Pagina's: [1]

Auteur Topic: Help! Wie kan mij helpen?  (gelezen 404 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Mi bin de bifo kaba
Gadotjo
*

Geslacht: Man
Aanmeldingen: 0

Bekijk profiel
Geplaatst: 05 augustus 2010, 22:12

Odi brada nanga sisa,

Ik stel hier dit onderwerp voor namens een goede kennis van mij die zich geen raad weet en ik kan hem ook niet verder helpen.

Zijn vriendin is werd op haar werk lastig gevallen door een jongen van haar leeftijd.. ze heeft die jongen duidelijk gemaakt dat ze niks van hem wil en dat ze een vriend heeft.. toch bleef die jongen komen bij haar werk en steeds aandacht proberen te trekken.. ze ging er niet op in.. de 3e dag was van het ene op het andere moment haar ala kondre ketting verdwenen! Het heeft een S sluiting en die zijn moeilijk los te krijgen tenzij je het zelf los wilt maken maar niemand heeft haar anngeraakt of is in haar buurt gekomen en de ketting was nergens meer te vinden..

Sinds die dag heeft ze elke dag hoofdpijn en nog eens hoofdpijn!! Ze droomt over een indiaan helemaal in het rood gekleed die haar steeds lastig valt in haar dromen.. hij wil haar steeds dingen laten doen die hij wilt waar ze zelf helemaal niet achter staat.. Ze mag haar normale dingen niet meer van hem doen en hij dwingt haar hem te volgen en te doen wat hij leuk vind en wilt.. in één van die dromen zag ze ook diezelfde jongen die haar lastig viel op haar werk en tot de dag van vandaag heeft ze nog steeds elke dag 24 uur per dag hoofdpijn!

Mijn vraag aan de ervaren mensen onder ons is  wat te doen? hoe dit op te lossen? welke wassi hoort hierbij? hoe dit op te lossen?

ik heb haar gelijk nadat ze de ketting kwijt was zichzelf en haar winti's van die ketting af laten roepen zodat het niet meer van haar is en niemand er kwaad mee kan doen maar blijkbaar was dit te laat?

Wat te doen op dit moment?

Ik hoor graag van jullie ..

odi
Mi bin de bifo kaba
Gadotjo
*

Geslacht: Man

Bekijk profiel
#1 Geplaatst: 06 augustus 2010, 10:50

Niemand heeft een antwoord?

Laat maar zitten dan !!!

Moderator verwijder mijn topic aub!
Jan Klaassen
Tjon-Tjon

Bekijk profiel
#2 Geplaatst: 06 augustus 2010, 10:56

Niemand heeft een antwoord?

Laat maar zitten dan !!!

Moderator verwijder mijn topic aub!
Odi,

Andermans boek is duister om te lezen. Laat je vriendin zelf reageren. Want er zijn alvorens antwoorden te geven eerst vragen te stellen.

Jan Klaassen
Pa winti
Tjon-Tjon

Geslacht: Vrouw

Ram

Bekijk profiel
#3 Geplaatst: 06 augustus 2010, 10:57

Sang!!

zo ongeduldig???  mdr

Geef die mensen ook tijd om na te denken noh???

Ik denk dat ze in gebed kan gaan en kan gaan vasten. laat ze haar hoofd wassen met water uit een kalebas! water doet wonderen ! ik denk dat ze tijdens het wassen van haar hoofd gewoon met haar eigen ik en haar bigi sma;s moet praten om haar bij te staan ondanks dat ze op de proef gesteld worden.

ik zou haar echt aanraden te vasten en te bidden! dan wordt ze rein , haar trefu's in acht neemt en van daaruit verder bidt en zich ook beschermt ( tapu)

dit is wat me te binnen schiet.

Odi PW
willy1968
Gast
#4 Geplaatst: 06 augustus 2010, 12:05

Hoi Mi bin de bifa,
ik ga met jan mee
geduld is een schone zaak, en nobel dat je voor je vriendin wilt werken.
Ze mag best bij zijn met zo'n vriend.
maar vraag dan aan je vriendin als zij het zelf op het forum plaatst,
Misschien kunnen danmeer mensen haar helpen
Als ze dit niet wilt, laat het ons ook even weten.
Willy
Pa sneki
Gast
#5 Geplaatst: 06 augustus 2010, 15:25

Ik ga met Pa winti mee

Je kan een vraag voor een ander stellen als de persoon zelf niet aanwezig is.
Maar om toch een antwoord te geven.

Eerst in gebed zoals Pa winti zei en als aanvulling met een warme djogo baden wilt ook helpen en af te sluiten met een swiet watra.
Sang!!

zo ongeduldig???  mdr

Geef die mensen ook tijd om na te denken noh???

Ik denk dat ze in gebed kan gaan en kan gaan vasten. laat ze haar hoofd wassen met water uit een kalebas! water doet wonderen ! ik denk dat ze tijdens het wassen van haar hoofd gewoon met haar eigen ik en haar bigi sma;s moet praten om haar bij te staan ondanks dat ze op de proef gesteld worden.

ik zou haar echt aanraden te vasten en te bidden! dan wordt ze rein , haar trefu's in acht neemt en van daaruit verder bidt en zich ook beschermt ( tapu)

dit is wat me te binnen schiet.

Odi PW
Pagina's: [1]

Ga naar: