Pagina's: [1]

Auteur Topic: wie is er mee eens dat Nederland Suriname 50 miljaard moet betalen voor de geled  (gelezen 1026 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
a boikoni
Gast
Geplaatst: 11 augustus 2010, 19:08

Beste mensen,

In het verleden hebben de slaven heel veel pijn en verdriet gekend.
Vind u dat Nederland schuldig is en daarvoor een schade vergoeding aan Suriname moet betalen van 50 miljaard euro

De joden zijn ook betaald voor al het leed. Waarom de slaven kinderen niet wat hun voorouders is overkomen.

ben je het met me eens dat Nederland moet betalen, zo ja waarom?

Ben jij het er niet mee eens, zo nee waarom?
Meld dit bericht aan de forum rechter   Gelogd
willy1968
Gast
#1 Geplaatst: 11 augustus 2010, 20:28

Ik vind dat ze moeten betalen.....,
maar het allerbelangrijkste vind ik dat ze een excuus moeten maken, dat hebben ze tot op heden niet gedaan.
Ik weet ook dat het zo lang geleden is, maar het minste gebaar wat je kan doen, is sorry zeggen
Willy
Geen kenner
Pikolet

Netherlands Netherlands

Geslacht: Man
Aanmeldingen: 0

Mie na afoe cinsie

Bekijk profiel
#2 Geplaatst: 11 augustus 2010, 21:10

Ik vind dat ze moeten betalen.....,
maar het allerbelangrijkste vind ik dat ze een excuus moeten maken, dat hebben ze tot op heden niet gedaan.
Ik weet ook dat het zo lang geleden is, maar het minste gebaar wat je kan doen, is sorry zeggen
Willy
Willy,

dat zal nooit gebeuren. Excuus aanbieden. Mie grama zou zeggen baka ding aigth dey.(nadat ze zijn gestorven en dan nog acht dagen daarna).
Niet dat ze trots zijn, want trots zie heb ik nooit in ze gezien. Maar de manier hoe een donkere wordt behandeld. Want we zijn in hun ogen niets, notie.
Dus waarom een niets komen excuseren?
Wat het geld betreft. Ik zou zeggen laten ze het houden. Laten we gewoon op eigen kracht verder gaan. Su zal een dag op eigen benen staan.
En als je het mij vraagt, wij moeten dyadya blijven en ze laten zien dat we ze niet nodig hebben. Ga zaken doen met de andere landen die nu opkomen, China, India en Brazilie. Want dat zijn nu de oopkomende naties. Amerika is al afgedaan.
mesnen landen als Griekenland, Spanje, Nederland etc etc waren bigie en konden veel. Maar Anana die is bezig . Hij slaapt niet. Wat was China vroeger, wat stelde Brazilie voor, India was een derde wereld land. Maar wat zijn ze NU?
Waar jij en ik vroeger aan een blanke verantwoording moest afleggen. Kijk dat het zo meteen bij de chinezen gaat gebeuren. Want zij moeten dat nu al doen aan de chinezen. Alles word opgekocht door hun.
De wereld is aan het veranderen.

Mvg
G.k.
Maxilinder
Gast
#3 Geplaatst: 12 augustus 2010, 00:52

Als we naar Indonesia kijken.
Zij wilden geen geld van Nederland.
’Indonesië hoeft geen excuses van Nederland’

AMSTERDAM (ANP) – Indonesië hoeft geen excuses van Nederland voor de politionele acties in dat land eind jaren ’40. Dat zegt de Indonesische minister van Buitenlandse Zaken Hassan Wirajuda zaterdag in De Telegraaf. „Wij hebben dat nooit geuit. Ik heb evenmin weet van vorige regeringen die excuses van Nederland hebben geëist".

Waarom willen ze geen excuus van Nederland. Ook Indonesie heeft veel leed en pijn gekend onder de Nederlandse vlag.
Wat zou het verschil kunnen zijn tussen Suriname en Indonesie?
Is dat Indonesie nu ook rijk is en niet op het geld van Nederland zit te wachten.

Ik vind wel dat er een gebaar richting de kinderen moet komen van alle slaven.
mijn voorouders hebben geleden en als er geld gedeeld wordt wil ik wel hebben.
Hoeveel zou ik krijgen van de 50 miljaard.
Met geld is het niet aftekopen, maar toch....Ik wil wel geld zien.
als ze elke surinamer een huis en een erf geven . geef maar.

Ik wil niets opkroppen, maar misschien zal een huis en erf helpen veel te vergeven maar niet en nooit te vergeten.
meljo
Twa twa

Netherlands Netherlands

Geslacht: Vrouw

Be the change you want to see in the world

Bekijk profiel
#4 Geplaatst: 12 augustus 2010, 09:19

odi odi,

Ik wil hun geld niet; er kleeft bloed aan: dat van onze voorouders
En wat geen kenner zegt klopt: Anana is aan het werk
Alles op zijn tijd.
China is op weg om wereldmacht nummer 1 te worden
(waarom wordt er zoveel door bedrijven in Azie geinvesteerd door westerse bedrijven hier?)
We hebben nederland/europa/amerika niet nodig.
Want ze willen alleen van onze rijkdommen profiteren.
Weten jullie dat Suriname het 17e rijkste land ter wereld is???  money
Toen ik het hoorde was ik zo trots.
We moeten alleen anders omgaan met onze rijkdommen en ons land niet leeg laten plunderen.
Maar alles komt goed.
Wie het laatst lacht lacht het best.
Dus ik hoef het geld niet; wel excuses.
Zij zouden het omgekeerd ook willen de blanke kennende (wilden ze ook: excuses van Japan vanwege de 2e wereldoorlog)

groetjes,

Meljo
Sek seki
Sabaku

Geslacht: Vrouw

Bekijk profiel
#5 Geplaatst: 12 augustus 2010, 10:22

Een excuus zou mooi en terecht zijn.
Aan de andere kant; veel surinamers zijn nederlander geworden en profiteren ook nu van de rijkdom.
De surinamer hioer in NL ploetert niet zoals de surinameer in SU.
Weet men hoeveel geld jaarlijks vanaf hier naa Su gaat?
Dus ergens wordt er wel betaald naar mijn mening.
Nooit kan dat wat er is gebeurd doen vergeten, maar als het aan mij ligt gaan we verder, verder op eigen kracht.
Ga op niemand zijn excuus zitten wachten. Dat is mijn mening.
Als ik dat moet doen voor alles wat men mij had aangedaan en ga zitten pruilen... baja.
Ik kan lang wachten.

Belangrijker vind ik nog dat Suriname in zijn eigen kracht gaat staan. Laat men het land niet verkwanselen door politici die steekpenningen aannemen voor eigen verrijking zoals in het verleden is gebeurd.
Nu nog haalt bijv. Amerika bauxiet voor een schijntje, contract van lang geleden. China haalt hout weg voor een schijntje... brazilie goud etc etc.... Als ik zie hoe schepen vol met schatten over de rivieren varen... verkwanseld door je eigen volk, dat doet pas pijn.

Ik hoop dat Bouterse iets kan doen. Hij is president geworden op een cruciaal moment in de wereld.
De wereld gaat veranderen, let maar op!

Soso Lobi, S.s.

Ma Lotje
Gast
#6 Geplaatst: 12 augustus 2010, 11:05

Hallo

Nederland moet sowieso zijn excuus maken in de richting van alle leed.
de antillen Suriname noem het maar op.

Suriname moet betaald worden. Het is een schuld, een schade vergoeding een gebaar.
Er zijn te veel mensen in Suriname die nu geen geld hebben omdat ze achter gehouden werden, dom gehouden werden. betaal die mensen. Het geld moet niet naar de regering. geef het Surinaamse bevolking het geld zodat ze toch een beter leven kunnen leiden. het moet niet naar de regering anders krijgt de bevolking niets. ik ben het er mee een dat de mensen een erf en een huis krijgen zodat ze verder kunnen.

ze hebben de mensen dom gehouden pijn gedaan en gedood.
Harold
Gast
#7 Geplaatst: 28 augustus 2010, 15:00

Odi,

Zal ik het ooit meemaken dat Nederland zijn excuus richting Suriname zal maken?
Ja ik ben het ermee eens, Er moet betaald worden.

Liever vandaag dan morgen.
Pagina's: [1]

Ga naar: