat een kliek daar die alleen aan het rijkdom zat te denken. Ik hoop alleen dat hij niet weer de fout in zal gaan om mensen om te gaan leggen. Maar aan het volk zal denken die om hulp schreeuwt.
Nederland wilt hem niet als 'ONZE' leider daar hebben, omdat deze ellendelingen zien dat het volk die poppetjes aan 'hun' touw hebben weggestemd. Daar huilen ze om. Maar ik hoop dat hij een kangkang mang zal zijn om velen hun mond dicht te maken. Want ik zie dat velen hem liever dood zien dan hem te steuen, ondanks zijn domme zet van vroeger.
De nederlandse regering wilt gewoon zien dat zij, ondanks dat Suriname al 35 jaar een Soevereine staat is, daar nog steeds de lakens blijven uitdelen.
Als een kind 35 jaar is, betekend het niets anders dan dat zo'n kind volwassen is en zelf mag doen waar die zin in heeft.
Nederland moet gewoon zijn plaats gewezen worden, want ze denken dat ze alles hier op aarde mogen doen.
Ze willen de brave boy van de klas zijn, maar ik heb genoeg gezien bij en van deze mensen.
Het liefst houden ze ons DOM en ACHTERLIJK, zoals zij dat bij hun eigen ras hebben gedaan.
In welke schoolboek is hier geschreven gestaan over dat mijn voorouders als slaven zijn behandeld, dat mij voorouders erger dan honden zijn behandeld. etc etc.
Wat hebben ze aan elkaar geleerd, dat mijn voorouders zich als apen in bomen gingen slingeren, dat mijn voorouders van het allerdomste soort in Afrika is. Dat mijn voorouders alleen uit bananenbomen eten. Waarom worden wij als afval neergezet.
Ik wil het site hier niet komen bevuilen met deze dingens.
Maar ik heb geleerd dat ik mij moet ontdoen van alle negatieve denken naar mijn EIGEN volk/ras, dat mij in het verleden is aangeleerd door deze mensen.
Ik sta voor de volle 100% achter mijn eigen kleur en niet wat een onvolmaakte ras mij komt aanleren.
Maar bouta moet er gewoon voor gaan en laten zien dat wij ze niet nodig hebben. We hebben altijd op eigen benen gestaan want het enige dat zij wisten te doen is het land leegzuigen en Nederland maken voor wat het nu vandaag de dag is over al het zweet van mijn en jullie voorouders.
Ik zie het meer als "die KONIE MANG SJIE DAT DONG MANG E KONG KONIE DANG NO KONIE MANG ATIE E BRONG."
MVG
G.K.
Beata
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
#11 Geplaatst:
15 augustus 2010, 08:10
En ik ben blij dat Bouterse niet bereid is naar Nederlands pijpen te dansen.
Nederland heeft haar tijd gehad in Suriname,nu stellen wij zelf de
Als Bouterse het goed doet,gaan we er met zn allen van genieten.Aan negatieve reacties hebben wij nu even niks.
Nog minder aan het gezeur en gelul van Nederland.
Als Bouterse gestraft moet worden,komt hij daar zeker niet onderuit.Over hem oordelen is niet onze taak,maar bidden voor een betere Suriname,is wel onze plicht.Vergeet niet dat "Wan Gado de".
Laten wij bidden!!!
Een fijne zondag aan een ieder.Ik ga werken.
Beata
Loverboy
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
#12 Geplaatst:
15 augustus 2010, 09:32
Odi,
Ik ben het met geen kenner,Beata en anderen eens die hem die kans gunnen.
Geef President Bouterse de kans om zich te bewijzen nu hij President is. Hij is gekozen.
Het volk heeft gesproken.
Als Nederland hem niet wilt erkennen, sorry dan voor Nederland.
Er zijn nog meer landen behalve Nederland om mee samen te werken.
Ik vind het wel jammer, maar dat is de wens van Nederland.
Nederland heeft zijn zegje gedaan en dat respecteer ik, We moeten dat respecteren.
Bouterse heeft zijn zegje gedaan.
Bouterse krijg nu de kans om zich de komende 5 jaren te bewijzen als President wat hij allemaal kan doen voor land en volk.
Lukt het hem niet, dan zullen de kiezers over 5 jaar een nieuw President aanwijzen.
Maakt hij er een potje van dan zullen er vervroegde verkiezingen moeten komen.
Maar laten we hem een kans geven als president.
dat wat in het verleden is gebeurt kan niemand goed praten.
toch wil ik hem de kans geven om te laten zien dat hij het meent met land en volk.
Om te beginnen, elke surinamer heeft recht op een stukje grond. Er is zoveel bos.
Waarmee zou jij beginnen als jij president was?
maak me blij, maak me gelukkig en ik zal je geven wat je wenst
Geen kenner
Pikolet
Netherlands
Geslacht:
Mie na afoe cinsie
#13 Geplaatst:
15 augustus 2010, 11:04
Odie Loverboy,
Om te beginnen, elke surinamer heeft recht op een stukje grond. Er is zoveel bos.
Waarmee zou jij beginnen als jij president was?
Als ik president van Suriname was, zou ik als eerste er voor zorgen dat het volk te eten heeft.
Want zoals je het zo mooi zegt elk surinamer heeft het rect op een stukje grond. Ben ik volkomen mee eens.
Maar heb je jezelf afgevraagd of het volk dat stukje land wel kunnen opeten?, want van dat stukje grond heb je nog geen eten.
Ik zou voor mijn volk eerst voor zorgen dat er een goede ondergrond/fundament wordt gelegd en vandaar uit verder gaan bouwen zodat wij met zijn allen kunnen genieten. Want een zieke generatie of mismoedige volk heeft niets aan een stuk land, terwijl mie bere e barie foe angrie.
Persoonlijk vind ik Hugo Chavez, president van Venezuela, een zeer lastige man, maar kijk wat hij voor zijn volk betekend.
Dat Anana wilde hebben dat hij daar kwam te zitten, zie je dat hij meerdere pogingen heeft overwonnen en nogsteeds op zijn plaats zit.
Ik zie het als Anana heeft hem daar gezet. Wie is dan groter dan de almachtige om hem te wippen? Zelf Amerika die zo tegen hem is en hem ook liever gisteren ziet vertrekken dan morgen, kan niet anders reageren. Gado maktie bigie foe troe.
Bouta moet zich koest houden en zich niet met van die loesje figuren inlaten. Hij moet het volk voor hem winnen dan durf ik hem te zeggen da hij nog 10 jaar na zijn eerste termijn daar blijft zitten. Dan zal alles hem vergeven worden. Dan zal de wereld zelf zien dat ook zo iemand een hart heeft, de wereld zal zien dat hij voor zijn volk daar zit en niet voor zijn eigen broekzak.
Sranang zal niet morgen maar overmorgen wel zijn kunnen laten zien, als wij met zijn allen positief naar ons president toe gaan denken en hem niet als een mislukkeling gaan geschouwen. Want dat is wat anderen willen hebben.
Hoe denken jullie hoe ik me voel als ik naar een donkere kijk en zie dat hij ook de de ladder staat van prominenten, dang alla mie skieng e gro, bika mie abie so wang sanie datie ooktoe mie brada nanga sisa meking.
Als ik bijvoorbeeld op schiphol loop en ik zie donkere piloten, want dit is puur een witte mang sannie, hoe denk je dat ik me voel. Dang mie dinkie na ai mie brada noso sisa yoe dya dya foe tanapoe drape. Vergeet niet dat Surinam Airways een vrouwelijke piloot heeft die vaak die Airbus 340 van Suriname naar Nederland overvliegt. En zo in alles waar ik mijn blaka brada noso blaka sisa ziet staan.
Als ik president was had ik het zo goed gedaan dat de generatie die nu opgroeit, het beter ging doen en waar nodig zo ging stimuleren dat ook zij het recht kregen om bepaalde opleidingen te gaan doen. Want in Suriname is genoeg dya dya kinderen die ontzettend goed leren. Maar als je ouders het niet hebben, dan kom je niet verder dan de lagere school, in een enkel geval dat je nog de mulu kan gaan doen.
Daar moeten onze regeerders aan gaan denken.
Dan komt het volgende vraagstuk van jouw aan de orde. Hoe kan ik er voor zorgen dat een ieder die hier leeft een stuk grond kan krijgen en desnoods met of middels een micro krediet(lening) helpen, zodat deze mensen een krafana daarop kunnen zetten.
Het volgende is dan meteen bewerkstellingen dat het land ontdaan wordt van allerlei ongure figuren die daar land komen opeisen. Want een bedrijf als Kersten heeft een zeer vieze spel gespeeld. Toen onze voorouders het briefje kregen dat ze ontslagen waren van het slavernij, dat ze vrije mensen waren, kregen ze ook toen een stukje grond of wat geld. Wat heeft deze Kersten gedaan, doordat vele van onze mensen noch konden lezen, noch konden schrijven. Hebben ze bepaalde documenten in bewaring genomen. De meeste van de ex-slaven waren vergeten dat ze die documenten hadden. Deze stukken zijn toen doorgegeven en/of doorverkocht aan de hebberigen. Dit wordt vandaag de dag onze nekslag. Want het hele generatie van na de slavernij is reeds overleden. De kinderen van deze mensen wisten ook niet van het bestaan van enige waardevolle document, omdat tante koba of ma wiene of oom kobie hielden hun mond over zulke papieren.
Wat is vandaag aan de hand, die stukken zijn allemaal in handen van deze ellendelingen en gaan nu vandaag nog stukken of lappen grond in Suriname, die een SOEVEREINE staat is geworden op 25 november 1975, opeisen.
Brada nanga sisa, hier moeten we voor opkomen en niet elkander naar het leven staan. Bika we mekie ding sma diesie doe sang de wannie nanga oenoe.
Dit is ook iets waar President Bouterse zichzelf hard voor moeten gaan opstellen, desnoods zet je ze allemaal die dit soort van activiteiten in Suriname willen komen ontplooien, zet ze allemaal op een vloot de Atlantisch oceaan op en geef ze een roeispaann.
Tang boeng alla brada nanga sisa.
Mvg
G.k.
meljo
Twa twa
Netherlands
Geslacht:
Be the change you want to see in the world
#14 Geplaatst:
15 augustus 2010, 11:32
suriname zaken doen met nederland/EU?
voor degenen die in slaap waren gevallen hier een artikel genaamd banaan uit eigen doos:
http://harryvanbommel.sp.nl/weblog/2008/04/09/banaan-uit-eigen-doos/
ze geven je 1 euro en willen er tien voor terug
Citaat van: Loverboy op 15 augustus 2010, 09:32
Als Nederland hem niet wilt erkennen, sorry dan voor Nederland.
Er zijn nog meer landen behalve Nederland om mee samen te werken.
Ik vind het wel jammer, maar dat is de wens van Nederland.
Hoezo jammer?
Ze zijn hun eigen zakken aan het vullen
maar goed, als ik een perceel zou krijgen zou ik al blij zijn
ik begin mijn huis te bouwen en als de tijd rijp is vertrek ik
een eigen bedrijf beginnen in Su.
want hier worden we kaalgeplukt
@ geen kenner:
ik zou ze geen roeispanen geven hoor : lol:!
Meljo
Pagina's: [
1
]
2
« vorige
volgende »
Ga naar:
Selecteer een bestemming:
-----------------------------
Welkom gast bij culturu.com
=> Welkom bij het forum gedeelte van Culturu.com
Nieuws & Politiek
=> Politiek Suriname
=> Algemeen nieuws
Cultuur & Religie
=> Algemene winti vragen
=> Dromen topic (door Obiaman)
=> Ghost Story en Bakru Torie
=> Overige winti zaken
===> Winti Singi met Luangu Masra
=====> Winti Liederen
=====> Bid Texten
=====> Verhalen rond Culturu liederen (Singi tori)
===> Winti's en voorouders soorten
=====> De (mama) Aisa winti
=====> De Leba winti
=====> Luangu
=====> De Fodu winti
=====> De Ingi winti's
=====> Ampuku
=====> De Adoemakamang winti
=====> De Kantamasi Winti
=====> De Bakru winti
=====> De Kumanti Winti
=====> De Watra Baringa Winti
=====> Voorouder Geesten
=======> Yorka
=======> Dede Oso / nachtwaken
=======> Officier
=======> Kabra
Lifestyle!
=> Vrijetijd & Uitgaan
=> Mop van de dag
=> Relatie & Seksualiteit
=> Phone talk (lekker luchtig)
Surinaamse zaken
=> Surinamers gezocht (Familienamen)
=> Vraag en Aanbod
===> Aangeboden
===> Gezocht
===> Gratis af te halen
===> Verloren/Gevonden
=> Spreuk van de dag (Odo van de dag)
=> Bijlmer Tori
Overige
=> Oude forum onderwerpen
===> Terug naar mijn roti
===> Echte Meisjes in de Jungle
===> Surinaamse filmpjes
===> Dag buurvrouw, Dag buurman
===> Mijn geheim (Anoniem!)
===> Nunsu ini Sranan tongo
===> Sranan Tongo Cafe
===> Surinaamse Recepten
===> Surinaamse geschiedenis
===> Surinaamse kruiden en bladeren (wiri´s)
Laden...